Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
1
Soledad
geplaatst: 7 februari 2021, 07:12 uur
Yup de vertragingen zijn gigantisch bij PostNL en dat al sinds november. Rond de kerst had ik daar wel begrip voor gezien de uitzonderlijke omstandigheden maar het begint nu wel erg vervelend te worden. Vooral omdat ik met zowel verzenden als ontvangen merk dat het elders wel gewoon loopt: van Duitsland en Oostenrijk tot Italië en van Slovenië tot aan Litouwen. Mijn pakketjes liggen steeds binnen een week in Nederland. Maar dan.....
Pakketten uit Duitsland en het VK hebben er bijna 2 maanden over gedaan. Een pakket uit de VS is al 7 weken onderweg. Een verkoper uit Oostenrijk was zo klantvriendelijk op zijn kosten priority air mail te doen. Het pakket ging hetzelfde dag het vliegtuig in.... en bleef vervolgens 3 weken in NL liggen.
Tel daarbij op dat PostNL zojuist een recordomzet heeft gedraaid maar wel besluit pakketpunten nog minder te betalen die toch al in zwaar weer verkeren plus de enorme werkdruk op al haar flexibele werkkrachten. Oh en laten we de idiote tarieven niet vergeten die ieder jaar nog hoger worden. Dan word ik er wel een beetje pissig van. Maar ja je doet er niets aan. Dus geduldig wachten dan maar.
Pakketten uit Duitsland en het VK hebben er bijna 2 maanden over gedaan. Een pakket uit de VS is al 7 weken onderweg. Een verkoper uit Oostenrijk was zo klantvriendelijk op zijn kosten priority air mail te doen. Het pakket ging hetzelfde dag het vliegtuig in.... en bleef vervolgens 3 weken in NL liggen.
Tel daarbij op dat PostNL zojuist een recordomzet heeft gedraaid maar wel besluit pakketpunten nog minder te betalen die toch al in zwaar weer verkeren plus de enorme werkdruk op al haar flexibele werkkrachten. Oh en laten we de idiote tarieven niet vergeten die ieder jaar nog hoger worden. Dan word ik er wel een beetje pissig van. Maar ja je doet er niets aan. Dus geduldig wachten dan maar.
2
geplaatst: 7 februari 2021, 11:42 uur
Het probleem zit 'em niet (alleen) bij PostNL: Deutsche Post is de moeder van DHL en veel zendingen uit Duitsland komen via DHL en daar beginnen de sores: één Europa zou je denken - een Duitse track & trace code kan niet worden getraceerd in NL - blijkbaar moet die code worden 'omgekat'; een Duitse track & trace code geeft dan (via dhl.de) als resultaat dat het pakket is aangekomen in het land van bestemming en als je die code dan invoert bij dhl.nl krijg je als resultaat "dat het pakket nog onderweg is en nog niet aangemeld in NL" - die status kan soms wel een week zo blijven en da's behoorlijk irritant als je op een pakket van een zekere waarde zit te wachten.
Ook Royal Mail had met aardig wat vertraging te kampen - pakketten waren soms 7-8 weken onderweg (en dat nog zonder de sores van de Brexit); veel UK aanbieders op Discogs verschijnen nu al "greyed out", dwz dat ze niet meer leveren naar de rest van Europa.
Ook Royal Mail had met aardig wat vertraging te kampen - pakketten waren soms 7-8 weken onderweg (en dat nog zonder de sores van de Brexit); veel UK aanbieders op Discogs verschijnen nu al "greyed out", dwz dat ze niet meer leveren naar de rest van Europa.
0
geplaatst: 7 februari 2021, 12:42 uur
Via Dodax is al vanaf begin december een LP van The Awakening (Black Jazz label reissue) onderweg. Iedere keer zeggen ze dat ie nog onderweg is en vragen ze of ik nog even geduld wil hebben. Afgelopen donderdag maar weer eens gemaild met ze en nu sturen ze dat ding van ellende nog maar een keer op. Wel prima service als ik de vorige berichten zo lees. Ben benieuwd of ik er zometeen dan 2 in huis heb. Die zal ik dan wel te ruil of tegen een zacht prijsje hier aanbieden. 

0
geplaatst: 7 februari 2021, 13:55 uur
Bij mij precies hetzelfde, en ook ik heb van de week een nieuwe plaat toegestuurd gekregen. Iemand een idee waar Dodax die platen vandaan verstuurt? Ik wacht ook nog op een andere order die (naar ik aanneem) uit Engeland moet komen.
0
geplaatst: 7 februari 2021, 16:52 uur
Officieel wel, want daar is Dodax gevestigd. Maar volgens mij heb ik ook wel eens pakketjes gekregen die vanuit Schiedam waren verstuurd, staat mij vaag bij. Dus het hangt er kennelijk een beetje van af in welk depot het bestelde zich bevindt.
Mijn ervaringen met Dodax zijn wel tamelijk standaard: er gaat gemiddeld een dag of vier, vijf overheen voordat je na de bestelling een verzendbericht krijgt. En daarna duurt het ongeveer net zo lang voordat je bestelling op de mat ploft. Zeg maar anderhalve week dus, over het algemeen.
Bij mij was dat de laatste weken gelukkig niet anders. Moet zeggen dat mijn andere recente bestellingen (Discogs, eBay, Amazon.de) ook voorspoedig verliepen. Zelfs een pakketje uit Rusland deed er 'maar' drie weken over.
Mijn ervaringen met Dodax zijn wel tamelijk standaard: er gaat gemiddeld een dag of vier, vijf overheen voordat je na de bestelling een verzendbericht krijgt. En daarna duurt het ongeveer net zo lang voordat je bestelling op de mat ploft. Zeg maar anderhalve week dus, over het algemeen.
Bij mij was dat de laatste weken gelukkig niet anders. Moet zeggen dat mijn andere recente bestellingen (Discogs, eBay, Amazon.de) ook voorspoedig verliepen. Zelfs een pakketje uit Rusland deed er 'maar' drie weken over.
0
Soledad
geplaatst: 7 februari 2021, 17:15 uur
Volgens mij is dat het retouradres. Ik heb vaker grote internationale bedrijven gezien die verzenden vanuit het buitenland maar in NL een adres voor retouren hebben.
Je hebt mazzel gehad gaucho. Het regent echt klachten op alle fora die ik regelmatig bezoek.
Je hebt mazzel gehad gaucho. Het regent echt klachten op alle fora die ik regelmatig bezoek.
0
geplaatst: 7 februari 2021, 17:16 uur
Dodax duurt inderdaad wel vrij lang en ze zijn ook vrij karig in informatie naar mijn gevoel.
Mijn bestelling van september stond meer dan een week "in verwerking", een mailtje gestuurd en na een paar dagen antwoord gekregen dat ze een tekort aan voorraad in hun magazijnen hadden en dat ze het zelf opnieuw moesten bestellen. Op het moment dat ik die mail kreeg, is mijn bestelling opeens naar status "voltooid" gegaan. Nog eens een mail gestuurd en dan zeiden ze dat ik op nog eens 5 a 9 dagen moest rekenen omdat het pakketje uit Zwitserland moest komen. Het heeft uiteindelijk een 3 weken geduurd vooraleer ik de CD geleverd kreeg.
Mijn bestelling van september stond meer dan een week "in verwerking", een mailtje gestuurd en na een paar dagen antwoord gekregen dat ze een tekort aan voorraad in hun magazijnen hadden en dat ze het zelf opnieuw moesten bestellen. Op het moment dat ik die mail kreeg, is mijn bestelling opeens naar status "voltooid" gegaan. Nog eens een mail gestuurd en dan zeiden ze dat ik op nog eens 5 a 9 dagen moest rekenen omdat het pakketje uit Zwitserland moest komen. Het heeft uiteindelijk een 3 weken geduurd vooraleer ik de CD geleverd kreeg.
2
Soledad
geplaatst: 7 februari 2021, 19:01 uur
Tsja daar staat wel tegenover dat ze in de meeste gevallen veruit het goedkoopst zijn. Volgens mij claimen ze ook nergens dat ze de volgende dag nog verzenden o.I.d. Ik wacht liever twee weekjes op m’n pakketje voor zo’n lage prijs dan dat ik soms bijna het dubbele bij bol moet betalen. Vanwaar de haast?
Al moet ik zeggen dat ik nu ivm de lockdown even alles lokaal bestel.
Al moet ik zeggen dat ik nu ivm de lockdown even alles lokaal bestel.
0
geplaatst: 7 februari 2021, 19:57 uur
Helemaal eens Soledad. Ik heb ze dan ook 2 maanden het voordeel van de twijfel gegeven. De CD's die ik tegelijk met de LP had besteld waren voor de Kerst al allemaal binnen, maar ik ben wel om de 2 a 3 weken aan de bel blijven trekken dat ik de LP nog steeds niet had ontvangen. Voel me er dan ook niet helemaal goed bij dat ze de LP nu opnieuw hebben verstuurd vergezeld van een lange (standaard tekst, maar toch...) uitleg en excuusmail. Want ik heb niet het idee dat ze het hele leveringstraject in de hand hebben en er veel invloed op kunnen uitoefenen. Maar goed, bestel heel regelmatig vind ik zelf, nooit wat te zeiken gehad, dus dat ze nu wat klantenservice eurootjes aan me kwijt zijn, het zij zo.
0
geplaatst: 7 februari 2021, 20:31 uur
Soledad schreef:
Volgens mij is dat het retouradres. Ik heb vaker grote internationale bedrijven gezien die verzenden vanuit het buitenland maar in NL een adres voor retouren hebben.
Dat retouradres, daar kon je wel eens gelijk in hebben, Soledad. Ik kan me vaag herinneren dat ik in ene ver verleden wel eens een CD heb moeten terugsturen. Dat geldt dan voor de Nederlandse site, want ik heb er ook wel eens eentje besteld via de Duitse site (en sowieso wel vaker via UK, Frankrijk, Spanje of Italië, net waar de goedkoopste aanbieding is - en geloof me, dat vergelijken loont!). Maar die moest toen terug naar Berlijn. Kosten à 7 euro moest ik voorschieten. Duurde toen wel even, inclusief scan van bonnetje postkantoor - heel gedoe, maar uiteindelijk kreeg ik die verzendkosten ook terug.
Ook ik ben al jaren een tevreden klant van Dodax. Verzendtijden van anderhalf tot drie weken neem ik voor hun prijzen (incl. verzendkosten - dat wordt steeds schaarser) graag op de koop toe. Ze zijn op dit moment vrijwel de enige overgebleven aanbieder die echt goedkoop is/kan zijn.
Ze zijn naar mijn idee wel duurder geworden de laatste maanden, maar die trend bespeur ik overal. Ik bestelde tot een half jaar geleden ook nog wel eens wat bij Wow HD, zeker als het om voordelige Amerikaanse CD's ging. Die moesten uit de VS komen, en dat duurde gemiddeld wel een week of twee, drie. Maar sinds die standaard vier tot vijf euro bovenop hun prijzen hebben gegooid, hebben ze zich bij mij uit de markt geprijsd.
Geen idee of die algehele prijsstijging (zowel LP's als CD's) te maken heeft met de coronacrisis, of dat tastbare media gewoon minder verkocht worden en dus per saldo duurder zijn om te produceren. Wellicht speelt het allebei een beetje mee.
0
geplaatst: 7 februari 2021, 22:11 uur
Ben wel blij met ze maar het blijft ook een beetje wachten tot het weer fout gaat bij Dodax. Twee jaar geleden of zo waren ze bijna failliet en ik heb niet het idee dat het verdienmodel heel erg veranderd is.
0
geplaatst: 7 februari 2021, 23:46 uur
Interessant, ik heb begin november een box (UFO - Strangers in the Night) besteld bij JPC.de, in de week voor kerst heeft hun support een vervangend exemplaar opgestuurd omdat ik nog niets ontvangen had. Het was al over de helft van januari toen ik in dezelfde week beide zendingen binnen kreeg.
Volgens JPC hebben ze beiden via Deutsche Post verstuurd (zonder T&T code), bij mij werden ze afgeleverd door Post.nl. De dame van hun support gaf aan dat ze meerdere meldingen uit Nederland gehad hadden dat pakketjes die begin november verstuurd waren vanaf midden januari pas afgeleverd werden.
Als ik dan hier zo terug lees heeft dat blijkbaar aan Post.nl gelegen. Op zich wel bijzonder want in de tussentijd hebben ze 2 andere bestellingen wel binnen enkele dagen afgeleverd.
Met Dodax heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad, ik bestel daar toch met grote regelmaat.
Volgens JPC hebben ze beiden via Deutsche Post verstuurd (zonder T&T code), bij mij werden ze afgeleverd door Post.nl. De dame van hun support gaf aan dat ze meerdere meldingen uit Nederland gehad hadden dat pakketjes die begin november verstuurd waren vanaf midden januari pas afgeleverd werden.
Als ik dan hier zo terug lees heeft dat blijkbaar aan Post.nl gelegen. Op zich wel bijzonder want in de tussentijd hebben ze 2 andere bestellingen wel binnen enkele dagen afgeleverd.
Met Dodax heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad, ik bestel daar toch met grote regelmaat.
0
geplaatst: 10 februari 2021, 10:58 uur
Ik kwam hier terecht met een vraag over de verzendingen van jpc.de. Inmiddels het ik drie bestellingen die vie Deutsche Post verzonden zijn (standard zonder Track and Trace - gratis bij jpc). De oudste is inmiddels bijna 4 weken onderweg (en daarna sturen ze een vervangend exemplaar) en twee andere ook al ruim twee weken. Contact biedt niet echt soelaas.
Hebben andere gebruikers buiten da dude hier ook negatieve ervaringen mee? Ik ben echt benieuwd waar het nu misgaat, telefonisch contact met alle partijen levert weinig resultaat op.
Hebben andere gebruikers buiten da dude hier ook negatieve ervaringen mee? Ik ben echt benieuwd waar het nu misgaat, telefonisch contact met alle partijen levert weinig resultaat op.
0
geplaatst: 10 februari 2021, 11:08 uur
Tot nu toe géén negatieve ervaringen met jpc: leverden tot dusverre altijd snel en - in mijn geval - lp's altijd van goede kwaliteit; laatste bestelling was in september.
Bij andere bestellingen vanuit Duitsland (via Discogs bijv) ondervond ik wel enige vertraging. Eea heeft gewoon te maken met het feit dat er héél veel on-line wordt besteld en geleverd. Geen enkele partij kan de claim vandaag besteld, morgen in huis momenteel waarmaken. Even afwachten dus.
Bij andere bestellingen vanuit Duitsland (via Discogs bijv) ondervond ik wel enige vertraging. Eea heeft gewoon te maken met het feit dat er héél veel on-line wordt besteld en geleverd. Geen enkele partij kan de claim vandaag besteld, morgen in huis momenteel waarmaken. Even afwachten dus.
0
geplaatst: 10 februari 2021, 13:15 uur
Hier ook alleen maar goede ervaringen. Na bevestiging van verzending altijd alles binnen dag of 3-4 ontvangen.
0
Soledad
geplaatst: 10 februari 2021, 17:02 uur
Jaxxo schreef:
Ik kwam hier terecht met een vraag over de verzendingen van jpc.de. Inmiddels het ik drie bestellingen die vie Deutsche Post verzonden zijn (standard zonder Track and Trace - gratis bij jpc). De oudste is inmiddels bijna 4 weken onderweg (en daarna sturen ze een vervangend exemplaar) en twee andere ook al ruim twee weken. Contact biedt niet echt soelaas.
Uiteindelijk komen ze waarschijnlijk wel aan maar dat kan lang duren. Bij mij duurde het bijna 2 maanden vanuit Duitsland. De vertraging zit vooral bij PostNL.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 10 februari 2021, 17:31 uur
Met jpc.de heb ik nog geen problemen gehad en deze week had ik een "amai"-ervaring met Amazon.nl: Frank Zappa - Hammersmith Odeon (in voorraad) besteld op 06/02/2021 en gisteren 09/02/2021 al ontvangen via Bpost.
Nog altijd vind ik Amazon (fr / de / nl) en JPC de betrouwbaarste sites om te bestellen. Dodax houd ik in het oog voor apart lage prijzen (na toch te checken om welke versie het gaat, je weet nooit). Natuurlijk zijn het speciale tijden momenteel, Brexit, Corona, Online Boom.
Nog altijd vind ik Amazon (fr / de / nl) en JPC de betrouwbaarste sites om te bestellen. Dodax houd ik in het oog voor apart lage prijzen (na toch te checken om welke versie het gaat, je weet nooit). Natuurlijk zijn het speciale tijden momenteel, Brexit, Corona, Online Boom.
0
Soledad
geplaatst: 10 februari 2021, 20:29 uur
Joshua68 schreef:
Je hebt het over daadwerkelijk twee maanden onderweg?
Je hebt het over daadwerkelijk twee maanden onderweg?
Yup en niet alleen uit Duitsland. Uk ook. Oostenrijk duurde een maand. Eentje uit de VS gaat richting 2 maanden nu. Volgens de t&t ligt het pakket weken lang op Schiphol te wachten.
1
geplaatst: 10 februari 2021, 20:35 uur
Soledad schreef:
Yup en niet alleen uit Duitsland. Uk ook. Oostenrijk duurde een maand. Eentje uit de VS gaat richting 2 maanden nu. Volgens de t&t ligt het pakket weken lang op Schiphol te wachten.
(quote)
Same here: meerdere pakketten uit de UK waren 7 - 8 weken onderweg; besteld medio november de laatste bestelling ontvangen in de derde week van januari. De 'gouwe' tip van "buy local and support locals" ging hier (helaas) niet op omdat het collector's item waren en dan moet je dus met dichtgeknepen billen de tijd uitzitten. Goede les: vraag gewoon om track and trace, kost een paar centen meer.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 10 februari 2021, 21:39 uur
Ik denk dat al die problemen zich een beetje opheffen vanaf nu. Ik denk dat de local-platenboer geliefde muziek met een evt. pick-up-service (
) kan versnellen.
) kan versnellen.
0
Soledad
geplaatst: 11 februari 2021, 06:11 uur
Mjuman schreef:
Same here: meerdere pakketten uit de UK waren 7 - 8 weken onderweg; besteld medio november de laatste bestelling ontvangen in de derde week van januari. De 'gouwe' tip van "buy local and support locals" ging hier (helaas) niet op omdat het collector's item waren en dan moet je dus met dichtgeknepen billen de tijd uitzitten. Goede les: vraag gewoon om track and trace, kost een paar centen meer.
(quote)
Ook die met T&T deden er zo lang over. Daaruit kon ik ook aflezen dat ze zo lang ik NL lagen

1
Soledad
geplaatst: 11 februari 2021, 06:12 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Ik denk dat al die problemen zich een beetje opheffen vanaf nu. Ik denk dat de local-platenboer geliefde muziek met een evt. pick-up-service (
) kan versnellen.
) kan versnellen. Uiteraard is dat de eerste keuze Jan, maar voor platen die out of print zijn moet je alsnog ergens anders zijn

0
geplaatst: 11 februari 2021, 20:23 uur
We maken voortgang, 3 weken na aankomst in Nederland staat het pakketje op 'The item is at the local sorting centre'.
2
geplaatst: 23 februari 2021, 10:29 uur
AARGH! Een Blu-Ray geleverd gekregen die achteraf de bverkeerde regio bleek te zijn, terug willen sturen via DHL met het door Amazon opgestuurde retourlabel, krijgen ze dat ding niet gescand (ongeldige barcode). En dan gaan DHL en Amazon naar elkaar wijzen...
[EDIT]: na wat gesteggel met Amazon krijg ik het aankoopbedrag terug, zonder dat ik het item hoef terug te sturen. Dat is nog eens service.
[EDIT]: na wat gesteggel met Amazon krijg ik het aankoopbedrag terug, zonder dat ik het item hoef terug te sturen. Dat is nog eens service.
0
geplaatst: 25 februari 2021, 15:55 uur
Mijn eerste wat mindere ervaring op Discogs te pakken; scherp geprijsd expemplaar van Grateful Dead - Dick's Picks - Volume Three (1995) gevonden. Nog in Nederland ook, dus normale verzendkosten, maar helaas zaten er alleen gekopieerde hoesjes bij (en gek genoeg het originele hoesje van Dick's Picks Volume One), terwijl dat niet vermeld was in de advertentie. Uiteindelijk deel van mijn geld terug gekregen en mocht de CD's houden.
[EDIT] van en andere verkoper David Crosby & Graham Nash - Whistling Down the Wire (1976) gekocht, maar door een fabricagefout is deze niet af te spelen (was new in seal) en een CD van DEVO, Devo - Q: Are We Not Men? A: We Are Devo! (1978), daar was de achterhoes van beschadigd (ook z.g. new in seal).
[EDIT] van en andere verkoper David Crosby & Graham Nash - Whistling Down the Wire (1976) gekocht, maar door een fabricagefout is deze niet af te spelen (was new in seal) en een CD van DEVO, Devo - Q: Are We Not Men? A: We Are Devo! (1978), daar was de achterhoes van beschadigd (ook z.g. new in seal).
2
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 3 maart 2021, 18:50 uur
Zoals wij zeggen in West-Vlaanderen: "De sluwste wezels zuipen de grootste eieren."
Speciale actie op Amazon.nl als je de app installeert: 10 eur eraf bij een bestelling van minimum 30 eur.
Link met meer uitleg: Amazon.nl: Amazon app actie
Speciale actie op Amazon.nl als je de app installeert: 10 eur eraf bij een bestelling van minimum 30 eur.
Link met meer uitleg: Amazon.nl: Amazon app actie
2
geplaatst: 5 maart 2021, 21:26 uur
pas op voor de webwinkel van North End Haarlem.
Door corona zijn we momenteel genoodzaakt onze cd's en lp's te bestellen.
Bijna altijd gaat dit goed, ikzelf heb zeer prettige ervaringen met Platomania en sounds (tilburg, leiden, haarlem).
Helaas blijft het niet bij prettige ervaringen want (tegen beter weten) in iets besteld bij North End haarlem, alles wat je erover leest op trustpilot ( North End Haarlem reviews| Lees klantreviews over www.northendhaarlem.nl - nl.trustpilot.com ) en google reviews blijkt waarheid. je bestelde Lp's worden niet geleverd, communicatie is nauwelijks mogelijk(geen e-mail, telefoon, enkel via website chat), je wordt onbeschoft behandeld en als je kritisch bent wordt je ook nog geblokkeerd op de social media.
Mocht je Lp's of Cd's willen bestellen, wees gewaarschuwd, kijk eens op tustpilot en google reviews en vermijd North End Haarlem. besteed je geld liever bij een winkel die wel levert en je respecteert als klant.
Door corona zijn we momenteel genoodzaakt onze cd's en lp's te bestellen.
Bijna altijd gaat dit goed, ikzelf heb zeer prettige ervaringen met Platomania en sounds (tilburg, leiden, haarlem).
Helaas blijft het niet bij prettige ervaringen want (tegen beter weten) in iets besteld bij North End haarlem, alles wat je erover leest op trustpilot ( North End Haarlem reviews| Lees klantreviews over www.northendhaarlem.nl - nl.trustpilot.com ) en google reviews blijkt waarheid. je bestelde Lp's worden niet geleverd, communicatie is nauwelijks mogelijk(geen e-mail, telefoon, enkel via website chat), je wordt onbeschoft behandeld en als je kritisch bent wordt je ook nog geblokkeerd op de social media.
Mocht je Lp's of Cd's willen bestellen, wees gewaarschuwd, kijk eens op tustpilot en google reviews en vermijd North End Haarlem. besteed je geld liever bij een winkel die wel levert en je respecteert als klant.
0
geplaatst: 6 maart 2021, 11:48 uur
Iemand anders problemen met bestellen bij Amazon UK?
Kennelijk is sinds februari 2-staps autorisatie verplicht in Europa voor creditcards, met als gevolg dat creditcard betalingen voor pre-order van voor die tijd niet geautoriseerd kunnen worden op het moment van verschepen.
Kennelijk is sinds februari 2-staps autorisatie verplicht in Europa voor creditcards, met als gevolg dat creditcard betalingen voor pre-order van voor die tijd niet geautoriseerd kunnen worden op het moment van verschepen.
* denotes required fields.