menu

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
avatar van motel matches
Pas weer in september en ik heb uit betrouwbare bron (El Ninjo) begrepen dat het voortaan eens per kwartaal is en dan in de kerk

avatar van El Ninjo
Afgelopen juni was voorlopig de laatste en het aantal wordt inderdaad teruggebracht van maandelijks tot 3 of 4 (inclusief de Korsakoffquiz in december/januari) per jaar en ze zullen dan ook in de kerk zelf (niet meer beneden in de catacomben) plaatsvinden. Er wordt dan volgens mij gegokt op wat meer deelnemende teams, beetje vergelijkbaar met de opkomst bij de Korsakoffquiz (rond de 20 teams). De laatste maanden kwamen er nog maar iets van 7 teams of zo.

Rob gaf aan dat de eerstvolgende waarschijnlijk in september ging plaatsvinden (helaas ga ik die zelf dan missen aangezien ik dan op vakantie ben).

Maandelijkse quizzen in Amsterdam vinden nog wel steeds plaats in Bar Jones (singletjes quiz van Berry, elke 1e dinsdag van de maand) en in de Q-Factory (elke 2e woensdag van de maand met af en toe een afwijking zoals deze maand de 3e woensdag).

avatar van luigifort
Minder animo dus...
Zijn die andere quizzen een beetje vergelijkbaar qua niveau en soort muziek?

avatar van El Ninjo
luigifort schreef:
Minder animo dus...


Ik denk het ... jullie waren er de laatste maanden bijv. ook nooit meer bij


In Bar Jones is het een singletjes quiz (van Berry, hij draait ook echt singletjes dan) , dus iets oudere muziek en ik vind 'm altijd pittiger dan in de Posthoornkerk.
In de Q Factory wisselende organisatie (o.a. ook Berry met singletjes) maar wel iets meer een instapquiz.

avatar van luigifort
El Ninjo schreef:
(quote)


Ik denk het ... jullie waren er de laatste maanden bijv. ook nooit meer bij


Haha ja zo gaat dat he, dan hebben de anderen ook geen zin meer Maar goed zelfs met de Psych Fours gaan we ws toch niet meer aan 10 teams per maand komen als ik t zo hoor. Jammer wel, had er wel weer zin in/tijd voor...

avatar van johan de witt
Als eens in het kwartaal zorgt voor een toeloop van Korsakoff-achtige proporties is dat wel mooi. 4 keer per jaar is ook wel behapbaarder dan iedere maand.
September zijn we er weer gewoon bij wat mij betreft

avatar van luigifort
En anders gaan we de langst winnende reeks in de Q Factory neerzetten

avatar van johan de witt
Ja ook prima! Woensdag is sowieso een betere dag voor me dan maandag. Maar goed, als het qua muzikaal niveau minder is blijf ik liever bij Rob.

avatar van luigifort
Die heeft tenminste smaak ja, bij die andere is dat id maar afwachten

avatar van Arrie
johan de witt schreef:
Ja ook prima! Woensdag is sowieso een betere dag voor me dan maandag. Maar goed, als het qua muzikaal niveau minder is blijf ik liever bij Rob.

Hangt er net vanaf wie hem samenstelt. Was de laatste keer nauwelijks moderne muziek, met Berry als samensteller, dus dat lijkt me wel veilig voor jullie.

avatar van luigifort
Klinkt als een man naar mijn hart

avatar van johan de witt
Gaan we een keer voor de dubbel, maandag en woensdag

avatar van Arrie
Hoogmoed komt voor de val.

avatar van luigifort
johan de witt schreef:
Gaan we een keer voor de dubbel, maandag en woensdag


Maken we er meteen een midweekje van met 020 in de CL op dinsdag

avatar van johan de witt
Of EL op donderdag, passe partouts alvast aanschaffen maar

avatar van da_smiek
Ik vind de quizzen van Peter (Korsakoffquiz en Qfactory) ook wel op niveau. Hij maakt altijd een mooie mix van alternatief, pop, en af en toe wat moderne muziek. Dit in tegenstelling tot Berry. Als je echt niets van na 1990 wilt horen, dan zijn de Berry quizzen wel wat voor jullie.

avatar van johan de witt
Goed om te horen, Peters quizzen liggen ons zeker zo goed als die van Rob.
Wat mij betreft doen we in september de dubbel.

avatar van Gretz
Kan ik maar beter nooit aan die singlesquiz van Berry meedoen, anders moeten ze me halverwege de avond afvoeren

avatar van El Ninjo
da_smiek schreef:
Ik vind de quizzen van Peter (Korsakoffquiz en Qfactory) ook wel op niveau. Hij maakt altijd een mooie mix van alternatief, pop, en af en toe wat moderne muziek. Dit in tegenstelling tot Berry. Als je echt niets van na 1990 wilt horen, dan zijn de Berry quizzen wel wat voor jullie.


Overdrijven is ook een kunst ,....het is wel minder aanwezig maar zo erg is het nu ook weer niet hoor. De jaren 90 zijn sowieso nog wel genoeg aanwezig vind ik...het zit 'm meer in het tijdperk na 2000.

avatar van da_smiek
El Ninjo schreef:
(quote)


Overdrijven is ook een kunst ,....het is wel minder aanwezig maar zo erg is het nu ook weer niet hoor. De jaren 90 zijn sowieso nog wel genoeg aanwezig vind ik...het zit 'm meer in het tijdperk na 2000.


De paar keer dat ik met een Berry-quiz heb meegedaan was dit anders wel het geval. Plus een "alles is kut na de jaren 90"-ronde in de Qfactory een keer. Vrij sneu. Kan zijn dat hij er nu wel meer 90s instopt hoor, toen iig niet. Dat hij niet van nieuwe (na 2000) muziek houdt steekt hij niet onder stoelen of banken. Op zich prima, is ook een doelgroep voor, maar ik hoor daar niet bij

avatar van StopMakingSenseo
Het hiaat van 2e helft 90s en noughties in de quizzen van Berry komt niet uit onwil, maar vanwege het feit dat er in die periode gewoonweg amper vinyl-singles werden geperst.

avatar van da_smiek
StopMakingSenseo schreef:
Het hiaat van 2e helft 90s en noughties in de quizzen van Berry komt niet uit onwil, maar vanwege het feit dat er in die periode gewoonweg amper vinyl-singles werden geperst.


Ja, dat zal er wel aan bijdragen. En eerlijk gezegd voegen die vinyl-singles voor mij persoonlijk ook niets toe aan de quiz. Maar dat is nou eenmaal zijn keuze, en gelukkig zijn er genoeg mensen die zijn quizzen wel leuk vinden.

avatar van StopMakingSenseo
da_smiek schreef:
(quote)


Maar dat is nou eenmaal zijn keuze


Naja, de volgorde was ook niet helemaal :"Hey, ik ga popquizzen maken, laat ik eens singletjes gaan kopen, misschien een origineel idee"
Hij deed wat leuks met die gigantische verzameling die 'ie al had.

avatar van da_smiek
Oh dat is ook zo. Maar dat is wel het format waar hij voor kiest. Het gevolg daarvan is wel een minder afwisselende quiz voor de nieuwere muziekliefhebber.

avatar van StopMakingSenseo
Ja, het is ook wel een keuze. Maar het siert 'm wel dat 'ie dat zo blijft doen. Tuurlijk is alle muziek binnen handbereik. Maar om dan toch jarenlang uit je eigen verzameling te blijven putten zonder echt vaak in herhaling te vallen vind ik mooi.

En natuurlijk is de quiz interessanter voor de oudere jongeren, zeker die nog zelf singletjes hebben gekocht.
Tevens is dit format met singles ook fijner in vergelijking met andere oudere jongeren-quizzen; de kans dat de presentator albumtracks van zijn eigen favo kutbandje gaat gebruiken is kleiner.

avatar van da_smiek
StopMakingSenseo schreef:
Ja, het is ook wel een keuze. Maar het siert 'm wel dat 'ie dat zo blijft doen. Tuurlijk is alle muziek binnen handbereik. Maar om dan toch jarenlang uit je eigen verzameling te blijven putten zonder echt vaak in herhaling te vallen vind ik mooi.

En natuurlijk is de quiz interessanter voor de oudere jongeren, zeker die nog zelf singletjes hebben gekocht.
Tevens is dit format met singles ook fijner in vergelijking met andere oudere jongeren-quizzen; de kans dat de presentator albumtracks van zijn eigen favo kutbandje gaat gebruiken is kleiner.


Moet hij ook vooral blijven doen, het geeft zijn quizzen wel een persoonlijke touch. En dat hij een indrukwekkende verzameling heeft is ook zeker waar. Ik zal zijn quiz ook niet afraden, alleen zijn ze niet voor mij. Deze "discussie" begon ook als verwachtingsmanagement stukje bij de Amsterdamse quizzen. En dat als je graag nieuwe muziek krijgt voorgeschoteld, de quizzen van Berry misschien niet de beste keuze zijn.

Je hebt overigens een punt met die willekeurige albumtracks. Dat hoeft van mij sowieso niet.

avatar van Poek
Radiohead, Raconteurs, Rancid en Razorlight in de eerste ronde!

avatar van da_smiek
Poek schreef:
Radiohead, Raconteurs, Rancid en Razorlight in de eerste ronde!
Tof!

avatar van Poek
Bran van 3000, Sepultura, Arab Strab, Turin Brakes en The Rakes, maar verder vooral oude troep.

Arrie doet vast nog wel een verslagje!

avatar van Arrie
Ik was het niet van plan maar ik kan wel zeggen dat ik me prima vermaakt heb.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:57 uur

geplaatst: vandaag om 16:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.