Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
2
geplaatst: 25 september 2020, 15:32 uur
Veel hangt af van je smaak - als je in een bepaalde niche/segment zit, is dat heel anders dan wanneer je rock/mainstream focus hebt. Ik kom regelmatig in de fysieke winkel van Variaworld en dan neem ik meestal 1 album mee, meer niet - beperkte keuze daar.
En soms heb je mazzel - ik was vorig jaar in Duitsland in een bric-a-brac winkeltje en die had toevallig ook twee kratten met elpees staan - daar viste ik zo 4 fijne ECM-albums uit, voor 2 tienen; zat ook een album van Steve Reich bij
Heb jij trouwens al ervaring met die speciale remasters op lp van Blue Note - die kosten 30 - 35,- en schijnen wel heel fraai uitgevoerd te zijn.
En soms heb je mazzel - ik was vorig jaar in Duitsland in een bric-a-brac winkeltje en die had toevallig ook twee kratten met elpees staan - daar viste ik zo 4 fijne ECM-albums uit, voor 2 tienen; zat ook een album van Steve Reich bij

Heb jij trouwens al ervaring met die speciale remasters op lp van Blue Note - die kosten 30 - 35,- en schijnen wel heel fraai uitgevoerd te zijn.
Tony schreef:
Niet voor mij.
Sounds is me ook veel te duur geworden.
Nee, ik vergelijk de prijzen op Discogs incl. verzendkosten met Dodax (soms is Dodax nieuw goedkoper dan de scherpste aanbieding gebruikt op Discogs) en dat bepaalt waar ik mijn Cd's en Lp's koop. Heel af en toe koop ik op cd japan (Japanse jazz uitgaves uiteraard, omdat ze nergens anders zijn uitgebracht of voor de werkelijk sublieme geluidskwaliteit, Chet Baker The Last Great Concert, bijvoorbeeld...) of heb ik dikke vette mazzel op Marktplaats, zoals deze week...
Dat is het wel zo'n beetje. Ik vind alles wat ik zoek.
(quote)
Niet voor mij.
Sounds is me ook veel te duur geworden. Nee, ik vergelijk de prijzen op Discogs incl. verzendkosten met Dodax (soms is Dodax nieuw goedkoper dan de scherpste aanbieding gebruikt op Discogs) en dat bepaalt waar ik mijn Cd's en Lp's koop. Heel af en toe koop ik op cd japan (Japanse jazz uitgaves uiteraard, omdat ze nergens anders zijn uitgebracht of voor de werkelijk sublieme geluidskwaliteit, Chet Baker The Last Great Concert, bijvoorbeeld...) of heb ik dikke vette mazzel op Marktplaats, zoals deze week...

Dat is het wel zo'n beetje. Ik vind alles wat ik zoek.
0
geplaatst: 25 september 2020, 16:39 uur
Mjuman schreef:
Nee, nog geen ervaring als in beluisterd en/of fysiek in huis. Er staan er zeker 2 op mijn verlanglijstje, en counting. Misschien Soledad?
Blue Note heeft in ieder geval naar eigen zeggen alles uit de kast gehaald om van de toch al niet slecht klinkende originele mastertapes (RVG, weet u wel) de best mogelijke vinyl uitgaves te fabriceren. En qua verpakking is het ook helemaal top; de Tone Poet serie zijn allemaal gatefolds. Heb je die link over Blue Note bij het vinyl, vinyl, vinyl topic gelezen? Don Was, directeur van Blue Note, staat in de kelder (moest meteen aan Zappa's Vault denken) met al die master tapes van Blue Note klassiekers om zich heen. Geweldig! Aanradertje.
1
Soledad
geplaatst: 25 september 2020, 17:29 uur
Toevallig deze week mijn eerste Tone Poet gehaald bij de platenboer. Hutcherson's The Kicker. En ik moet zeggen.... het is het wel waard. Een audiofiel ben ik niet maar ik kan niet ontkennen dat dit echt fantastisch klinkt. En inderdaad ook prachtige uitgaves. Maarja 40 euries.... het is me wel een smak geld. Nog steeds overpriced als je het mij vraagt.
1
geplaatst: 25 september 2020, 19:57 uur
Mjuman schreef:
Kom ik weer terug bij het begin: in ons hart vinden we - als het erop aankomt - fysieke albums, zeker lp's, het allermooiste, maar waarom zouden we ons laten opzadelen met een kostenopslag van ca 50 - 60% om het fysieke album te kunnen verwerven?
Kom ik weer terug bij het begin: in ons hart vinden we - als het erop aankomt - fysieke albums, zeker lp's, het allermooiste, maar waarom zouden we ons laten opzadelen met een kostenopslag van ca 50 - 60% om het fysieke album te kunnen verwerven?
Het antwoord is niet zo moeilijk, ik verkoop zelf ook wel eens iets.
Iets versturen (boek, cd) kost je al gauw 3-4 euro (binnen NL) aan verzenders als PostNL en DHL.
Als ik zelf een nieuwe cd koop (kies tegenwoordig mede ivm gunfactor Concerto/Plato) accepteer ik dergelijke verzendkosten van andere partijen ook, omdat ik weet dat zij dat gewoon moeten aftikken.
Bij die verzendkosten maakt het uiteraard niet uit of het over nieuw of 2e hands gaat. Bol.com wil dat de verkoper de complete prijs voor een cd (of boek) laat zien. Dus inclusief verzendkosten, wat bol.com er aan moet verdienen en je eigen kosten.
Als je dan een cd te koop zet voor 8 euro, zijn de verzendkosten dus 3,00, bol.com krijgt 2,20, je eigen kosten (enveloppe e.a.) 1,00. Dan hou je daar dus 8 -/- 6,20 = € 1,80 aan over.
Dan kan iedereen zeggen dat € 8,00 te duur is maar feitelijk is de marge te verwaarlozen. Liefdewerk oud papier, zoals dat ooit werd genoemd.
Kopers realiseren zich dat niet altijd, er wordt in het hele proces vaak vergeten dat ze feitelijk alleen maar een paar keer hoeven te klikken op de muis en de cd rolt vanzelf na een aantal dagen door de voordeur. Dat gemak komt dus niet uit de hemel vallen, daar hangt een prijskaartje aan.
Anders wordt het dus, als er iets wordt aangeboden waar tientallen euro's aan verzendkosten bij komen. Dan moet er worden verdiend aan verzendkosten en wil de verkoper het percentage dat moet worden afgedragen aan de bol punt kommen zo veel mogelijk vermijden.
Daar moet je niet in mee gaan. Het liefst verkoop ik mijn cd's voor € 1,50 of € 2,00 op een kofferbak markt, dan heb je er nog gelijk meestal een aardig praatje bij. Ook hier realiseren zich weinigen dat er moet worden afgerekend met de markteigenaar en de kosten die je hebt om er te komen. Maar corona heeft helaas een flinke streep onder het marktseizoen gezet.
Wel vandaag een onbespeelde Simple Minds bij de kringloop voor 1 euro gekocht!

0
geplaatst: 18 november 2020, 19:48 uur
Dodax doet iets nieuws: eerlijk zijn over prijsstijgingen in je wishlist. Net als een bol punt com meanderen de prijzen soms van minuut tot minuut, zodat een prijsverlaging na een prijsverhoging meteen een aanbieding lijkt. Maar waar eerder alleen een van/voor prijs werd aangegeven met de oude hogere prijs erbij, gebeurt dat nu ook met de oude lagere prijs. Ik hou zelf een verlanglijstje bij met de laagste prijzen van de betreffende albums en wacht op een daling op een van de Dodaxen die acceptabel is, dat vraagt nu twee oogopslagen in plaats van één om de zakkers van de stijgers te onderscheiden.
0
geplaatst: 2 december 2020, 23:49 uur
Rumour schreef:
Dodax doet iets nieuws: eerlijk zijn over prijsstijgingen in je wishlist.
Dodax doet iets nieuws: eerlijk zijn over prijsstijgingen in je wishlist.
Dit is inmiddels niet meer zo, was wellicht een bug in de programmatuur van de nieuwe vormgeving.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 3 december 2020, 17:46 uur
Rumour, hoe betrouwbaar dergelijke zaken zijn - zeker op Dodax - is koffiedik kijken. De verscheidene Amazons doen dat ook, regelmatig kijk ik naar mijn boodschappenlijsten en krijg ik meldingen dat de prijs is veranderd. Jarenlang hield ik ook een Excel document bij met mijn verlanglijst en vergeleek ik prijzen. Tijd dat daar in kroop, nu hanteer ik een prijsgrens die ik soms overschrijd want mijn budgetten liggen nu eenmaal hoger dan in mijn jongere jaren. Het is die inspanning niet waard om ergens nog een halve euro profijt te doen, wat ik wel op prijs stel, zijn de tips in deze topic of ergens anders: onlangs nog de drie voor twee actie bij Amazon.de. Aanwezigheid op een forum met zijn topics loont vaak meer.
Het hangt er ook van af wat je zelf wilt: ik heb lang verlekkerd zitten kijken naar de Bach 333 box maar wanneer ging ik zoiets uitgebreid beluisteren? Ieder bepaalt zijn grenzen, niets moet, alles mag.
Het hangt er ook van af wat je zelf wilt: ik heb lang verlekkerd zitten kijken naar de Bach 333 box maar wanneer ging ik zoiets uitgebreid beluisteren? Ieder bepaalt zijn grenzen, niets moet, alles mag.
1
geplaatst: 4 december 2020, 10:44 uur
Klopt hoor Sir Spamalot, de grote aanbiedingen (voor luxe edities) vind je eerder via sites als www.superdeluxeedition.com. Maar de prijzen op dodax voor reguliere uitgaven zijn vaak al aan de lage kant, en meestal levert even wachten toch al gauw een paar euro's per schijf op die je minder hoeft uit te geven. En aangezien ik zeer regelmatig wat bestel en vaak geen haast heb met aanschaffen van nieuwe releases, scheelt het toch flink.
0
geplaatst: 4 december 2020, 11:21 uur
Over Dodax:
Ik merk regelmatig hetzelfde. Stop albums die ik wil hebben eerst even in mijn winkelmandje, geheid dat een paar dagen later de prijs met een aantal euro daalt. Die aanbieding lijkt wel op mij toegespitst te worden. Als ik dan alsnog niet toehap, gaat de prijs weer terug naar het oude niveau. Is te vaak gebeurd om toeval te lijken, of zet ik mezelf nou enorm voor schut...
Wat ze overigens ook anders doen; Ik stuurde wel eens een mail als de levering van een item lang duurde, want de standaardreactie van Dodax was dan meestal heel snel alsnog leveren. Ik deed het vorige week weer eens, kreeg ik prompt mijn geld terug! Ik bestel de CD maar weer opnieuw en zal maar rustig afwachten wanneer ze zin hebben om m te versturen.
Rumour schreef:
meestal levert even wachten toch al gauw een paar euro's per schijf op.
meestal levert even wachten toch al gauw een paar euro's per schijf op.
Ik merk regelmatig hetzelfde. Stop albums die ik wil hebben eerst even in mijn winkelmandje, geheid dat een paar dagen later de prijs met een aantal euro daalt. Die aanbieding lijkt wel op mij toegespitst te worden. Als ik dan alsnog niet toehap, gaat de prijs weer terug naar het oude niveau. Is te vaak gebeurd om toeval te lijken, of zet ik mezelf nou enorm voor schut...
Wat ze overigens ook anders doen; Ik stuurde wel eens een mail als de levering van een item lang duurde, want de standaardreactie van Dodax was dan meestal heel snel alsnog leveren. Ik deed het vorige week weer eens, kreeg ik prompt mijn geld terug! Ik bestel de CD maar weer opnieuw en zal maar rustig afwachten wanneer ze zin hebben om m te versturen.
0
geplaatst: 4 december 2020, 11:35 uur
Tony schreef:
Over Dodax:
Over Dodax:
(quote)
In de wondere wereld van de moderne electronica - thank you Chriet Titulaer - zullen we steeds vaker zien dat de mensch wordt geholpen bij het uitvoeren van vervelende klusjes, zoals zelfstandig keuzes maken, immers Wahl macht Qual. Bookling.com hanteert eenzelfde systeem - er zijn nog slechts 2 hotels beschikbaar op uw gekozen datum, wees er snel bij.
In het jargon heet zoiets "boosting conversion" - in de analoge wereld zei d'n verkoperd dan altijd: op is op of weg is pech.
Als je iets echts wilt hebben maakt die halve euro ook geen schroef uit - en Dodax: google even op de combi "dodax" en "trustpilot". Misschien wordt het dan tijd om je minder door prijs en H3-virus te laten lijden en meer door wat je echt wilt hebben en draaien. En zonder te willen snozzelen - welk persoon zit er nu te wachten op 223 cd's van Bach? Lijkt mij een ultiem geval van Hebben, Hebben, Hebben Ooit erbij stilgestaan dat Bach regelmatig zijn werken herschreef voor andere instrumenten dan waarvoor oorspronkelijk geschreven, of dat hij regelmatig dingen 'leende' van zichzelf. Bedenk ook dat Bach hofcomponist was en betaald werd per geleverd werk en dat de vorst voor wie hij schreef niet beschikte over platen- of cd-speler of streaming services.
Overigens merk ik wel dat momenteel bij online aankopen regelmatig de door Amazon gestelde deadline van *** dagen, maar net wordt gehaald.
0
geplaatst: 4 december 2020, 11:56 uur
Mjuman schreef:
Als je iets echts wilt hebben maakt die halve euro ook geen schroef uit
Als je iets echts wilt hebben maakt die halve euro ook geen schroef uit
De Roxy Performances van Zappa ging effe van €105 naar €55, toen een tijdje naar €69 staat inmiddels op €77. Waarom ik niet heb gekocht toen ie op €55 stond? Achteraf had ik bitcoin ook een half jaar eerder moeten kopen.... Je hebt gelijk hoor, koop wat je denkt te blijven daaien.
Mjuman schreef:
Welk persoon zit er nu te wachten op 223 cd's van Bach?
Ik heb er zo'n 100, in van die Kruidvat dozen. Haha. Draai er af en toe nog een ook. Prima spul. Maar de meeste draai ik nooit meer. Wilde ze destijds allemaal hebben, gelukkig niet gedaan. Nu staan ze op MP tegen de inkoopprijs voor plastic.
0
geplaatst: 4 december 2020, 12:09 uur
Mjuman schreef:
Tony schreef:
Ik heb er zo'n 100, in van die Kruidvat dozen. Haha. Draai er af en toe nog een ook. Prima spul. Maar de meeste draai ik nooit meer. Wilde ze destijds allemaal hebben, gelukkig niet gedaan. Nu staan ze op MP tegen de inkoopprijs voor plastic.
Klassiek is écht het genre, waar je de expertise en de bereidwilligheid van een goed geïnformeerde verkoper kunt gebruiken. Er bestaan immers - paar voorbeelden - talloze versies van De vier Jaargetijden en De Brandenburger Concerten. Welke is voor jou de 'goede'? Boudisque. (Klassiek) in Utrecht beschikte over een fors assortiment en mensen met kennis - en sinds die zaak weg is, koop ik nog maar incidenteel klassiek, on-line. In Utrecht kun je - voorzover ik weet - alleen nog bij Plato (prima thuis in rock, pop en deels in electronic) klassiek kopen.
0
geplaatst: 4 december 2020, 13:58 uur
Mjuman schreef:
Dodax: google even op de combi "dodax" en "trustpilot".
Dodax: google even op de combi "dodax" en "trustpilot".
Prima reviews, toch? Als je eenmaal weet dat je qua levertijd vaak even geduld moet hebben (variërend van een paar dagen tot een x-aantal weken), is dodax absoluut een aanrader. Wil je een week voor Sinterklaas nog iets bestellen voor pakjesavond, dan zou ik ergens anders kijken.
Daarnaast heb ik slechts één keer mijn geld teruggekregen omdat een item niet geleverd kon worden. Datzelfde item kon ik meteen nogmaals bestellen voor een goedkopere prijs, blijkbaar gebruiken ze verschillende leveranciers ofzo. Er staan ook vaak meerdere prijzen voor hetzelfde item op de site.
0
geplaatst: 4 december 2020, 14:55 uur
Rumour schreef:
Prima reviews, toch? Als je eenmaal weet dat je qua levertijd vaak even geduld moet hebben (variërend van een paar dagen tot een x-aantal weken), is dodax absoluut een aanrader. Wil je een week voor Sinterklaas nog iets bestellen voor pakjesavond, dan zou ik ergens anders kijken.
Daarnaast heb ik slechts één keer mijn geld teruggekregen omdat een item niet geleverd kon worden. Datzelfde item kon ik meteen nogmaals bestellen voor een goedkopere prijs, blijkbaar gebruiken ze verschillende leveranciers ofzo. Er staan ook vaak meerdere prijzen voor hetzelfde item op de site.
(quote)
Hangt er helemaal van af wat je prima noemt: NL, 44% uitstekend en 15% goed vs 8% slecht en 30% zeer slecht; in de UK trouwens 8% en 61% voor die laatste twee - noem dat maar prima. Dodax heeft 1-2 jaar geleden een doorstart gemaakt - had toen een heel slechte financiële rating. Ik zou, maar wie ben ik, nooit meer dan 1 artikel tegelijk in bestelling hebben staan; en dan bijvoorkeur via Amazon of PayPal betalen, als een extra zekerheid.
0
geplaatst: 4 december 2020, 16:06 uur
Dat laatste is zeker waar: ik zet bij dodax altijd max 1 artikel in een bestelling en betaal via Paypal. Dit na een slechte ervaring bij wowhd die me geld heeft gekost.
0
geplaatst: 4 december 2020, 16:09 uur
Ik heb nog nooit problemen gehad met Dodax en ik koop het meeste daar. Een paar keer was een cd toch niet leverbaar en ik heb altijd netjes bericht gekregen. Ook het geld heb ik zonder enig probleem teruggekregen.
Voor mij een uitstekende webwinkel.
0
geplaatst: 4 december 2020, 16:20 uur
Rogyros schreef:
Ik heb nog nooit problemen gehad met Dodax en ik koop het meeste daar. Een paar keer was een cd toch niet leverbaar en ik heb altijd netjes bericht gekregen. Ook het geld heb ik zonder enig probleem teruggekregen.
Met de nadruk op voor jou - lees gewoon de reviews op Dodax.de Reviews | Read Customer Service Reviews of dodax.de - uk.trustpilot.com en wees niet te kritisch in wat je ontvangt: je zou niet de eerste zijn die een niet-nieuwe (geretourneerde, ongesealde) cd ontvangt als nieuw of een schimmige versie met een EAN-code die je amper terugvindt op Discogs (in mijn geval: een Argentijnse versie van Death Cab for Cutie).
0
geplaatst: 4 december 2020, 16:37 uur
Mjuman schreef:
En zonder te willen snozzelen - welk persoon zit er nu te wachten op 223 cd's van Bach? Lijkt mij een ultiem geval van Hebben, Hebben, Hebben Ooit erbij stilgestaan dat Bach regelmatig zijn werken herschreef voor andere instrumenten dan waarvoor oorspronkelijk geschreven, of dat hij regelmatig dingen 'leende' van zichzelf. Bedenk ook dat Bach hofcomponist was en betaald werd per geleverd werk en dat de vorst voor wie hij schreef niet beschikte over platen- of cd-speler of streaming services.
En zonder te willen snozzelen - welk persoon zit er nu te wachten op 223 cd's van Bach? Lijkt mij een ultiem geval van Hebben, Hebben, Hebben Ooit erbij stilgestaan dat Bach regelmatig zijn werken herschreef voor andere instrumenten dan waarvoor oorspronkelijk geschreven, of dat hij regelmatig dingen 'leende' van zichzelf. Bedenk ook dat Bach hofcomponist was en betaald werd per geleverd werk en dat de vorst voor wie hij schreef niet beschikte over platen- of cd-speler of streaming services.
Waarom zou iemand die helemaal gek is van Bach niet zitten wachten op die Bach 333 box. Ideaal om je verder te verdiepen in zijn muziek. Natuurlijk vraag je je eerst best af of je werkelijk zo'n groot liefhebber bent die er vele uren en dagen plezier aan gaat beleven.
En als je iets bijzonder goedkoop kan aanschaffen is er geen risico op spijt. Ik heb hier verschillende boxen klassieke muziek uit het Kruidvat, gekocht met 80% korting op de al lage prijzen. De kamermuziek van Brahms compleet, strijkkwartetten van Dvořák compleet, alle symfonieën (104) van Haydn... Ik hoef het echt niet allemaal te beluisteren maar het maakt van mijn verzameling een beetje een kleine bibliotheek. Veel leuker dan zoeken op YouTube.
0
geplaatst: 4 december 2020, 17:01 uur
Kronos schreef:
En als je iets bijzonder goedkoop kan aanschaffen is er geen risico op spijt. Ik heb hier verschillende boxen klassieke muziek uit het Kruidvat, gekocht met 80% korting op de al lage prijzen. De kamermuziek van Brahms compleet, strijkkwartetten van Dvořák compleet, alle symfonieën (104) van Haydn... Ik hoef het echt niet allemaal te beluisteren maar het maakt van mijn verzameling een beetje een bibliotheek. Veel leuker dan zoeken op YouTube.
En als je iets bijzonder goedkoop kan aanschaffen is er geen risico op spijt. Ik heb hier verschillende boxen klassieke muziek uit het Kruidvat, gekocht met 80% korting op de al lage prijzen. De kamermuziek van Brahms compleet, strijkkwartetten van Dvořák compleet, alle symfonieën (104) van Haydn... Ik hoef het echt niet allemaal te beluisteren maar het maakt van mijn verzameling een beetje een bibliotheek. Veel leuker dan zoeken op YouTube.
Natuurlijk speelt dat laatste een rol, dat snap ik heel goed. Maar veel cd's van (ronduit) matige kwaliteit voor een lage prijs, maakt iets nog niet meteen een goede koop, tenzij je kwaliteit loslaat - herinner een uitermate platte versie van de Brandenburger Concerten uit een of anders serie - die klonk alsof ie door een platisc rioleerbuis werd gespeeld; toen ik daarna de versie van The Academy of Ancient Music (Hogwood) op originele instrumenten hoorde, viel ik zowat van mijn stoel: sprankelend, levendig, redelijk snel (n.b. bij de Brandeburger Concerten kun je qua tempi totaal verschillende versies vinden).
Aan sommige opnames zoals de pianosonates van Beethoven door Brautigam en die van Schubert door Mitsuko Uchida (8 cd's) is zoveel tijd en zorg besteed, dat in het laatste geval de aankoopprijs van 35 euro echt een koopje is.
Wordt - ook beroepshalve - steeds vaker met de vraag geconfronteerd - waar wil je voor betalen - voor bezit of gebruik?. Vooropgesteld: eenieder is vrij in het maken van zijn eigen keuzes; common sense en duurzaamheidsdenken (bijv) drijft mensen steeds vaker in de richting van betalen voor gebruik (en gebruik, zeg beluisteren, kun je natuurlijk los zien van de vorm).
0
geplaatst: 4 december 2020, 18:04 uur
Mjuman, akkoord maar de prijs zegt niet altijd iets over de kwaliteit. De prijs kan laag zijn omdat er bespaard werd op boekwerk en omdat het een oude opname betreft waarop geen rechten meer betaald moeten worden. Brilliant Classics is over het algemeen goed. Zo ook het budget label Naxos. Vaak vind je er werken die niet te vinden zijn op de grote labels. Maar sommige budget cd's zijn inderdaad weggegooid geld. Soms zijn dure cd's echter nog meer weggegooid geld. En betalen voor bezit of gebruik? Normaal beide zou ik zeggen.
0
geplaatst: 4 december 2020, 19:08 uur
Kronos schreef:
Mjuman, akkoord maar de prijs zegt niet altijd iets over de kwaliteit. De prijs kan laag zijn omdat er bespaard werd op boekwerk en omdat het een oude opname betreft waarop geen rechten meer betaald moeten worden. Brilliant Classics is over het algemeen goed. Zo ook het budget label Naxos. Vaak vind je er werken die niet te vinden zijn op de grote labels. Maar sommige budget cd's zijn inderdaad weggegooid geld. Soms zijn dure cd's echter nog meer weggegooid geld. En betalen voor bezit of gebruik? Normaal beide zou ik zeggen.
Bij DGG en Decca kom je idd regelmatig tegen dat oudere opnames in een mid-price serie zitten. Sommige oudere opnames blijven prachtig. En Naxos levert kwaliteit voor een prettige prijs - alleen als je bijv Nocturnes (Biret) op Naxos vergelijkt met die op DGG (Pires) is er wel een behoorlijk verschil, maar goed dat is er ook weer met andere pianisten (bijv Perlemuter).
Sommige werken kan je wel in 2 uitvoeringen hebben. Ben er overigens nog niet aan toe gekomen om klassieke muziek (via Tidal of Qobuz) te gaan streamen (gebruik). Bij pop/rock/electronic doe ik dat al een aantal jaren.
0
geplaatst: 4 december 2020, 20:20 uur
Mjuman schreef:
Sommige werken kan je wel in 2 uitvoeringen hebben.
Sommige werken kan je wel in 2 uitvoeringen hebben.
Of meer. Onlangs nog een uitvoering bijgekocht van het eerste vioolconcert van Shostakovich. Heb er 7 inmiddels. Maar meestal vind ik 1 wel volstaan.
0
Soledad
geplaatst: 19 december 2020, 15:53 uur
Voor mij even geen Dodax of Amazon deze kerst. Wij hebben hier een platenzaak die zeer koester. Daar even een bestelling geplaatst. Bestelling wordt ook nog eens thuis bezorgd. Voor iedereen die in de IJmond woont:
Mono's Muziekhandel – De leukste muziekwinkel in Noord-Holland - monos-records.nl
Mono's Muziekhandel – De leukste muziekwinkel in Noord-Holland - monos-records.nl
2
geplaatst: 19 december 2020, 22:30 uur
De muziekafdeling van Warenhuis Vanderveen blijft ook beschikbaar voor online bestellingen:
Muziekafdeling Vanderveen | Muziekafdeling Vanderveen
Voorraad CD's:
Voorraad CD's Warenhuis Vanderveen
Voorraad LP's:
Voorraad LP's Warenhuis Vanderveen
Muziekafdeling Vanderveen | Muziekafdeling Vanderveen
Voorraad CD's:
Voorraad CD's Warenhuis Vanderveen
Voorraad LP's:
Voorraad LP's Warenhuis Vanderveen
0
geplaatst: 22 januari 2021, 20:17 uur
Jammer van die BTW en invoerrechten na de Brexit vanuit de UK.... Zitten veel goede webshops in de UK, waaronder Bleep, Rough Trade, Norman Records, Boomkat, Juno, Piccadilly...
Iemand nog goede tips van vergelijkbare winkels binnen de EU?
Iemand nog goede tips van vergelijkbare winkels binnen de EU?
1
geplaatst: 22 januari 2021, 22:41 uur
Best wat Dodax kritiek....laatst 30 cd's besteld en zijn keurig netjes binnengekomen op eentje na die in backorder staat....alles gesealed en wel. 

1
geplaatst: 25 januari 2021, 18:01 uur
Mijn laatste dodax bestelling, ca. 10 stuks is ook goed aangekomen, al deed het laatste exemplaar er wel erg lang over.
Voor het eerst ook via discogs wat besteld. Buiten het feit dat de verzendkosten soms buitensporig hoog zijn, op zich prima te doen. Ik had alleen weer de pech dat mijn bestelling samenviel met een database update, waardoor mijn bestelling out of stock was. Daar moest ik zelf achteraan omdat ze na 4 dagen nog niks verzonden hadden. Toen ik vroeg of ik mijn geld terug kon krijgen was het ineens verstuurd. Wel knap voor een CD die out of print is.
Nu afwachten of en in welke staat hij aankomt
Voor het eerst ook via discogs wat besteld. Buiten het feit dat de verzendkosten soms buitensporig hoog zijn, op zich prima te doen. Ik had alleen weer de pech dat mijn bestelling samenviel met een database update, waardoor mijn bestelling out of stock was. Daar moest ik zelf achteraan omdat ze na 4 dagen nog niks verzonden hadden. Toen ik vroeg of ik mijn geld terug kon krijgen was het ineens verstuurd. Wel knap voor een CD die out of print is.
Nu afwachten of en in welke staat hij aankomt

0
geplaatst: 25 januari 2021, 20:08 uur
harm1985 schreef:
al deed het laatste exemplaar er wel erg lang over.
Hoe lang is dat? Ik wacht al sinds begin dec. op een bestelling.al deed het laatste exemplaar er wel erg lang over.
0
geplaatst: 25 januari 2021, 20:11 uur
Was een CD van The Black Pumas, 13 November besteld en 14 December verzonden. Paar dagen later ontvangen.
0
geplaatst: 6 februari 2021, 19:11 uur
Laatste paar weken via discogs, amazon, bol en dodax één en ander besteld. Uit de gekste uithoeken komt alles binnen afzienbare tijd aan, behalve één pakketje uit Duitsland dat 'international signed' is verstuurd, daar staat nog steeds de status 'The item has been processed in the country of destination' sinds 27 januari. Maar bij PostNL is nog geen bezorg datum bekend.
* denotes required fields.