menu

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
avatar van gaucho
Op uitnodiging van het plaatselijke kulturhus mag ik, vanwege mijn kennelijk algemeen be- en erkende popkennis , een popquiz organiseren in Nieuwleusen, Overijssel (net boven Zwolle). De quiz wordt onderdeel van een drie uur durende Top-2000 avond met veel live muziek. Datum: maandagavond 30 december van 20.00 tot 23.00 uur.

Ik moet de vragen (zowel kennis als geluid) nog bedenken, maar gezien het uitgangspunt (de Top 2000 dus) zullen ze waarschijnlijk niet al te moeilijk zijn, in elk geval niet voor de fanatieke quizzers op dit forum. Maar we zoeken nog kandidaten: een drietal teams van bij voorkeur elk drie personen. Wie interesse heeft of meer wil weten, mag me een pm sturen.

avatar van KeesKwist
Gisteren aan de 'Dag Van De Popquiz' meegedaan van de makers van de PopquizMarathon. Prima toegankelijke quiz weer!
Opvallend was wel dat meer dan de helft van de quiz 21e eeuw was.

avatar van RadioMad
Het was inderdaad een vrij 'moderne' quiz, maar toch heel goed te doen ondanks dat onze 'expertise' doorgaans vooral in de 80's/90's ligt. We hebben in Wijchen gewonnen met ongeveer 92% van de antwoorden goed. Ik meen dat we 230 punten hadden.

avatar van KeesKwist
Ik zag net dat de winnaar in Rotterdam 212 punten (85%) had. Wij zijn op 237 (95%) ge-eindigd in Alkmaar.

avatar van KeesKwist
Hmmm, die 212 lijkt een oude uitslag te zijn..., we wachten af.

avatar van Gretz
Gisteren niet de 'Dag Van De Popquiz' bezocht, maar wél met o.a. stardust_be en gerre deelgenomen aan de fameuze Heikantse Popquiz, die werd georganiseerd door ons aller El Ninjo! Diep verscholen in het Zeeuw-Vlaamse land; lang geleden dat ik daar nog eens kwam

Het werd een groot succes, want we eindigden eerste met 4,5 punten voorsprong op een van de beste Vlaamse quizploegen
(afbeelding)

Zeker een van de tofste quizzen die ik de afgelopen jaren heb mogen meemaken. Lekker veel recente hitjes en een hoop oude favorieten uit m'n jeugd (90s en 00s). De briljante parodieënronde en het geinig memoryspel waren een paar unieke hoogtepunten

avatar van andré
Gretz schreef:
Gisteren niet de 'Dag Van De Popquiz' bezocht, maar wél met o.a. stardust_be en gerre deelgenomen aan de fameuze Heikantse Popquiz, die werd georganiseerd door ons aller El Ninjo!


Daar deed ik ook aan mee! Alleen werd ons team 'slechts' 4e Het was allemaal prima georganiseerd. Veel animo ook, 26 teams geloof ik. En een team bestond soms wel uit 6 personen. De rondes waren allemaal leuk bedacht, lekker divers met o.a. videoclips en fotorondes Wel veel muziek van na de eeuwwisseling, dat deed ons een beetje de das om. Titels/Artiesten waar we pas opkwamen nadat de formulieren waren ingeleverd (Blurred Lines! Avicii!). Maar ben wel blij dat er ook wat nieuwere muziek in zit.

Het was trouwens wel een lange zit. De volgende ochtend vroeg gaan werken was niet zo'n goed idee

avatar van pjh1967
Tweede in Wageningen met 215 punten. Winnaar had er 228. Verder weinig concurrentie, nummer drie had 157 punten.

Vanmiddag speel ik mee met nog een popquiz in Wageningen; https://facebook.com/events/448542249103768/?ti=as

avatar van El Ninjo
Gretz schreef:

Het werd een groot succes, want we eindigden eerste met 4,5 punten voorsprong op een van de beste Vlaamse quizploegen (afbeelding)


De ronde waarop jullie de quiz trouwens "gewonnen" hebben is de ronde met de 20 videoclip fragmenten waaronder we het audiogeluid van een nummer met exact dezelfde titel hadden gezet en je zowel titel als videoartiest en audioartiest moest raden. Daar hebben jullie t.o.v. de nrs 2 en 3 duidelijk beter gescoord terwijl in de andere rondes het verschil vaak 1 pt (meer of minder was).

avatar van herman
Klinkt als een leuke ronde

avatar van El Ninjo
Als je 'm thuis wilt spelen kan ik 'm wel doorsturen Herman.

avatar van pjh1967
pjh1967 schreef:
Vanmiddag speel ik mee met nog een popquiz in Wageningen; https://facebook.com/events/448542249103768/?ti=as

Gewonnen met team "6 Hotwings voor 7 Euro". 6 Punten voor op de winnaars van de vorige edities.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Gretz schreef:
Gisteren niet de 'Dag Van De Popquiz' bezocht, maar wél met o.a. stardust_be en gerre deelgenomen aan de fameuze Heikantse Popquiz, die werd georganiseerd door ons aller El Ninjo! Diep verscholen in het Zeeuw-Vlaamse land; lang geleden dat ik daar nog eens kwam

Het werd een groot succes, want we eindigden eerste met 4,5 punten voorsprong op een van de beste Vlaamse quizploegen (afbeelding)


Martha Wainwright??

avatar van El Ninjo
Als ik het goed heb idd Martha Wainwright...maar ze waren bij onze quiz slechts met 2 en speelden mee onder Kirk & Spock.

avatar van johan de witt
Overmorgen de jaarlijkse Korsakoff-quiz in de Posthoorn. Wij, Psychedelic Fours, zijn er op volle sterkte.
Nog andere MuMe-teams?

avatar van KeesKwist
Wij zijn er ook, met een gezelligheidsteam (Volle sterkte helaas niet gelukt...).

Op de Site van 'Dag Van De Popquiz' staan nu 20 uitslagen van de 49 lokatie's.
De winnaar in Rotterdam zat boven de 98%!! Knap resultaat.

avatar van Poek
remcodulac en ik spelen met "Shazam" Chris en Rob van Groeten uit Grönloh. Als er alleen maar hits van voor 1986 komen winnen we wel

avatar van KeesKwist
Poek schreef:
remcodulac en ik spelen met "Shazam" Chris en Rob van Groeten uit Grönloh. Als er alleen maar hits van voor 1986 komen winnen we wel


Dan worden wij 2e!

avatar van luigifort
Poek schreef:
remcodulac en ik spelen met "Shazam" Chris en Rob van Groeten uit Grönloh. Als er alleen maar hits van voor 1986 komen winnen we wel


Nodig je Gretz uit voor alles na 2000

avatar van Poek
luigifort schreef:
(quote)


Nodig je Gretz uit voor alles na 2000


Ik heb wel eens met Chris en Arrie gespeeld. Die weten dus samen alle hits...

(bij de niet-hits kon ik nog wel wat bijdragen)

avatar van Gretz
De quizzen van RvZ zijn helaas niet zo mijn ding, gezien de organisator qua smaak/ontdekkingen vooral in de vorige eeuw is blijven hangen. Ik ken geen quiz waarbij het percentage recente muziek zo laag is, dus dan heb je aan mij vrijwel niks

Was altijd wel gezellig Posthoorn, dat telt gelukkig ook

Zondag trouwens eens kijken hoe fameus die Bossche popquiz nu is

avatar van ranboy
De quiz in de posthoornkerk is van Peter Blikslager, niet van Rob van Z. Allen genres en tijden zijn dus vertegenwoordigd .

avatar van luigifort
Wordt tijd dat RvZ weer quizzen gaat maken, zijn de beste qua muziek. Desnoods eens per kwartaal in de kelder. Maandelijks is ms wat veel..

avatar van El Ninjo
Vind de quizzen van Peter in de Q-Factory altijd leuk, stopt er inderdaad wat meer moderne muziek in.

avatar van Poek
Overigens: Peter presenteert, maar de quiz wordt samengesteld door Peter en Nikki samen.

avatar van luigifort
En Nikki is dan meer van de recente muziek?

avatar van Poek
Ja, maar Peter houdt het ook wel een beetje bij.

avatar van da_smiek
Quizzen van Peter en Nikki zijn altijd lekker divers. Helaas dit weekend al de Bossche popquiz. Veel plezier allemaal!

avatar van luigifort
Jammer dat het altijd de dag erna is...
Succes en veel plezier!

avatar van motel matches
Het wordt een vermoeiend weekend....

Gast
geplaatst: vandaag om 10:50 uur

geplaatst: vandaag om 10:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.