Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 20:59 uur
heartofsoul schreef:
Begijp er eerlijk gezegd helemaal niets van dat in mijn ogen serieuze muziekliefhebbers hun vrije tijd verknoeien met het kijken en luisteren naar dit zogenaamde Songfestival. Iedereen heeft uiteraard de vrijheid zijn vrije avond te verknoeien, maar het valt me wel een beetje tegen.
Begijp er eerlijk gezegd helemaal niets van dat in mijn ogen serieuze muziekliefhebbers hun vrije tijd verknoeien met het kijken en luisteren naar dit zogenaamde Songfestival. Iedereen heeft uiteraard de vrijheid zijn vrije avond te verknoeien, maar het valt me wel een beetje tegen.
Oh, wow. Zo heb ik er nog nooit over nagedacht. Dank je wel voor het openen van mijn ogen. Vanaf nu ga ik nooit meer kijken.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 21:12 uur
Absoluut!

Gisteravond "verklapte" iemand in een appgroep dat Mother Russia gewonnen had. Ik stevig balen, maar vandaag toch maar teruggekeken (althans, de interessantere acts + uitslag). Ik vond Oekraïne iets minder overtuigend dan in de halve finale, maar nog steeds met kop en schouders boven de rest uitsteken. Ze heeft inderdaad een wat vervelend stemgeluid, maar in overtuiging en oprechtheid kwam er niks in de buurt van Oekraïne. Muzikaal ook niet. Pas nadat Rusland erg achterliep in de jurypunten (en Australië ver voor) bedacht ik me dat het "verklappen" in de appgroep ook gewoon een grapje kon zijn; daar wordt het ESF namelijk totaal niet serieus genomen. Dat uiteindelijk mijn grote favoriet Oekraïne won was een heerlijke verrassing. Natuurlijk zullen de anti-Rusland sentimenten een rol hebben gespeeld. Maar voor Rusland geldt hetzelfde: elk jaar krijgen ze, ongeacht de kwaliteit, enorm veel punten van de voormalig Sovjet-Unie. En als Australië had gewonnen kwam dat doordat de jury vooral op (politiek) veilig speelde. Gezien de enorme voorsprong van deze drie nummers was dit de terechte top-3. Wie van de drie het meest van de politieke spelletjes geprofiteerd heeft kunnen we niet weten.
Verrassend dat hier zoveel zure reacties op de winst van Oekraïne zijn. Ik had verwacht dat het mainstream publiek moeite zou hebben met de electronica (en de electronica-puristen zouden haten op de dubstep/Burial-vergelijkingen). Maar de zure reacties hier gaan vooral over de politieke boodschap of het overdreven drama. Natuurlijk is het nogal dramatisch gebracht, maar het onderwerp is nou niet echt iets wat je als een Douwe Bob moet brengen. Bovendien is er toch niks mis met drama op het ESF? En de politieke boodschap brengt iedereen er zelf in. Ik vond dat ze daar bij de organisatie heel duidelijk over waren. De tekst zelf heeft geen politieke lading. Tussen de regels door kun je er zeker een politieke boodschap in vinden, maar zoiets doet de luisteraar toch echt zelf. Ik vind het juist mooi dat ze hiermee iedereen prikkelt, zonder direct naar het huidige conflict te verwijzen.
Hopelijk onthouden we over een jaar vooral dat de winnaar van dit jaar muzikaal gedurfd was, zodat er de komende jaren meer van dit soort nummers komen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 21:12 uur
heartofsoul schreef:
Nietszeggende reactie.
Nietszeggende reactie.
Protip: als je je druk maakt over welke muziek jij wilt luisteren ipv je druk maakt over wat anderen van jou moeten luisteren dan leeft het leven een stuk prettiger.
Superprotip: als je graag inhoudelijke reacties wilt op je posts dan kun je beter niet een heel topic vol met mensen beschuldigen van het verknoeien van hun tijd terwijl je zelf, ironisch genoeg, je tijd verknoeit door het te posten in een topic waar echt helemaal niemand er waarde aan hecht.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 21:17 uur
heartofsoul schreef:
Begijp er eerlijk gezegd helemaal niets van dat in mijn ogen serieuze muziekliefhebbers hun vrije tijd verknoeien met het kijken en luisteren naar dit zogenaamde Songfestival. Iedereen heeft uiteraard de vrijheid zijn vrije avond te verknoeien, maar het valt me wel een beetje tegen. ?
Begijp er eerlijk gezegd helemaal niets van dat in mijn ogen serieuze muziekliefhebbers hun vrije tijd verknoeien met het kijken en luisteren naar dit zogenaamde Songfestival. Iedereen heeft uiteraard de vrijheid zijn vrije avond te verknoeien, maar het valt me wel een beetje tegen. ?
Dat mensen daar naar kijken is verder natuurlijk geheel prima en mag iedereen zelf weten.
Binnen het gezin word ik ook gevraagd of ik niet met z'n allen wil kijken. Per slot van rekening moet er ook iemand zijn die de hele avond "wat een verschrikkelijk nummer" "wat een aanstellerij" "wat een gebrek aan talent" en "wat een ongelofelijke langdurige lamlendigheid die maar niet voorbij gaat" roept.
De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik bij Georgië dit jaar nog enigszins ben opgeveerd.
Dat staat dan nog los van alle ergernis rond de puntentelling waarbij menige jury van elk land zo'n beetje elk jaar 12 punten aan hetzelfde andere land geeft als in de jaren daarvoor.
Ach, één avondje ergeren per jaar heb ik er graag voor over. Er wordt met enige regelmaat een biertje aangereikt en het houdt mij wakker, als ik eerst de middag daarvoor zelf een intensieve voetbalwedstrijd moest spelen.

0
Hendrik68
geplaatst: 15 mei 2016, 21:22 uur
Sorry heartofsoul. Het is een beetje een soort van jeugdsentiment. Vanaf Ding A Dong tot zo ongeveer de overwinning van Katrina & The Waves keken we er met de hele familie elk jaar naar. Gewoon een traditie. Ik vond het daarna toch allemaal wel erg kitscherig worden en op een enkel jaar na heb ik daarna ook niet veel meer gekeken. Helemaal toen de voorrondes werden ingevoerd en we het telkens moesten afleggen tegen landen die zich nog maar net land mochten noemen. Kapsoneslijers. Maar 2 jaar geleden deden de Common Linnets ineens mee met het allerbeste nummer dat er ooit op het Songfestival te horen is geweest. Toen de primeur bij DWDD te horen was, met een allerbelabberdste geluidskwaliteit, kon ik al horen dat dit nummer echt van het allerhoogste niveau was. Ik was heel benieuwd of en hoe dit Europees in de smaak zou vallen. Toen dit de 2e plaats haalde, wist ik, het kan toch nog. Echte kwaliteit kan ook winnen. Dat het niet gebeurde was een regelrechte schande, maar goed, het was wel het bewijs dat ook voor Nederland winnen niet onmogelijk is. Daarom kijk ik toch elk jaar weer even of we er wat te zoeken hebben. Als dat zo is volg ik het ook helemaal en dan voel ik die oude traditie toch weer een beetje. Nu draai ik gewoon weer Walter Trout hoor en tussendoor draaide ik gisteren nog het fantastische album van Phil Bee's Freedom. Op momenten dat Mans en Petra zichzelf weer eens te belangrijk vonden of de flauwe Zweedse humor weer eens over ons uitgestort moet worden, toen draaide ik weer even een stukje andere muziek. Presentatie blijft lastig, maar ook dat hoort bij de traditie van ESF. Maar zolang we mensen als de Linnets en Douwe Bob sturen doe ik lekker toch weer even mee aan die wellicht foute, maar eens per jaar toch best leuke traditie.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 21:26 uur
musician schreef:
Binnen het gezin word ik ook gevraagd of ik niet met z'n allen wil kijken. Per slot van rekening moet er ook iemand zijn die de hele avond "wat een verschrikkelijk nummer" "wat een aanstellerij" "wat een gebrek aan talent" en "wat een ongelofelijke langdurige lamlendigheid die maar niet voorbij gaat" roept.
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Het zou zelfs fijn zijn als je het niet meer deed aangezien je al sinds 2009 elk jaar exact hetzelfde jankverhaal komt vertellen in dit topic en dat dus echt helemaal niets toevoegt.
Het zou hetzelfde zijn als ik elk jaar naar de foebelfinale ging kijken en vervolgens de dag erna in het sporttopic ging zeuren wat voor zielig spelletje ik dat vind en dat het allemaal zo corrupt is enzo.
Die neiging heb ik helemaal niet, laat staan jaar in jaar uit.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 21:27 uur
musician: ik ben een solitair en hoef geen rekening te houden met de kijk- en luistergewoonten van een partner. Wat zou ik doen als ik wél een partner had? Ik zou óf naar mijn studeerkamer gaan om te gaan lezen, óf ik zou me afzonderen in een hoek met mijn favoriete muziek op de koptelefoon. Dat zou ik trouwens ook doen als er een voetbalwedstrijd zou worden uitgezonden.
Veel leuke mensen houden daarvan, ik niet. Maar het muziekniveau van het Songfestival vind ik oprecht bedroevend. Vorig jaar heb ik het geprobeerd, maar de tv weer verbijsterd afgezet. Begrijp Onweerwolf eerlijk gezegd ook niet als hij zich in zijn kuif gepikt voelt.
Veel leuke mensen houden daarvan, ik niet. Maar het muziekniveau van het Songfestival vind ik oprecht bedroevend. Vorig jaar heb ik het geprobeerd, maar de tv weer verbijsterd afgezet. Begrijp Onweerwolf eerlijk gezegd ook niet als hij zich in zijn kuif gepikt voelt.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 21:33 uur
Onweerwolf schreef:
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Het zou zelfs fijn zijn als je het niet meer deed aangezien je al sinds 2009 elk jaar exact hetzelfde jankverhaal komt vertellen in dit topic en dat dus echt helemaal niets toevoegt.
Het zou hetzelfde zijn als ik elk jaar naar de foebelfinale ging kijken en vervolgens de dag erna in het sporttopic ging zeuren wat voor zielig spelletje ik dat vind en dat het allemaal zo corrupt is enzo.
(quote)
In het sporttopic op MovieMeter is er eenzelfde traditie: elke keer als het over darts gaat vinden mensen het blijkbaar heel erg nodig om hard te roepen dat darts geen echte sport is en dat het allemaal luie bierdrinkers zijn. Net als in dit topic denk ik dan: ach, laat die mensen maar lekker hun gal spuwen, misschien lucht het voor hun heel erg op.
0
Hendrik68
geplaatst: 15 mei 2016, 21:34 uur
heartofsoul schreef:
ik ben een solitair en hoef geen rekening te houden met de kijk- en luistergewoonten van een partner. Wat zou ik doen als ik wél een partner had?
Als je een partner hebt of kinderen en die interesseert het, dan is het wel zo handig om wel interesse te tonen in hun interesses. Mijn vrouw is ook ongevraagd besmet met blues en American Football. Zij toont interesse en verdomd, dan is het nog best wel leuk ook soms. Mijn dochter en vrouw houden wel van het ESF en dan ga ik me niet lopen afzonderen, omdat Hendrikje zich te groot hiervoor zou voelen. En als je dan interesse toont valt het soms best wel mee en wordt het soms nog leuk ook. En wees eerlijk het is het ESF, niet de nieuwe Radiohead. Zo erg is het allemaal niet.ik ben een solitair en hoef geen rekening te houden met de kijk- en luistergewoonten van een partner. Wat zou ik doen als ik wél een partner had?
0
Assurancetourix
geplaatst: 15 mei 2016, 21:35 uur
heartofsoul schreef:
Nietszeggende reactie.
Nietszeggende reactie.
Je moet het 'muzikale' niveau van de doorsnee gebruiker van dit medium niet al te hoog inschatten.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 21:42 uur
Zodra het Eurovisie Songfestival "clean" is en eerlijk en verder onbesproken, is het een heel mooi opgezet "liedjestoernooi" en verder een heel goed idee.
Dat de nummers dan veelal niet mijn smaak zijn wil ik graag voor lief nemen.
Maar wat ik al sinds 2009 roep, namelijk dat er een eind moet komen aan alle politieke en politiek correcte keuzes en als het even kan ook alle uitingen van verliefde buurlanden, blijft actueel.
En heeft dit jaar een climax bereikt met de koude oorlog tussen Oekraine en Rusland.
Daarmee is alle aandacht gelijk niet meer gericht op de gebrachte liedjes maar op het conflict. En er wordt dus ook partij gekozen op grond daarvan.
Zolang dat element er niet uit is, blijft het een droevige vertoning.
Maar hopelijk leidt de climax nu tot een exit van deze of gene en zijn we daar van af. Hopelijk kunnen we ons dan ook weer richten op de nummers.
Maar wat ik al sinds 2009 roep, namelijk dat er een eind moet komen aan alle politieke en politiek correcte keuzes en als het even kan ook alle uitingen van verliefde buurlanden, blijft actueel.
En heeft dit jaar een climax bereikt met de koude oorlog tussen Oekraine en Rusland.
Daarmee is alle aandacht gelijk niet meer gericht op de gebrachte liedjes maar op het conflict. En er wordt dus ook partij gekozen op grond daarvan.
Maar hopelijk leidt de climax nu tot een exit van deze of gene en zijn we daar van af. Hopelijk kunnen we ons dan ook weer richten op de nummers.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 21:43 uur
heartofsoul schreef:
Ik zie dat niet als verknoeien van tijd. Ik heb de voorbije 21 edities heel wat pareltjes ontdekt die ik zonder songfestival nooit zou leren kennen hebben. Zonder het songfestival zou ik nooit een cursus Zweeds begonnen zijn en dus ook niet zo vaak Zweedstalige muziek luisteren. Maar ik respecteer je mening dat je dit tijdverlies vindt. Het is niet verplicht om naar het songfestival te kijken. Maar voor mij is het een jaarlijkse traditie en verandering van spijs doet eten.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 21:46 uur
Hendrik68 schreef:
Sorry heartofsoul. Het is een beetje een soort van jeugdsentiment. Vanaf Ding A Dong tot zo ongeveer de overwinning van Katrina & The Waves keken we er met de hele familie elk jaar naar. Gewoon een traditie. Ik vond het daarna toch allemaal wel erg kitscherig worden en op een enkel jaar na heb ik daarna ook niet veel meer gekeken.
Sorry heartofsoul. Het is een beetje een soort van jeugdsentiment. Vanaf Ding A Dong tot zo ongeveer de overwinning van Katrina & The Waves keken we er met de hele familie elk jaar naar. Gewoon een traditie. Ik vond het daarna toch allemaal wel erg kitscherig worden en op een enkel jaar na heb ik daarna ook niet veel meer gekeken.
Jullie hoeven je natuurlijk niet te verontschuldigen voor je kijkgedrag. Was alleen oprecht verbaasd over de vele geïnteresseerde berichten in dit topic. Begrijp daar geen biet van. Ook het liedje van Douwe Bob vind ik niet meer dan aanvaardbaar. Bij Pauw had ik vorige week het een en ander gehoord op de dag van de halve finale, en vond dat wel genoeg. Als ik ontspanning wil na een dag van inspannend lezen en luisteren ga ik wel eens fietsen in het bos (moet het wel droog zijn). Laatst heb ik nog twee vossen gezien. Mijn hart maakte een sprongetje.

0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 21:48 uur
musician schreef:
Zodra het Eurovisie Songfestival "clean" is en eerlijk en verder onbesproken, is het een heel mooi opgezet "liedjestoernooi" en verder een heel goed idee.
Je dacht: "Ik heb het nog maar 23 keer hetzelfde gezegd, dus laat ik het voor de zekerheid nog maar een 24e keer doen"?
0
geplaatst: 15 mei 2016, 21:52 uur
Hendrik68 schreef:
(quote)
En wees eerlijk het is het ESF, niet de nieuwe Radiohead. Zo erg is het allemaal niet.

0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 22:07 uur
Teunnis schreef:
In het sporttopic op MovieMeter is er eenzelfde traditie: elke keer als het over darts gaat vinden mensen het blijkbaar heel erg nodig om hard te roepen dat darts geen echte sport is en dat het allemaal luie bierdrinkers zijn. Net als in dit topic denk ik dan: ach, laat die mensen maar lekker hun gal spuwen, misschien lucht het voor hun heel erg op.
(quote)
In dat topic heb je dan nog eventueel het excuus dat je er mee wordt geconfronteerd aangezien het sporttopic een verzameltopic is voor alle sporten en spelletjes.
In dit topic komen echter jaar in jaar uit mensen die het ESC vreselijk kut vinden speciaal hier naar toe om mee te delen dat ze het vreselijk kut vinden.
En dan zijn er ook nog bij die vervolgens mensen die het wel leuk vinden beschuldigen dat ze hun tijd verknoeien.
Dan heb je, wat mij betreft, gewoon kortsluiting in je hoofd. Of gewoon een heel saai leven.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 22:34 uur
Je moet niet zo benauwd zijn, dat er i.m.o. terechte kritiek op inhoud en alle ins- en outs rond het songfestival wordt geleverd.
Je maakt er een persoonlijke aangelegenheid van, waar ik verder op niemand hier enige persoonlijke kritiek lever. Je wilt toch niet als de Erdogan van musicmeter door het leven?
Zelf heb je het over het leiden van een saai leven (van andere users), terwijl ik net als jijzelf naar hetzelfde songfestival heb gekeken?
Er kijken, zag ik, 4,2 miljoen mensen dus die mogen er alle 4,2 miljoen wat van vinden. Dus of ze nu heartofsoul heten of dat ik dat ben, maakt dat op zich natuurlijk niet uit.
En voel je vooral vrij om kritiek te leveren waar dan ook op en bij welk topic je dat ook wilt. Je zult mij daarover niet horen, hooguit wel of niet eens.
Je maakt er een persoonlijke aangelegenheid van, waar ik verder op niemand hier enige persoonlijke kritiek lever. Je wilt toch niet als de Erdogan van musicmeter door het leven?
Zelf heb je het over het leiden van een saai leven (van andere users), terwijl ik net als jijzelf naar hetzelfde songfestival heb gekeken?
Er kijken, zag ik, 4,2 miljoen mensen dus die mogen er alle 4,2 miljoen wat van vinden. Dus of ze nu heartofsoul heten of dat ik dat ben, maakt dat op zich natuurlijk niet uit.
En voel je vooral vrij om kritiek te leveren waar dan ook op en bij welk topic je dat ook wilt. Je zult mij daarover niet horen, hooguit wel of niet eens.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 22:50 uur
Een pittige discussie moet op zijn tijd kunnen, dus ook op dit forum. Verder treed ik musician bij als hij kritiek levert op de politieke aspecten (iets dergelijks geldt uiteraard voor sportevenementen) van het ESF.
Als de liedjes in orde zouden zijn, zou ik misschien wel gekeken hebben, net zoals in de jaren 60, toen ons hele gezin bij de buren keek. Ik heb een cd met veel van die liedjes - een prachtig tijdsdocument. Waar is die gezellige tijd van vroeger toch gebleven.
Als de liedjes in orde zouden zijn, zou ik misschien wel gekeken hebben, net zoals in de jaren 60, toen ons hele gezin bij de buren keek. Ik heb een cd met veel van die liedjes - een prachtig tijdsdocument. Waar is die gezellige tijd van vroeger toch gebleven.

0
geplaatst: 16 mei 2016, 00:10 uur
heartofsoul schreef:
Een pittige discussie moet op zijn tijd kunnen, dus ook op dit forum. Verder treed ik musician bij als hij kritiek levert op de politieke aspecten (iets dergelijks geldt uiteraard voor sportevenementen) van het ESF.
Gezelligheid maak je zelf.
Neem volgend jaar een dekentje en wat versnaperingen, omsteek de haard en zet de tv aan om 21h.
Zo doe ik het al jaren.
0
geplaatst: 16 mei 2016, 00:34 uur
Cerclezot schreef:
Vorig jaar is Australië éénmalig uitgenodigd geweest, maar er is uiteindelijk toch een tweede deelname uit voortgevloeit. En van mij mag dat blijven zo lang ze kwaliteit aanhouden.
Vorig jaar is Australië éénmalig uitgenodigd geweest, maar er is uiteindelijk toch een tweede deelname uit voortgevloeit. En van mij mag dat blijven zo lang ze kwaliteit aanhouden.
Aha. Ik heb vorig jaar niet gekeken en dit jaar alleen een stuk van de puntentelling gezien, omdat we naar theater waren. Maar blijft het maar maf vinden. Wij sturen toch ook geen artiest naar een Australische songcontest?
De puntentelling in dit systeem zag ik volgens mij ook voor het eerst, maar daar zit nu ook geen spanning meer in als je in het laatste rondje nog 300 punten kunt krijgen.
Wat is dan nog het nut van al die landen daarvoor 1 voor 1 hun punten laten opnoemen. Was ons überhaupt onduidelijk waar de laatste puntendeling op gebaseerd was eigenlijk. De winnaar, daar hoor ik ook niets in eigenlijk. Zag ook wel binnen no-time vergeten zijn, net als die van vorig jaar die ik volgens mij nog steeds moet horen. Stiekem vind ik het wel leuk dat Rusland op zijn achterste benen staat, al zou het ESF van mij ook niet zo politiek beladen hoeven zijn.
0
Franck Maudit
geplaatst: 16 mei 2016, 01:19 uur
herman schreef:
Wij sturen toch ook geen artiest naar een Australische songcontest?
Wij sturen toch ook geen artiest naar een Australische songcontest?
Australië hoort natuurlijk wel bij het Globale Noorden (of het Westen, noem het zoals je wil). Maar dan moet je de VS ook toelaten. Het is sowieso van de pot gerukt. Als ook die nieuwe puntentelling. Ze moesten en zouden de ziel uit Eurosong trekken, en het is hen nog gelukt ook! Ik vond het algehele niveau trouwens behoorlijk laag. Gisterenavond was echt een desillusie na het plezier dat ik aan de halve finales beleefd heb (moet effe een tik van een hamer gekregen hebben ofzo).
Ik probeer het binnen 5 jaar nog wel eens

0
geplaatst: 16 mei 2016, 07:00 uur
herman schreef:
Was ons überhaupt onduidelijk waar de laatste puntendeling op gebaseerd was eigenlijk.
Was ons überhaupt onduidelijk waar de laatste puntendeling op gebaseerd was eigenlijk.
De eerste puntentelling was de vakjury's. De laatste was de televoting in alle landen samengeteld.
0
Magick1
geplaatst: 16 mei 2016, 09:38 uur
Franck Maudit schreef:
Australië hoort natuurlijk wel bij het Globale Noorden (of het Westen, noem het zoals je wil). Maar dan moet je de VS ook toelaten. Het is sowieso van de pot gerukt.|
(quote)
Australië hoort natuurlijk wel bij het Globale Noorden (of het Westen, noem het zoals je wil). Maar dan moet je de VS ook toelaten. Het is sowieso van de pot gerukt.|
Ik denk dat Eurosong heel veel potentieel heeft. Ze zouden eerder aan een naamswijziging moeten denken, dan aan het feit of Australie al dan niet mag deelnemen. Er zijn zoveel landen in de wereld die houden van kitsch, en zoveel politieke leiders die zich willen bewijzen. Zelf woon ik in China, en ik ben ervan overtuigd dat dit hier ook een groot succes zou kunnen zijn.
Het zou me niet verwonderen dat we binnen 20 jaar met meer dan 100 landen zitten.
0
geplaatst: 16 mei 2016, 10:59 uur
Magick1 schreef:
Het zou me niet verwonderen dat we binnen 20 jaar met meer dan 100 landen zitten.
(quote)
Oh ja, net als de EU.

0
Onweerwolf
geplaatst: 16 mei 2016, 11:47 uur
Ah, het is maandag, hopelijk heeft Musician z'n incontinentieverband inmiddels weer teruggevonden zodat 'ie z'n problemen bij zich kan houden en niet hoeft te verslijten als 'opbouwende kritiek'.
0
geplaatst: 16 mei 2016, 13:37 uur
Mijn scorelijst van de finale:
1 Belgium : 5
2 Czech Republic : 6
3 Netherlands : 7
4 Azerbaijan : 6
5 Hungary : 5
6 Italy : 3
7 Israel : 6
8 Bulgaria : 4
9 Sweden : 8
10 Germany : 3
11 France : 6
12 Poland : 7
13 Australia : 9
14 Cyprus : 6
15 Serbia : 5
16 Lithuania : 6
17 Croatia : 2
18 Russia : 7
19 Spain : 5
20 Latvia : 6
21 Ukraine : 5
22 Malta : 6
23 Georgia : 4
24 Austria : 6
25 United Kingdom : 5
26 Armenia : 6
Mijn top 5:
Australia
Sweden
Russia
Poland
Netherlands
Al bij al een zeer matige editie.
1 Belgium : 5
2 Czech Republic : 6
3 Netherlands : 7
4 Azerbaijan : 6
5 Hungary : 5
6 Italy : 3
7 Israel : 6
8 Bulgaria : 4
9 Sweden : 8
10 Germany : 3
11 France : 6
12 Poland : 7
13 Australia : 9
14 Cyprus : 6
15 Serbia : 5
16 Lithuania : 6
17 Croatia : 2
18 Russia : 7
19 Spain : 5
20 Latvia : 6
21 Ukraine : 5
22 Malta : 6
23 Georgia : 4
24 Austria : 6
25 United Kingdom : 5
26 Armenia : 6
Mijn top 5:
Australia
Sweden
Russia
Poland
Netherlands
Al bij al een zeer matige editie.
0
Hendrik68
geplaatst: 16 mei 2016, 15:08 uur
Magick1 schreef:
Nou je lijkt op je wenken te worden bediend: Songfestival kan uitgroeien tot mondiale wedstrijd | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nlHet zou me niet verwonderen dat we binnen 20 jaar met meer dan 100 landen zitten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.