Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
1
geplaatst: 4 april 2020, 00:45 uur
Silent_shout schreef:
Ja, zeker!
Merci aan iedereen van hier die meegedaan heeft trouwens, had wel gedacht dat Samson en Gert bekender waren in Nederland
(quote)
Ja, zeker!
Merci aan iedereen van hier die meegedaan heeft trouwens, had wel gedacht dat Samson en Gert bekender waren in Nederland
Oja, ze zijn hier ook wel op tv geweest volgens mij, maar ik keek het nooit. En herkende de stemmen niet. Volgens mij had ik Rocco Granata gegokt ofzo.

Ben zelf trouwens bezig een soortgelijke quiz te maken. Op papier al voor 3/4 klaar en dan fragmenten opnemen.
0
geplaatst: 4 april 2020, 03:02 uur
herman schreef:
Ben zelf trouwens bezig een soortgelijke quiz te maken. Op papier al voor 3/4 klaar en dan fragmenten opnemen.
Mooi, ik ben benieuwd!
4
geplaatst: 9 april 2020, 22:59 uur
In Muziek > Muziekgames > Zondag 12 April: Orinoco-PopQuiz:
https://i.imgur.com/DK8XNh9.jpg
Beste MuMe-er,
Weet jij alles van 60 jaar muziekgeschiedenis? Weet je wat er hip was in de zeroes, maar weet je ook de link tussen 3 fragmenten te vinden? Neem dan zondagavond deel aan de eerste Orinoco Popquiz, uitgezonden uiteraard op Orinoco Radio. Tussen 21 en 23 uur hoor je muziekfragmenten, vragen en andere rondes waarin je muziekkennis op een originele manier getest wordt door Scorpion_21 en mij.
Je kunt meedoen als individu maar ook als groep, lekker na de Paasdis. Tune dus net voor negen in op Orinoco Radio
Als je hier alvast je naam en e-mailadres achterlaat, sturen we je zondagavond kort voor aanvang een reminder en ook wat meer informatie over de quiz. Chatten kan tegelijkertijd in de Orinoco-chat.
https://i.imgur.com/DK8XNh9.jpg
Beste MuMe-er,
Weet jij alles van 60 jaar muziekgeschiedenis? Weet je wat er hip was in de zeroes, maar weet je ook de link tussen 3 fragmenten te vinden? Neem dan zondagavond deel aan de eerste Orinoco Popquiz, uitgezonden uiteraard op Orinoco Radio. Tussen 21 en 23 uur hoor je muziekfragmenten, vragen en andere rondes waarin je muziekkennis op een originele manier getest wordt door Scorpion_21 en mij.
Je kunt meedoen als individu maar ook als groep, lekker na de Paasdis. Tune dus net voor negen in op Orinoco Radio
Als je hier alvast je naam en e-mailadres achterlaat, sturen we je zondagavond kort voor aanvang een reminder en ook wat meer informatie over de quiz. Chatten kan tegelijkertijd in de Orinoco-chat.
0
geplaatst: 12 april 2020, 21:23 uur
Men vond de eerste ronde moeilijk hoor ik. Ik vond hem zelf goed te doen (denk ik, moet de antwoorden nog krijgen).
Tweede ronde een stuk lastiger, allerlei onverstaanbare herrie.
Tweede ronde een stuk lastiger, allerlei onverstaanbare herrie.
0
geplaatst: 12 april 2020, 23:26 uur
Was wel benieuwd, maar kwam helaas een paar dingen tussen vanavond. Is 't nog terug te luisteren?
2
geplaatst: 12 april 2020, 23:52 uur
Oh oh, gaat plastic bitch house winnen? Tweede, ook netjes. Ik ben zelf achtste geeindigd (in mijn eentje).
1
geplaatst: 13 april 2020, 08:44 uur
11e, in mijn uppie!
Bedankt aan de organisatie, ik heb me erg vermaakt!!
Bedankt aan de organisatie, ik heb me erg vermaakt!!
0
geplaatst: 13 april 2020, 11:23 uur
Volgens de totaaluitslag misten wij wel 6 punten bij ronde 1, dus zal me niet verbazen als we eigenlijk gewonnen hadden 
Desalniettemin een toffe quiz!

Desalniettemin een toffe quiz!
0
geplaatst: 14 april 2020, 14:15 uur
Poek schreef:
Oh oh, gaat plastic bitch house winnen? Tweede, ook netjes. Ik ben zelf achtste geeindigd (in mijn eentje).
Wel ten onrechte niet de credits gekregen als beste solo-deelnemers..
0
geplaatst: 14 april 2020, 21:29 uur
herman schreef:
Lukt het een beetje?
0
geplaatst: 17 april 2020, 18:30 uur
herman schreef:
Voor wie live een popquiz (of pub- of filmquiz) wil spelen, deze is up-to-date:
De Nationale Quizagenda
Voor wie live een popquiz (of pub- of filmquiz) wil spelen, deze is up-to-date:
De Nationale Quizagenda
Thanks Herman voor het delen. Genoeg te doen komende weken op quizgebied!

In het oog springen:
17/04: Meesterlijke Online PopQuiz
17/04: Livestream: Outsiders Popquiz (helaas heb ik al een andere online pubquiz gepland)
23/04: Digitale Popquiz met DJ St. Paul
24/04: Aat en Berrie's Quarantaine Popquiz
24/04: Destroy isolation with music. Online popquiz
En nog niet op de lijst:
Popquiz voor Thuisblijvers - Deel 2
0
geplaatst: 17 april 2020, 19:22 uur
Aat en Berrie zou ik niet aanbevelen, die heb ik een week of 2 terug gedaan en dat was helemaal niets voor de doorgewinterde quizzer. Ze spelen alle liedjes zelf na en het tempo zit er totaal niet in. En je mag ook nog alles opzoeken. Halverwege hebben we het maar voor gezien gehouden.
Morgen ook nog deze quiz die er wel leuk uit ziet:
https://www.facebook.com/highfidelitypopquiz/about/?ref=page_internal
Die link naar de Destroy Isolation quiz doet het trouwens niet, blijkbaar is het event afgeschermd.
Morgen ook nog deze quiz die er wel leuk uit ziet:
https://www.facebook.com/highfidelitypopquiz/about/?ref=page_internal
Die link naar de Destroy Isolation quiz doet het trouwens niet, blijkbaar is het event afgeschermd.
2
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 april 2020, 22:28 uur
Goed gedaan Leiden Calling vandaag bij St Paul.
0
geplaatst: 23 april 2020, 23:07 uur
Thanks. Was een leuke quiz! Was al blij met Nathan Fake en toen waren we nog maar net begonnen 

0
geplaatst: 24 april 2020, 06:50 uur
Goed gedaan Herman! Ik heb de uitslag niet afgewacht, ik lees het vandaag wel terug op de website.
0
geplaatst: 24 april 2020, 09:40 uur
Thanks DjFrankie! We zagen het niet helemaal aankomen. Hij ging wel lekker, maar met die online popquizjes verwacht ik eigenlijk dat er shazammers en opzoekers bovenaan eindigen. Viel dus alles mee
En sowieso een leuke quiz.
0
geplaatst: 24 april 2020, 10:21 uur
DjFrankie schreef:
Sluit ik me bij aan! Proficiat!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 april 2020, 10:33 uur
da_smiek schreef:
Thanks DjFrankie! We zagen het niet helemaal aankomen. Hij ging wel lekker, maar met die online popquizjes verwacht ik eigenlijk dat er shazammers en opzoekers bovenaan eindigen. Viel dus alles mee
En sowieso een leuke quiz. Hoeveel punten hadden jullie? IWij hadden Maarten W als 4de persoon, en die wist al na 2 seconden Ram Pam Pam. Ik kende het hele nummer niet.
Wij hebben wel niet alles op de goeie plek ingevuld, dat is het lastige met zo'n online kwis. Kostte 5 punten
0
geplaatst: 24 april 2020, 11:40 uur
Mmm, 230e in m'n eentje.
Vooral veel punten laten liggen in die songteksten ronde.
Vooral veel punten laten liggen in die songteksten ronde.
1
geplaatst: 24 april 2020, 11:51 uur
DjFrankie schreef:
Hoeveel punten hadden jullie? IWij hadden Maarten W als 4de persoon, en die wist al na 2 seconden Ram Pam Pam. Ik kende het hele nummer niet.
Wij hebben wel niet alles op de goeie plek ingevuld, dat is het lastige met zo'n online kwis. Kostte 5 punten
(quote)
Hoeveel punten hadden jullie? IWij hadden Maarten W als 4de persoon, en die wist al na 2 seconden Ram Pam Pam. Ik kende het hele nummer niet.
Volgens onze telling kwamen we op 137, maar bij de uitslag staat 128. We hebben geloof ik zo'n 9 punten gemist in de hele quiz. In de eerste ronde begonnen we ook met titel en artiest in het verkeerde vakje, maar gelukkig op tijd verbeterd. En ipv Ram Pam Pam hadden we Rom Pom Pom. Tegen-de-paaltje
.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 april 2020, 12:07 uur
Wij hadden 134 berekent, maar 5 dingen op verkeerde plaats ingevuld, Artiest bij festival, titel bij artiest dus telde we op 129, maar staan op 114 punten op plaats 26, geen idee hoe die telling is, maar leuke avond gehad. En was vooral blij met Voodoo Ray van a Guy Called Gerald. Die ken ik hiervan Indie Top 20 Volume 06 (1989) grijs gedraaid dit schijfje
0
geplaatst: 24 april 2020, 12:14 uur
Voodoo Ray wist Herman ook zo te benoemen! We speelden met z'n 3'en en was een goede mix van kennis die nodig was voor deze quiz. De puntentelling blijft een mysterie. .
* denotes required fields.