Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 7 januari 2011, 22:36 uur
Ach, je kunt veel zeggen over cdwow, maar ik geloof niet dat er kwalitatief wat is op te merken over de cd's. Ik heb er in ieder geval nooit veel problemen mee.
Ik bestel wereldwijd (ook via e-bay, Amazon.com). Er zijn alleen landen waar ik bij e-bay niet meer bij wil bestellen, maar die (slechte) ervaringen heb ik nooit, bij cdwow.
Ik bestel wereldwijd (ook via e-bay, Amazon.com). Er zijn alleen landen waar ik bij e-bay niet meer bij wil bestellen, maar die (slechte) ervaringen heb ik nooit, bij cdwow.
0
geplaatst: 7 januari 2011, 22:42 uur
wat bedoel je met goedkope persings?Want ik heb hier cd`s liggen van Bowie die volgens mij gewoon eu persing zijn en er is niets aparts of goedkoop aan. De 2 Nurse With Wound cd`s die vanmiddag in de bus lagen zijn ook gewoon de originele canadese persingen. En verder heb ik nog nooit het idee gehad dat ik via cdwow een goedkope persing van iets zou hebben.
0
geplaatst: 7 januari 2011, 22:43 uur
Allmusic schreef:
...tja, wanneer je geen problemen hebt met goedkope persings.
...tja, wanneer je geen problemen hebt met goedkope persings.
Nooit last van gehad bij CD-Wow.
0
Allmusic
geplaatst: 7 januari 2011, 22:44 uur
Ik vind het anders wel een probleem: drukwerk dat amper te lezen is, slechte kwaliteit papier, slechte kwaliteit schijfjes met een vreemde kleur (alsof ze maanden in de zon hebben gelegen), hoorbare tikjes op de cd's, lijmresten op de digipacks, etc. Vooral de persingen bestemd voor de zuidamerikaanse en aziatische markt zijn beroerd.
0
geplaatst: 7 januari 2011, 22:45 uur
Ja, dat zou ik ook echt wel een probleem vinden. Maar zulke dingen herken ik helemaal niet. Ik heb dat nooit gehad met cd's die ik daar heb besteld.
0
Allmusic
geplaatst: 7 januari 2011, 22:54 uur
Vooral de laatste tijd kreeg ik steeds meer van dit soort persingen. Hierbij de reactie van cd-wow:
"I would like to inform you that we source items from suppliers based worldwide. Therefore, sometimes we do receive versions of inferior quality which do not meet our customers expectations. However, as these items are sourced to us in bulk, we are unable to sort them according to the quality for dispatch.Hence, may I request you to return the items back to our returns department for a refund or an exchange with some other items."
Op de zuidamerikaanse persings zit vaak een sticker met de tekst "'Product for sale exclusively in South America except Brazil'".
Overigens is de service van cd-wow wel erg goed.
"I would like to inform you that we source items from suppliers based worldwide. Therefore, sometimes we do receive versions of inferior quality which do not meet our customers expectations. However, as these items are sourced to us in bulk, we are unable to sort them according to the quality for dispatch.Hence, may I request you to return the items back to our returns department for a refund or an exchange with some other items."
Op de zuidamerikaanse persings zit vaak een sticker met de tekst "'Product for sale exclusively in South America except Brazil'".
Overigens is de service van cd-wow wel erg goed.
0
geplaatst: 8 januari 2011, 09:19 uur
Dat laatste ben ik met je eens. En over het algemeen leveren ze reguliere Europese of US-persingen. Maar ook ik tref wel eens Zuid-Amerikaanse CD's aan in mijn bestellingen, en vroeger ook wel uit Australië en Maleisië. Soms is het artwork wat slechter van drukkwaliteit (en een enkele keer véél slechter), maar ik heb niet de indruk dat de geluidskwaliteit minder is. Volgens mij maken ze ook in Zuid-Amerika gebruik van dezelfde mastering van een album.
Het valt me op dat die CD's vaak geleverd worden als 'superkoopjes', bijvoorbeeld uit de koopjeskelder of speciale aanbiedingen. Of - heb ik ook al gemerkt - CDs die in Europa en de VS niet of nauwelijks meer te krijgen zijn. In dat laatste geval heb ik er minder moeite mee.
Het valt me op dat die CD's vaak geleverd worden als 'superkoopjes', bijvoorbeeld uit de koopjeskelder of speciale aanbiedingen. Of - heb ik ook al gemerkt - CDs die in Europa en de VS niet of nauwelijks meer te krijgen zijn. In dat laatste geval heb ik er minder moeite mee.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 januari 2011, 13:25 uur
11 december is een cd verzonden. Ze zouden me een nieuwe opsturen, omdat hij er nog steeds niet was. Nu ligt de cd zonder dat ik bericht had van het verzenden van die nieuwe in de bus.
Ik denk dat die andere dan nog komt. Uit wraak voor het lange wachten stuur ik 'm mooi niet terug, ik wil sowieso niet zo'n irritante voucher ter vergoeding van mijn verzendkosten.
Ik denk dat die andere dan nog komt. Uit wraak voor het lange wachten stuur ik 'm mooi niet terug, ik wil sowieso niet zo'n irritante voucher ter vergoeding van mijn verzendkosten.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 januari 2011, 12:11 uur
Volgens mij hebben ze nauwelijks een voorraad meer bij cdwow. Heel veel goed verkrijgbare titels zijn steeds 'momenteel niet beschikbaar'.
0
geplaatst: 17 januari 2011, 13:13 uur
Ja, dat klopt. Opheffings uitverkoop dan maar? 
Ik heb er laatst nog wel het album van Jon Anderson & Rick Wakeman gekocht.

Ik heb er laatst nog wel het album van Jon Anderson & Rick Wakeman gekocht.
0
geplaatst: 17 januari 2011, 13:41 uur
Ik merkte het afgelopen weekend ook. Een behoorlijk deel van mijn wensenlijstje was opeens 'momenteel niet verkrijgbaar'. Dacht eerst nog dat het aan mijn lijstje lag, want daar staat vaak minder voor de hand liggend oud spul tussen. Maar nee, ook veel meer gangbaar materiaal is niet voorhanden.
Sterker nog, vorige week kreeg ik van een groot deel van mijn bestelde CD's annuleringsberichten. Waaronder veel van die Amerikaanse CD's (Poco, Gino Vannelli, J.D. Souther) die een paar weken terug uiterst schappelijk geprijsd waren (€ 4,99 en € 5,99, met kortingsbon). Moet ik dus weer op zoek naar een betaalbaar alternatief.
Zouden ze weer problemen hebben met hun toeleveranciers? Is in het verleden ook al eens voorgekomen.
Ik constateer trouwens ook dat veel titels van mijn wensenlijstje opeens 2 euro duurder zijn geworden. Dan zal er van de week wel weer zo'n kortingsdag van een euro aankomen...
Sterker nog, vorige week kreeg ik van een groot deel van mijn bestelde CD's annuleringsberichten. Waaronder veel van die Amerikaanse CD's (Poco, Gino Vannelli, J.D. Souther) die een paar weken terug uiterst schappelijk geprijsd waren (€ 4,99 en € 5,99, met kortingsbon). Moet ik dus weer op zoek naar een betaalbaar alternatief.
Zouden ze weer problemen hebben met hun toeleveranciers? Is in het verleden ook al eens voorgekomen.
Ik constateer trouwens ook dat veel titels van mijn wensenlijstje opeens 2 euro duurder zijn geworden. Dan zal er van de week wel weer zo'n kortingsdag van een euro aankomen...

0
geplaatst: 17 januari 2011, 15:11 uur
Heeft er iemand ooit een retourzending naar dat postbusadres in UK gestuurd ? Ik heb dat onlangs geprobeerd en daar nooit nog iets van gehoord. Navraag bij cdwow leerde me dat ze dat pakje nooit hadden gekregen.
Kan de post een zending naar zulk een afwijkend adres (CD WOW! Returns, FREEPOST RRZH-HBXG-KTRU, P.O Box 446, Potters Bar, GB EN6 3JR., UK) wel verwerken (en dan nog zonder postzegel), vraag ik me af.
Kan de post een zending naar zulk een afwijkend adres (CD WOW! Returns, FREEPOST RRZH-HBXG-KTRU, P.O Box 446, Potters Bar, GB EN6 3JR., UK) wel verwerken (en dan nog zonder postzegel), vraag ik me af.
0
geplaatst: 17 januari 2011, 15:50 uur
Ja, nu je het zegt...ik heb ook al eens een cd opgestuurd en niks meer gehoord. Me verder ook niet druk over gemaakt, het was een vervangende cd voor een cd die er zo lang over deed dat ik had aangenomen dat hij kwijt was geraakt.
Maar goed, als er een postbus plus postcode en land opstaat, zou het toch aan moeten komen, dunkt me.
Maar goed, als er een postbus plus postcode en land opstaat, zou het toch aan moeten komen, dunkt me.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 januari 2011, 15:57 uur
Ik heb dat eens gedaan.
Ik kreeg 'm terug. Er moesten zegels op (wat nou Freepost?), en toen heb ik 'm weer opgestuurd. Die verzendkosten krijg je dan heel gierig in de vorm van een voucher terug (terwijl ze me letterlijk zeiden dat ze het zouden terugstorten).
Het heeft 4 weken ofzo geduurd voor ze de cd daar hadden. Ik heb ze elke week gemaild of 'ie er was.
Ik kreeg 'm terug. Er moesten zegels op (wat nou Freepost?), en toen heb ik 'm weer opgestuurd. Die verzendkosten krijg je dan heel gierig in de vorm van een voucher terug (terwijl ze me letterlijk zeiden dat ze het zouden terugstorten).
Het heeft 4 weken ofzo geduurd voor ze de cd daar hadden. Ik heb ze elke week gemaild of 'ie er was.
0
geplaatst: 17 januari 2011, 16:31 uur
IK heb het ook zo gedaan, maar ik heb mijn geld wel terug gekregen. Was een DVD die toch niet regio vrij bleek te zijn.
0
geplaatst: 20 januari 2011, 17:37 uur
Heeft iemand ervaring met het schrijven van recensies en er dan kortingsbonnen voor te krijgen? Heb dit maar eens geprobeerd, maar ze staan er nog steeds niet onder.
0
geplaatst: 20 januari 2011, 17:40 uur
Duurt een paar weken voordat je de kortingsbon daadwerkelijk krijgt. Nog even wachten dus, vrees ik.. 

0
geplaatst: 20 januari 2011, 17:41 uur
Ja, heb het ook al een tijdje geleden gedaan
Maar ik zal wel zien, krijg je er trouwens 2 als je er 2 reviewed?
Maar ik zal wel zien, krijg je er trouwens 2 als je er 2 reviewed?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 januari 2011, 17:42 uur
Ja, dan krijg je er twee.
Op zich wel irritant, op het moment dat ik iets wil bestellen heb ik die bon nog niet, maar als ik die recensies van tevoren al schrijf zijn ze weer zo snel verlopen.
Op zich wel irritant, op het moment dat ik iets wil bestellen heb ik die bon nog niet, maar als ik die recensies van tevoren al schrijf zijn ze weer zo snel verlopen.
0
geplaatst: 26 januari 2011, 21:06 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik heb dat eens gedaan.
Ik heb dat eens gedaan.
Tip voor iedereen : je moet dus zelf mailen om te informeren of de retour is aangekomen. Dat heb ik ook aan de hand gehad.
0
geplaatst: 26 januari 2011, 22:44 uur
Ik weet niet hoe jullie het de laatste tijd ervaren maar naar mijn idee zit ik op elke cd inmiddels echt weken te wachten, ook na bericht van verzending.
0
geplaatst: 26 januari 2011, 23:10 uur
Verschillend. Mogwai - Young Team duurde 3 weken na verzending. Maar uit de koopjeskelder had ik 6 Led Zeppelins besteld en die waren er binnen 5 dagen.
0
voltazy
geplaatst: 26 januari 2011, 23:18 uur
musician schreef:
Ik weet niet hoe jullie het de laatste tijd ervaren maar naar mijn idee zit ik op elke cd inmiddels echt weken te wachten, ook na bericht van verzending.
is bij mij ook zo...
maar eigenlijk al vanaf het begin dat ik er bestelde. Soms ligt er opeens een cd en dan denk ik: oja, ik had een maand geleden iets besteld. Dat is altijd wel een prettige verrassing.
0
geplaatst: 26 januari 2011, 23:20 uur
platedraaier schreef:
Verschillend. Mogwai - Young Team duurde 3 weken na verzending. Maar uit de koopjeskelder had ik 6 Led Zeppelins besteld en die waren er binnen 5 dagen.
Dat vind ik dan echt meevallen.
Bij cd wow was het al nooit erg vlot maar naar mijn gevoel wordt het er niet beter op. Het erge is dat ik inmiddels zelf ook al niet meer weet waar ik allemaal op zit te wachten....
Bij bestellen bij andere internet verkopers, o.a. ook in de VS, heb ik betere ervaringen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 januari 2011, 12:14 uur
Ik bestel de laatste tijd steeds minder bij ze, maar twee jaar geleden wist je dat je na verzending twee weken moest wachten (bij elkaar meestal 3 weken). Vorig jaar waren ze een tijdje erg snel, soms had je 'm binnen een week al binnen.
Nu gaat het volgens mij weer richting twee weken, al had ik laatst na 5 of 6 weken pas een cd binnen. Ik had toen al een nieuwe aangevraagd. Als zij zo verdomd traag zijn ga ik die echt niet terugsturen.
Ik bestel de laatste tijd vooral bij grooves-inc. Vanaf twintig euro gratis verzending, en na verzending heb je dat binnen drie werkdagen in huis. Dat geldt ook voor dvd.co.uk. Zij komen ook uit het buitenland, dus het kan wel. Ik had verwacht dat een bedrijf als cdwow toch grote prioriteiten zou hebben om de concurrentie op dat gebied in te halen, maar dat is blijkbaar niet zo...
De prijzen zijn ook niet zo aantrekkelijk meer. Incidenteel is er nog een album die je voor €4,50 à €5,- kan krijgen, dat zijn eigenlijk de enige cd's die ik nog bestel.
Nu gaat het volgens mij weer richting twee weken, al had ik laatst na 5 of 6 weken pas een cd binnen. Ik had toen al een nieuwe aangevraagd. Als zij zo verdomd traag zijn ga ik die echt niet terugsturen.
Ik bestel de laatste tijd vooral bij grooves-inc. Vanaf twintig euro gratis verzending, en na verzending heb je dat binnen drie werkdagen in huis. Dat geldt ook voor dvd.co.uk. Zij komen ook uit het buitenland, dus het kan wel. Ik had verwacht dat een bedrijf als cdwow toch grote prioriteiten zou hebben om de concurrentie op dat gebied in te halen, maar dat is blijkbaar niet zo...
De prijzen zijn ook niet zo aantrekkelijk meer. Incidenteel is er nog een album die je voor €4,50 à €5,- kan krijgen, dat zijn eigenlijk de enige cd's die ik nog bestel.
0
geplaatst: 27 januari 2011, 12:38 uur
Ook mijn ervaring is heel verschillend. Wat Platedraaier zegt, klopt: als je iets uit die koopjeskelder plukt, is het er meestal binnen drie à vier dagen - dat had ik net weer met Aerosmith. Die hebben ze kennelijk klaarliggen voor verzending en dan gaat het snel.
Maar veel van mijn CD's komen uit de VS (te herkennen aan dat dunne bruine kartonnetje, al komen ze altijd onbeschadigd aan) en dan wil het zomaar eens ruim drie weken duren. Een oud Doobie Brothers-album is al een week of vijf onderweg. Daar heb ik al een nieuwe voor aangevraagd en die is net opgestuurd. Wat dat betreft zijn ze dan wel weer vrij soepel.
Ik bestel er niet zoveel meer, al wil ik er nog wel eens een recensie tegenaan gooien. Maar het duurt een week of twee voordat je die kortingsbon krijgt, en dan zijn veel titels opeens weer een stuk duurder.
Wachten vind ik niet zo'n probleem. Het stoort me meer dat ze momenteel gewoon duurder zijn dan elders. Ik kan de meeste cd's zonder veel zoeken goedkoper krijgen via Amazon.co.uk, Play.com en grooves-inc. Dat zijn de zaken waar ik momenteel regelmatig bestel, plus een enkele keer eBay.
Met name grooves-inc is awesome: goedkoop, snel binnen en uitstekend verpakt. Keer op keer een perfecte koop-ervaring.
Maar veel van mijn CD's komen uit de VS (te herkennen aan dat dunne bruine kartonnetje, al komen ze altijd onbeschadigd aan) en dan wil het zomaar eens ruim drie weken duren. Een oud Doobie Brothers-album is al een week of vijf onderweg. Daar heb ik al een nieuwe voor aangevraagd en die is net opgestuurd. Wat dat betreft zijn ze dan wel weer vrij soepel.
Ik bestel er niet zoveel meer, al wil ik er nog wel eens een recensie tegenaan gooien. Maar het duurt een week of twee voordat je die kortingsbon krijgt, en dan zijn veel titels opeens weer een stuk duurder.
Wachten vind ik niet zo'n probleem. Het stoort me meer dat ze momenteel gewoon duurder zijn dan elders. Ik kan de meeste cd's zonder veel zoeken goedkoper krijgen via Amazon.co.uk, Play.com en grooves-inc. Dat zijn de zaken waar ik momenteel regelmatig bestel, plus een enkele keer eBay.
Met name grooves-inc is awesome: goedkoop, snel binnen en uitstekend verpakt. Keer op keer een perfecte koop-ervaring.

0
geplaatst: 27 januari 2011, 15:56 uur
gaucho schreef:
Een oud Doobie Brothers-album is al een week of vijf onderweg. Daar heb ik al een nieuwe voor aangevraagd en die is net opgestuurd. Wat dat betreft zijn ze dan wel weer vrij soepel.
Een oud Doobie Brothers-album is al een week of vijf onderweg. Daar heb ik al een nieuwe voor aangevraagd en die is net opgestuurd. Wat dat betreft zijn ze dan wel weer vrij soepel.
Pfff, daar merk ik anders weinig van. Ik wacht nu ook al zes weken op een CD, en ik krijg de indruk dat ze geen vervanging willen opsturen.
Ik bestel sowieso steeds minder bij CD-wow, want het is kennelijk gebruikelijk om iedere maand het bedrag met een euro te verhogen. Ik kocht drie maanden geleden een aantal CD's voor ongeveer € 4,99 per stuk. Die titels staan nu te koop voor € 7,99 tot € 9,99. Zo'n verhoging vind ik gewoonweg asociaal. Daarnaast zijn ze -zoals gezegd- ook niet al te makkelijk met het versturen van een vervangend product, terwijl bijvoorbeeld bij Amazon het zo goed als vanzelfsprekend is. CD-wow behoort in ieder geval al geruime tijd niet meer tot de goedkoopste en beste retailers. Genoemde namen als Amazon en grooves-inc (uit Duitsland) zijn tegenwoordig stukken goedkoper én sneller!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 januari 2011, 16:02 uur
Ik vind ze ook helemaal niet soepel. Ik moet constant bij het postkantoor langs gaan, adres opgeven, bij de buren informeren. Ze vragen zelfs of ik in m'n brievenbus wil kijken. 
Een dag later mail ik dan dus maar terug dat ik langs ben geweest (net alsof ik dat ga doen...), en dan moet ik ze een week later weer mailen. Dan gaan ze een onderzoek starten, en moet je weer na een aantal dagen wachten en opnieuw mailen...
Pfff.....

Een dag later mail ik dan dus maar terug dat ik langs ben geweest (net alsof ik dat ga doen...), en dan moet ik ze een week later weer mailen. Dan gaan ze een onderzoek starten, en moet je weer na een aantal dagen wachten en opnieuw mailen...
Pfff.....
0
geplaatst: 27 januari 2011, 16:10 uur
Tja, ZIJ (!) geven toch ook een garantie dat als voor die optionele verzendkosten kiest van € 0,50 extra, dat het artikel dan gegarandeerd aankomt ofzo? (En ja, ik weet dat dat niet gelijk staat aan aangetekende verzending, maar dan nog.) Kennelijk niet dus...
* denotes required fields.