Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juli 2017, 14:51 uur
Wij hebben Jan Jelle anders wordt top 4 onmogelijk ja...
Rob ligt meer in ons straatje
Rob ligt meer in ons straatje

4
geplaatst: 17 juli 2017, 15:12 uur
Ik heb echt nog geen idee welke kant het opgaat. Er zit ook genoeg lastig 70s en 80s spul in waar teams als Dark Horse en ook Psychedelic Fours wel op gaan scoren denk ik. En zoals ik zei: de 31 jaren 00 en 10 fragmenten zijn voornamelijk geen top40. Ik denk wel dat de meest gevarieerde teams het meeste kans zullen maken. Tot vanavond allemaal!
2
geplaatst: 17 juli 2017, 15:28 uur
The Psychedelic Four Present in de vertrouwde samenstelling.
Zin An!
Tot vanavond.
Zin An!

Tot vanavond.
4
geplaatst: 17 juli 2017, 17:16 uur
Ik hoop niet dat ik al te hoge verwachtingen schep, want ik ben er meestal alleen voor de jaartallen (rara, waardoor...). 

5
geplaatst: 17 juli 2017, 17:41 uur
Ik hoop niet dat ik al te hoge verwachtingen schep, want ik ben er meestal alleen voor de 90's 

4
geplaatst: 18 juli 2017, 00:39 uur
Gefeliciteerd aan de mume top 3: Wir sind armand van helden, Psychedelic Fours en Joanna Awesomes! En natuurlijk ook Vinyl Young op de vijfde plek met z'n 3 en later 2en. Ik hoop dat het allemaal niet te moeilijk was en dat iedereen wel een paar nummers heeft gehoord die ze leuk vonden ?
3
geplaatst: 18 juli 2017, 00:46 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ik hoop niet dat ik al te hoge verwachtingen schep, want ik ben er meestal alleen voor de jaartallen (rara, waardoor...).
Wat een pech, de jaartallen werden al gegeven.

5
geplaatst: 18 juli 2017, 00:52 uur
Jullie bedankt voor de leuke gevarieerde quiz. Hij was op zich vrij pittig maar gelukkig zat ik in het goede team waarbij we elkaar aardig goed aanvulden waardoor we uiteindelijk ondanks af en toe flink zuchten en steunen, toch niet zo heel veel hebben laten liggen. En niet geheel onbelangrijk, ik heb ook veel goede en leuke muziek gehoord vanavond en dat is wel eens anders in sommige quizzen.
.
.
2
geplaatst: 18 juli 2017, 01:14 uur
Topquiz inderdaad. Lekker pittig (ook omdat de titels niet voorbijkwamen) en met veel goede muziek. Driver 8 (REM), six days (DJ Shadow), Suede, Echo&Bunnymen, DuvelDuvel etc, teveel om op te noemen. Ook altijd leuk als er nummers inzitten die je nog nooit gehoord hebt, ik noem een Gary Wright, Section 25 en nog een franse band die ik nu al weer vergeten ben. En natuurlijk de onvermijdelijke John-muziek (Fad Gadget, Department S)
0
geplaatst: 18 juli 2017, 01:19 uur
2
geplaatst: 18 juli 2017, 01:37 uur
Bedankt da_smiek en de rest van Leiden Calling voor de fijne, afwisselende quiz! Voor iedereen wat wils en toch behoorlijk uitdagend. De leukste die ik gespeeld heb in de Posthoornkerk. Aardig wat geweldige recente indie nummers gehoord die ik zelden tegenkom in andere quizzen.
1
geplaatst: 18 juli 2017, 07:59 uur
Ja, leuke quiz! Veel afwisseling, en vooral in het begin leuk opgezet. In ronde 2 hadden we alles goed, behalve de Underworld-titel. En zelfs daar scoorde Wir Sind Armand een half punt meer.
Dan ben je op waarde geklopt.
Ja, genoeg goede muziek ook, alleen op Suede na geen Britse 90s-indie helaas
Hoe heette dat nummer van Great Lake Swimmers?
Dan ben je op waarde geklopt.
Ja, genoeg goede muziek ook, alleen op Suede na geen Britse 90s-indie helaas

Hoe heette dat nummer van Great Lake Swimmers?
0
geplaatst: 18 juli 2017, 08:06 uur
Ja leuke quiz. Ons team moest het helaas vooral van Arnout hebben. Zelf bleek ik een off day te hebben haha. En ik heb vooral veel muziek voor het eerst gehoord. Zaten leuke dingen bij. Ik ben dan ook wel benieuwd naar de playlist, als die beschikbaar is/komt.
1
geplaatst: 18 juli 2017, 08:08 uur
Fijn dat iig een aantal teams het leuk vonden! Het was te verwachten dat de wat oudere teams het te moeilijk zouden vinden. Hoewel we wel ons best hebben gedaan om er voor iedereen iets in te stoppen.
johan de witt soms kom je met je thema net op bepaalde nrs uit. En dit keer dan net wat minder Britse indie. Zal er volgende keer (als die er komt) op letten
johan de witt soms kom je met je thema net op bepaalde nrs uit. En dit keer dan net wat minder Britse indie. Zal er volgende keer (als die er komt) op letten

0
geplaatst: 18 juli 2017, 08:10 uur
Klopt! Had iemand deze goed? Ik weet dat Wir sind de artiest had. Iemand nog de titel?
0
geplaatst: 18 juli 2017, 09:39 uur
Ah graag, ik ben nog steeds op zoek naar dat nummer wat eindigde met hoedahoehoe hoedahoehoe hoedahoehoe. Zo enorm KinkFM/Shock Radio, maar heb het antwoord gemist. Wellicht een Nederlandse band..
3
geplaatst: 18 juli 2017, 09:40 uur
Hierbij de uitslag van gisteren:
http://justin.zanarkand.nl/Scores%20popquiz%20Posthoornkerk%2017%20juli%202017.pdf
En de playlist:
http://justin.zanarkand.nl/Antwoorden%20popquiz%20Posthoornkerk%2017%20juli%202017.pdf
http://justin.zanarkand.nl/Scores%20popquiz%20Posthoornkerk%2017%20juli%202017.pdf
En de playlist:
http://justin.zanarkand.nl/Antwoorden%20popquiz%20Posthoornkerk%2017%20juli%202017.pdf
0
geplaatst: 18 juli 2017, 09:40 uur
janvdsluis schreef:
Ah graag, ik ben nog steeds op zoek naar dat nummer wat eindigde met hoedahoehoe hoedahoehoe hoedahoehoe. Zo enorm KinkFM/Shock Radio, maar heb het antwoord gemist. Wellicht een Nederlandse band..
Ben wel benieuwd welk nummer jij bedoelt Jan

2
geplaatst: 18 juli 2017, 09:50 uur
Ah thx! Heh dat helpt me weer uit de breinbreker. Ik bedoelde Sloy - Pop! Zo vaak gehoord in de Rob Stenders nachten maar hoe heet het ookalweer denk je dan....
Vond Flyswatter ook een enorme leuke om terug te horen. Ook 30 minuten over nagedacht, maar uiteindelijk wist ik het voor het wisselen van de blaadjes.
Vond Flyswatter ook een enorme leuke om terug te horen. Ook 30 minuten over nagedacht, maar uiteindelijk wist ik het voor het wisselen van de blaadjes.

0
geplaatst: 18 juli 2017, 11:02 uur
De scores vallen me eigenlijk nog mee - zeker omdat we geen titels weggaven. Dan valt het gemiddelde altijd lager uit. De helft heeft toch nog een voldoende. Het is wel altijd tricky bij de Posthoornkerk, omdat er zoveel goede teams zijn. Dan maak je het misschien al snel te moeilijk.
1
geplaatst: 18 juli 2017, 11:02 uur
Pop van Sloy was natuurlijk een makkie. De titel wordt nota bene tientallen keren gezongen!
0
geplaatst: 18 juli 2017, 11:04 uur
Poek schreef:
Pop van Sloy was natuurlijk een makkie. De titel wordt nota bene tientallen keren gezongen!
Dat zou je denken he? Pop van Sloy was natuurlijk een makkie. De titel wordt nota bene tientallen keren gezongen!
Volgens mij waren jullie de enigen met Sloy. Da's wel het jammere aan uitruilen: je ziet nooit wie unieke antwoorden heeft.
4
geplaatst: 18 juli 2017, 11:13 uur
We hadden daar Soul Coughing gegokt. En die daarna wisten we niet 

1
geplaatst: 18 juli 2017, 11:25 uur
Erg leuke quiz gisteren. Wellicht lastig, omdat er geen titels werden weggegeven, maar dat maakt het wel eerlijker mijns inziens. Verder gewoon heel veel leuke en diverse muziek gehoord. En ook veel leuke plaatjes die je niet zo vaak in een popquiz hoort zoals Beatmasters, Sloy (voor mij ook eentje die ik al 20 jaar niet gehoord had), DJ Shadow, B.F.I. (voor mij de grootste oja), DJ Shadow, Soul Coughing (gelijk herkend, maar de titel kwam ik niet op), Meters (mooi eentweetje met Luuk), X-Press 2, Etienne de Crecy, etc.
Enige wat we gemist hadden in de wiskunde-ronde was een stukje titel van Simon & Garfunkel (59th Street maar wat moest er ook alweer achter). Verder ging ie wel erg lekker, maar we vullen elkaar ook wel heel erg goed aan dit team.
Enige wat we gemist hadden in de wiskunde-ronde was een stukje titel van Simon & Garfunkel (59th Street maar wat moest er ook alweer achter). Verder ging ie wel erg lekker, maar we vullen elkaar ook wel heel erg goed aan dit team.
* denotes required fields.