MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Maandag aanstaande gaan wij, The Psychedelic Fours, onze titel verdedigen in de Posthoornkerk. Helaas zijn we maar met drie tot dusver, dus mocht iemand zin hebben om aan te schuiven dan houden wij (bovengetekende, luigifort en motel matches) ons aanbevolen!

Wir Sind Armand van Helden is er ook bij...ik weet nog niet in welke samenstelling....maar als we alle 5 (ondergetekende, herman , ranboy , Dwejkk_, Lukas ) kunnen kan er wel iemand doorschuiven naar jullie team als je dan nog niemand gevonden hebt.

Zeg Poek, dat is wel heel stevige concurrentie. Moet Sonic Death Monkey dan wel meedoen? Of zijn we Vinyl Young in de oude bezetting?

Ik had best wel weer een keer mee willen doen maar helaas heb ik college op maandagavond.

Ik ben ook benieuwd wie onze vierde man wordt Remco!

DjFrankie (moderator)
Heren dame popkwissers, Dillon - Your Flesh Against Mine iemand een idee waar dit op lijkt.

DjFrankie schreef:
Heren dame popkwissers, Dillon - Your Flesh Against Mine iemand een idee waar dit op lijkt.

Doet me denken aan Julia Stone. Qua stijl dan.

DjFrankie schreef:

Komt me erg bekend voor, maar dat is waarschijnlijk omdat ik dit nummer al een tijdje op mijn iPod heb
Ken verder niets wat er dusdanig op lijkt dat ik dit nummer als plagiaat zou bestempelen. Misschien heeft the viking het nummer zelf wel eens gehoord zonder te weten dat het van Dillon is?
Zou zelf trouwens wel Thirteen Thirtyfive hebben genomineerd in plaats van deze.

Er zitten ook wel wat flarden in die enigszins lijken op Wer Bisto van Twarres

Ik moest ook denken aan Kate Nash' Foundations, maar dan trager en in mineur.

DjFrankie (moderator)
the viking
kun je wat met bovenstaande suggesties?

Met zaaf zijn The Psychedelic Fours nu compleet

Music Maestro's Popquiz
Maestro's Recordcafé in Den Bosch organiseert op zondagmiddag 27 november een gezellige en gevarieerde popquiz! Inschrijven kan via [email protected]. Max. 5 deelnemers per groep. Enne.. de winnaar zal niet met lege handen huiswaarts gaan!

Maestro's Recordcafé - Hinthamerstraat 98a, Den Bosch

27 November
Entree: € 3,-
Van: 13.00 Tot: 17.00
http://www.maestro-s.nl/
Music Maestro's Popquiz

DjFrankie schreef:
the viking
kun je wat met bovenstaande suggesties?

Helaas niet Twarres en Kate Nash Foundations(ken ik niet eens) heb ik geen moment aan gedacht en de synthdrums en het fluitgedeelte ontbreken in het nummer waaraan ik moest denken . Dillon een keertje met dit nummer horen,dat kan natuurlijk.Maar heb het dus veel vaker en ook stukken eerder voor Your Flesh Against Mine werd uitgebracht gehoord.

Casartelli (moderator)
Heeft er nog een team een plekje over vanavond? Mijn andere activiteit is zojuist geannuleerd.

Het was weer spannend gisteren. Ik deed weer een keertje mee met mijn OG team Leiden Calling. We werden tweede net achter Psychedelic Fours, die gelukkig ook zonder mij maar met Movie Matches de winst wisten binnen te slepen. Vond de quiz wel wat lastiger dan die van vorige maand. Meer oude en moeilijke fragmenten. Volgende maand de Korsakoff quiz!

Motel matches Ook een popquizvraag bleek. Van welke artiest?

Ja, Rob's quizzen liggen ons blijkbaar goed, ook in deze samenstelling. Benieuwd of dat volgende maand ook zo zal zijn.

Leuke quiz gisteren en idd razend spannend vanaf de start. De verschillen waren en bleven klein aan de top. Mooie overwinning weer van de Psychedelic Fours. Wij (Wir Sind Armand van Helden) zaten uiteindelijk dan weer net achter Leiden Calling en eindigden als 3e. Op naar de Korsakoff quiz!!

Oh ja, leuk ook om weer 2 nieuwe MuMeter gezichten (motel matches en zaaf) te ontmoeten

Maandag 21-11-2016: Posthoornquiz Amsterdam / 4*
Ik kan mij wel aansluiten bij bovenstaande commentaren. Vind de quizzen van Rob altijd wel leuk, maar deze leek me ook iets pittiger dan de vorige. Ik moet toch nog wat gaan oefenen op mijn Talking Heads B-kanten... En altijd The Gun Club opschrijven als het in het alfabet past. Wel mooi dat de winnaars (gefeliciteerd nog ) zich konden onderscheiden met 2 (ik denk unieke) antwoorden (The Wake en Wolfman ft. Pete Doherty).

Ik sluit me ook aan bij hierboven. Vorige keer vond ik er ook iets leukere muziek tussen zitten (al zat er gister ook nog genoeg moois bij).
Was weer heel gezellig

De Posthoornquiz begint zolangzamerhand een MuMe-onderonsje te worden. Teams met inbreng van deze site op plaatsen 1, 2 en 3.
En dan nog een team een beetje jammerlijk op de 6e plaats. We zullen maar geen namen noemen. Maar ja, wat wil je, als je zelfs de grootste hit van Seth Gaaikema al niet meer herkent.
Dat laatste alleen al geeft wel aan hoe fijn gevarieerd de quizzen van Rob zijn. Al ligt zijn eigen voorkeur toch duidelijk in het straatje van de psychedelische vier.

Of als je het vindt klinken als Jan Akkerman en je bent bij de J, maar dan het vakje leeglaat in plaats een voor de hand liggend antwoord in te vullen...

(Ray, Goodman & Brown waren eerst bekend als The Moments, zie ik trouwens nu)

zaaf
Van de Whatnauts! Tuurlijk!

johan de witt schreef:
Motel matches
Haha ja oeps. Was net een movie match aan het spelen

Wat was ook alweer het Dylan-nummer dat er in zat?

Man of peace dacht ik (van Infidels). Was niet mijn keuze geweest

Yep, Man of Peace....ook niet mijn keuze

Het klonk ook niet echt als een aanbeveling voor het album...

De dylan cover?
Man in a long black coat toch?

Wij hadden dan weer Soft Cell ipv Gloria Jones

Ja, ik dacht ook dat mannetje in die zwarte jas.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:55 uur

geplaatst: vandaag om 08:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.