Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
3
geplaatst: 19 juli 2017, 21:45 uur
Ach vooraf even die Sarah singles luisteren en je bent het heertje

2
geplaatst: 19 juli 2017, 22:24 uur
Laat ik het dan anders proberen te formuleren...los vh feit of het ons uiteindelijk lukt is onze insteek als we de quiz samenstellen in ieder geval grofweg altijd:
60 % vd nummers moet iedereen die meespeelt in ieder geval herkennen, dat kan dus ook een one hit wonder zijn waarvan je de artiest niet meer weet.
20% vd nummers is voor de meer geinteresseerde muziekliefhebber, die zijn oor ook buiten de top 40 of grote festivalbands te luister legt.
20 % vd nummers is voor de echte muziekliefhebbers om het onderscheid te maken.
Maar dan nog houd je altijd discussie en vaak genoeg vind ik van een nummer dat iedereen het moet kennen en zie ik vraagtekens bij mijn teamgenoten of andersom dat de rest het een eitje vind en dat ik waarschijnlijk onder een steen gelegen heb.
Kortom, het blijft lastig, je doet het nooit voor iedereen goed en er blijft altijd gezeur... en ik vond het ondanks alle commentaren afgelopen maandag wel een hele leuke quiz ?
60 % vd nummers moet iedereen die meespeelt in ieder geval herkennen, dat kan dus ook een one hit wonder zijn waarvan je de artiest niet meer weet.
20% vd nummers is voor de meer geinteresseerde muziekliefhebber, die zijn oor ook buiten de top 40 of grote festivalbands te luister legt.
20 % vd nummers is voor de echte muziekliefhebbers om het onderscheid te maken.
Maar dan nog houd je altijd discussie en vaak genoeg vind ik van een nummer dat iedereen het moet kennen en zie ik vraagtekens bij mijn teamgenoten of andersom dat de rest het een eitje vind en dat ik waarschijnlijk onder een steen gelegen heb.
Kortom, het blijft lastig, je doet het nooit voor iedereen goed en er blijft altijd gezeur... en ik vond het ondanks alle commentaren afgelopen maandag wel een hele leuke quiz ?
1
geplaatst: 19 juli 2017, 22:28 uur
Dat is onze insteek ook. Maar in dit geval de kennis van de deelnemers overschat 

0
geplaatst: 20 juli 2017, 00:06 uur
Ik moet in september een muziekquiz maken voor een familie reunie (ik ken de familie niet) ....75 man tussen 10 en de 90, aanvang 20.00u tot max 22.30u .... dat is alles wat ik nu weet.....dat wordt pas een uitdaging vrees ik 

2
geplaatst: 20 juli 2017, 00:07 uur
Pak de top2000 er maar bij zou ik zeggen 
Edit: bedenk me net dat er een fantastisch nummer in de t2000 staat van Alice Cooper. Ooit op 19 gestaan in 2001

Edit: bedenk me net dat er een fantastisch nummer in de t2000 staat van Alice Cooper. Ooit op 19 gestaan in 2001

1
geplaatst: 20 juli 2017, 13:38 uur
Ik luister op dit moment alle nummers af. Zeer fraaie muziekkeuze Leiden Calling! Ik riep tijdens de quiz bij het fragment van Dance Cleopatra / Prince Buster - YouTube (Dance Cleopatra): "Juggernaut - Ruffneck rules Da Artcore Scene!", maar helaas
Of is dit gebruikt in een ander houseplaatje?
Of is dit gebruikt in een ander houseplaatje?
0
geplaatst: 20 juli 2017, 14:07 uur
Je bedoelt denk ik dat Dance Cleopatra een beetje lijkt op Peer Gynt?
0
geplaatst: 20 juli 2017, 14:12 uur
Poek schreef:
Je bedoelt denk ik dat Dance Cleopatra een beetje lijkt op Peer Gynt?
Ik zoek een hardcoreplaatje. Het begin van Juggernauts Ruffneck rules da artcore scene heeft er wel iets van weg, maar volgens mij is er nog een houseplaatje wat er nog meer op lijkt.Je bedoelt denk ik dat Dance Cleopatra een beetje lijkt op Peer Gynt?
1
geplaatst: 20 juli 2017, 16:25 uur
da_smiek schreef:

Ja maar die herkennen ze niet

1
geplaatst: 24 juli 2017, 16:50 uur
Gisteren in Amsterdam de Frieda popquiz gespeeld, deze keer samengesteld door vaste organisator Erwin. Had hier al een tijdje niet meegedaan, maar ik vond hem erg leuk en divers. In vergelijking met eerdere quizzen van hem voor mijn gevoel meer alternatief (dat zat er eerst eigenlijk helemaal niet in) en meer modern.
En weet iemand toevallig nog welk nummer het was van Serge Gainsbourg? Een van zijn reggae-plaatjes, maar niet Aux armes et caetera in ieder geval.
En weet iemand toevallig nog welk nummer het was van Serge Gainsbourg? Een van zijn reggae-plaatjes, maar niet Aux armes et caetera in ieder geval.
0
geplaatst: 25 juli 2017, 23:35 uur
Ik kan me niet herinneren vrouwelijke achtergrondvocalen gehoord te hebben, maar misschien gingen die verloren in de kakafonie... Uiteindelijk klinkt alle Gainsbourg-reggae toch min of meer hetzelfde. 

0
geplaatst: 26 juli 2017, 11:35 uur
Morgenavond de jaarlijkse muziekquiz in Dieren, Gelderland. Een korte (80 nummers) en toegankelijke quiz, maar wel heel gevarieerd.
Popquiz met Dimitri Reinderman — Schaakbond - onk.schaakbond.nl
Popquiz met Dimitri Reinderman — Schaakbond - onk.schaakbond.nl
0
geplaatst: 9 augustus 2017, 11:16 uur
Gretz schreef:
Wanneer is de Posthoornquiz deze maand?
Wanneer is de Posthoornquiz deze maand?
Volgens mij is er een zomerstop, maar dat weet ik niet zeker.
0
geplaatst: 9 augustus 2017, 13:28 uur
Volgens mij gewoon quizzen hoor in de Posthoornkerk deze maand....als het goed is 3e maandag van de maand dus 21 augustus. Ik verwacht in de loop van volgende week wel een mail met uitnodiging van Rob van Zandvoort...ik meen dat hij 'm zelf weer samensteld deze keer.
3
geplaatst: 10 augustus 2017, 00:47 uur
Vanavond was er weer de maandelijkse quiz in de Q-factory. Alle nummers werden vanaf vinyl gespeeld dus daarom was het aantal recente nummers vrij beperkt. Wel een leuke quiz met originele rondes; 3 rondes met bands met een apostrof in de naam, waarbij de apostrof ook steeds een plaats opschoof. Dus van K's Choice naar de JB's naar Luv' etc. En 3 rondes met artiesten/bands met ART in de naam en die schoof ook weer op in de naam (en geen Art Garfunkel!).
Felicitaties aan El Ninjo en ranboy die met hun team in de laatste ronde 1 punt achterstand wisten om te buigen in een halve punt voorspong (
)
Moeilijkste bands/artiesten in de quiz waren wat mij betreft Sylvie Vartan, Cajun Dance Party, Aart Bouman (met Hey, pssst), Space Art (Onyx) en nog een Franse rapplaat uit de jaren 80 waar ik helemaal de naam van ben vergeten.
Felicitaties aan El Ninjo en ranboy die met hun team in de laatste ronde 1 punt achterstand wisten om te buigen in een halve punt voorspong (
)Moeilijkste bands/artiesten in de quiz waren wat mij betreft Sylvie Vartan, Cajun Dance Party, Aart Bouman (met Hey, pssst), Space Art (Onyx) en nog een Franse rapplaat uit de jaren 80 waar ik helemaal de naam van ben vergeten.
1
geplaatst: 10 augustus 2017, 00:48 uur
Rob was er ook en de volgende quiz in de Posthoornkerk is inderdaad op 21 augustus. Hij zat zelf trouwens ook nog in de quiz met de Jack of Hearts (ART op de 9de plek)
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 01:10 uur
Dank je motel matches voor de felicitaties; ik was zelf ook wel wat verrast door de uitslag...
Die Franse disco/rapplaat was Chacun fait ce qu'il lui plaît van Chagrin d'Amour.
Die Franse disco/rapplaat was Chacun fait ce qu'il lui plaît van Chagrin d'Amour.
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 01:15 uur
Ik had het verstaan als Shock Effects (frans is niet mijn sterkste taal, zacht gezegd)
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 11:04 uur
Het viel net heel gelukkig onze kant op gisteren...die Space Art (Onyx) had Rob trouwens al opgeschreven obv het verhaaltje van Berry voorafgaande aan het nummer wat de rest van ons team een beetje verbijsterd liet opkijken

Ik was zelf het meest gelukkig gisteren dat na veel hoofdbrekens op het laatste nippertje bij I Can't Dance (en ik wist dat ik het nummer nog op een heel oud cassette bandje op zolder heb liggen) de bandnaam It's a Secret nog boven kwam drijven.

Ik was zelf het meest gelukkig gisteren dat na veel hoofdbrekens op het laatste nippertje bij I Can't Dance (en ik wist dat ik het nummer nog op een heel oud cassette bandje op zolder heb liggen) de bandnaam It's a Secret nog boven kwam drijven.
0
geplaatst: 22 augustus 2017, 09:50 uur
ranboy schreef:
Ik had nog nooit van dat nummer gehoord, tot ik het afgelopen vakantie in Frankrijk een paar keer voorbij hoorde komen. Leuk plaatje! Wist niet dat het in Nederland enige bekendheid had.
En ook een leuke quiz gisteren in de Posthoornkerk. Niet zo makkelijk als beloofd, eigenlijk vond ik hem zelfs moeilijker dan de vorige keer, maar heb me prima vermaakt met de A- en B-meisjes en de X-Files.. Supermax en The Waitresses waren mooie ontdekkingen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 augustus 2017, 09:53 uur
herman schreef:
The Waitresses
de slang...The Waitresses
ja, 't was pittig. Vooral voor mensen die meestal in een iets andere vijver rondzwemmen dan het toch wel enigszins alternatieve-rock-uit-de-jaren-70-en-80 gedomineerde water van de presentator van dienst. Maar nog een paar keer oefenen en ik gooi Nick Cave, Psychedelic Furs en Replacements ook op de automatische piloot eruit

0
geplaatst: 22 augustus 2017, 09:56 uur
Vergeet ook the Wipers niet. Die hadden we wederom gemist. Dat wordt voortaan ons default antwoord.
0
geplaatst: 22 augustus 2017, 10:21 uur
Vond het ook een leuke quiz! Maar eigenlijk begrijp ik nog steeds niet dat deze als makkelijker wordt bestempeld, behalve de titels die je kunt invullen (als je ze kunt verstaan). Albumtracks van Psychedelic Furs etc is niet zo eenvoudig. Maar zoals Casartelli zegt zal het mijn referentiekader wel zijn. En Wipers wisten we inmiddels wel in te vullen
. Zat wel veel leuke muziek in. Leuk om Ava Adore weer eens te horen!
. Zat wel veel leuke muziek in. Leuk om Ava Adore weer eens te horen!
1
geplaatst: 22 augustus 2017, 10:33 uur
Replacements zaten er niet in dit keer.
Wel Calexico, Jon Spencers Blues Explosion en Ron Sexsmith.
Onze missers van de avond.
Leuke quiz weer!
Wel Calexico, Jon Spencers Blues Explosion en Ron Sexsmith.
Onze missers van de avond.
Leuke quiz weer!
0
geplaatst: 22 augustus 2017, 10:38 uur
Calexico kwam ik ook niet op evenals JSBX terwijl ik laatst nog e.e.a. van hem beluisterd heb (nav Baby Driver). Het waren ook niet de makkelijkste nummers. Overigens is zit Paul Westerberg er nog vaker solo in dan met de Replacements heb ik het idee.
0
geplaatst: 22 augustus 2017, 10:49 uur
Weet iemand nog wat het fragment uit 1972 was wat in de x ronde zat tussen jimi Hendrix en lil kleine?
* denotes required fields.