Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
7
geplaatst: 29 januari 2022, 19:40 uur
harm1985 schreef:
Ondertussen is de beurswaarde van Spotify flink gedaald door o.a. de actie van Young:
Spotify in een week tijd 2 miljard dollar minder waard door Joe Rogan-rel | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Ondertussen is de beurswaarde van Spotify flink gedaald door o.a. de actie van Young:
Spotify in een week tijd 2 miljard dollar minder waard door Joe Rogan-rel | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
En het wordt allemaal nog erger, met dank aan James Blunt.

2
geplaatst: 31 januari 2022, 11:02 uur
Nou, Joni Mitchell en Nils Lofgren zijn ook verdwenen van Spotify. En ook Megan Markle en Prince Harry hebben van zich laten horen.
Spotify is inmiddels genoopt om een statement te maken dat ze vanaf nu disclaimers gaan plaatsen. Of dat genoeg gaat zijn om bovenstaande artiesten over te halen, we weet.
Dat gezegd hebbende, hoe verhoudt de catalogus van Spotify zich tot Qobuz, Amazon en Apple (en wat is er uberhaupt in NL aan streaming diensten)?
Als ik als consument meer waar voor mijn geld krijg bij één van de drie andere diensten, dan stap ik graag over, los van de hele Joe Rogan discussie.
Spotify is inmiddels genoopt om een statement te maken dat ze vanaf nu disclaimers gaan plaatsen. Of dat genoeg gaat zijn om bovenstaande artiesten over te halen, we weet.
Dat gezegd hebbende, hoe verhoudt de catalogus van Spotify zich tot Qobuz, Amazon en Apple (en wat is er uberhaupt in NL aan streaming diensten)?
Als ik als consument meer waar voor mijn geld krijg bij één van de drie andere diensten, dan stap ik graag over, los van de hele Joe Rogan discussie.
1
geplaatst: 31 januari 2022, 15:54 uur
harm1985 schreef:
Nou, Joni Mitchell en Nils Lofgren zijn ook verdwenen van Spotify. En ook Megan Markle en Prince Harry hebben van zich laten horen.
Of Neil Young het voldoende vindt, weet ik niet. Het punt is natuurlijk dat deze podcast van Joe Rogan een Spotify only productie is, die veel beluisterd wordt. Spotify wil daar niet zomaar van af.
Nu Lofgren zijn vriend Neil Young is gaan volgen, zou het mij niet verbazen als Lofgren weer wordt gevolgd door zijn Boss. Als Springsteen ook meegaat, dan denk ik erover om naar Deezer te gaan. Vergelijkbare prijzen, vergelijkbare catalogus.
Ik gebruik Spotify als muziekbron voor in de auto, tijdens het werk en als ontdekkingstocht. Fysieke aanschaf in cd vorm vind ik nog steeds het leukste. Ik gebruik het dus naast elkaar. Neil Young bijvoorbeeld staat nog wel eens op als ik Spotify gebruik. Het irriteert mij dat dat nu niet meer mogelijk is. En de schuld daarvoor leg ik niet bij Neil Young voor de duidelijkheid.
1
geplaatst: 31 januari 2022, 16:13 uur
harm1985 schreef:
Qobuz wint voor mij op twee belangrijke punten:
- Geluidskwaliteit: Hi-Res en de beste van alle aanbieders
- Beloning artiesten: hoogste van alle aanbieders, meer dan 10x zoveel als Spotify of Apple
Aanbod is wel klassieker en jazzier gericht. Maar ik grijp eigenlijk nooit echt mis.
En de prijs is bij een jaarabonnement ook fors voordeliger geworden.
0
geplaatst: 31 januari 2022, 16:29 uur
De voornaamste reden dat ik Spotify gebruik is om nieuwe muziek te ontdekken, of om muziek te luisteren die ik al fysiek bezit te luisteren als ik niet in mijn woonkamer met CD speler ben (met andere woorden, als ik aan het werk ben, op de fiets zit of met de trein reis). In de auto heb ik een CD speler die ook MP3's kan afspelen. En daar zitten ook twee CD's bij met Neil Young MP3's (geript van mijn CD collectie).
Ik denk dat eenieder het met me eens is dat het beluisteren van muziek op je laptop, op de fiets, in de trein of in de auto suboptimaal is. Zowel qua DAC als qua omgevingsgeluid. Het heeft voor mij dus absoluut geen meerwaarde om daar muziek te beluisteren in kwaliteit die hoger ligt dan 320 kb/s; over de zin en onzin van 24/192 maak ik liever geen woorden vuil, daar is elders al genoeg over gesproken en onderbouwd met blind testen.
Wat dat betreft is het compromis dat Spotify heeft gesloten op het gebied van geluidskwaliteit acceptabel; de catalogus is enorm en het vreet mijn databundel niet leeg. Als Amazon HD t.z.t. in Nederland beschikbaar komt voor een vergelijkbare prijs, wil ik daar best over nadenken, mits de catalogus vergelijkbaar is. Spotify heeft ook niet alles (Dave's Picks van Grateful Dead en een aantal van hun recente box sets om maar wat te noemen).
Overigens heeft Neil Young zelf de podcast van Joe Rogan niet beluisterd. Ik ook niet, maar ik doe dan ook geen uitspraken over de inhoud ervan. Als Neil Young beslissingen wil nemen op basis van wat anderen zeggen over de podcast of het feit dat Rogan een podium biedt aan personen waar Young zich niet mee wil associeren (ene meneer Malone) dan staat hem dat vrij. Het feit dat hij (en Nils Lofgren en Joni Mitchell) zich terugtrekken van Spotify is geen reden voor mij om mijn abonnement op te zeggen. Het feit dat ik Spotify lid ben wil niet zeggen dat ik het eens ben met wie Joe Rogan te gast heeft in zijn podcast of wat ze daar zeggen. Ik luister die hele podcast niet eens. Ik denk liever zelf na en neem beslissingen op basis van de informatie die me geboden wordt en daarin neem ik de consequentie van een keuze mee.
Ik denk dat eenieder het met me eens is dat het beluisteren van muziek op je laptop, op de fiets, in de trein of in de auto suboptimaal is. Zowel qua DAC als qua omgevingsgeluid. Het heeft voor mij dus absoluut geen meerwaarde om daar muziek te beluisteren in kwaliteit die hoger ligt dan 320 kb/s; over de zin en onzin van 24/192 maak ik liever geen woorden vuil, daar is elders al genoeg over gesproken en onderbouwd met blind testen.
Wat dat betreft is het compromis dat Spotify heeft gesloten op het gebied van geluidskwaliteit acceptabel; de catalogus is enorm en het vreet mijn databundel niet leeg. Als Amazon HD t.z.t. in Nederland beschikbaar komt voor een vergelijkbare prijs, wil ik daar best over nadenken, mits de catalogus vergelijkbaar is. Spotify heeft ook niet alles (Dave's Picks van Grateful Dead en een aantal van hun recente box sets om maar wat te noemen).
Overigens heeft Neil Young zelf de podcast van Joe Rogan niet beluisterd. Ik ook niet, maar ik doe dan ook geen uitspraken over de inhoud ervan. Als Neil Young beslissingen wil nemen op basis van wat anderen zeggen over de podcast of het feit dat Rogan een podium biedt aan personen waar Young zich niet mee wil associeren (ene meneer Malone) dan staat hem dat vrij. Het feit dat hij (en Nils Lofgren en Joni Mitchell) zich terugtrekken van Spotify is geen reden voor mij om mijn abonnement op te zeggen. Het feit dat ik Spotify lid ben wil niet zeggen dat ik het eens ben met wie Joe Rogan te gast heeft in zijn podcast of wat ze daar zeggen. Ik luister die hele podcast niet eens. Ik denk liever zelf na en neem beslissingen op basis van de informatie die me geboden wordt en daarin neem ik de consequentie van een keuze mee.
0
geplaatst: 31 januari 2022, 17:06 uur
Na wat verder onderzoek zie ik dat de alternatieven van spotify Qobuz en Applemusic voor mij interessant zouden kunnen zijn. Het aanbod muziek is redelijk vergelijkbaar (Spotify is wel de enige waar ikzelf als artiest op sta
) en over het geluid kan je discussiëren. de een vind digitaal geluid eerlijker en beter, de ander wil liever analoog geluid. Voor de setting waarin ik het merendeel luister is spotify meer dan voldoende.
Ik wilde Qobuz eens proberen om te zien of de interface me beter ligt en of het aanbod toereikend is. Ook om beter zicht te krijgen op playlistfuncties want daar is online weinig van terug te vinden. Maar vervolgens zag ik het volgende wat voor mij een dealbreaker zou zijn:
Qobuz: How many songs can I add to my playlist?
You can add up to 1,000 songs to each of your playlists
Iemand die dit kan beamen? Want dit is voor mij geen optie.
) en over het geluid kan je discussiëren. de een vind digitaal geluid eerlijker en beter, de ander wil liever analoog geluid. Voor de setting waarin ik het merendeel luister is spotify meer dan voldoende.Ik wilde Qobuz eens proberen om te zien of de interface me beter ligt en of het aanbod toereikend is. Ook om beter zicht te krijgen op playlistfuncties want daar is online weinig van terug te vinden. Maar vervolgens zag ik het volgende wat voor mij een dealbreaker zou zijn:
Qobuz: How many songs can I add to my playlist?
You can add up to 1,000 songs to each of your playlists
1
geplaatst: 31 januari 2022, 17:09 uur
remcodurez schreef:
Ja, qua playlists en algoritmen legt Qobuz het af tegen Spotify. Max is inderdaad 1000 nummers per playlist. En ook maar beperktere persoonlijke suggestie-lijstjes.
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 31 januari 2022, 21:18 uur
Rogyros schreef:
Of Neil Young het voldoende vindt, weet ik niet. Het punt is natuurlijk dat deze podcast van Joe Rogan een Spotify only productie is, die veel beluisterd wordt. Spotify wil daar niet zomaar van af.
Nu Lofgren zijn vriend Neil Young is gaan volgen, zou het mij niet verbazen als Lofgren weer wordt gevolgd door zijn Boss. Als Springsteen ook meegaat, dan denk ik erover om naar Deezer te gaan. Vergelijkbare prijzen, vergelijkbare catalogus.
Ik gebruik Spotify als muziekbron voor in de auto, tijdens het werk en als ontdekkingstocht. Fysieke aanschaf in cd vorm vind ik nog steeds het leukste. Ik gebruik het dus naast elkaar. Neil Young bijvoorbeeld staat nog wel eens op als ik Spotify gebruik. Het irriteert mij dat dat nu niet meer mogelijk is. En de schuld daarvoor leg ik niet bij Neil Young voor de duidelijkheid.
(quote)
Precies mijn mening. Ik heb in ieder geval alvast een abonnement genomen op Deezer, de eerste 3 maanden zijn toch gratis en je kan opzeggen wanneer je wilt. Zo kan ik beoordelen of het me bevalt en mijn playlists (en dat zijn er nogal wat) overzetten. Enigste nadeel is dat Spotify dé norm is. Iedereen, ook op MusicMeter, gebruikt Spotify afspeellijsten en aangezien ik die vaak luister, vind ik dat een groot knelpunt.
Anderzijds is de vormgeving en het aanbod heel erg vergelijkbaar én biedt de web-browser van Deezer veel meer gebruiksmak. Je kan zoeken in een playlist en kolommen sorteren op bijvoorbeeld lengte, populariteit, naam en titel. Allemaal zaken die in de web-browser van Spotify onmogelijk zijn. De apps kan ik nog niet vergelijken,
0
geplaatst: 3 februari 2022, 12:08 uur
0
geplaatst: 6 februari 2022, 15:45 uur
harm1985 schreef:
Nou, Joni Mitchell en Nils Lofgren zijn ook verdwenen van Spotify.
Nou, Joni Mitchell en Nils Lofgren zijn ook verdwenen van Spotify.
De oudjes van Nils zijn er nog wel, daar heeft hij blijkbaar geen rechten van.
Deze ochtend Cry Tough nog eens beluisterd.
0
geplaatst: 6 februari 2022, 16:51 uur
Idem dito voor de rest van csn, alleen wat dingen wat ze de rechten niet van hebben een bootlegs.
Ondertussen op Spotify:
Spotify verwijdert 70 afleveringen podcast Joe Rogan om racistische uitspraken | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Ondertussen op Spotify:
Spotify verwijdert 70 afleveringen podcast Joe Rogan om racistische uitspraken | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
geplaatst: 9 februari 2022, 21:03 uur
Ik heb mijn gemaakte playlist CSNY / CSN/met CSNY Solo werk van ellende maar verwijderd
Er vielen ongv 70 nrs weg
Het was eerst gatenkaas...maar nu meer gaten dan kaas
Er vielen ongv 70 nrs weg
Het was eerst gatenkaas...maar nu meer gaten dan kaas

0
geplaatst: 15 februari 2022, 21:51 uur
Oke, ik heb weer iets irritants met Spotify (Premium): als ik het eerste nummer van een album afspeel, dan gaat hij daarna naar een compleet ander nummer. Ga ik dan weer terug naar dat album, dan speelt hij het album daarna volledig zonder problemen helemaal af.
Ik schrok me gisterenavond de pleuris toen ik in bed het uiterst rustgevende album van The Dead Texan aan het luisteren was.
Weet iemand hoe dit kan?
Ik schrok me gisterenavond de pleuris toen ik in bed het uiterst rustgevende album van The Dead Texan aan het luisteren was.

Weet iemand hoe dit kan?
0
geplaatst: 15 februari 2022, 21:55 uur
Gebeurt het iedere keer? Je had niet gewoon nog een nummer in je queue staan?
0
geplaatst: 15 februari 2022, 21:57 uur
Arrie schreef:
Hoe kun je dit checken op je telefoon?
Edit: in de wachtrij staat alleen de rest van het album zelf, geen andere nummers.
0
geplaatst: 8 maart 2022, 09:42 uur
Nog meer mensen met gezamenlijke afspeellijst(en), die last hebben van bots met vrouwelijke namen?
Ze voegen nummers van onbekende muzikanten toe.
Fucking irritant!
Spotify kan er momenteel niets aan doen om het probleem op te lossen.
Fucking irritant!
0
geplaatst: 8 maart 2022, 11:54 uur
Fathead schreef:
Edit: in de wachtrij staat alleen de rest van het album zelf, geen andere nummers.
(quote)
Mijn wachtrij doet ook heel raar. Stel, ik heb een wachtrij en klik tussendoor een ander willekeurig nummer aan, dan is mijn volledige wachtrij ineens verdwenen. Om gek van te worden. Zeker aangezien ik mijn wachtrij altijd heel zorgvuldig vul

0
geplaatst: 8 maart 2022, 13:34 uur
Mijn wachtrij speelt de laatste tijd soms andersom af, heel vreemd. En ja, net als sj0n raak ik soms ook m'n hele wachtrij kwijt. En dan niet eens altijd als ik een ander nummer aanklik (volgens mij).
0
geplaatst: 8 maart 2022, 21:34 uur
Outlaw104 schreef:
Nog meer mensen met gezamenlijke afspeellijst(en), die last hebben van bots met vrouwelijke namen?
Fucking irritant!
Fucking irritant!
Ja had ik inderdaad. Alle toegevoegde tracks verwijderd, daarna niet opnieuw gebeurd.
0
geplaatst: 31 maart 2022, 07:47 uur
Hoe krijg ik mijn Spotify scherm in deze weergave?
Voorbeeld: https://open.spotify.com/track/5KjueTOwREhwpEcYrzD0Fz
Voorbeeld: https://open.spotify.com/track/5KjueTOwREhwpEcYrzD0Fz
0
geplaatst: 31 maart 2022, 08:11 uur
Via die link gaat ie gewon naar onze eigen Spotify en de instellingen daarvan dus wij kunnen zien wat voor weergave jij bedoelt. Misschien even uitleggen.
0
geplaatst: 31 maart 2022, 08:30 uur
Als ik een song speel gebeurt dat automatisch via 'album' of 'playlist' of 'search' in de url (afhankelijk van de selectie), ik heb dus geen idee hoe ik dat via 'track' kan doen
0
geplaatst: 31 maart 2022, 10:13 uur
cosmic kid schreef:
Precies mijn mening. Ik heb in ieder geval alvast een abonnement genomen op Deezer, de eerste 3 maanden zijn toch gratis en je kan opzeggen wanneer je wilt. Zo kan ik beoordelen of het me bevalt en mijn playlists (en dat zijn er nogal wat) overzetten. Enigste nadeel is dat Spotify dé norm is. Iedereen, ook op MusicMeter, gebruikt Spotify afspeellijsten en aangezien ik die vaak luister, vind ik dat een groot knelpunt.
Anderzijds is de vormgeving en het aanbod heel erg vergelijkbaar én biedt de web-browser van Deezer veel meer gebruiksmak. Je kan zoeken in een playlist en kolommen sorteren op bijvoorbeeld lengte, populariteit, naam en titel. Allemaal zaken die in de web-browser van Spotify onmogelijk zijn. De apps kan ik nog niet vergelijken,
(quote)
Hoe bevalt Deezer tot nu toe?
0
geplaatst: 31 maart 2022, 12:40 uur
Mss hier al eens eerder opgemerkt...
Ik vind dat bij instellingen de afspeel functies wel heel veel niet beschikbaar zijn
Zowel foon of tablet ,maakt dat geen verschil
Heel irritant vind ik bv het niet werken van gelijke volume afvlakking
Ik neem aan dat meerdere users hier last van hebben ?
Ik vind dat bij instellingen de afspeel functies wel heel veel niet beschikbaar zijn
Zowel foon of tablet ,maakt dat geen verschil
Heel irritant vind ik bv het niet werken van gelijke volume afvlakking
Ik neem aan dat meerdere users hier last van hebben ?
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 1 april 2022, 16:52 uur
Eigenlijk is er weinig veranderd in mijn mening:
+ grotere catalogus, vooral fijn voor de nummers/albums van Neil Young, CSNY+ Joni Mitchell
+ Deezer Flow is wel grappig, naast hun aanbevolen Mixes.Flow zijn je persoonlijke aanbevelingen op basis van stemming zoals motivatie, dinner, melancholie
+ De standaard afspeellijsten van Deezer zijn fijner dan die van Spotify
- De bediening van Deezer is net iets minder, er is ook geen desktop app voor de Chromebook. Spotify vind ik net iets soepeler
- Gepersonaliseerde afspeellijsten zijn, in vergelijking met Spotify, in de minderheid. Dat geldt voor de afspeellijsten van MusicMeter-leden maar ook voor bijvoorbeeld de Kink1500, Top4000, etc, etc.Je vindt ze niet op Deezer terwijl ik er graag in mag graag grasduinen
De geluidskwaliteit is hetzelfde, althans voor mijn oren. Het verschil tussen beiden is te verwaarlozen al ben ik er nog niet uit of ik bij Deezer blijf vanwege de gepersonaliseerde afspeellijsten
0
geplaatst: 13 april 2022, 10:32 uur
Zo te merken redelijk wat mensen met problemen na de nieuwste update. Weet niet of het nou door Spotify zelf komt, of de update van Android zelf.
Plaatjes werken niet, of half, het bedieningspaneel verdwijnt soms. Na herstarten werkt ie dan even goed, om een tijdje later alsnog weer te falen. Ook dus dat als ik mijn oortjes uit zet, de muziek door blijft spelen. En dat kun je niet uitzetten, want het bedieningspaneel is er niet. Dan moet ik dus Spotify weer herstarten en kan ik het in ieder geval uitzetten.
Hopelijk wordt het snel gefixt.
Plaatjes werken niet, of half, het bedieningspaneel verdwijnt soms. Na herstarten werkt ie dan even goed, om een tijdje later alsnog weer te falen. Ook dus dat als ik mijn oortjes uit zet, de muziek door blijft spelen. En dat kun je niet uitzetten, want het bedieningspaneel is er niet. Dan moet ik dus Spotify weer herstarten en kan ik het in ieder geval uitzetten.
Hopelijk wordt het snel gefixt.
0
geplaatst: 13 april 2022, 10:37 uur
Heb de laatste dagen ook een paar keer gemerkt op Android dat de bediening soms wegvalt. De muziek blijft wel spelen en Spotify opent, maar nummers selecteren of pauzeren onderaan lukt niet. Is dan inderdaad wel gefixt door de app herop te starten.
0
geplaatst: 18 april 2022, 18:10 uur
Heb ik ook last van ja in Android app dat de bediening onderin wegvalt.
Sinds een paar maanden heb ik ook dat Spotify bij het openen automatisch muziek afspeelt (het nummer dat je voor het laatst afspeelde bij het afsluiten). Is dit een optie dat je uit kunt zetten? Ik kon bij instellingen geen optie vinden.
Sinds een paar maanden heb ik ook dat Spotify bij het openen automatisch muziek afspeelt (het nummer dat je voor het laatst afspeelde bij het afsluiten). Is dit een optie dat je uit kunt zetten? Ik kon bij instellingen geen optie vinden.
* denotes required fields.