MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Wij hadden Joe Tex ingevuld, maar ik weet niet meer of dat het goede antwoord was.

Ja dat was goed.

Ja, dat was het goede antwoord. Het nummer heette You Said a Bad Word.

Wel typisch van Rob is dat hij bij bepaalde artiesten altijd hetzelfde bekende nummer speelt (Fleet Foxes - Mykonos b.v.), terwijl hij bij andere artiesten voor relatief obscure nummers kiest (ik ben niet zo'n kenner van Joe Tex, maar You Said a Bad Word staat niet bij de top 10 meest gespeeld op last.fm). Bij artiesten die ik zelf goed ken (Police, Pixies) ben ik daar overigens blij mee

O ja, dat was het. Thanx

Casartelli (moderator)
johan de witt schreef:
Replacements zaten er niet in dit keer.
Je hebt gelijk... wij hadden ze alleen opgeschreven onder de verzuchting dat ze er altijd wel in zitten. Zo creëer je natuurlijk je eigen waarheid.

Leuke quiz wederom in de Posthoorn.
Een mix van wat voor de hand liggende keuzes en pittige vragen.
Thema's vond ik origineel.
De avond vloog weer om.
En....gezellig zoals altijd!

Casartelli (moderator)
Poek schreef:
Wel typisch van Rob is dat hij bij bepaalde artiesten altijd hetzelfde bekende nummer speelt (Fleet Foxes - Mykonos b.v.), terwijl hij bij andere artiesten voor relatief obscure nummers kiest (ik ben niet zo'n kenner van Joe Tex, maar You Said a Bad Word staat niet bij de top 10 meest gespeeld op last.fm). Bij artiesten die ik zelf goed ken (Police, Pixies) ben ik daar overigens blij mee
De betrekkelijkheid van bekendheid werd evenwel ook weer geïllustreerd. Naar mijn toch vrij stellige overtuiging kwam het bekendste nummer van de avond (in de X-ronde) voor rekening van Roxette. Ons verder toch zeer verdienstelijk spelende buurteam kon evenwel met zijn drieën niet op de titel Joyride komen.

Weet iemand overigens welk nummer van Dr. Dre het was?

Let Me Ride, begreep ik van mijn Leidse buddies

Arrie schreef:
Weet iemand overigens welk nummer van Dr. Dre het was?

Derde nummer op The Chronic!

Roxette lijkt mij inderdaad ook het bekendste nummer Casartelli. Veel gehoord op de radio vroeger. Zo blijft het lastig inschatten wat mensen weten.

Toch nog even schaamteloos pluggen hier. Volgende maand (17 september) organiseert herman en co een popquiz in Leiden. Voor wie mee wil doen, je kunt je hier inschrijven: https://www.facebook.com/events/1424313387625812

Kunnen jullie die Leidse popquizzen niet eens doordeweeks doen ipv altijd in het weekend....dan wordt het voor mij ook makkelijker om eens meedoen

Ook voor de muziekliefhebbers is er weer een popquiz in het Patronaat, Haarlem op zondagmiddag 14.30 op 10 september. Deze keer ook ronde met live performance. Details staan op de website Patronaat. Aanmelden (team max 4 pers) kan op patroquiz gmail.com of op Facebook: patronaatpopquiz. Wie weet zie ik jullie zondag op 10/9 in Haarlem!

Leuke quiz gisteren in Rotown. Het was de "Alternative Nation"-versie van de Rotown Popquiztrio. De eerste ronde was verre van alternatief te noemen, met dingen als Kings of Leon, Imagine Dragons en Bastille. En nummers als Smells Like Teen Spirit en Seven Nation Army. In ronde twee moest je 20 acts herkennen die afgelopen jaar op festivals hadden gestaan, dus Belle and Sebastian, Alt-J, Whitney, Dinosaur Jr. Verder 20 plaatjes van videoclips (van Jesus and Mary Chain tot Echo and the Bunnymen en Blur), die heel makkelijk was. Andere leuke dingen waren Elliott Smith, Car Seat Headrest, Temple of the dog. Zoals je leest veel redelijk recente "alt" en ook niets in de richting van Punk of metal. De avond beëindigd met de winst en een prachtige beker

Veel leuke muziek gehoord, maar hij had wel iets uitdagender en gevarieerder gemogen. Als je 3 van de 5 rondes zonder al te veel moeite zo in kunt vullen... Ik vond This Corrosion leuk om eens in een quiz te horen. En ook wel dingen als Whitney, Car Seat Headrest, etc.

De afgelopen Patroquiz werd na 8 verschillende rondes uiteindelijk door de 3 Kings gewonnen. Zij hadden net een paar punten meer gehaald dan de nummer 2; Leiden Calling. Rondes die deze keer passeerden o.a. Dance classics, 25 jaar Lowlands, Hit the Road Jack (road in de titels) en Funky Frits speelde basloops op zijn basgitaar. Op en of aanmerkingen op de quiz zijn altijd welkom en kunnen we weer rekening mee houden met het samenstellen voor de volgende quiz die voor begin januari 2018 gepland staat!

Gisteravond weer de maandelijkse quiz in de posthoornkerk. De leeftijd van de quizmakers kwam goed naar voren in de quiz want aan moderne fratsen als hiphop, dance en rnb werd niet gedaan. Daardoor (of voor sommigen ondanks) zat er veel goede muziek in. De usual suspects (replacements, xtc, Robin Hitchcock, jonathan richmond), maar ook veel artiesten die ik nog nooit eerder in een quiz had gehoord: orgaanklep, American Music club, frites modern, Kevin Coyne om er maar een paar te noemen. Felicitaties aan gigantic die de quiz wonnen.

Jonathan Richmond heb ik anders nog nooit in een quiz gehoord
Knap dat jullie desondanks 2e werden
Ik ben er volgende maand weer bij

Toen ik het opschreef dacht ik al, er klopt iets niet..

Felicitaties aan gigantic en Psychedelic Fours voor het behalen van de ereplaatsen.

Leuke originele themarondes in de quiz van gisteren, maar de verdeling van de decennia was nog schever dan normaal. Het percentage nummers van na 2000 kwam bij lange niet in de buurt van de 10%.

Volgende maand schijnen we er allemaal covers te krijgen

Gretz schreef:
Felicitaties aan gigantic en Psychedelic Fours voor het behalen van de ereplaatsen.

Leuke originele themarondes in de quiz van gisteren, maar de verdeling van de decennia was nog schever dan normaal. Het percentage nummers van na 2000 kwam bij lange niet in de buurt van de 10%.

One direction maakte toch veel goed?

Wie was ook alweer die 4e in t eerste linkblokje?

Met Evolution Street of zoiets...

Toch niet Me Without Buildings?

Oja...Life Without Buildings met The Leanover was t...

Klinkt alsof we het goed hebben ingeschat om niet naar de Posthoornkerk te gaan gisteren

Herman en co hebben zondag in Leiden een hele leuke quiz gemaakt. Leuke originele thema's (anagrammen van gezongen steden, echte namen van artiesten, blaffende honden in de fragmenten), veel goede muziek, maar ook veel lastige dingen. We zaten nek aan nek met Motel Matches, maar de plaatjesronde (Pinkpop artiesten + jaar) heeft ons uiteindelijk gered.

En de moderne muziek die erin zat misten we dan ook nog...Orgaanklap gemist, MGMT niet herkend terwijl we wel de titel goed hadden (Brian Eno) ....we begonnen dramatisch slecht (terwijl we het gevoel hadden het niet eens zo slecht te spelen) maar eindigden uiteindelijk nog als 4e.

motel matches schreef:
Toen ik het opschreef dacht ik al, er klopt iets niet..

vast in de war met Young Gun Silver Fox. - Midnight In Richmond

Was ook wel blij met hoe de quiz in Leiden verliep. Van meet af aan spannend tussen de teams die je bovenin verwacht, maar uiteindelijk toch een verschilletje. De ronde waarbij je foto's van een stad uit een songtitel moest koppelen aan een anagram van de desbetreffende artiest had ik zelf gemaakt. Lastig om in te schattig hoe moeilijk zoiets is, maar er is goed op gescoord (sowieso zijn ze allemaal minstens 2 keer geraden).

Gast
geplaatst: vandaag om 01:07 uur

geplaatst: vandaag om 01:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.