MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Yup, vond het 1 vd leukere quizzen dit jaar in de Posthoornkerk, wat minder oude meuk en veel gewoon leuke nummers en dus een erg gezellige avond gehad. En de MuMeter vertegenwoordiging deed het erg goed met een 1e en 2e plaats....nogmaals gefeliciteerd Psychedelic Fours !!!

Donderdag 24 november presenteert Poek trouwens de Victorie Popquiz te Alkmaar (Langslopende Maandelijkse Popquiz Van Nederland)!

Volgende week (donderdag 27 oktober) istie samengesteld door team 'De Tobers'. Elk jaar wel goed voor een top10 notering bij de PopquizMarathon te Amsterdam.

Twee breed toegankelijke editie's achter elkaar met originele quizmakers..., komt dat zien en meemaken...!!

Voor mij helaas te ver reizen op een doordeweekse dag. Misschien een keer in een vakantieweek, lijkt me een leuke quiz.

Ik wil hier wel naar toe (24 november), dus als er nog meer liefhebbers zijn... Eventueel met ophaal- en thuisbrengservice (mijn auto, vanuit Amsterdam).

Vanmiddag quiz in de Burcht in Leiden. Vorig jaar voor het eerst mee gedaan, was pittig maar erg leuk. Ben heel benieuwd...
Even kijken waar team "De Schuit" gaat eindigen

Ik ga er nu ook heen... (met De Joanna Awesoms)

Ik kan er helaas niet heen om de titel te verdedigen.
Wel jammer, was vorig jaar waarschijnlijk toch wel de leukste quiz met veel leuke muziek, beeldmateriaal bij alle fragmenten en originele rondes.

Veel plezier allemaal!

DjFrankie (moderator)
Scs ik zit in Venlo, de Sounds Popkwis.

Was een topquiz in de Burcht in Leiden, bedankt organisatie!

Thanks! Leuk dat jullie er waren Cannondale en gefeliciteerd met de vierde plek. Het was verder een mooie opkomst en spannend tot het einde.

Zeker een mooie afwisselende quiz in de Burcht, en zeker ook spannend. Wij mochten bij twee tussenstanden nog nipt bovenaan staan, maar bij de eindstand gingen Blind Vertrouwen en de Outsiders nog over ons heen... Gefeliciteerd winnaars en bedankt organisatie!

DjFrankie (moderator)
Wij hebben in Venlo gewonnen, weer erg alternatief en we stonden na de 1ste en 2 de ronde 2de maar laatste ronde . gingen we over de 4 amigos heen

herman schreef:
Ik kan er helaas niet heen om de titel te verdedigen.
Wel jammer, was vorig jaar waarschijnlijk toch wel de leukste quiz met veel leuke muziek, beeldmateriaal bij alle fragmenten en originele rondes.

Veel plezier allemaal!

Zonde, er zaten voor mijn gevoel echt veel Herman-nummers in.

Ik sluit me verder aan bij Cannondake en Rob. Ontzettend leuke quiz, en goed georganiseerd.

Hier de uitslag: http://estafette.quizagenda.nl/Scores%20multimediale%20popquiz%2030%20oktober%202016.pdf

Mooie score van rond de 90 procent voor de top 3

Joanna Awesomes trouwens wel het hoogstscorende team met slechts 3 teamleden Arrie. Blind Vertrouwen zat eerst met 4 en ongeveer halverwege met 3.

DjFrankie (moderator)
Zitten er nog bekende in Blind Vertrouwen

DjFrankie schreef:
Zitten er nog bekende in Blind Vertrouwen
Volgens mij geen MuMe mensen. Jan-Jelle doet ook mee in MS Heidelberg, die scoren geloof ik altijd hoog bij de Popquiz Marathon in Utrecht.

Ik (Jan Jelle) zit uiteraard wel op MuMe en doe meestal mee met Blind Vertrouwen (en als MS Heidelberg als ik met andere vrienden quiz). Ik vond het ook een fantastische quiz. Lekker divers, met de fragmenten goed verdeeld over zowel de muziekstijlen als de periode waar ze uitkwamen. En als belangrijkste, er zat gewoon veel goede muziek in; Mazzy Star, Teenage Fanclub, Elliot Smiths etc. Het oor wil ook wat.

Na een hele tijd geen muziekquiz meer te hebben gedaan, gisteren weer eens meegedaan aan die van Lijn 4 in Utrecht en gelijk (voor het eerst) gewonnen

Zijn er binnenkort nog leuke quizzen in de buurt van Utrecht?

Titmeister schreef:

9 november popbizquiz in Hilversum en 15 december popquiz in Tivoli!

Hoewel, eerst stond de quiz op 1 december. Nouja, site van tivoli in de gaten houden dus

Titmeister schreef:
Na een hele tijd geen muziekquiz meer te hebben gedaan, gisteren weer eens meegedaan aan die van Lijn 4 in Utrecht en gelijk (voor het eerst) gewonnen

Die Pop Bizz Quiz in Utrecht volgende week doe ik sowieso aan mee, van mij mag je zo aanschuiven.

Tivoli doe ik waarschijnlijk ook mee, maar ik wil eens gaan kijken of ik een muziekwetenschapteam bij elkaar kan krijgen (dat studeer ik).

Arrie schreef:
(quote)

Die Pop Bizz Quiz in Utrecht volgende week doe ik sowieso aan mee, van mij mag je zo aanschuiven.

Tivoli doe ik waarschijnlijk ook mee, maar ik wil eens gaan kijken of ik een muziekwetenschapteam bij elkaar kan krijgen (dat studeer ik).

Thanks voor de uitnodiging, maar de 9e kan ik helaas niet.

Leuk dat je muziekwetenschap studeert, daar heb ik ook een aantal vakken gevolgd. Geeft Elmer Schönberger daar nog les?

Titmeister schreef:
(quote)

Thanks voor de uitnodiging, maar de 9e kan ik helaas niet.

Leuk dat je muziekwetenschap studeert, daar heb ik ook een aantal vakken gevolgd. Geeft Elmer Schönberger daar nog les?

Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Ik ben nog maar net bezig. Ik ben hem in ieder geval nog niet tegengekomen. Maar laten we niet al te veel offtopic gaan.

Mocht het je wel leuk lijken om een keer mee te doen in Hilversum, kunnen we best contact houden. En anders kom ik je wellicht in Tivoli tegen.

Laten we contact houden idd

Woensdag 09-11-2016: Q-Factory, Amsterdam / 4,25*
De Q-Factory is een poppodium in Amsterdam-Oost, met een maandelijkse popquiz. beurtelings georganiseerd door drie bekende quizmakers uit het Amsterdamse circuit.
Gisteren was het de beurt aan Peter en Nikki om de quiz te organiseren. Hun quizzen vind ik altijd erg leuk vanwege de grote afwisseling in genres en moeilijkheidsgraad en het feit dat er gewoon veel fijne muziek langskomt. Soms heel alternatief (ook uit het wat hardere segment, vaak een ondergeschoven kindje) of obscuur (het steenkolen-Italiaans van Spliff's Carbonara was het enige nummer dat we helemaal niet thuis konden brengen) of wat minder voor de hand liggende grote hits (DJ Quicksilver, Braids, Redhead Kingpin), maar altijd leuk om te horen.

Nog 9 nachtjes slapen...

Donderdag 24 november presenteert Poek de Victorie Popquiz te Alkmaar (Langslopende Maandelijkse Popquiz Van Nederland)!

Onderstaande vond ik net in mijn mailbox:

"Afgelopen januari was jij aanwezig in de Brabanthallen bij het feestje dat De Allerlaatste Enige Echte Bossche Popquiz was genaamd. De oplettende kijker die middag hoorde ook dat het niet helemaal de allerlaatste was. De samenstellers van de afgelopen 30 edities mogen er dan mee stoppen, op 8 januari 2017 is er nog steeds een Enige Echte Bossche Popquiz. De 2.0 versie zeg maar, met nieuwe quizmakers."

DjFrankie (moderator)
KeesKwist schreef:
Onderstaande vond ik net in mijn mailbox:

"Afgelopen januari was jij aanwezig in de Brabanthallen bij het feestje dat De Allerlaatste Enige Echte Bossche Popquiz was genaamd. De oplettende kijker die middag hoorde ook dat het niet helemaal de allerlaatste was. De samenstellers van de afgelopen 30 edities mogen er dan mee stoppen, op 8 januari 2017 is er nog steeds een Enige Echte Bossche Popquiz. De 2.0 versie zeg maar, met nieuwe quizmakers."
RadioMad jij ook ?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:17 uur

geplaatst: vandaag om 07:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.