MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Je weet gewoon wat je kan verwachten bij Berry. Inderdaad weinig modern spul en zéker geen moderne hitparadepop. Maar los daarvan vind ik het gewoon prima in elkaar zitten en de songkeuze leuk. Ook zonder moderne muziek beleef ik plezier aan een popquiz maar ik kan me ook wel voorstellen dat je dat jammer vindt. Ik zou het jammer vinden als alle quizzen zo zouden zijn maar gelukkig zijn er voor de moderne muziek weer andere quizzen.

Klinkt goed Arnout! Mooie avond beleefd dus. Ik hoop volgende maand weer eens een quizje mee te pakken.

Je vergeet trouwens het meest recente nummer Dimitri. Yesterday van Toni Braxton uit 2010. Klonk als een kruising tussen Despacito en Halo, had het echt nog nooit gehoord.

Edit: heb hem eens teruggeluisterd, en nu klinkt het veel meer R&B en veel minder Caribbisch dan ik me herinner van vanavond. Misschien komt het doordat de eerste akkoorden zo aan Despacito doen denken, maar het zou kunnen dat Berry een remix heeft gedraaid? Heb nu óók nog een associatie met Rihanna’s Take a Bow trouwens, dat nummer lijkt echt op van alles.

Arrie schreef:
Je vergeet trouwens het meest recente nummer Dimitri. Yesterday van Toni Braxton uit 2010. Klonk als een kruising tussen Despacito en Halo, had het echt nog nooit gehoord.

Edit: heb hem eens teruggeluisterd, en nu klinkt het veel meer R&B en veel minder Caribbisch dan ik me herinner van vanavond. Misschien komt het doordat de eerste akkoorden zo aan Despacito doen denken, maar het zou kunnen dat Berry een remix heeft gedraaid? Heb nu óók nog een associatie met Rihanna’s Take a Bow trouwens, dat nummer lijkt echt op van alles.

Je hebt de album-versie, en de remix/ single versie met Trey Songz, die wat caribische invloeden heeft.

Dacht dat je die wel zou kennen. Heeft nog gechart in Engeland destijds.

catdog schreef:
(quote)

Je hebt de album-versie, en de remix/ single versie met Trey Songz, die wat caribische invloeden heeft.

(embed)

Dacht dat je die wel zou kennen. Heeft nog gechart in Engeland destijds.

In 2010 volgde ik de Engelse en Amerikaanse charts nog niet. Dat is pas sinds ongeveer 2013.

Gisteravond weer de maandelijkse quiz in de Q-factory. Met MuMe-ers in minimaal 4 teams (Poek, Arrie, ranboy en El Ninjo) waren we goed vertegenwoordigd. Berry had hem weer gemaakt, dus dan weet je wat je krijgt; een hele avond vinyl-singletjes rond een bepaald thema, waarbij je nauwelijks wordt gestoord door moderne muziek (zeg maar van de laatste 20 jaar). Het thema was Rock & Roll, dus dat werden 2 ronden met Rock in de titel/artiest, 2 ronden met Roll en 2 ronden met Rock & Roll. De strijd was hevig en met de top 5 binnen 3 punten en de eerste plaats ex-aequo ook erg spannend. Helaas zaten wij aan de verkeerde kant van de top 5 maar het team van poek wist de gedeelde eerste plaats te halen. Dat ze bij de shoot-out verslagen werden door Tom Blomberg was geen schande. Wie anders herkent het nummer The Kid van Andre Brasseur binnen 2 seconden! Met de Rubinoos ook nog een band gehoord die ik nog niet kende. Kortom het was weer een geslaagde avond (voor de wat oudere popquizzer).

motel matches schreef:
waarbij je nauwelijks wordt gestoord door moderne muziek (zeg maar van de laatste 20 jaar)

'gestoord'

Ik vond de paar stoorzenders in de quiz (het waren er ditmaal wel érg weinig, waarschijnlijk mede door het thema) anders wel erg leuk. Vooral Mylo, Zea en Black Mountain (ondanks dat ik op die laatste naam net niet kon komen) vond ik leuke keuzes.

Ik bedoelde het sarcastisch. Ik ben ook altijd blij met de meer recente fragmenten. Ook omdat we daar onze winst kunnen pakken tegen de 'oudere' teams. Hoewel we Zea gemist hadden dit keer

Welke nummers waren het van die drie?

Destroy Rock & Roll, Rollercoaster &, We buried indierock years ago

Gisteren ook nog gequizd in cafe ZILT in Amsterdam samen met o.a. Poek 2e plaats behaald , leuke quiz, bijna de hele quiz gebouwd rond thema familie .... dus rondes met artiesten waarin ten minste 2 familieleden zaten en rondes met familieleden in artiestnaam of titel.... en hier kwam behoorlijk veel moderne muziek voorbij.

Alleen herkenden we Foo Fighters - Cold Day In The Sun - YouTube niet als moderne muziek... Ze klinken daar als een 70's band!

Vanavond organiseren wij voor de 5e keer onze quiz in De Bosuil in Weert. We hopen dat het weer een gezellige avond wordt. We zitten zo goed als vol

Nog maar 2 nachtjes slapen..., aanstaande donderdag 29 november de 200e editie van de Atlantis/Victorie Popquiz in Alkmaar! Aanvang 20:45 uur.

Nog maar 1 nachtje slapen..., aanstaande donderdag 29 november de 200e editie van de Atlantis/Victorie Popquiz in Alkmaar! Aanvang 20:45 uur.

Geen Korsakoff dit jaar? Heb er nog niks over gehoord.
Rob van Zandvoort geeft wel een popquiz in Paradiso begin volgende maand: https://www.paradiso.nl/en/program/80-s-alternative-popquiz/55044/

Psychedelic Fours gaat proberen erbij te zijn

Ik heb de vraag bij het Facebook evenement aan Rob gesteld (komt deze quiz naast de Korsakoffquiz of in plaats van de Korsakoffquiz...die volgens eerdere berichten 1 dag later op donderdag 3 januari in de Posthoornkerk zou plaatsvinden)

En direct reactie van Rob. De Korsakovquiz wordt verplaatst naar zaterdag 12 januari.

Gelukkig wat speling. Twee keer binnen 24 uur was teveel van het goede geweest.

Beetje kort dag....maar ik ga a.s. vrijdag (overmorgen dus) quizzen in Mechelen...alleen is een groot deel van mijn team door allerlei omstandigheden weggevallen....ik ben al even langs allerlei kanalen op zoek naar teamleden dus ook maar even via deze weg....dus als er nog iemand zin en tijd heeft om aan te sluiten vrijdagavond....

Welke MuMe-teams zijn erbij overmorgen in Paradiso?

Dan al! Heeft er nog iemand plek in zijn/haar team?

Wir Sind Armand van Helden is er in ieder geval bij woensdagavond in Paradiso (in de oude samenstelling en dat is best een tijdje geleden) met ondergetekende, ranboy , Lukas en Dwejkk_

Top! Psychedelic Fours is er ook in de originele, en sterkste, samenstelling
luigifort, bikkel2, motel matches en ik in een quiz die ons op papier zou moeten liggen, maar je weet het niet.

Ik kom ook met een team. (Niemand van de harde kern van Gebr. Selassie waar de normaliter de PopquizMarathon in Amsterdam mee spelen).

DjFrankie (moderator)
Wie komen er zondag naar de Bossche popkwis in de W2?

DjFrankie schreef:
Wie komen er zondag naar de Bossche popkwis in de W2?

Ik!

DjFrankie (moderator)
Met leiden Calling Arrie ??

DjFrankie schreef:
Met leiden Calling Arrie ??

Jep.

DjFrankie (moderator)
Tot zondag ik ben met adri1982 RadioMad en maux

Gast
geplaatst: vandaag om 03:16 uur

geplaatst: vandaag om 03:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.