MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Onweerwolf
Sietse schreef:
(quote)

Grapjassen daar.
Ze gaan niet de juiste plaat sturen, ik kan wel de verkeerd gestuurde terug sturen. Dan krijg ik mijn geld terug en 5 GBP voor de verzendkosten als e-voucher. Dus wat ik ook doe is het aan alle kanten verlies voor me:
Stuur ik het niet terug heb zit ik met een plaat die ik niet wil en 15 euro verlies.
Stuur ik hem terug moet ik er onngeveer 3 euro op in leggen (verzendkosten naar GB zijn 7,50 GBP) en zit ik met een bon die ik moet besteden aan een website die de meeste dingen die ik wil hebben veel te duur in de winkel heeft staan...
Fuck die onzin.

Dats is inderdaad vrij waardeloos. En ik vraag me af of dit rechtsgeldig is. Ze zouden je gewoon die verzendkosten + aankoopbedrag moeten terugbetalen.

LZA
Hebben ze ook vermeld waarom ze die plaat niet alsnog versturen? Hij staat nog steeds in de verkoop. Nogal een achterlijke gang van zaken inderdaad...

Sietse
Ze zeggen zelf dat er een registratie fout is gemaakt, maar ik heb al direct aangegeven dat ik niet akkoord kan gaan met de geboden "non-oplossing" aangezien de plaat er nog steeds voor precies hetzelfde bedrag op de site staat en dat ik verwacht dat ze de juiste plaat gewoon toesturen.

Mjuman schreef:
Reclameren is geen zinloze excercitie bij Amazon: meestal wordt meteen een vervangend of nieuw exemplaar gestuurd en mag je de oude/verkeerde houden.

En ze doen het nog supersnel ook. Ik zou graag zien dat Ziggo, de Belastingdienst, PostNL en de ING bank hetzelfde servicelevel gaan halen zoals Amazon UK dat kan.

cdwow/wowhd is een rare site. Ik ben nog niet in het bezit van de cd Are You Experienced. Op wowhd.nl zag ik dat album (ik koop mijn meeste albums daar) en plaatste hem in mijn verlanglijst. Ik vond hem wel wat duur. € 15,99 was hij. Ik kijk vandaag weer. Hij is nu te koop voor € 7,99!
Buy Jimi Hendrix Experience: Are You Experienced on Audio CD | WOW HD Nederland - wowhd.nl

Je hoort mij nergens klagen, hoor. Even wachten en hoppa! Wel opvallend dat ze de prijzen zo vaak heen en weer laten dansen.

Rogyros schreef:
Wel opvallend dat ze de prijzen zo vaak heen en weer laten dansen.
Inderdaad. Je moet bij een CD dan vaak ook bliksemsnel reageren, want als je er een dagje over nadenkt en dan besluit hem toch maar te kopen is ie soms alweer euro's duurder, alsof ze een kleine partij goedkoop hebben ingeslagen en daarna weer aan een normaal geprijsde partij toekomen. Maar wat je zegt, ík klaag al evenmin.

Sietse
Sietse schreef:
(quote)

Grapjassen daar.
Ze gaan niet de juiste plaat sturen, ik kan wel de verkeerd gestuurde terug sturen. Dan krijg ik mijn geld terug en 5 GBP voor de verzendkosten als e-voucher. Dus wat ik ook doe is het aan alle kanten verlies voor me:
Stuur ik het niet terug heb zit ik met een plaat die ik niet wil en 15 euro verlies.
Stuur ik hem terug moet ik er onngeveer 3 euro op in leggen (verzendkosten naar GB zijn 7,50 GBP) en zit ik met een bon die ik moet besteden aan een website die de meeste dingen die ik wil hebben veel te duur in de winkel heeft staan...
Fuck die onzin.

Na heel veel gedoe en gezeik is het me gelukt hoor.
Geld van de plaat terug en uiteindelijk ook daadwerkelijk de verzendkosten als geld terug gekregen ipv. een e-voucher.

In hun FAQ staat duidelijk dat zij de kosten vergoeden voor het terug sturen van verkeerd ontvangen items, maar onder kosten vergoeden verstaan zij dus "e-voucher". Daarop heb ik zo'n kleine 20x in de mail herhaald den uitgelegd waarom een e-voucher niet acceptabel is.
En uiteindelijk hebben ze deze week toegegeven dat ze fout zaten en dat ze, dan wel bij hoge uitzondering, mij de verzendkosten ook zullen vergoeden (wat tevens ook is gedaan).
En heb daar dus best wel zware woorden aan moeten besteden (en dat zonder te schelden), maar denk dat er toch wel wat medewerkers daar met een rot gevoel mijn mails aan het lezen waren.

Stelletje domme sukkels daar.

Mij zijn ze als klant in ieder geval kwijt.

Stijn_Slayer
Herkenbaar. Ze hebben mij ook eens toegezegd de kosten terug te storten en toen was dit ineens onmogelijk. In december heb ik voor 't laatst nog eens iets besteld, maar wowhd is vaak niet eens de goedkoopste en ik ben niet langer bereid zolang op mijn cd te wachten. Als Play en Amazon het kunnen, moeten ze er bij wowhd ook maar werk van maken. Het is per slot van rekening 2014, de postduif is passé. Als ik zwemmend mijn cd op ga halen, heb ik 'm nog eerder in huis.

Vroeger kon je elke vrijdag voor twee en drie euro van alles kopen, dan wacht ik graag. Steeds meer cd's zijn niet eens meer goedkoper dan bij de dichtstbijzijnde platenzaak. Neem Are You Experienced van een paar berichten hieronder. Waarom zou je daar 2,5 week op wachten als je voor precies dezelfde prijs even de Kroese binnen kan lopen? Geldt zeker voor midprice cd's.

Ik zie wel eens dat plato goedkoper is dan wowhd, en soms amazon ook, maar meestal kom ik toch uit op wowhd. Ik heb dan gelukkig ook niet de problemen meegemaakt van Sietse.

Voor de portemonnee kom ik nog streed graag (in de meeste gevallen) bij wowhd. Play is voor de cd's die ik bestel bijna nooit goedkoper.

Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe ver de dichtstbijzijnde CD winkel van je vanaf zit.
Als je in Hollum woont, op Ameland, dan ben je niet 1 2 3 bij de CDwinkel dus zal CDWOW de makkelijkste optie zijn

Communiceren met die folks van voorheen CDwow vergt engelengeduld. Ooit de een-na-laatste van Goldfrapp besteld en nooit geleverd gekregen; na herhaalde maningen. Het Chinglish werd hoe langer hoe onbegrijpelijker - die lui verdienen niet een koude douche, maar een bak met ijsblokjes.

Tegen die achtergrond verdient Sietse een vetleren medaille voor de 10.000 meter uithoudingsvermogen. En onze post schuift enveloppes van Amazon en Zoverstock gewoon door alle Waddense klepperdekleps. Dat uithoudingsvermogen tav dit bedrijf waar het werk vermoedelijk wordt verricht door zwaar onderbetaalde minderjarigen en je de meest bizarre inlays bij de cd's krijgt vind ik absoluut misplaatst.

Stijn_Slayer
Moet zeggen dat ik bij tweedehands cd's van Play, ook van Zoverstock, de laatste tijd heel regelmatig de cd niet binnenkrijg. Ze storten het geld dan wel terug, maar ik vind het toch irritant.

Ik zit nog op een paar cd's van Zoverstocks te wachten, uiterste ontvangstdatum zou de 14e zijn, morgen dus een week geleden. Ik geef ze nog een paar dagen de tijd, als ik op zaterdag nog niets binnen heb ga ik maar weer eens klagen. Met een beetje geluk krijg ik m'n geld terug waarna ik alsnog de cd's ontvang, zou niet de eerste keer zijn .

Ahja, ik zit al een maand of twee op een pakketje uit Frankrijk te wachten. Via Discogs dan. Irritant en nog maar zien of ik geld terug ga krijgen, want binnen komen gaat het niet meer.

GrafGantz schreef:
Ik zit nog op een paar cd's van Zoverstocks te wachten, uiterste ontvangstdatum zou de 14e zijn, morgen dus een week geleden. Ik geef ze nog een paar dagen de tijd, als ik op zaterdag nog niets binnen heb ga ik maar weer eens klagen. Met een beetje geluk krijg ik m'n geld terug waarna ik alsnog de cd's ontvang, zou niet de eerste keer zijn .

Zoverstocks lijkt de laatste tijd wat last te hebben van kwaliteit en de controle daarop: 1 bestelling werd door hen geannuleerd omdat de cd "niet door de kwaliteitscontrole" kwam; en andere keer zat er een verkeerde cd in een doosje; geld wel terug zonder probleem. Bij Amazon zijn de regels voor reclameren helder omschreven - en als een vendor niet reageert, kan je altijd nog op Amazon zelf terugvallen (zeg maar de bodemprocedure). Vendors uit de US (MovieMars en Allmusic) hebben over het algemeen de volledig aangegeven tijd nodig - zijn wel heel goedkoop.

Ik ben over het algemeen erg te spreken over Zoverstocks. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet waar ze van rondkomen, met de prijzen die er voor tweedehands cd's worden gevraagd.

En wat ik krijg is meestal zeer acceptabel. Maar ik zal de tijd eens in de gaten houden. Meestal gun ik ze wel een tweetal weken, daarvoor heeft Zoverstocks een te hoog aaibaar gehalte.....

Ik heb de laatste tijd ook problemen met Zoverstocks. Vele tientallen cd's de afgelopen jaren prima en snel binnengekregen, maar van mijn laatste vier zijn er drie niet binnengekomen. Wou al bijna de post de schuld gaan geven, maar blijkbaar zit er dus toch bij Zoverstocks iets mis.

Stijn_Slayer
Ik ben ook geen fan van onze postbedrijven, maar het is wel duidelijk dat we niet allemaal dezelfde postbode hebben die onze cd's inpikt.

Ik had al langer de indruk dat ze soms misschien niet eens verzenden en later doen alsof er een fout is opgetreden. Ik bestel nml. wel eens een cd van €1,59, dat is voor hun niet de moeite waard... Maar als ze 'm te koop aanbieden, wil ik 'm ook hebben.

Sietse
Ik ben helemaal geen fan van onze postbedrijven...Kost me 18 euro om een plaat naar de VS te sturen.
En bedankt voor het slopen van mijn platenlabel...wat kan ik nu nog doen...CD's die niemand koopt en cassettes wat gewoon mindere kwaliteit is. Heel fijn, dank je wel....fuckers.

DjFrankie (moderator)
Of zoverstocks 2de hands goedkoop is ??

Die van Haim in ieder geval niet

http://www.play.com/stores/zoverstocks/product/58652875073107

DjFrankie schreef:
Of zoverstocks 2de hands goedkoop is ??

Die van Haim in ieder geval niet

http://www.play.com/stores/zoverstocks/product/58652875073107

Please engage quiz-brain before google'ing: a. is 't gewoon een reclame-banner van zovesrtocks; b. gewoon naar Amazon.co.uk gaan en dan vind je dat die cd van Haim daar gewoon te vinden is voor 4.92 GBP, bij een andere vendor - daar komt 1.82 bij voor verzending en pond is ongeveer 1,25.

Niemand hier is getrouwd met Zoverstock (vaak het goedkoopst voor 2ehands op Amazon), zoals jij met deze club; wij winkelen gewoon rond - soms vind je dan een andere vendor

Mjuman schreef:
Communiceren met die folks van voorheen CDwow vergt engelengeduld. Ooit de een-na-laatste van Goldfrapp besteld en nooit geleverd gekregen; na herhaalde maningen. Het Chinglish werd hoe langer hoe onbegrijpelijker - die lui verdienen niet een koude douche, maar een bak met ijsblokjes.
Ik moet zeggen dat ik dit soort problemen met wowhd nooit heb. Het is twee keer voorgekomen dat ik een bestelde cd niet kreeg. Ik heb dat gemaild, en zij vroegen of ik het locale postkantoor wilde vragen of het pakketje daar was gebleven, en of ik wilde kijken of de cd bij de buren was afgeleverd. Ik wachtte een dag en heb toen aangegeven dat de buren hem niet hadden en dat het postkantoor ook niets had. Ze boden hun excuses aan en ze hebben een nieuwe gestuurd. Duurde uiteraard weer drie weken, maar zonder problemen hebben ze het probleem verholpen. Andere problemen heb ik niet gehad met wowhd.
Dat uithoudingsvermogen tav dit bedrijf waar het werk vermoedelijk wordt verricht door zwaar onderbetaalde minderjarigen en je de meest bizarre inlays bij de cd's krijgt vind ik absoluut misplaatst.
Meest bizarre inlays??? Misschien ligt het aan wat je bestelt, want ik heb altijd de normale inlays. Nog nooit iets bijzonders in die zin meegemaakt.

Zoverstocks ken ik niet. Ga ik toch maar eens raadplegen.

Slechte kwaliteit drukwerk, verkeerd in elkaar geniet, met rare hologramstickers erop, binnenwerk waarvan alle tandjes eruit vielen bij het openen van het doosje, wisselende herkomst van de cd's.

Interessant om te weten is dat in meerdere Oosterse landen (China, Indonesië) copy right een heel andere status heeft dan hier. Ken iemand die daar gedetacheerd is geweest en honderden dvd's heeft meegenomen voor nog geen euro per stuk - veel films die hier nog moesten uitkomen; ook software kost daar nog geen appel en een ei (en ook daarvan is de documentatie gewoon heel flutterig afgedrukt). Counterfeit is daar big business. Dat zie je aan heel veel dingen - ook aan gadgets (iPod oplaadsnoertjes, batterijen, snelladers) - mocht je me niet geloven kijk dan gewoon eens op de site van Deal Extreme en verbaas je over de prijzen aldaar DealeXtreme - Cool Gadgets at the Right Price - DX Free Shipping Worldwide

Ik geloof je best wel, maar ik heb die rare inlays bij mijn weten gewoon niet.
En tandjes die snel kapot gaan, dat heb ik ook bij cd's van plato meegemaakt.

Misschien heb ik gewoon geluk, misschien ben ik op dat gebied weinig kritisch.

Sietse
WOW HD verkoopt volgens mij wel gewoon de originele artikelen, het is een Brits bedrijf (met veel overseas activiteiten om spul zo goedkoop mogelijk te krijgen/verkopen).

Dat is ook mijn ervaring.

Sietse schreef:
WOW HD verkoopt volgens mij wel gewoon de originele artikelen, het is een Brits bedrijf (met veel overseas activiteiten om spul zo goedkoop mogelijk te krijgen/verkopen).

Dat zegt helemaal niets over de herkomst van de spullen - zie maar wat er nu in de kledingbranche aan de hand is: iedereen is bezig een convenant te tekenen over herkomst van de spullen.

Australisch - HQ in Sydney. Maar dat zegt helemaal geen ene mallemoer.

Stijn_Slayer
Of wat dacht je van een echte Gibsun of een Fendel? Die worden hier ook wel eens geïmporteerd (vaak wel onderschept) en op Marktplaats aangeboden. Als je de lak eraf zou schuren, schrik je enorm van het hout dat is gebruikt.

Counterfeit is internationaal gezien een misdrijf dat een enorme schaalomvang heeft gekregen. Ga maar eens zoeken op Youtube naar filmpjes van douanemensen die een bulldozer laten aanrukken om honderden nep-Rolexen plat te walsen.

En iedereen die wel eens naar Turkije of Griekenland is geweest heeft ze ongetwijfeld wel gekocht de nep Lacoste-polo's.

"Origineel" heeft in het Verre Oosten nou eenmaal een andere klank dan hier. Ik heb bij DX smart watches gezien die waren gekloond van horloges die hier nog niet eens te koop waren - voor een prijs ($40) waarvoor ik nog wel een gokje wilde wagen (maar gebruik van credit card weerhield me).

Mjuman schreef:
Counterfeit is internationaal gezien een misdrijf dat een enorme schaalomvang heeft gekregen. Ga maar eens zoeken op Youtube naar filmpjes van douanemensen die een bulldozer laten aanrukken om honderden nep-Rolexen plat te walsen.

En iedereen die wel eens naar Turkije of Griekenland is geweest heeft ze ongetwijfeld wel gekocht de nep Lacoste-polo's.

"Origineel" heeft in het Verre Oosten nou eenmaal een andere klank dan hier. Ik heb bij DX smart watches gezien die waren gekloond van horloges die hier nog niet eens te koop waren - voor een prijs ($40) waarvoor ik nog wel een gokje wilde wagen (maar gebruik van credit card weerhield me).

Ik heb prima ervaringen met de DX webshop. Erg leuke hebbedingetjes (veel led verlichting lampen ed) voor een erg aantrekkelijke prijs. Keurig en snel thuis bezorgd. Geen enkel probleem met credit Card betaling. Ben ook altijd erg voorzichtig met CC betaling. Dit lijkt prima in orde.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:04 uur

geplaatst: vandaag om 23:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.