MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Platenzaken

zoeken in:
Mjuman schreef:
Wat volgt Tietjerkstradeel, Chaam, Kerkrade, of een dorp in de Zak van Zuid-Beveland?

Je moet ergens beginnen, natuurlijk.

Ik ben erg benieuwd waar de twee platenhuizen 't Oor gaan komen, één vestiging te Hilversum de andere in Almere:
http://www.platenhuis-het-oor.nl/images/in%20winkelhklein.jpg

In het zuiden der Nederlanden vinden we in Sittard de populaire platenzaak Music Machine. Met een klantgerichte service, diversiteit aan muziekmateriaal en een echte café sfeer heeft de platenzaak een 3e plaats behaald in de Platenzaken Top 10.

Telamon
'Over de herleving van LP's en het maken van een creatieve video voor Plaatboef'

Filmpje Plaatboef

kippenhok
HugovdBos schreef:
Vinylstad Haarlem kent naast de platenzaken in het centrum van de stad de platenzaak North End. De vele instores, het vakbekwame personeel en ruime aanbod aan gunstig geprijsd vinyl zorgen voor een 4e plek in de Platenzaken top 10.

En in deze zaak zul je geen bootlegs aantreffen. Bij Onno alleen officiele releases. Het is fijn om eens lekker de bakken door te gaan zonder je te bij elke elpee te moeten afvragen of her weer zo'n bootleg is.

Het zijn voor mij de bootlegs die het interessant maken en die ook het meest interessante materiaal bevatten. Voor alleen officiële releases ga ik niet bakken doorspitten.

kippenhok
Tja, een ieder wat hij/zij wil.

Ik moet overigens wel even verduidelijken dat ik het met name had over die schimmige counterfeit uitgaven. Van die jaren 90 (en eerder elpees) met gefotocopieerde hoezen en vinyl van twijfelachtige oorsprong.

Qua live-opnames zie ik de toegevoegde waarde van bootleg cd/elpees ook niet zo sinds die zo makkelijk, en met de best mogelijke kwalitiet van het internet te halen zijn. In ik heb zelf een hoop van dat spul in de collectie gehad! Nu alles netjes geordend op harde schijven, en met dank aan Marktplaats heb ik veel andere liefhebbers blij kunnen maken met de cd's.

Hoe is het mogelijk dat Fame zo hoog in de lijst staat

ik hoor daar echt alleen maar slechte verhalen over

vigil schreef:
Hoe is het mogelijk dat Fame zo hoog in de lijst staat

ik hoor daar echt alleen maar slechte verhalen over

Ik wacht tot de lijst volledig is, maar op dit moment te zeggen dat ie overeenkomt met wat ik ervaren heb ...

Krijg sterk het gevoel dat er in social media een oproepactie van locals is geweest voor bepaalde zaken. En het effect daarvan snappen we allemaal - dan krijg je een ferme bias. Die kan je ook niet uitsluiten door de controlevraag "hoe vaak koop je albums" of "wat koop je vaker lp's of cd's" - dit betreft, zoals het in het jargon wordt genoemd, een kwalitatief onderzoek. Dat de resultaten daarvan kwantitatief worden geïnterpreteerd is een praktijk die we wel vaker tegenkomen, helaas ook in de krant.

Mjuman schreef:
Krijg sterk het gevoel dat er in social media een oproepactie van locals is geweest voor bepaalde zaken. En het effect daarvan snappen we allemaal - dan krijg je een ferme bias.

En het eindresultaat geeft dan dus niet de beste Platenzaken maar de meest populaire Platenzaken.

Running On Empty schreef:
(quote)

En het eindresultaat geeft dan dus niet de beste Platenzaken maar de meest populaire Platenzaken.

Zelfs dat niet - gewoon de platenzaken waarvoor in een momentopname de meeste stemmen geronseld zijn. Het hoeft zelfs niet eens te zijn dat die mensen albums kopen in die zaak. Is niet te controleren.

Doet denken aan de oproep die Geenstijl ooit eens deed om voor een nieuwe smaak Dorito taco-chips en bloc te stemmen op de naam van hun suggestie (GeenStijl) - die werd het dan ook prompt.

Mjuman schreef:
Krijg sterk het gevoel dat er in social media een oproepactie van locals is geweest voor bepaalde zaken.

Dat kan ik bevestigen, ik zag regelmatig een oproep op mijn Facebook tijdlijn met het verzoek van Sounds Delft om te stemmen. Wel een leuke platenzaak met een groot aanbod trouwens.

Zou niet iedere zelfstandige deze oproep gedaan hebben in hun nieuwsbrief?

Ja als je ziet welke zaken er nog op 1 of 2 kunnen komen... plato Leiden, sounds venlo, sounds delft, velvet delft, Get Back, plaatboef Rotterdam, plexus. Dan niet omt een of het ander, maar als dat soort zaken het afleggen tegen bv. Music box dan trek ik toch mn wenkbrauw op. Of ik mis gewoon steeds de mooie zaken.

Qua klantvriendelijkheid en assortiment zou een Hitsound in Rotterdam ook niet misstaan, prijzen daarin tegen

Mjuman schreef:
The Durutti Column - Bread & Circuses (1985) - met lichte waterschade aan hoes; plaat speelt perfect

Late reactie maar dat is een mooie vangst!

vigil schreef:
(quote)

Late reactie maar dat is een mooie vangst!

Dat diende puur als voorbeeld om aan te geven dat je soms moeite moet doen; verzamelen is soms ook veel snuffelen - en soms zonder suces. Overigens vond ik een andere Durutti Column toen de bibliotheek alhier alle lp's voor 1 euro afdankte. Hoorde dat toen vrij laat, kwam daar en zag dat er mensen waren met stapels van een paar honderd jazz-lp's

Ooit een Serpent's Egg (waterschade) van 1 euro laten liggen omdat ik 'em al had - achteraf spijt; is toch een leuk object en waterschade aan een lp is niet erg. Hoes viel wel mee.

Niet ver van de grens met Duitsland vinden we de platenzaak Sounds in het centrum van Venlo. Het gigantische muziekaanbod, de klantgerichte service en de nette uitstraling zorgen voor een 2e plek in de Platenzaken Top 10.

Al heeft die al een paar jaar niet meer de uitstraling van voorheen.

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:

Al heeft die al een paar jaar niet meer de uitstraling van voorheen.

Dan ben je allang niet meer geweest Leon, afgelopen jaar trowuens tijdens recordstore day keek mintzkov nog zijn ogen uit. Dit hadden ze nog niet gezien.

Het achterste gedeelte is nu toch een andere zaak,DjFrankie?
Vroeger was Sounds groter, meer aanbod 2e hands cd's.
Ik ben het afgelopen half jaar er 2x geweest.

Zodra ik m'n visum binnen heb, zullen we de zaak eens bekiekuhn

DjFrankie (moderator)
O je bedoeld het horeca gedeelte.
Boven is het echter wel groot, maar inderdaad 2de hands cd's zijn wat minder, lp's des te meer

DjFrankie (moderator)
Mjuman schreef:
Zodra ik m'n visum binnen heb, zullen we de zaak eens bekiekuhn

Heb je een aanhanger?

Door verbouwing/aansluiting op restaurant inderdaad wat minder vierkante meters; achterin staat alles wat dichter op elkaar. Volgens mij heeft het aanbod hier niet onder te lijden gehad.

Ik grijp wel vaker mis, dan voorheen.
Maar het blijft een geweldige zaak.
Zat hij vroeger op 2 plekken in Venlo?
Staat mij iets van bij.

deric raven schreef:
Het achterste gedeelte is nu toch een andere zaak,DjFrankie?
Vroeger was Sounds groter, meer aanbod 2e hands cd's.
Ik ben het afgelopen half jaar er 2x geweest.

Zoals in het blogbericht te lezen is zit er inderdaad een horecagelegenheid achterin de zaak, waar vanuit doorgelopen kan worden naar de platenzaak. Veel vinyl tegenwoordig, bovenste verdieping staat er helemaal vol mee.

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Ik grijp wel vaker mis, dan voorheen.
Maar het blijft een geweldige zaak.
Zat hij vroeger op 2 plekken in Venlo?
Staat mij iets van bij.

Ja op de Jodenstraat, 1 gangbare muziek, en speciaal zaak

Jodenstraat... Nostalgie

DjFrankie schreef:
(quote)

Heb je een aanhanger?

Nee wel een Nederlands rijbewijs, een verlanglijst en een trekhaak

Moet daar binnenkort maar eens gaan kijken, was t van plan toen ik nog een studenten ov had.. toen had dat heel wat centjes gescheeld

Gast
geplaatst: vandaag om 18:29 uur

geplaatst: vandaag om 18:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.