MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
Robertus
Info is deels achterhaald door de waarheid, was te lui om het een en ander aan te passen. Maar vooruit: Nog steeds Brabant en in de buurt van België.

Onweerwolf
Fedde schreef:
Ik leef wel met ze mee. Intussen denk ik aan de winter van 78/79. Toen was ons dorp een dag of twee afgesloten van de buitenwereld. Ik was 16 en was de hele dag bezig een pad te graven vanaf de voordeur. Nee, geen concerten gemist, geloof ik. Ik had de radio.

In die winter ben ik geboren. De huisarts had nogal wat moeite om bij ons thuis te komen toen mijn moeder was begonnen met bevallen.

Fedde
Kan ik me voorstellen. De sneeuw lag er nog tot in maart. Over mijn eigen geboortewinter 1962/63 zal ik het dan maar niet hebben. Elfstedentocht. Ook best koud in een onverwarmd babykamertje met een natte katoenen luier aan. Geboorteplaats Leeuwarden, een van de elf steden.

buizen schreef:
Zou i.v.m. het eten eigenlijk heel erg zin hebben in wat vissticks erbij (soms heb je dat) maar het is hier werkelijk spiegelglad. Ga m'n leven echt niet in de waagschaal leggen voor een visstick dat zou een evt. erg triest einde zijn.

Dan haal je de vissticks toch gewoon uit de sloot bij je achter buizen: alles is ijs geworden bij jullie begreep ik, ook de vis!

west schreef:
(quote)

Dan haal je de vissticks toch gewoon uit de sloot bij je achter buizen: alles is ijs geworden bij jullie begreep ik, ook de vis!

Nooit geweten dat vissticks gewoon bevroren rauwe vis is. Weer wat geleerd...

Fedde schreef:
Kan ik me voorstellen. De sneeuw lag er nog tot in maart. Over mijn eigen geboortewinter 1962/63 zal ik het dan maar niet hebben. Elfstedentocht. Ook best koud in een onverwarmd babykamertje met een natte katoenen luier aan. Geboorteplaats Leeuwarden, een van de elf steden.

Ik ben van 1985, ook een elfstedentochtjaar. Vroor 20 graden bij mijn geboorte. Mijn moeder is nog op haar buik gevallen bij het ziekenhuis.

Maar ontopic; nieuwe cd van Eefje de Visser ontvangen van bol.com, zit er een barst in de tray. Niet zo'n ramp normaal gesproken, maar dit was een gesigneerd exemplaar. Hopelijk kunnen ze een nieuwe toesturen. Komt omdat ze geen envelop met bubbeltjes plastic gebruikt hebben maar zo'n kartonnen.

harm1985 schreef:
Ik ben van 1985, ook een elfstedentochtjaar. Vroor 20 graden bij mijn geboorte. Mijn moeder is nog op haar buik gevallen bij het ziekenhuis.
En daar heb jij iets aan overgehouden? Anders had je wel 'No harm' geheten..

buizen
Nog steeds spiegelglad hier, kan werkelijk niet op pad. Je komt niet (achter) van het erf af de begaanbare (?) wegen op. Bah.
En vanavond gaat het regenen? Extra fijn.
Schijnt morgen wel te dooien, zou eens tijd worden. Gelukkig was iemand zo aardig koffie, kattenvoer en shag te komen brengen: de eerste levensbehoeften.

buizen schreef:
Gelukkig was iemand zo aardig koffie, kattenvoer en shag te komen brengen: de eerste levensbehoeften.

Kijk heb jij te drinken, te eten en te roken

buizen
Rudi S schreef:
(quote)

Kijk heb jij te drinken, te eten en te roken

Een inkoppertje.
Ben wel eens bij iemand geweest die veel blikken kattenvoer in de voorraadkast had staan, maar geen katten had. Noch honden. Rare gewaarwording.

En kleine rechthoekige visjes heb ik nog nooit zien zwemmen, grote ook niet.

buizen schreef:

Schijnt morgen wel te dooien, zou eens tijd worden. Gelukkig was iemand zo aardig koffie, kattenvoer en shag te komen brengen: de eerste levensbehoeften.

Is dat de Drentse variant van tafeltje-dekje? Stel je voor dat je bij gebrek aan hond (in de pot) toch die kat had moeten opeten!

Overigens is er gag van Kees van Kooten die samen met zijn hond (Wodan) therapeutisch/educatief hondenvoer uit blik eet.

Fedde
harm1985 schreef:
(quote)

Maar ontopic; nieuwe cd van Eefje de Visser ontvangen van bol.com, zit er een barst in de tray. Niet zo'n ramp normaal gesproken, maar dit was een gesigneerd exemplaar. Hopelijk kunnen ze een nieuwe toesturen. Komt omdat ze geen envelop met bubbeltjes plastic gebruikt hebben maar zo'n kartonnen.

Koude start met goede afloop (neem ik aan). CD-doosje met barst ken ik ook. Laatst CD besteld via afhaalpunt, dacht dat dat veiliger was, maar daar zat net zo' n fraaie barst in het doosje. Nu zijn de doosjes tegenwoordig lang niet zo stevig meer als de oer-exemplaren uit je jaren '80. Die waren een stukje zwaarder. De jewel-case is al net zo op z' n retour als het schijfje dat erin zit, lijkt het. Liever dan maar geen doosje en 2 euro korting, dan koop ik het doosje zelf wel. De volgende stap is betaald downloaden natuurlijk. Dat zouden ze wel willen

Sir Spamalot (crew)
Muziekgerelateerd en misschien dan niet... Ik heb Norton 360 als bescherming maar sinds vanavond duidt deze Bandcamp aan als potentieel gevaarlijke site? Nog iemand dit meegemaakt?

Dit is het rapport: Rapport voor bandcamp.com | Norton Safe Web - safeweb.norton.com.

Hetzelfde ook hier met Norton 360.

Assurancetourix
Smeets gisteren bij Jinek, wat een pedante kwal

buizen
Assurancetourix schreef:
Smeets gisteren bij Jinek, wat een pedante kwal

Waarom nou weer dan?
Hij praatte bevlogen over zijn muziekvoorkeuren, en ja dat brengt ie dan op zijn manier.

Assurancetourix
buizen schreef:
(quote)

Waarom nou weer dan?
Hij praatte bevlogen over zijn muziekvoorkeuren, en ja dat brengt ie dan op zijn manier.

Heb je geen mensenkennis? Als ik hem nog eens tegenkom geef ik die plofkip een zetje, hup het Spaarne in, wedden dattie blijft drijven?

buizen
Assurancetourix schreef:
(quote)

Heb je geen mensenkennis? Als ik hem nog eens tegenkom geef ik die plofkip een zetje, hup het Spaarne in, wedden dattie blijft drijven?

Dan is het een heks, als ie blijft drijven.
Ach ik had er beter niet naar kunnen vragen. Volkssport nr. 1 in Nederland zo'n beetje om mensen die hun kop boven het maaiveld uitsteken of enigszins markant zijn neer te sabelen. Eva Jinek is vast ook 'helemaal niks', dat zie je, als je een beetje 'mensenkennis' hebt. Maar wel blijven kijken en ergeren natuurlijk, aan Eva en Mart.

Robertus
Ik heb de bewuste uitzending van Jinek niet gezien; maar ik heb toch liever de wat pedante, belerende Smeets dan die nietszeggende pratende pop Tom Egbers. Zet je daar muziek onder, wordt het vanzelf een Muziék-gerelateerde ergernis...

Assurancetourix
buizen schreef:
Eva Jinek is vast ook 'helemaal niks'

Eva is een schatje

buizen
Dat je nooit meer bij de V&D een elpee kunt kopen.
En dat je snuffelend in de tweedehands bakken zoveel elpees tegenkomt met achterop goud- en zilver gekleurde stickers met namen van platenboeren en discohuysen uit Winschoten, Tubbergen, Dedemsvaart en Hoogezand. Allemaal zaken die niet meer bestaan.
Vroeger was alles beter.

Assurancetourix
buizen schreef:

Vroeger was alles beter.

Tja, als je van turfsteken houdt zeker

buizen schreef:
Dat je nooit meer bij de V&D een elpee kunt kopen.
En dat je snuffelend in de tweedehands bakken zoveel elpees tegenkomt met achterop goud- en zilver gekleurde stickers met namen van platenboeren en discohuysen uit Winschoten, Tubbergen, Dedemsvaart en Hoogezand. Allemaal zaken die niet meer bestaan.
Vroeger was alles beter.

Voor Schiedam idem. Hier op de hoogstraat en omgeving moeten er een hoop hebben gezeten... nu niks meer. Idem voor Rotterdam. Al hebben we daar gelukkig nog wel wat. Maar voor het echte werk moet ik helaas helemaal naar dat hellhole van een Amsterdam..

buizen
Ducoz schreef:
(quote)

.. voor het echte werk moet ik helaas helemaal naar dat hellhole van een Amsterdam..

Antwerpen is vanuit Rotterdam toch ook niet zo ver? Of is Amsterdam dan beter wat betreft platenaanbod?

Een dilemma...

Bij verschillende concerten was er recent een run op kaarten, die vervolgens met winst werden doorverkocht. Ik kan me daar behoorlijk kwaad over maken en juich dan ook toe dat er alles aan wordt gedaan om te voorkomen dat kaarten belanden bij lieden die geen intentie hebben het concert te bezoeken.

Gisteren was ik bij het concert van Eefje de Visser in de Melkweg. De kaartverkoop hiervoor was een experiment, zo stond al aangegeven. Alle tickets werden op naam verkocht (dus niet de naam van de koper, maar de naam van de bezoeker) en bij de ingang moest je je legitimeren. Doel was uiteraard om de doorverkoop van kaarten een halt toe te roepen (nu had ik bij dat soort acties eerder de Adeles en Bruce Springsteens voor ogen dan Eefje de Visser, maar dat terzijde).

Gevolg was echter een lange rij bij de ingang. Nu is dat bij de Melkweg wel vaker het geval (de toegangscontrole werkt daar wel vaker verre van efficiënt), maar in dit geval kwam dat toch ook zeker door het experiment. Ik vond dit knap vervelend omdat ik als ter goedertrouwe bezoeker dus hinder heb van een actie die gericht is tegen een heel andere doelgroep. Terwijl ik de doelstelling dus wel steun.

Eefje benoemde de actie ook nog tijdens het concert en bood haar excuses aan voor de ondervonden hinder, wat sympathiek van haar was. Maar goed, in de rij staan wordt er niet leuker op als de artiest zijn excuses aanbiedt, dus ik hoop toch eigenlijk dat deze actie geen navolging vindt, danwel dat door een regelmatige herhaling de controles zoveel sneller uitgevoerd kunnen worden dat er geen lange rijen ontstaan.

Overigens heb ik me pas één keer eerder hoeven te legitimeren bij een concert, vorig jaar bij Kraftwerk. Dat was toen erg goed opgezet en kostte weinig extra tijd. Wel vermoed ik dat de behoorlijk omvangrijke logistiek daarvan de ticketprijs geen goed heeft gedaan.

Het verplicht tickets op naam zetten vind ik een overtrokken reactie. Beter worden initiatieven zoals ticketswap verder gestimuleerd en worden tickets die voor een te hoge prijs worden doorverkocht automatisch ongeldig verklaard oid.
Ik gebruik zelf ticketswap al een kleine 2 jaar met enige regelmaat en dat is tot nu toe altijd naar wens verlopen, zoals met het kopen als verkopen van tickets. Binnen no-time heb je een ticket (of raak je er een kwijt) en je hebt niet het gedoe van het moeten overzetten van de naam.

Zolang Ticketswap niet het verplichte verkoopkanaal is en er toch mensen bereid zijn om kaarten voor een hoger bedrag dan de oorspronkelijke vraagprijs te kopen, ga je daar de woekerhandel niet mee voorkomen.

Maar verder: ja, ik snap ook wel dat niet alle doorverkoop per se een probleem is en dat aan zo'n methode dus nog een tweede bezwaar kleeft.

Gisteravond naar een concert in de Laurenskerk Rotterdam geweest waar Mozart's Requiem werd gespeeld. Prachtige ervaring.

Wel jammer dat ik aan het begin naast een aparte vent zat die constant met kauwgom in zat te smakken.
Kwam echt ordinair en laag over. Elke keer als ik een mooi stuk hoorde werd dat doorbroken door dat obsessieve gesmak

Over Ronnie Flex, The Voice of Holland en autotune | NOS

"Popmuziek hoeft in de ogen van zogenaamde kenners niet kwalitatief hoogstaand te zijn."

Nee hoor kwaliteit maakt geen bal uit.

Vind ik ook een onzinopmerking, want het gebruik van autotune doet wat mij betreft niet per se iets af aan de kwaliteit van de muziek. Zoals elders in het artikel gesteld: hij gebruikt het als instrument. Deels wellicht omdat hij niet goed kan zingen, maar ook zeker om een bepaald geluid te bereiken.

Ik vind die opmerking die je citeert ook gewoon heel raar. Ik kan het echt niet plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:17 uur

geplaatst: vandaag om 00:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.