menu

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Man Eat Dog - AC/DC ?

Een verdienstelijke poging, want Marc Almond zelf is natuurlijk een erg Marc Almond achtige figuur. Maar hij zag er medio jaren '80 toch een beetje beter geconserveerd uit. En hij heeft al zijn kleren nog aan. Is het helaas niet.

Beste leden,

Een vraag? wie weet welke (house) plaat dit is?

Inhoud, klik hier (van de clip sample (klein stukje)

Bedankt alvast.

Gr, Carlos

Een héél vage omschrijving van wat ik zoek. Het enige wat ik mij voor de geest kan halen, is het refrein. Commerciële rock. Ik weet niet of het uit de late jaren 90 of vroege jaren 00 komt. De zanger zingt vol overgave iets dat klinkt als:

It's you-hoo-hoo little darlin'
It's you-hoo little darlin'
It's always me and you

Ik weet dat het waarschijnlijk iets heel anders is dat hij daadwerkelijk zingt, maar zo klinkt het in mijn hoofd. De toon kan ik helaas niet illustreren, ik geloof dat het dan wel meteen door iemand herkend zou worden.

esteban schreef:
Een héél vage omschrijving van wat ik zoek. Het enige wat ik mij voor de geest kan halen, is het refrein. Commerciële rock. Ik weet niet of het uit de late jaren 90 of vroege jaren 00 komt. De zanger zingt vol overgave iets dat klinkt als:

It's always me and you

Ik weet dat het waarschijnlijk iets heel anders is dat hij daadwerkelijk zingt, maar zo klinkt het in mijn hoofd. De toon kan ik helaas niet illustreren, ik geloof dat het dan wel meteen door iemand herkend zou worden.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=DQbB_erFHBI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Niet slecht gedacht. Maar dat is 'm niet. Het is eerder (early) 2000 rock, denk ik.
Volgens mij heb ik hem vaak op Studio Brussel gehoord destijds.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nog ééntje die ik zoek, maar waar ik maar niet kan opkomen. Ik vermoed eind de jaren 90. In de clip loopt een vrouw met haar hart (hartjesvorm) in handen. Wanneer ze verliefd begint te worden, blijft het maar groeien, ze loopt op den duur met een heel groot hart rond. Uiteindelijk schrikt dat de 'crush' af en die gaat er stilletjes vandoor. De vrouw heeft uiteindelijk terug een klein hart. Ik dacht aan

Die met dat hart is toch van Rocher Sanchez?

YES! Ik heb er mij gek achter gezocht. Als je de artiest en songtitel kwijt bent, vrij moeilijk. Het verhaal loopt wel iets anders, zo blijkt. Ik heb die video nooit meer teruggezien sinds dan.

https://www.youtube.com/watch?v=rdlvPe959Ck

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

esteban schreef:

It's always me and you

Gevonden! (puur toeval)

https://www.youtube.com/watch?v=R_PpTnqMswk

Maar met de beste wil hoor ik de echte tekst nog steeds niet.

It's you-hoo-hoo that I need
It's you-hoo-hoo that I need
It's you, and I'm sure it's always been

Tussen die laatste hoo en that I need hoor ik nog iets heel anders. Ik hoor echt little darling ipv that I need.

MJ_DA_MAN schreef:
Herkent iemand de sample in het volgende nummer?

DJ Proof - Hey Love:
(embed)
Deze sample is inmiddels gevonden (3:19-3:30).

hoi,

ik ben al heel lang opzoek naar een nummer waarvan ik alleen nog het einde van de clip weet en dat het 2dj's zijn aan een draaitafel en mensen dansen op de dansvloer. en aan het einde van de clip zien ze een soort van meteoriet buiten in de lucht en iedereen gaat bij het raam staan kijken en de 2 dj's gaan na buiten in een steegje en de meteoriet slaat zo in. was een soort van dance/house nummer als ik het goed heb van begin 2000.

ik hoop dat iemand het weet!

Gr nicky.

Nee dat is hem niet helaas.

rezoya schreef:
hoi,

ik ben al heel lang opzoek naar een nummer waarvan ik alleen nog het einde van de clip weet en dat het 2dj's zijn aan een draaitafel en mensen dansen op de dansvloer. en aan het einde van de clip zien ze een soort van meteoriet buiten in de lucht en iedereen gaat bij het raam staan kijken en de 2 dj's gaan na buiten in een steegje en de meteoriet slaat zo in. was een soort van dance/house nummer als ik het goed heb van begin 2000.

ik hoop dat iemand het weet!

Gr nicky.

Dit zit qua videoclip een heel eind af van je beschrijving, maar ik drop 'm voor de zekerheid toch even omdat dit het eerste nummer dat in me opkwam en je weet maar nooit:

https://www.youtube.com/watch?v=h61QG4s0I3U

Slowgaze schreef:
(quote)

Dit zit qua videoclip een heel eind af van je beschrijving, maar ik drop 'm voor de zekerheid toch even omdat dit het eerste nummer dat in me opkwam en je weet maar nooit:

(embed)

Is hem ook niet. Maar word iig erg gewaardeerd dat jullie mee zoeken?

Volgens mij maken de djs in de clip ook een hartvormpje met hun handen.

rezoya schreef:
(quote)

Is hem ook niet. Maar word iig erg gewaardeerd dat jullie mee zoeken?

Volgens mij maken de djs in de clip ook een hartvormpje met hun handen.

heb hem gevonden na heel lang zoeken kwam ik hem per toeval tegen,

het was Tristan Garner - Give Love

Hooi,

Ik zoek al een poosje een liedje, maar weet niet moet hoe de tekst gaat en van wie die is.

Het begint met een groepje meiden die op een bankje zitten op een dakterras (dacht ik),dan begint 1 van die meiden met een hoge uithaal maar die wordt verstoord door een groep jongens met een box.

Het is al een wat ouder nummer van begin ‘00

Baily schreef:
Hooi,

Ik zoek al een poosje een liedje, maar weet niet moet hoe de tekst gaat en van wie die is.

Het begint met een groepje meiden die op een bankje zitten op een dakterras (dacht ik),dan begint 1 van die meiden met een hoge uithaal maar die wordt verstoord door een groep jongens met een box.

Het is al een wat ouder nummer van begin ‘00

https://www.youtube.com/watch?v=jcMXZjYqIog

Heeel erg bedankt! Dit is hem

In Genres > Overigen > pop:

Hallo, net nieuw aangekomen op musicmeter.
Mijn interesses op muziekvlak gaan voornamelijk uit naar, garage rock, punk rock, indie rock.
Ik ben al een tijdje zoekende naar een nummer, genaamd "pop" naar ik me nog kan herinneren.
het betreft een franse band van einde de jaren 90.
Kan er me iemand verder helpen?
Dank u wel .

bone machine (crew)
Anhelo schreef:

Ik ben al een tijdje zoekende naar een nummer, genaamd "pop" naar ik me nog kan herinneren.
het betreft een franse band van einde de jaren 90.

https://www.youtube.com/watch?v=UQXmXbWWx7U

Prachtig, die band is het. heel veel dank Bone Machine.

Hoi,

Ik heb me helemaal suf gezocht naar een nummer uit de film Onze Jongens (met Jim Bakkum enzo) waar een heerlijk blues/jazz achtig nummer in voor komt.

De lyrics ken ik niet helemaal maar dit komt er ongeveer in voor:

(begin) oh baby
he play so smooth, he's like a mother nature magnet....

En ik weet niet of ze zingt "I want his sex" of "I want his sax"....

Weet iemand welk nummer ik bedoel? Zo ja, ik hoor het graag!!

Eens kijken of iemand hierop aanslaat: (met een minimum aan gegevens)
Ik ben op zoek naar een stevig nummer, waarin de muziek op zeker moment even stilstaat en waar een zware stem in het Engels van 5 naar 1 terugtelt om vervolgens de muziek weer te horen. Het is vermoedelijk een nummer van verschillende jaren geleden. Iemand een idee???

gaucho schreef:
(quote)

Geen idee of Rene66 er na een jaar of twee al achter was gekomen, maar ik kende het nummer ook en zijn vraag bleef bij mij destijds ook hangen. En zie, ik kwam 'm toevallig vandaag tegen op YouTube:

Catch-Up - De Geldautomaat (1990) - YouTube

Hoi Gaucho,

Ik lees je bericht pas nu, na 2,5 jaar. Ben er heel blij mee want is was er nog steeds naar op zoek.
Tja Catch-up, wie had dat ook kunnen verzinnen..

gerrit111 schreef:
Eens kijken of iemand hierop aanslaat: (met een minimum aan gegevens)
Ik ben op zoek naar een stevig nummer, waarin de muziek op zeker moment even stilstaat en waar een zware stem in het Engels van 5 naar 1 terugtelt om vervolgens de muziek weer te horen. Het is vermoedelijk een nummer van verschillende jaren geleden. Iemand een idee???

In Thunderbirds wordt natuurlijk door een zware stem van 5 naar 1 teruggeteld, en Busted heeft bij de release van de nieuwe filmversie het themanummer mogen schrijven dat je met wat goede wil als 'stevig' kan omschrijven, dus bijgaande clip voldoet prima aan je omschrijving. Maar het is moeilijk voor te stellen dat je niet meer wist dat het van Thunderbirds zou zijn, dus ik vermoed toch van niet...

Busted - Thunderbirds Are Go - YouTube

Rene66 schreef:
Hoi Gaucho,

Ik lees je bericht pas nu, na 2,5 jaar. Ben er heel blij mee want is was er nog steeds naar op zoek.
Tja Catch-up, wie had dat ook kunnen verzinnen..

Ha, leuk dat ik je er blij mee heb kunnen maken.

Het liedje herinnerde ik me, maar de naam van het bandje echt niet. 't Is dat ik 'm toevallig eens tegenkwam op YouTube.

Is ook nooit een hit of zelfs maar tipnotering geweest, dus echt verdwenen uit het collectieve geheugen. Maar voor toevalstreffers kun je altijd nog hier op MusicMeter terecht.

Hoi allemaal,

Ik zoek een electronica/dance/edm nummer waarin je voornamelijk "oeh oeh oeh oeoeh oeoeh" hoort op de achtergrond, gepaard met een beat; en dat de hele track lang. Naar wat ik mij weet te herinneren, begint het stil en langzaam, maar wordt het steeds luider en sneller.

Het is een vrij bekend nummer dacht ik.

Iemand een idee?

Alvast bedankt

Paffendorf - Where Are You ?

trebremmit schreef:
Paffendorf - Where Are You ?

Haha, ik begrijp dat je dat nummer hebt gekozen, maar het is het niet

Die "Oeh oeh oeh oeoeh oeoeh" waar ik het over heb is meer op de achtergrond, maar nog steeds duidelijk aanwezig.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:04 uur

geplaatst: vandaag om 08:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.