MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
da_smiek schreef:
Je hoeft op zich geen metalhead te zijn om het in een quiz te stoppen toch? Alsof ik wel vrijwillig naar Nico Landers luister

Mag ik hieruit opmaken dat Nico Landers en metal op een vergelijkbaar niveau zitten?

ranboy schreef:
(quote)

Mag ik hieruit opmaken dat Nico Landers en metal op een vergelijkbaar niveau zitten?

Haha. Het zou wat zijn, als Nico Landers iets met metal zou doen. Ik bedoel natuurlijk: je hoeft niet perse alle muziek zelf leuk te vinden die je in een quiz stopt.

da_smiek schreef:
Ik bedoel natuurlijk: je hoeft niet perse alle muziek zelf leuk te vinden die je in een quiz stopt.

Het zou eigenlijk helemaal geen criterium moeten zijn. Ik heb er persoonlijk weinig moeite mee om een eigen quiz grotendeels te vullen met muziek waar ik zelf geen bal aan vindt.

Ja dat zou er helemaal niks mee te maken moeten hebben. Is ook de reden dat we zijn gestopt met de muziekquiz bij Lijn 4 in Utrecht; te veel in hetzelfde straatje. Toen ze eens vroegen wat wij er meer in zouden willen zien, gaf ik aan o.a. meer dance. Kregen we de volgende maand een ronde met allemaal belegen discohits (die we overigens wel allemaal goed hadden, maar met ons ook al andere topteams). Een beetje uit je comfortzone treden als quizorganisator kan geen kwaad.

Jullie zijn er 18 maart bij in Leiden?

Er is volgens mij ook niets mis met een beetje je eigen smaak in een quiz verwerken. Als het maar een gevarieerde quiz wordt toch?

da_smiek schreef:
Er is volgens mij ook niets mis met een beetje je eigen smaak in een quiz verwerken. Als het maar een gevarieerde quiz wordt toch?

Nee, dat absoluut niet. Maar als je je enkel beperkt tot je eigen smaak, loop je wel het risico dat de quiz redelijk eenzijdig wordt.

@Paap, had je het tegen mij?

Titmeister schreef:

@Paap, had je het tegen mij?
Ja. Ook tegen El Ninjo

Haha ok, misschien wel, lijkt me wel een leuke quiz. Eens kijken of ik mijn teamgenoten kan overhalen om naar Leiden te gaan.

Als jullie op zoek zijn naar variatie dan is de volgende Patroquiz op 7 januari in het Patronaat te Haarlem een aanrader. We gaan dit keer op die zondagmiddag 16 rondes met 6 fragmenten gebaseerd op een thema spelen. Verder nog bonusvragen, inzet van jokers en afwisseling beeld of geluid. Ons streven is toch om zoveel mogelijk verschillende muziekstijlen en jaartallen in de quiz te stoppen. Tot 7 januari!

Trio Ai, denk dat veel mensen hier dan in Den Bosch zijn voor de Bossche popquiz. In ieder geval Outsiders en Leiden Calling.

Geen probleem hoor....weer meer kansen voor de overige teams die wel naar Haarlem willen komen.
3 Kings zijn de titelverdedigers die de vorige quiz net Leiden Calling konden voorblijven.

Locaties 2017
Dag van de popquiz: wij doen mee in Alkmaar, meer liefhebbers?

Aalsmeer: Joppe
Alkmaar: Odeon
Amersfoort: Fluor
Amstelveen: ANNA
Amsterdam: Schinkelhaven
Baarn: De Verfrissing
Beilen: 't Zwaantje
Bladel: Podium 10
Boskoop: Grand-Café De Hoek
Capelle a/d IJssel: CAPSLOC
Culemborg: Tapperij de Poortwachter
Den Bosch: Thornbridge
Den Haag: Zwarte Ruiter
Doetinchem: Blend
Eindhoven: At The Movies
Erp: Partycentrum van Haandel
Goes: 't Beest
Heerlen: Café Bluff
Hillegom: Zomerzorg
Hoofddorp: Podium Duycker
Hoorn: Huis Verloren
Lichtenvoorde: Tapperij van Ooijen
Nijmegen: De Mug
Oosterhout: De Pub
Purmerend: P3
Rotterdam: Rotown (UITVERKOCHT)
Schiedam: Het Weeshuis
Sevenum: De Sevewaeg
Sittard: Volt
Tilburg: Jay's in Extase
Ulft: DRU Cultuurfabriek
Utrecht: Rabarber
Vaals: Vereinshoes
Vlaardingen: Kroepoekfabriek
Volendam: PX
Wageningen: Vreemde Streken
Wijchen: Meneer Smit
Wijk aan Zee: Timboektoe
Winterswijk: Willinks

Wij doen mee in hoofddorp

In Wageningen meegedaan en gewonnen.

Remcodulac en ik haalden met ons pubquizteam in Amsterdam 205 punten, maar dat bleek niet genoeg voor winst. Paar domme fouten (geen Rita Ora, geen Frans Bauer, paar titels onhandig opgeschreven) bleken fataal.

Trio schreef:
Als jullie op zoek zijn naar variatie dan is de volgende Patroquiz op 7 januari in het Patronaat te Haarlem een aanrader. We gaan dit keer op die zondagmiddag 16 rondes met 6 fragmenten gebaseerd op een thema spelen. Verder nog bonusvragen, inzet van jokers en afwisseling beeld of geluid. Ons streven is toch om zoveel mogelijk verschillende muziekstijlen en jaartallen in de quiz te stoppen. Tot 7 januari!

Klinkt goed! Team De Schuit heeft zich ingeschreven

Poek schreef:
Remcodulac en ik haalden met ons pubquizteam in Amsterdam 205 punten, maar dat bleek niet genoeg voor winst. Paar domme fouten (geen Rita Ora, geen Frans Bauer, paar titels onhandig opgeschreven) bleken fataal.
Tot nu toe nog steeds tweede landelijk. Kees Kwist derde.

De quiz gisteravond in het kader van de dag van de popquiz was niet onaardig. Meer dan de helft bestond uit grote hits die ook door de incidentele popquizzers zonder al te veel moeite opgeschreven konden worden, maar er waren gelukkig ook nog wat fragmenten waarmee de ‘fanatieke’ quizzers zich konden onderscheiden.; een aantal obscuurdere hitjes (Glass Tiger, Uncle Kracker, Electric 6) en nog wat alternatievere nummers (Grandaddy, Gun Club, Ol’ Dirty Bastard, Pete & the Pirates, M.I.A). Wel iets teveel inwisselbare hedendaagse zangeresjes naar mijn smaak (Rita Ora, Tove Lo, Kelly Clarkson, Sia, Katy Perry, Taylor Swift), want daar wordt een mens niet gelukkig van. Uiteindelijk wisten we in Hoofddorp te winnen met, ik dacht, 207 punten.

Waar we voorheen in Zeeland ook altijd meespeelden met de dag van de popquiz heb ik daar dit jaar op die locatie zelf een quiz op dezelfde dag georganiseerd (onder het mom, we zijn eigenwijs en denken dat we een betere en leukere quiz kunnen organiseren ) ....dus ik heb 'm dit jaar gemist.
Ben wel benieuwd naar de thema's en evt. antwoorden (ik kan er overheen kijken maar ik zie op hun blog alleen maar uitslagen en geen antwoorden staan).

Oh ja, bij ons wonnen de zuiderburen. Martha Wainwright Ain't Wrong (maar dan in afgeslankte vorm, ze waren niet met het volledige team daar) was na een lange achtervolging (op grote achterstand in ronde 1) uiteindelijk toch de sterkste.

El Ninjo schreef:

Ben wel benieuwd naar de thema's en evt. antwoorden (ik kan er overheen kijken maar ik zie op hun blog alleen maar uitslagen en geen antwoorden staan).

Deze organisatie deelt nooit de antwoorden.

Ben wel benieuwd naar je quiz Erminio, kunnen we hem misschien krijgen om na te spelen?

Thema's bij de dag van de popquiz waren een ronde met zangeressen, een ronde waarbij een nummer met een achtergrondzanger gevolgd werd door een nummer van die zanger (of vier in het geval van State of Independence), een ronde waarbij drie nummers gelinkt moesten worden aan een foto die iets actueels van 2017 uitbeeldde, een ronde met artiesten die in een of ander verhalenboek stonden en de laatste ben ik even vergeten.

De laatste ronde was artiesten met iets van familie erin. Beginnend met de mij volstrekt onbekende Uncle Cracker.

Edit: hm, toch 5 scrobbles.

Poek schreef:

Netjes, dan zakken we landelijk 2 plaatsen..., wij hadden 204 in Alkmaar.

remcodulac schreef:
De laatste ronde was artiesten met iets van familie erin. Beginnend met de mij volstrekt onbekende Uncle Cracker.

Edit: hm, toch 5 scrobbles.

Is erg Amerikaans, Follow Me is daar geloof ik een grote hit geweest.

Klopt, erg vervelend nummer. Geef mij de echte Cracker maar!

Klopt, maar ook in NL is dat wel een hitje geweest volgens mij. De naam is me in ieder geval niet onbekend, al denk ik niet dat ik het zou raden in een popquiz. Vreselijk nummer is het.

edit: dat was nog een reactie op Arrie

Is inderdaad vrij vreselijk, maar zou het wel herkennen. Het komt nog regelmatig op 3fm.

Uit mijn hoofd waren dit de lastigste fragmenten uit de quiz:

Ol’ Dirty Bastard: Shimmy Shimmy Ya
Pete & The Pirates: Mr. Understanding
Joan Jett: Bad Reputation
Babe: Tommy (is a winner)
Grandaddy: AM 180
Uncle Kracker: Follow Me
Glass Tiger: Don’t forget me (when I’m gone)
Gun Club: Sex Beat
Rita Ora: Your Song
M.I.A: Bad Girls
Electric 6: Danger, High Voltage
Tove Lo: Cool Girl
George Ezra: Barcelona
Arcade Fire: Reflektor
Devo: Whip it
Blue: U Make Me Wanna
Kelly Clarkson: Stronger
Take That: The Flood
Peter Sarstedt: Where Do You Go To (My Lovely)

Naar jouw mening of waren ze ook echt het slechtst geraden?

Gast
geplaatst: vandaag om 20:27 uur

geplaatst: vandaag om 20:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.