menu

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Lijkt wel jatwerk van deze. Rondom 1.10.

Beetje ja, maar het gaat me vooral om de melodie van de gezongen strofes.

yeahyeahyeah schreef:
(quote)
Plus Instruments - Special.

Leuk nummer, heeft wel wat weg van Pylon, Au Pairs e.a.
Cheers! Met Pylon er gelijk een extra tip bij, want die groep kende ik nog niet.

Ploppesteksel schreef:
(quote)
Cheers! Met Pylon er gelijk een extra tip bij, want die groep kende ik nog niet.

Doen we er meteen nog 1, nauw gelieerd: Nasmak - 4our Clicks, klassieker, meer 'funk' wave en in dezelfde richting: Flue - One and a Half. De zgn Ultra-beweging, in de NL wave.

Zita Swoon - My Bond With You And Your Planet Disco

Dan hoor jij iets heel anders dan ik

Maar bij nader inzien inderdaad, nu hoor ik het ook! Enkel nog de remix vinden dan.

Ja ik vroeg me ook af of het een remix was, of gewoon brakke geluidskwaliteit

My Bond With You And Your Planet Disco in de Soulwax remix

Ik zoek een Amerikaanse soul band uit het jaren 70, 80 90. Ze zijn met z'n drieën als ik het goed heb. Twee mannen en een vrouw als lead zangeres.

MelB schreef:
Ik zoek een Amerikaanse soul band uit het jaren 70, 80 90. Ze zijn met z'n drieën als ik het goed heb. Twee mannen en een vrouw als lead zangeres.
Dat is wel een beetje vaag, maar misschien Shalamar?

??
What the hack... dat klopt Salvador bedankt! Dat is snel. Ik wilde verder typen dat de band klinkt als Salazar druk ik per ongeluk op verzenden. En het nummer: ..........remember

MelB schreef:
??
What the hack... dat klopt Salvador bedankt! Dat is snel. Ik wilde verder typen dat de band klinkt als Salazar druk ik per ongeluk op verzenden. En het nummer: ..........remember

A Night to Remember

hey iedereen

ik ben op zoek naar een nummer waar ik alleen nog wat weet van de video clip.
Ik ben vrij zeker dat het een nederlandse uitvoerder is. De video clip bevat een dronkaard die in een cafe zit en waar hij een oogje heeft op een meisje die in het midden van een dansvloertje op een kruk zit. Tijdens het hele nummer draait de camera regelmatig om haar heen tot op het punt dat ze door het plafond heen draait op haar stoel.
Enig idee iemand?

Deze kwam eergisteren voorbij in: Samson & Gert (Double Feature)

Ik ben er 99,99% zeker van dat het deuntje van het refrein "Mijnheer de Burgemeester en Samson met z'n strik, Albert, Octaaf de Bolle, Van Leemhuyzen en ik" ergens vandaan komt. Ik kende dat al eerder. Het origineel (?) is een instrumentaal nummer dat klinkt zoals een typische mariachi-band. Wie lost het mysterie op?

Wyffie schreef:
hey iedereen

ik ben op zoek naar een nummer waar ik alleen nog wat weet van de video clip.
Ik ben vrij zeker dat het een nederlandse uitvoerder is. De video clip bevat een dronkaard die in een cafe zit en waar hij een oogje heeft op een meisje die in het midden van een dansvloertje op een kruk zit. Tijdens het hele nummer draait de camera regelmatig om haar heen tot op het punt dat ze door het plafond heen draait op haar stoel.
Enig idee iemand?

geplaatst:
Hey mensen! ik zoek een nummer ergens van het begin 2000 gok ik. met een videoclip met ik meen 2 dobberman honden met kettingen om. in de videoclip komt meen ik een man aanrijden in zijn auto en loopt dan een huis na binnen. Het is een soort r&b/house achtig nummer. heel vaag allemaal kan het me niet echt meer herinneren maar word helemaal gek dat ik hem niet kan vinden.. someone? heeellp

geplaatst:
Moenage schreef:
Hey mensen! ik zoek een nummer ergens van het begin 2000 gok ik. met een videoclip met ik meen 2 dobberman honden met kettingen om. in de videoclip komt meen ik een man aanrijden in zijn auto en loopt dan een huis na binnen. Het is een soort r&b/house achtig nummer. heel vaag allemaal kan het me niet echt meer herinneren maar word helemaal gek dat ik hem niet kan vinden.. someone? heeellp

Misschien deze? Voldoet gedeeltelijk aan je beschrijving:

geplaatst:
Ik ben op zoek naar een dance nummer van ik vermoed ergens 2000-2004
Het heeft een beetje een artful dodger vibe. Ik moest er aan denken door het nummer moving too fast.
En het is echt een mega mega snel nummer. Gaat dacht ik ook steeds sneller. De intro is dacht ik even rustig ofzo en dan ineens begint ie supersnel.
Een vrouw zingt en een man rapt/zingt en het waren niet perse hele bekende artiesten misschien meer one day flies.
Next to me of close to me en moving fast zijn de woorden die er voor mijn gevoel bij horen.
Weinig to go one. I know. Maar zit hier al jaren aan te denken.

geplaatst:
xania schreef:
Ik ben op zoek naar een dance nummer van ik vermoed ergens 2000-2004
Het heeft een beetje een artful dodger vibe. Ik moest er aan denken door het nummer moving too fast.
En het is echt een mega mega snel nummer. Gaat dacht ik ook steeds sneller. De intro is dacht ik even rustig ofzo en dan ineens begint ie supersnel.
Een vrouw zingt en een man rapt/zingt en het waren niet perse hele bekende artiesten misschien meer one day flies.
Next to me of close to me en moving fast zijn de woorden die er voor mijn gevoel bij horen.
Weinig to go one. I know. Maar zit hier al jaren aan te denken.

Deze? Voordat je verdergaat naar YouTube

geplaatst:
Ik ben op zoek naar de band en het nummer waarop Katie Holmes de tafeldans doet in The First Daughter. Het genre gaat in de richting van CBGB (Blondie ea).

geplaatst:
chesini schreef:
Ik ben op zoek naar de band en het nummer waarop Katie Holmes de tafeldans doet in The First Daughter. Het genre gaat in de richting van CBGB (Blondie ea).

Als ik Katie Holmes en The First Daughter intik bij Youtube, krijg ik dit:

Voordat je verdergaat naar YouTube

Whatever van Buttah and Kristina Allison

geplaatst:
Ik ben voor iemand op zoek naar een catchy synthpop hit / muziekvideo uit midden jaren '80. Het is Russisch of Duits. Het gaat om een blanke zanger in een wit pak en met halflang blond haar. De muziekvideo eindigt met een luchtballon. Degene voor wie ik dit zoek werd getriggerd door enkele klassieke Modern Talking video's. Ze is opgegroeid in het 'communistische' Laos en daar was de video in kwestie destijds een van de eerste buitenlandse invloeden op de nationale televisie, gezien de politieke en culturele invloedssferen zou het dus ook Sovjet / Russisch kunnen zijn.

geplaatst:
BrotherJohn schreef:
Ik ben voor iemand op zoek naar een catchy synthpop hit / muziekvideo uit midden jaren '80. Het is Russisch of Duits. Het gaat om een blanke zanger in een wit pak en met halflang blond haar. De muziekvideo eindigt met een luchtballon. Degene voor wie ik dit zoek werd getriggerd door enkele klassieke Modern Talking video's. Ze is opgegroeid in het 'communistische' Laos en daar was de video in kwestie destijds een van de eerste buitenlandse invloeden op de nationale televisie, gezien de politieke en culturele invloedssferen zou het dus ook Sovjet / Russisch kunnen zijn.

Toevallig dit nummer?

Voordat je verdergaat naar YouTube

geplaatst:

Die was ik tijdens mijn zoektocht ook al tegengekomen, dat was hem niet. Maar wel een erg lekker en goed nummer!

geplaatst:
De zoeker heeft het zelf al gevonden. Het bleek om "Touch by Touch" van Joy (een Oostenrijkse popgroep) te gaan... Doe me dan toch maar dat Russische nummer van Allianz hierboven.

geplaatst:
Hoii, misschien kan iemand mij helpen!

Ik ben op zoek naar een liedje dat regelmatig op (familie)feesten werd gedraaid. Ik weet niet hoe het liedje gaat, maar er zit een specifiek dansje bij. Mensen staan in twee rijen tegenover elkaar. Om de beurt springt een tweetal heen en weer tussen de twee rijen. Eerst handen vast houden, vervolgens ingehaakt met de ruggen tegen elkaar en daarna op elkaars rug. Het liedje en dansje worden steeds wilder/sneller.

Ik hoor graag of iemand het bijpassende liedje herkent!

geplaatst:
Hoi mensen,

Ik zoek een nummer die gaat over een vrouw in een auto die denk ik een man achtervolgd dat draait zich om en de man steekt uit eindelijk die auto in de brand.
Is uit de jaren 90 of begin 2000 uit het tmf tijdperk

Ik zoek dit nummer al een tijdje.

Thnx alvast

geplaatst:
Timtim2021 schreef:
Hoi mensen,

Ik zoek een nummer die gaat over een vrouw in een auto die denk ik een man achtervolgd dat draait zich om en de man steekt uit eindelijk die auto in de brand.

Thnx alvast

Niels van Gogh-Pulverturm?

geplaatst:
Timtim2021 schreef:
Hoi mensen,

Thnx alvast
Doet me denken aan Karma Police van Radiohead, al is daar geen vrouw te zien.

geplaatst:
Ja dat is hem top! Ik was in de veronderstelling dat er een vrouw in de auto zat

Gast
geplaatst: vandaag om 11:53 uur

geplaatst: vandaag om 11:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.