Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2010, 17:59 uur
Doet mij denken aan mijn tijd op het voortgezet onderwijs...
Gedurende die 4 jaar gingen mijn beste vriend en ik zowat elk tussenuur bij de plaatselijke Music Store cd's beluisteren, maar we kochten nooit wat...schooiers dat we toen waren !
Met die gedachte in mijn achterhoofd heeft Music Store het nog best lang volgehouden
Gedurende die 4 jaar gingen mijn beste vriend en ik zowat elk tussenuur bij de plaatselijke Music Store cd's beluisteren, maar we kochten nooit wat...schooiers dat we toen waren !
Met die gedachte in mijn achterhoofd heeft Music Store het nog best lang volgehouden

0
geplaatst: 2 november 2010, 19:10 uur
The Music Store is natuurlijk niet echt een goede winkel, ongelooflijk mainstream en de goede albums kosten minstens tien euro. Niet heel erg dat die weg is.
MAAAR, het is natuurlijk echt niet goed dat vele cd-winkels verdwijnen, vanwege het downloaden en internet. Ongelooflijk jammer, want niets is fijner dan door de bakken van een cd-winkel te struinen, toch?
Dus probeer ik dan ook - voor zover mijn budget het toelaat - zoveel in kleine platenzaken te kopen. Bovendien zijn de mensen die daar werken nog veel sympathieker ook.
MAAAR, het is natuurlijk echt niet goed dat vele cd-winkels verdwijnen, vanwege het downloaden en internet. Ongelooflijk jammer, want niets is fijner dan door de bakken van een cd-winkel te struinen, toch?
Dus probeer ik dan ook - voor zover mijn budget het toelaat - zoveel in kleine platenzaken te kopen. Bovendien zijn de mensen die daar werken nog veel sympathieker ook.
0
geplaatst: 3 november 2010, 11:06 uur
Nee, FRS is ook geen fijne winkel maar wel twintig keer beter nog dan die Music Store. Echt een winkel die uitsluitend bestond van mensen die op 4 december nog snel een Sint kadootje komen halen voor ons pap en dan "de laatste nieuwe" van Phil Collins meenemen voor 21,95. Ik denk de slechtste zaak die ik de laatste jaren gezien heb en liever geen cd-winkel in het dorp dan zo'n Music Store.
0
geplaatst: 3 november 2010, 11:10 uur
Ik kwam voor het eerst in tijden weer eens op zaterdag bij een FRS, maar het viel me op hoe rustig het er was. Dat was een jaar of 10 geleden wel anders. The Music Store is inderdaad een winkel waar je weinig aan mist, maar dat geldt eigenlijk ook wel voor FRS.
0
Zorin
geplaatst: 3 november 2010, 11:20 uur
Ik ben ook niet rouwig om Music Store; ik herken me wel in het verhaal van VDG. Gelukkig hebben we hier wel een leuk zaakje dat tenminste nog wat breder/diversere en 'apartere' zaken heeft aan te bieden. Overigens is de FRS hier ook en die hebben sowieso al meer aanbod en leuke acties dan die hele Music Store.... 

0
geplaatst: 3 november 2010, 11:25 uur
Ik ken de Music Store wel uit Rotterdam, maar vond het maar een waardeloze winkel eigenlijk. Maar goed ook dat die weg is nu... zie ook het verhaal van VDG.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 3 november 2010, 11:52 uur
Twee weken geleden heb ik de deze winkel nog eens met mijn aanwezigheid vereerd. Het zag er goed uit, alles mooi alfabetisch gerangschikt, per genre zelfs (dat lelijk woord) alweer en ik heb een aantal vinylplaten van Michael Schenker kunnen kopen aan zeer schappelijke prijzen (tussen de 5 en 7 euro, weliswaar tweedehands). Deze namiddag spring ik eens binnen in Brugge, bij platenzaak Den Elder (http://www.denelder.be/). Benieuwd wat ik daar zal vinden...
0
geplaatst: 3 november 2010, 12:43 uur
herman schreef:
Ik ken de Music Store wel uit Rotterdam, maar vond het maar een waardeloze winkel eigenlijk. Maar goed ook dat die weg is nu... zie ook het verhaal van VDG.
Ja wij hebben er hier ook ooit eens eentje gehad. In 2 woorden: volkomen ruk.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 november 2010, 12:55 uur
herman schreef:
Ik kan me die uit Enschede nog herinneren. Van oorsprong was dat wel een vrij behoorlijke cd-winkel met een vrij uitgebreid aanbod, tot hij verbouwd werd (ergens in het begin van de jaren '00). Een nieuw concept was kennelijk nodig om de toen al veranderende muziekmarkt het hoofd te kunnen bieden, maar het nieuwe concept sloot helaas ook een stuk beter aan bij de beschrijvingen hierboven.
0
geplaatst: 3 november 2010, 13:07 uur
Music Store: een winkel van het soort winkel dat zorgt voor de volkomen gelijkschakeling & vertrutting van de Nederlandse regiostad, naast Blokker, Zeeman, Music Store, Marskramer, Bruna: wat een ellende en in al die winkels is het aanbod even grijs en grauw en het personeeel even onvriendelijk; alsof jij er bent voor hen en 'hun uitgelezen aanbod' jou welmoet grijpen en als het dat niet doet ben je gek: hoe Veenendaal, Doetinchem, Valkenswaard en Hoorn verteerd worden door mallotige middelmatigheid.
Soms begin je te denken dat er nog zoiets als gerechtigheid bestaat.
Zo'n Amoebe (ook The Wherehouse mag er zijn) is dan een stuk beter - tja en dan de kleine speciaalzaken; of voor 70's lovers: Noddy"s Recordshop in Bonn - op de rechter-Rijnoever.
Binnenkort weer beurs....
Soms begin je te denken dat er nog zoiets als gerechtigheid bestaat.
Zo'n Amoebe (ook The Wherehouse mag er zijn) is dan een stuk beter - tja en dan de kleine speciaalzaken; of voor 70's lovers: Noddy"s Recordshop in Bonn - op de rechter-Rijnoever.
Binnenkort weer beurs....
0
geplaatst: 3 november 2010, 13:15 uur
Binnenkort weer beurs ..... en binnenkort weer Amoeba 
(Wherehouse is al 4 jaar failliet)

0
geplaatst: 3 november 2010, 13:27 uur
gaucho schreef:
(...) Op donderdag 21 oktober 2010 zijn de faillissementen uitgesproken van alle bedrijven van de Music Store. Een groot aantal vestigingen van het failliete bedrijf kan echter een doorstart maken. Het gaat vermoedelijk om 102 vestigingen. Daardoor blijft de werkgelegenheid van, naar verwachting, tenminste 60 medewerkers behouden. Dat is het resultaat van de overname van o.a. de naam, franchiseformule, winkels en groothandel van Music Store door de Hermans Groep in Hoorn."[/i]
Het faillissement zou met name zijn veroorzaakt door verkeerd beleid, verkeerde investeringen (...)
Wat vinden jullie? Is dit faillissement is logisch gevolg van de veranderende entertainmentmarkt? En vinden jullie het jammer dat er opnieuw een keten verdwijnt, eentje die met name vestigingen had in veel middelgrote plaatsen, waar het muziekaanbod toch al niet overhield? Of was Music Store - en dat is mijn mening - over het algemeen gewoon veel te duur en reageerde het bedrijf niet goed op de veranderingen in de entertainmentmarkt?
(...) Op donderdag 21 oktober 2010 zijn de faillissementen uitgesproken van alle bedrijven van de Music Store. Een groot aantal vestigingen van het failliete bedrijf kan echter een doorstart maken. Het gaat vermoedelijk om 102 vestigingen. Daardoor blijft de werkgelegenheid van, naar verwachting, tenminste 60 medewerkers behouden. Dat is het resultaat van de overname van o.a. de naam, franchiseformule, winkels en groothandel van Music Store door de Hermans Groep in Hoorn."[/i]
Het faillissement zou met name zijn veroorzaakt door verkeerd beleid, verkeerde investeringen (...)
Wat vinden jullie? Is dit faillissement is logisch gevolg van de veranderende entertainmentmarkt? En vinden jullie het jammer dat er opnieuw een keten verdwijnt, eentje die met name vestigingen had in veel middelgrote plaatsen, waar het muziekaanbod toch al niet overhield? Of was Music Store - en dat is mijn mening - over het algemeen gewoon veel te duur en reageerde het bedrijf niet goed op de veranderingen in de entertainmentmarkt?
Het begint er al vast mee dat rekenen niet de sterkste kant zal zijn geweest van het bedrijf: een doorstart van 102 vestigingen met 60 medewerkers lijkt mij vragen om problemen

Maar serieus: ik denk niet dat we wat missen aan de Music Store. Ik ben een groot voorstander van de aanschaf van cd's of andere fysieke muziekdragers maar de formule van de Music Store was volstrekt achterhaald.
Als je niet kunt concurreren met de verkoop van de gangbare cd's, moet je zorgen dat je óók een speciaalzaak wordt met minder gangbare cd's en leuke aanbiedingen en waar zich ook meerdere generaties zich thuisvoelen.
Ik voel mij bijvoorbeeld helemaal thuis bij de opzet van de muziekafdeling(en) van Fame in de Kalverstraat in Amsterdam. Daar kan ik ook rustig de hele dag bivakkeren zonder het idee te hebben zaken dubbel te zitten bekijken.
En dat komt omdat ze nog een hele uitgebreide collectie hebben voor cd kopers van mijn generatie. Aparte afdelingen, voor o.a. soul en ook voor jazz. Vaak geweldige aanbiedingen inzake verzamelboxen.
Ik erger mij wild aan 'dumpplaatsen' als de frs, volstrekte zielloze plekken waar je ongestuctureerd en gecombineerd met de meest vreselijke troep aan cd's die je kunt bedenken moet gaan zitten zoeken op letters van het alfabet.
Zonder er reclame voor te willen maken, lijkt mij de opzet van Fame wél leiden tot blijvend succes in de toekomst. Voor de frs ben ik bang dat ze op deze manier niet zullen overleven.
Helaas heeft Fame dan weer geen mogelijkheden tot het bestellen via internet......

0
geplaatst: 3 november 2010, 13:31 uur
Running On Empty schreef:

Volgens mijn gegevens niet allemaal: San Mateo bijv. niet.
@Musician: Fame, Van Leest (was leuk) en de FRS zijn alle onderdeel van de Vreet Records, Hop - van Hans met de Jaguar en Botox Connie.
0
geplaatst: 3 november 2010, 13:42 uur
Dat weet ik, maar eigenlijk kan het mij niet schelen. Als de opzet maar goed is. Volgens mij heeft Fame overigens een volstrekt autonoom beleid t.o.v. Van Leest en FRS.
Verreweg het merendeel van hun collectie cd's kom je niet tegen bij Van Leest en FRS (en andersom!).
Ik besteed overigens al jaren mijn geld aan artiesten in Jaguars, die van Van Breukhoven kan er ook nog wel bij....
Verreweg het merendeel van hun collectie cd's kom je niet tegen bij Van Leest en FRS (en andersom!).
Ik besteed overigens al jaren mijn geld aan artiesten in Jaguars, die van Van Breukhoven kan er ook nog wel bij....

0
geplaatst: 3 november 2010, 14:52 uur
musician schreef:
Zonder er reclame voor te willen maken, lijkt mij de opzet van Fame wél leiden tot blijvend succes in de toekomst.
Zonder er reclame voor te willen maken, lijkt mij de opzet van Fame wél leiden tot blijvend succes in de toekomst.
Fame als norm stellen gaat natuurlijk niet echt werken: de formule van Fame werkt goed door de grootte, en die grootte werkt weer alleen goed in een (hele) grote stad. Overigens is het wel mijn favoriete cd-winkel voor nieuwe cd's.
Overigens was vroeger de Virgin ook wel goed, al viel het aanbod uiteindelijk toch een beetje tegen: het leek altijd meer dan het was.
0
geplaatst: 3 november 2010, 16:02 uur
De webshop van Van Leest is met ingang van vandaag gesloten.
Oef. Wat een gemis.
:
Oef. Wat een gemis.
:
0
geplaatst: 3 november 2010, 16:35 uur
Volgens mij hadden ze dezelfde webwinkel/aanbiedingen als de FRS. De prijzen lagen ook helemaal gelijk.
Zouden ze gaan scheiden of is Van Leest in zwaar weer terechtgekomen? Volgens mij is het juist Van Leest die ook de Bijenkorf van cd's voorziet. Kunnen ze bij de Bijenkorf weer op zoek naar een andere leverancier.
Zouden ze gaan scheiden of is Van Leest in zwaar weer terechtgekomen? Volgens mij is het juist Van Leest die ook de Bijenkorf van cd's voorziet. Kunnen ze bij de Bijenkorf weer op zoek naar een andere leverancier.
0
geplaatst: 3 november 2010, 20:10 uur
Plato? Nee zelfs de aanbiedingen op de tafeltjes kunnen niet meer tegen Amazon UK of Amazon Marketplace op, echt niet. Alles gaat via de deurmat vanaf nu op een enkel jaarlijks bezoekje aan Amoeba na dan.
Plato? Nee zelfs de aanbiedingen op de tafeltjes kunnen niet meer tegen Amazon UK of Amazon Marketplace op, echt niet. Alles gaat via de deurmat vanaf nu op een enkel jaarlijks bezoekje aan Amoeba na dan.
Ik herken jouw opmerking: ik bestel regelmatig via amazon.co.uk: in verhouding zeer goedkoop in vergelijking met nederlandse (web)winkels. Zeker nu ze boven de 25 pond geen verzendkosten meer berekenen. Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar de nederlandse winkels verdienen geen cent meer aan mij: over het algemeen veel te duur en veel te weinig keuze, uitzonderingen daargelaten zoals Fame, dat nog altijd een topzaak is.
0
geplaatst: 3 november 2010, 20:39 uur
musician schreef:
Volgens mij hadden ze dezelfde webwinkel/aanbiedingen als de FRS. De prijzen lagen ook helemaal gelijk.
Ik weet wel dat in Delft de van Leest is verdwenen en de FRS in het pand van de van Leest zit nu, ze zaten eerst om de hoek, waar nu een GameMania zit.
0
geplaatst: 3 november 2010, 22:00 uur
harm1985 schreef:
Ik weet wel dat in Delft de van Leest is verdwenen en de FRS in het pand van de van Leest zit nu, ze zaten eerst om de hoek, waar nu een GameMania zit.
Grappig, in Zwolle zat ook eerst een van Leest waar nu een Gamemania zit. Dat is al meer dan een jaar geleden. Die verkoper daar zei dat de FRS en Van Leest dezelfde eigenaar hebben en dat de Van Leest verdween. Nog sporadisch is er misschien eentje, zag vlak daarna nog nog een pand van ze in Apeldoorn.
0
geplaatst: 4 november 2010, 03:08 uur
In Zwolle heb ik die ontwikkeling ook met lede ogen aangezien. Het klopt dat Van Leest ook eigendom is van Van Breukhoven. Vorig jaar was in het nieuws dat een groot aantal Van Leest-vestigingen zouden worden omgeturnd tot een GameMania, met name op punten waar de FRS en Van Leest maar op een paar kilometer van elkaar verwijderd zaten. In Zwolle zaten ze bijvoorbeeld maar een paar straten van elkaar vandaan.
Ik was onlangs een weekje op vakantie in Goes en daar merkte ik dat de vroegere Van Leest-vestiging was omgeturnd tot een Free Record Shop, al kun je nog wel 'sporen' van Van Leest terugvinden in het aanbod. Die 5 euro CD's bijvoorbeeld, en ook het feit dat ze gebruik maken van de Moordlijst, die voorheen toch een typisch Van Leest-ding was.
Als ik 'google' op de naam Van Leest, vind ik nog wel het adres van de site bij de zoekresultaten. Maar als ik erop klik, word ik automatisch doorgesluisd naar de site van de FRS en krijg ik deze tekst te zien:
Beste vanLeest.nl bezoeker,
Per heden is de webshop www.vanleest.nl gesloten. Om u alsnog van dienst te kunnen zijn, bent u nu automatisch doorverwezen naar de juiste locatie binnen de webshop van Free Record Shop. FreeRecordShop.nl biedt, net als vanLeest.nl, aantrekkelijke acties op meer dan 350.000 producten binnen muziek, films en games.
We wensen u veel winkelplezier op www.freerecordshop.nl!
Met vriendelijke groet,
vanLeest
www.vanleest.nl
Ik denk dat ze met de steeds verder slinkende CD-markt de twee ondernemingen steeds verder in elkaar gaan schuiven, tot uiteindelijk de naam Van Leest geheel zal verdwijnen. Ik vind dat een groter gemis dan het faillissement van Music Store (hoewel veel vestigingen een doorstart maakten). De Van Leest-website bood inderdaad precies hetzelfde als de FRS, dus daar mis je niet veel aan. Maar ik vond de fysieke winkels toch altijd wel een andere belevingswaarde hebben dan de FRS.
Ik was onlangs een weekje op vakantie in Goes en daar merkte ik dat de vroegere Van Leest-vestiging was omgeturnd tot een Free Record Shop, al kun je nog wel 'sporen' van Van Leest terugvinden in het aanbod. Die 5 euro CD's bijvoorbeeld, en ook het feit dat ze gebruik maken van de Moordlijst, die voorheen toch een typisch Van Leest-ding was.
Als ik 'google' op de naam Van Leest, vind ik nog wel het adres van de site bij de zoekresultaten. Maar als ik erop klik, word ik automatisch doorgesluisd naar de site van de FRS en krijg ik deze tekst te zien:
Beste vanLeest.nl bezoeker,
Per heden is de webshop www.vanleest.nl gesloten. Om u alsnog van dienst te kunnen zijn, bent u nu automatisch doorverwezen naar de juiste locatie binnen de webshop van Free Record Shop. FreeRecordShop.nl biedt, net als vanLeest.nl, aantrekkelijke acties op meer dan 350.000 producten binnen muziek, films en games.
We wensen u veel winkelplezier op www.freerecordshop.nl!
Met vriendelijke groet,
vanLeest
www.vanleest.nl
Ik denk dat ze met de steeds verder slinkende CD-markt de twee ondernemingen steeds verder in elkaar gaan schuiven, tot uiteindelijk de naam Van Leest geheel zal verdwijnen. Ik vind dat een groter gemis dan het faillissement van Music Store (hoewel veel vestigingen een doorstart maakten). De Van Leest-website bood inderdaad precies hetzelfde als de FRS, dus daar mis je niet veel aan. Maar ik vond de fysieke winkels toch altijd wel een andere belevingswaarde hebben dan de FRS.
0
geplaatst: 4 november 2010, 09:07 uur
gaucho schreef:
(...) Ik denk dat ze met de steeds verder slinkende CD-markt de twee ondernemingen steeds verder in elkaar gaan schuiven, tot uiteindelijk de naam Van Leest geheel zal verdwijnen. Ik vind dat een groter gemis dan het faillissement van Music Store (hoewel veel vestigingen een doorstart maakten). De Van Leest-website bood inderdaad precies hetzelfde als de FRS, dus daar mis je niet veel aan. Maar ik vond de fysieke winkels toch altijd wel een andere belevingswaarde hebben dan de FRS.
(...) Ik denk dat ze met de steeds verder slinkende CD-markt de twee ondernemingen steeds verder in elkaar gaan schuiven, tot uiteindelijk de naam Van Leest geheel zal verdwijnen. Ik vind dat een groter gemis dan het faillissement van Music Store (hoewel veel vestigingen een doorstart maakten). De Van Leest-website bood inderdaad precies hetzelfde als de FRS, dus daar mis je niet veel aan. Maar ik vond de fysieke winkels toch altijd wel een andere belevingswaarde hebben dan de FRS.
Dat laatste ben ik ook helemaal met je eens. Van Leest poogt in ieder geval in de winkels er nog iets van te maken, inzake de betere cd's. Ik spreek nog in de tegenwoordige tijd, ik zal binnenkort nog eens langsgaan bij onze plaatselijke vestiging.
Het probleem zit 'm bij Van Leest volgens mij in een aantal zaken. Nieuwe cd's zijn er standaard duurder dan ergens anders (muv V&D) of via internet. Het aanbod is bovendien te beperkt, afgezien van het feit dat veel minder mensen nog cd's koopt, wat natuurlijk voor iedereen de nekslag is. Het enige waar ze in bepaalde periodes sterk waren, waren de superuitverkoop weken met cd's van 5 euro.
Ze proberen verder naast cd's ook dvd's en games te verkopen. Ook hier ligt de prijs te hoog en is het aanbod te klein.
Het probleem met (weer) een cd zaak minder (of zelfs een hele keten) is dat het aantal aanbodpunten voor cd's verder afneemt en dat dus ook de verkoop steeds verder terug loopt.
Bij de FRS koop ik eigenlijk nooit iets. Het aanbod van V&D is verschrikkelijk (de duurste mogelijkheid ook) en je kunt er ook nooit iets vinden. Ook bij De Mediamarkt koop ik al tijden niets meer: onoverzichtelijk, desinteresse van onkundig personeel, veel te veel troep aanwezig en een enorme afname van de verkoopruimte voor cd's. En goedkoper zijn ze ook al niet geworden, integendeel.
Na de betere platenzaak in Almere (Platenhuis 'T Oor) wijk ik inmiddels met enige regelmaat uit naar Amsterdam (Fame) en kom ik daarna toch nog redelijk vaak bij de plaatselijke Van Leest, moet ik zeggen.
Maar om bij dit Topic te blijven: meer en meer word je eigenlijk gedwongen om online cd's te bestellen. Een 'rondje' platenzaken lopen is er bijna niet meer bij. Daarom is de trend van de Music store en Van Leest buitengewoon zorgelijk te noemen.
0
geplaatst: 4 november 2010, 11:21 uur
Edit: TMF stopt er ook mee, moederbedrijf MTV gaat meer aandacht besteden aan kinder TV.
Steeds minder kijkers, steeds minder adverteerders.
De algehele belangstelling voor (populaire) muziek neemt blijkbaar sterk af, ook dat is natuurlijk niet best voor de cd verkopen.
Video killed the radio star: inmiddels nadert ook het einde van de clips zelf........
Steeds minder kijkers, steeds minder adverteerders.
De algehele belangstelling voor (populaire) muziek neemt blijkbaar sterk af, ook dat is natuurlijk niet best voor de cd verkopen.
Video killed the radio star: inmiddels nadert ook het einde van de clips zelf........
0
geplaatst: 4 november 2010, 21:47 uur
Verbaas me er een beetje over dat in 5 jaar tijd en met 32 pagina's niemand het ook maar een keertje over Demon Fuzz in Rotterdam heeft gehad.. De vinylfanaten kennen deze zaak vast wel !
www.demonfuzz.com
www.demonfuzz.com
0
geplaatst: 4 november 2010, 23:15 uur
Martypeople schreef:
Verbaas me er een beetje over dat in 5 jaar tijd en met 32 pagina's niemand het ook maar een keertje over Demon Fuzz in Rotterdam heeft gehad.. De vinylfanaten kennen deze zaak vast wel !
www.demonfuzz.com
www.demonfuzz.com
Meermalen vermeld hier : www.platenzaken.com en daar staan ze gewoon op; Nieuwe Binnenweg sowieso moeite waard, ook vanwege Plaatboef.
0
geplaatst: 5 november 2010, 18:02 uur
In welke Nederlandse muziekzaak vind ik de beste collectie aantrekkelijk geprijsde Blue Ray muziek (concert) DVD's?
0
geplaatst: 5 november 2010, 18:13 uur
In welke Nederlandse muziekzaak vind ik de beste collectie aantrekkelijk geprijsde Blue Ray muziek (concert) DVD's?
Je bent wel veeleisend RoE met die drie variabelen:
1. Nederlands
2. beste collectie
3. aantrekkelijk geprijsd
Zou zeggen: Mission Impossible - anders: FNAC, Saturn (m.n. buiten NL) en tja, je weet 't wel!
0
geplaatst: 6 november 2010, 00:19 uur
Maar er is toch ook in (Midden) Nederland wel ergens een muziekzaak waar ze een fatsoenlijk Blue Ray muziek DVD aanbod hebben?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 6 november 2010, 17:21 uur
Het was al eeuwen geleden, nou ja de eerste keer dit jaar, dat ik nog eens in Gent was geraakt. Gisteren ben ik er nog eens geweest, het weer was er naar, je zou er geen hond doorjagen maar Sir Spamalot is een (would-be) flandrien en flandriens blijven gaan, door weer en wind.
Miljaardepotvernondedju, de Music Mania (voorheen in de Bagattenstraat) bevindt zich nu in de Walpoortstraat en het aanbod is fel vermagerd, in alle opzichten. Nog eentje om te schrappen van mijn lijst.
De Vinyl Kitchen in de Lange Violettestraat was meer de moeite, althans voor de niet-metalheads onder ons niettegenstaande daar een kleine bak staat met metal singles. Standaardprijs is ongeveer 7 euro voor tweedehands vinylplaten.
Miljaardepotvernondedju, de Music Mania (voorheen in de Bagattenstraat) bevindt zich nu in de Walpoortstraat en het aanbod is fel vermagerd, in alle opzichten. Nog eentje om te schrappen van mijn lijst.
De Vinyl Kitchen in de Lange Violettestraat was meer de moeite, althans voor de niet-metalheads onder ons niettegenstaande daar een kleine bak staat met metal singles. Standaardprijs is ongeveer 7 euro voor tweedehands vinylplaten.
* denotes required fields.