menu

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
@arrie je bent een held, dit is m!!! Dat wordt een jaar belastingvrij leven voor jou!

avatar van gaucho
...en nou maar hopen dat Mark z'n belofte - gedaan op Prinsjesdag nog wel - nakomt...

avatar van Michiel Cohen
Ik zoek momenteel geen nummer maar heb dit ooit wel gedaan. Niets zo irritant als je het niet kunt vinden. Zo ben ik ooit midden jaren 90 op zoek geweest naar een track en kon deze maar niet vinden want ik had immers geen naam van een titel/artiest.. Ergens in 2014 kreeg ik een album van Mark Ronson binnen uit 2007! waarop een cover stond gezongen door Robbie Williams.Op die manier kon ik de originele track herleiden. Het ging om The Only One I Know van The Charlatans uit 1990.

avatar van goldendream
Ik zoek al jaren naar Herman van Veens album met liedjes over het Oude Testament. Nergens te vinden.

avatar van Dungeon
goldendream schreef:
Ik zoek al jaren naar Herman van Veens album met liedjes over het Oude Testament. Nergens te vinden.


Via je muziekweb.nl kun je hem volgens mij kopen. Weet niet hoe dat werkt. Hier een linkje.
Verhalen & liedjes uit het Oude Testament - Muziekweb

avatar van goldendream
Dank voor de info!


Ik ben op zoek naar een nummer gezongen door een Nederlander over een arm jongetje dat voor het winkelraam staat te kijken naar al het lekkers

avatar van Venceremos
Venceremos schreef:
Al de halve avond op zoek naar een nummer dat ik ooit hoorde bij de eind-credits van een film of serie.
Gaat om een heel repetitief liedje met steeds hetzelfde tekststramien. Ongeveer als volgt:
"When I get [..] I'm gonna find, when I..
"When I grow (?) up (?)', I'm gonna die (?) myself of boredom, when I...
"When I [...], I'm gonna ride a roller coaster, when I...

Met deze flarden zou het makkelijk vinden moeten zijn, echter kom ik niet veel verder dan Bieber, Bon Jovi, Elton John en de Proclaimers. Die zijn 't dus allemaal niet.


En na dik 2 jaar kom je er achter dat het 1 van je meest gedraaide artiesten is, nl. Nick Cave met Right Now I'm A-roamin'. Die vermaledijde b-kantjes ook altijd.

avatar van herman
RobbyT schreef:
Ik vraag me af of de volgende te doen is.

Ik zoek een gitaarnummer dat in de periode 1995-1998 op kink fm was te horen met een vrouwelijke zangeres. In het refrein is te horen: "o-o-o" met een soort echo erin. Tenminste, zo lijkt het, de precieze tekst weet ik niet.Het was erg melodieus.

O ja, ze zingt ook nog ergens met een sneer: Now! (Zo van Neeeeaaaauuuwww!)

Ik heb alle Outlaw 141 jaarlijsten uit die periode doorzocht, maar heb het niet kunnen vinden. Ik denk dat het om een kleinere hit gaat, maar daarvan zijn helaas geen lijsten.

Heeft iemand een idee welk nummer het zou kunnen zijn? Ik ben er al heel lang naar op zoek

Heb je deze ooit nog gevonden?

NoMeansNo;s Now schiet me nog te binnen. Is weliswaar geen vrouw, maar wel melodieus en in het refrein zingen ze Neeeuaaauuaaauw.

Ik zoek al heel lang een nummer uit eind jaren negentig, begin 2000. In het nummer werd gezongen over wrong or right en de videoclip was zwart wit. In de videoclip liep een dame met een zwart, kort kapsel (met een soort bolhoedje op) een race waarbij ze verschillende ‘verkeersborden’ volgde die een soort metafoor voor haar hart waren. De vrouw uit de clip deed me denken aan de jaren 50.

Het was een beetje softe dance muziek met een viool (denk ik) als refrein. Kan iemand mij helpen?????

Met deze omschrijving zal wel niemand mij kunnen helpen, maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.


avatar van L_T_B
MarydeWitt schreef:
Het was een beetje softe dance muziek met een viool (denk ik) als refrein. Kan iemand mij helpen?????

White Town - Your Woman

avatar van GrafGantz


Yup, dat was een makkie

avatar van RobbyT
herman schreef:
(quote)

Heb je deze ooit nog gevonden?

NoMeansNo;s Now schiet me nog te binnen. Is weliswaar geen vrouw, maar wel melodieus en in het refrein zingen ze Neeeuaaauuaaauw.


Ik heb hem inderdaad twee jaar geleden gevonden. Het is Olive met Outlaw uit 1997. Ik had er geen idee van dat het een triphop-nummer zou zijn. En kennelijk hem ik dat "again now" er zelf bij bedacht, of ik heb het ergens anders gehoord en twee dingen door elkaar gehaald. bedankt trouwens nog voor je hulp.

avatar van RobbyT
Mensen, ik heb een vraag. Is er iemand die de "Like the wind"-hype op Internet volgt? Een nummer dat al sinds 2007 zoek is en niemand schijnt te weten van wie het is. Het is waarschijnlijk gemaakt in de periode 1982-1984. Het nummer wordt ook wel "Check it in check it out" genoemd. Wat vinden jullie van de hype?

THE MOST MYSTERIOUS SONG ON THE INTERNET - FULL VERSION FOUND! - YouTube

avatar van deric raven
Klinkt als Duitse darkwave, richting Deine Lakaien?

Dit klinkt zo generiek 80's dat ik haast zou denken dat het later gemaakt is, puur om mensen voor de gek te houden die denken dat dit een vergeten nummer uit de jaren '80 is

avatar van Arrie
Mysterie is altijd fascinerend natuurlijk. Dat maakt het interessanter dan het nummer zelf, want dat zou totaal obscuur zijn gebleven als er wel een naampje aan had gehangen. Wat een matige zang ook.

avatar van Sandokan-veld
Ik ben het met Heiko eens, dit ruikt van alle kanten naar hoax.

avatar van herman
Volgens mij is dit een b-kant van een van de eerste Bökröt Rödebröt Trio singles.

Weet zeker dat ik hem wel eens gehoord heb.

Hallo ik ben hier terecht gekomen na enkele fora's bezocht te hebben. ik ben op zoek naar de titel van een liedje waarvan de artiest van deze song gebruik maakt tussen 0.24 en 0.45 en dacht me te herinneren dat achter die tune iets met sunrise kwam. Het is een leidje van de jaren 90 of 2000.
Hierbij de link: Movin - Sunrise - Proppa Droppin Tune !!! ????? - YouTube
Alvast voor enige hulp. ik ben er al enige tijd naar op zoek en blijft maar in mijn hoofd afspelen.

avatar van trebremmit
Die melodie doet me denken aan rank1 - airwave.

Bedankt het lijkt er idd op maar spijtig genoeg is het dat niet.
Maar toch Bedankt

Ponty Mython
Titmeister schreef:
Dit klinkt zo generiek 80's dat ik haast zou denken dat het later gemaakt is, puur om mensen voor de gek te houden die denken dat dit een vergeten nummer uit de jaren '80 is


Dit. Die drums klinken bv veels te elektronisch. Leuke promotiecampagne, dat dan weer wel.

trebremmit ik moet je toch bedanken en melden dat het toch dat liedje is. Het was gebruikt in een remix dus had ik het niet direct door.



Dat is hem!!! Wauw, dank je wel

avatar van dazzler
Niets is zo geweldig om na tientallen jaren eindelijk een naam en een titel op een liedje uit je jeugd te kunnen kleven. Het is me echter nog nooit gelukt bij het nummer waarvan ik me het volgende herinner...

Quasi naakte Marc Almond achtige figuur ligt medio jaren '80 op een (rode?) sofa in de clip en zingt met hoge stem "and there's nothing I can do...".

Wie kan hier wat mee?


Hoi! Ik zoek een liedje, hij kwam voorbij op spotify maar vergat hem op te slaan. Kan hem niet terugvinden.

Het is volgens mij een bandje uit Australië, en het liedje ging over een man en een hond. En dat die man zich afvroeg of de hond hetzelfde voor hem zou doen als hij voor die hond. Meer weet ik ook écht niet meer.

Heeft iemand enig idee? Snap dat dit een beetje een gare beschrijving is ..

Gast
geplaatst: vandaag om 05:55 uur

geplaatst: vandaag om 05:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.