MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Zaten er beiden in toch?

Kan ook..mij even ontgaan

zaaf
Hij moest nogal vaak shazammen (bargoens voor plassen)

Man in the Long Black Coat van Oh Mercy, maar dan in de versie van Mark Lanegan.
Zaten opvallend veel covers in trouwens, Westerberg, Teenage Fanclub, 10,000 Maniacs, Jesus and Mary Chain, waarvan wij er eentje niet hadden

herman schreef:
Maandag 21-11-2016: Posthoornquiz Amsterdam / 4*
Ik kan mij wel aansluiten bij bovenstaande commentaren. Vind de quizzen van Rob altijd wel leuk, maar deze leek me ook iets pittiger dan de vorige. Ik moet toch nog wat gaan oefenen op mijn Talking Heads B-kanten... En altijd The Gun Club opschrijven als het in het alfabet past. Wel mooi dat de winnaars (gefeliciteerd nog ) zich konden onderscheiden met 2 (ik denk unieke) antwoorden (The Wake en Wolfman ft. Pete Doherty).

The Wake was een cadeautje, ja. Maar die van Doherty is toch niet zo onbekend? Hitje geweest ook, en in elk geval een single. Dan vond ik de zojuist genoemde covers toch heel wat obscuurder.

Verder inderdaad weer een leuke quiz. Enig kritiekpuntje is de weinig originele invalshoek die steeds gekozen wordt. 125 songs met 'man' erin Dat kan wel wat origineler.
Maar dat zal in de quizzen van december (en januari) wel beter zijn

Ah, had nog nooit van dat nummer van Doherty gehoord, maar inderdaad een hit geweest in Engeland zie ik. De covers waren inderdaad ook obscuur, maar de uitvoerende artiesten vond ik wel goed herkenbaar. Alleen bij die van Paul Westerberg had ik geen idee.

Ik vond het een prima quiz op een mooie locatie. Het was mijn eerste keer en het was ook leuk om eens wat gezichten te zien van MuMe -mensen. Het viel mij op dat het gemiddelde niveau van de teams erg hoog was. Als je een paar fragmenten mist, zit je zomaar in het rechterrijtje (het is net de eredivisie). Zat wel vrij weinig recente muziek in (zeg maar van de laatste 10 jaar), maar gezien de leeftijd van de gemiddelde deelnemer, denk ik niet dat dat voor de meesten een probleem was. Het was kortom voor herhaling vatbaar.

Nog 1 nacht slapen...

Donderdag 24 november presenteert Poek de Victorie Popquiz te Alkmaar (Langslopende Maandelijkse Popquiz Van Nederland)!

Denken jullie aan de popquiz in Den Bosch. Is al zo goed als uitverkocht!

DjFrankie (moderator)
Marco dB schreef:
Denken jullie aan de popquiz in Den Bosch. Is al zo goed als uitverkocht!

Ben er bij

DjFrankie (moderator)
Dit nummer is een opwarmer voor onze kwis volgende week zondag. We hebben een heel aantal artiesten weten te strikken voor deze editie

Er is nog plek.

Beste quizzers,

Het is weer tijd voor de Korsakoffquiz, de 20e alweer! De eerste keer werd de quiz gehouden in het bovencafé van Korsakoff in augustus 2000. Er deden toen 14 teams van maximaal 3 personen mee. Dankzij de vele trouwe en het grote aantal nieuwe deelnemers was het vorig jaar weer een groot succes en deden er maar liefst 37 teams van maximaal 4 personen mee. Ook dit jaar verwachten we weer veel mensen en we gaan dan ook weer quizzen in de prachtige kerk zelf (niet in de catacomben)! We nodigen jullie graag uit in

De Posthoornkerk
Haarlemmerstraat 124-126
Amsterdam

maandag 19 december 2016
zaal open 19.00 uur; aanvang quiz 20.00 uur

Er zal gespeeld worden in teams van maximaal 4 personen en het inschrijfgeld bedraagt 3 euro per persoon (te voldoen op de avond zelf). Aangezien Rob van Zandvoort op deze fraaie locatie zelf regelmatig een goed bezochte quiz organiseert en de mensen van de Korsquiz daar nog bij komen raad ik jullie aan om je team zo spoedig mogelijk in te schrijven. Het kan zijn dat je ook van Rob een uitnodiging voor deze quiz ontvangt, maar je hoeft je natuurlijk maar 1x in te schrijven (onder vermelding van teamnaam en het verwachte aantal deelnemers).

Zoals jullie van ons gewend zijn zal de quiz weer zeer gevarieerd zijn, voor elk wat wils, van vroeger en nu. We nemen er lekker de tijd voor en verwachten rond 24 uur klaar te zijn. We gaan ook weer zorgen voor vele leuke prijzen. De samenstelling is in de vertrouwde handen van ondergetekenden. Tot de 19e!

Alex, Nikki & Peter

Er zijn al 24 teams ingeschreven voor de Korsakoffquiz, er is nog slechts plek voor een aantal teams...dus degene die nog willen meedoen moeten snel zijn...inschrijven op de avond zelf is niet mogelijk.

The Psychedelic Fours zijn erbij, het zij weer in een andere samenstelling.

DjFrankie (moderator)
Gisteren een zinderende ontknoping bij de 25ste venrayse popkwis, bij ronde 13 stonden onze Belgische vrienden van Martha Wainwrong Ain't Right gelijk met Blue Monday met adri1982 en RadioMad
Laatste ronde 14 beide een fout Blue Monday ging de mist in met celebratie my love ipv tonight I celebrate my love van Peabo Bryson & Roberta Flack, en onze Belgische vrienden met celebration ipv celebrate van Simple Minds.
Dus 2 winnaars. met een percentage van 84 %

Team de Blije Vegertjes met Gretz pjh1967 rinzwind en L_T_B werd verdienstelijk 5e

Welke plek haalden 4 Amigos en The Outsiders?

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Welke plek haalden 4 Amigos en The Outsiders?

Die waren er niet, maar het was gezellig en zoals gezegt ontzettend spannend.

Wow, de Outsiders die een quiz missen? ?

johan de witt schreef:
The Psychedelic Fours zijn erbij, het zij weer in een andere samenstelling.

Brede selectie!

DjFrankie (moderator)
Arrie schreef:
Wow, de Outsiders die een quiz missen? ?

vriendin van Rob was jarig

DjFrankie schreef:
(quote)

vriendin van Rob was jarig

Haha, vandaar!

bikkel2 schreef:
Brede selectie!

Het roulatiebeleid werpt vooralsnog zijn vruchten af.
Ik verwacht jou ook weer fris aan de aftrap

Ben druk in training Johan!
Uiteraard van de partij

Komende zondag de allerlaatste (maar misschien ook niet) Leidse Popquiz. Het wordt weer volle bak, met aardig wat topteams. Ben heel benieuwd wie hier als winnaar uitkomt!

Worden drukke dagen; vrijdag in het Paard (Den Haag), zondag in Leiden (Burcht) en maandag in Amsterdam (Posthoornkerk).

Donderdag 15-12-2016: 3 Imaginary Boys Popquiz, Tivoli Vredenburg, Utrecht / 4*
Gisteren een feestelijke editie van de popquiz van de 3 Imaginary Boys, aangezien deze alweer 12,5 jaar bestaat. In aanvulling op een aantal typische 3IB-rondes (Videoclips, Combiregeling, 2voor12) was er nu ook livemuziek: zowel de Bluegrass Boogiemen als een klassiek pianist speelden covers. Erg leuk gedaan (een paar jaar terug heb ik de BB eens live gezien en dat was sowieso erg leuk), al wordt livemuziek tijdens quizzen niet altijd door iedereen gewaardeerd. We vonden het ook best pittig, al hebben we alle nummers tenminste wel herkend.
Helaas misten we wel wat meer leuke nieuwe hitjes (van de 4 recente Avalanches-singles kwam nu net de enige langs die ik niet leuk vind) en altplaatjes, die er normaal wat meer in zitten voor ons gevoel. En de gladde 80s pop van Simply Red en Bryan Adams ligt ons ook niet helemaal. Maar een volgende keer zijn we er gewoon weer bij, op naar de volgende 12,5 jaar. Overigens weer ouderwets volle bak met liefst 96 teams!

Kolere veel teams

Dat kan je wel zeggen!

Maar ik begrijp een beetje uit het verhaal dat jullie niet bij de eerste 10 zijn gekomen

vigil schreef:
Dat kan je wel zeggen!

Maar ik begrijp een beetje uit het verhaal dat jullie niet bij de eerste 10 zijn gekomen

Nee hoor, we waren 4e. Maar meestal eindigen we hoger. Soms heb je dat je alles waar je over twijfelt precies de verkeerde kant uit valt en dit was zo'n avond met 1 ronde waarin we ineens 7 punten lieten liggen, maar de 1e plek was sowieso onhaalbaar geweest.

Trouwens ook knap van Arrie om op nagenoeg eigen kracht 5e te worden!

Arrie had niks aan zn teammaten?

Gast
geplaatst: vandaag om 10:10 uur

geplaatst: vandaag om 10:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.