Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 20 april 2022, 01:57 uur
Arno schreef:
Heb de laatste dagen ook een paar keer gemerkt op Android dat de bediening soms wegvalt. De muziek blijft wel spelen en Spotify opent, maar nummers selecteren of pauzeren onderaan lukt niet. Is dan inderdaad wel gefixt door de app herop te starten.
Heb de laatste dagen ook een paar keer gemerkt op Android dat de bediening soms wegvalt. De muziek blijft wel spelen en Spotify opent, maar nummers selecteren of pauzeren onderaan lukt niet. Is dan inderdaad wel gefixt door de app herop te starten.
Herkenbaar. Ik dacht eerst dat het aan mijn telefoon lag....
0
geplaatst: 18 juni 2022, 13:46 uur
Oh men. De laatste weken is het kommer en kwel met de wachtrij. Wachtrijen die volledig verdwijnen zodra ik een nummer aanklik, delen van wachtrijtoevoegingen die niet worden toegevoegd en nummers die hij uit de wachtrij gaat afspelen terwijl ik een heel ander nummer aanklik. Het is om horendol van te worden. Voorheen had ik deze problemen niet of nauwelijks.
0
ohmusica
geplaatst: 18 juni 2022, 18:47 uur
sj0n88 schreef:
Oh men. De laatste weken is het kommer en kwel met de wachtrij. Wachtrijen die volledig verdwijnen zodra ik een nummer aanklik, delen van wachtrijtoevoegingen die niet worden toegevoegd en nummers die hij uit de wachtrij gaat afspelen terwijl ik een heel ander nummer aanklik. Het is om horendol van te worden. Voorheen had ik deze problemen niet of nauwelijks.
Ik vertrouw nooit op wachtrijen. Het ligt misschien ook niet alleen aan de app maar ook aan de gesteldheid van de unit waar je het rijtje op afspeelt. Het beste is (tijdelijk) opslaan in een playlist, dan ligt het tenminste vast.
0
geplaatst: 20 juni 2022, 08:38 uur
Ik maak niet vaak gebruik van Spotify, eigenlijk voornamelijk om albums voor te beluisteren die ik misschien wel fysiek wil aanschaffen. Maar ik had afgelopen zondag een wat langere autorit voor de boeg. Ik besloot voor onderweg de laatste Tears For Fears te selecteren, die ik nog niet zelf in mijn bezit heb en die ik derhalve nog niet heb kunnen rippen.
Ik heb een gratis account, dus dat ik reclame tussendoor krijg en albums niet in de juiste volgorde worden afgespeeld, dat accepteer ik. Maar ik had de laatste tijd al eens vaker gemerkt dat Spotify er ook niet meer in slaagt een album gewoon af te spelen als je dat als zodanig selecteert. Bij het tweede nummer ging het al mis: ik kreeg een ouder TFF-nummer. De derde song was een Bowie-nummer, de vierde zowaar weer een track van The Tipping Point en als vijfde kreeg ik godbetert Spandau Ballet voorgeschoteld...
Wat is dit? Ooit deed Spotify dit beter. Ligt het aan mijn instellingen of speelt een gratis Spotify-account tegenwoordig geen complete albums meer af? Hebben anderen met een gratis account dit ook? Ik ben vooral een albumluisteraar en als een streamingdienst er al niet meer in slaagt de meest basale instructies uit te voeren, overweeg ik toch naar een andere streamingdienst over te stappen. Iemand tips voor een dienst die wel gewoon albums afspeelt nadat ik die heb geselecteerd?
Bij een discussie in de Spotify-community lees ik dit: On Spotify Free you won't be able to play just one album on mobile, you'll get some recommendations between the songs. You can still play on-demand using e.g. a desktop, even without Premium Subscription.
Is het dus alleen op je smartphone? Volgens mij doet Spotify tegenwoordig hetzelfde op mijn laptop...
Ik heb een gratis account, dus dat ik reclame tussendoor krijg en albums niet in de juiste volgorde worden afgespeeld, dat accepteer ik. Maar ik had de laatste tijd al eens vaker gemerkt dat Spotify er ook niet meer in slaagt een album gewoon af te spelen als je dat als zodanig selecteert. Bij het tweede nummer ging het al mis: ik kreeg een ouder TFF-nummer. De derde song was een Bowie-nummer, de vierde zowaar weer een track van The Tipping Point en als vijfde kreeg ik godbetert Spandau Ballet voorgeschoteld...
Wat is dit? Ooit deed Spotify dit beter. Ligt het aan mijn instellingen of speelt een gratis Spotify-account tegenwoordig geen complete albums meer af? Hebben anderen met een gratis account dit ook? Ik ben vooral een albumluisteraar en als een streamingdienst er al niet meer in slaagt de meest basale instructies uit te voeren, overweeg ik toch naar een andere streamingdienst over te stappen. Iemand tips voor een dienst die wel gewoon albums afspeelt nadat ik die heb geselecteerd?
Bij een discussie in de Spotify-community lees ik dit: On Spotify Free you won't be able to play just one album on mobile, you'll get some recommendations between the songs. You can still play on-demand using e.g. a desktop, even without Premium Subscription.
Is het dus alleen op je smartphone? Volgens mij doet Spotify tegenwoordig hetzelfde op mijn laptop...
0
geplaatst: 20 juni 2022, 10:56 uur
Ik hoor voornamelijk problemen met het gratis account. Betalend ondervind ik zelden problemen.
Even bedenken of de kost opweegt tov luisterplezier.
Andere bedenking: af en toe gebruik ik YouTube (gratis account). De reclames tussenin zijn vaak discutabel, politiek getint of ronduit reclame voor afzetterij. Voor zover ik mee ben met de reclame van Spotify, valt dit hier toch nog goed mee.
Even bedenken of de kost opweegt tov luisterplezier.
Andere bedenking: af en toe gebruik ik YouTube (gratis account). De reclames tussenin zijn vaak discutabel, politiek getint of ronduit reclame voor afzetterij. Voor zover ik mee ben met de reclame van Spotify, valt dit hier toch nog goed mee.
0
geplaatst: 20 juni 2022, 14:03 uur
gaucho schreef:
Sinds Spotify een 'geste' heeft gedaan naar Adele kan je inderdaad geen albums meer afspelen. Ik heb zelfs eens geprobeerd de nummers van een album in een playlist te zetten omdat je een playlist nog wel kan afspelen. Maar dat lukt ook niet. Zo simpel valt Spotify niet te bedotten blijkbaar. Op je laptop lukt het ook niet als je de app gebruikt. Dan heb je ongeveer dezelfde beperkingen als op de smartphone. Het lukt nog wel via de web player. Daar kan je albums integraal afspelen in de juiste volgorde en zonder reclame.
0
Germ (crew)
geplaatst: 20 juni 2022, 16:12 uur
Gewoon een abonnement nemen, dan ben je van al dat gedoe af.
1
geplaatst: 20 juni 2022, 17:57 uur
't Is maar waar je het voor wil gebruiken. Als je slechts sporadisch met je smartphone muziek beluistert is 10 euro in de maand best veel om als enige voordelen geen reclame te hebben, albums af te kunnen spelen en muziek (tijdelijk) te downloaden.
1
geplaatst: 20 juni 2022, 18:28 uur
gaucho schreef:
Ik maak niet vaak gebruik van Spotify, eigenlijk voornamelijk om albums voor te beluisteren die ik misschien wel fysiek wil aanschaffen. Maar ik had afgelopen zondag een wat langere autorit voor de boeg. Ik besloot voor onderweg de laatste Tears For Fears te selecteren, die ik nog niet zelf in mijn bezit heb en die ik derhalve nog niet heb kunnen rippen.
Als iets gratis is ben jiij het product.
0
geplaatst: 20 juni 2022, 18:37 uur
Kronos schreef:
't Is maar waar je het voor wil gebruiken. Als je slechts sporadisch met je smartphone muziek beluistert is 10 euro in de maand best veel om als enige voordelen geen reclame te hebben, albums af te kunnen spelen en muziek (tijdelijk) te downloaden.
Inderdaad. Een ieder moet die afweging maken voor zichzelf. Bij mij is die 10euro met +-2000 plays per maand meer dan rechtvaardigd.
Maar als je een gratis functie gebruikt heb je weinig recht tot klagen over een product. Ze zouden ook kunnen maken dat je slechts beperkte luisterminuten zou krijgen of elke track maar max. 1min. afspeelt.
0
geplaatst: 20 juni 2022, 19:53 uur
remcodurez schreef:
Maar als je een gratis functie gebruikt heb je weinig recht tot klagen over een product.
Maar als je een gratis functie gebruikt heb je weinig recht tot klagen over een product.
Is dat zo?
Volgens mij heeft iedereen het recht om te klagen zoveel als ie wil.
0
geplaatst: 20 juni 2022, 19:55 uur
Kronos schreef:
Is dat zo?
(quote)
Is dat zo?
Maar het helpt je zelden vooruit...
1
geplaatst: 20 juni 2022, 20:21 uur
remcodurez schreef:
In dit uitzonderingsgeval misschien wel. Want de tip van Kronos helpt me wel degelijk vooruit. Ik heb inmiddels de apps op mijn iPhone en laptop verwijderd en luister nu dus via de webplayer. En verdraaid, mijn eerste indruk is dat dat lijkt te werken.
Natuurlijk klaag ik, want ik erger me soms dood aan Spotify. Dat je bij het gratis gebruik van een streamingsite 'betaalt' met het ongemak van reclames tussendoor - de belangrijkste inkomstenbron, dus dan verdienen ze al aan mij - en een door elkaar gehusselde volgorde vind ik een acceptabele prijs. Maar ik vind het kunnen afspelen van een regulier album gewoon een soort basisvereiste. Dat is de standaard die we tot dusver bij elke muziekspeler gehad hebben: LP, CD, muziekcassette, mp3’s, you name it. Dat moet niet een soort special feature zijn die je krijgt als je je abonneert.
Dus dat dat bij deze streamingdienst niet kan, terwijl het voorheen wél mogelijk was, vind ik als albumluisteraar een behoorlijke extra beperking. Vooral als het ons door de strot gedrongen wordt onder het motto 'laten we Adele eens tegemoet komen door albums in de juiste volgorde af te kunnen spelen' - ook al zo'n feature waarvan ik denk: dat zou toch vanzelfsprekend moeten zijn?
Je kunt nu dus als luisteraar met een gratis account überhaupt geen album meer afspelen via de app. Dan is voor mij als incidentele albumluisteraar het nut van zo'n streamingservice minimaal. De vraag die nu nog rest is: is er een streamingdienst die je als niet-betalende luisteraar wél in staat stelt hele albums af te luisteren?
0
geplaatst: 24 juni 2022, 18:05 uur
ohmusica schreef:
Ik vertrouw nooit op wachtrijen. Het ligt misschien ook niet alleen aan de app maar ook aan de gesteldheid van de unit waar je het rijtje op afspeelt. Het beste is (tijdelijk) opslaan in een playlist, dan ligt het tenminste vast.
Tja, playlists heb ik al zat. Een stuk of 50
Ik vind de wachtrij ideaal als ik een dag aan het werk ben en ik wil aan het begin van de ochtend wat albums en losse nummers voor die dag achter elkaar zetten. Dat kon voorheen zonder problemen, maar de wachtrij heeft inmiddels flinke kuren. Oplossing zou dus wel kunnen zijn om een afspeellijst 'Wachtrij' aan te maken. Toch zie ik liever dat Spotify de bugs gewoon fikst.
2
ohmusica
geplaatst: 31 augustus 2022, 09:17 uur
Dit lijkt me een uitstekend artikel van de hand van een aan Spotify verslaafde scribent die enige kanttekeningen plaatst bij het fenomeen streaming.
The Woes of Being Addicted to Streaming Services | Pitchfork
slotconclusie is wel bekeken vanuit een nogal individualistisch perspectief:
"De sensatie bij het vinden van muziek die verbonden is met je unieke leven is niet dat duizenden andere mensen hetzelfde hebben gevonden. Het is dat de muziek iets verwarrends en unieks wordt, een echte weerspiegeling van waar je bent en waar je bent geweest. Het mooie van het algoritme van je geest is dat het voor niemand anders dan voor jezelf logisch is."
1
geplaatst: 31 augustus 2022, 11:06 uur
ohmusica schreef:
Dit lijkt me een uitstekend artikel van de hand van een aan Spotify verslaafde scribent die enige kanttekeningen plaatst bij het fenomeen streaming.
(quote)
Als je ergens niet voor betaald ben jiij het product. Als je bij spotify wel betaald ben je blijkbaar nog steeds het product.
2
ohmusica
geplaatst: 31 augustus 2022, 11:37 uur
Michiel Cohen schreef:
Als je ergens niet voor betaald ben jiij het product. Als je bij spotify wel betaald ben je blijkbaar nog steeds het product.
(quote)
Ik snap ongeveer wat je bedoeld. Het hangt er wel van af hoe je het gebruikt. Ben je een bewuste muziekliefhebber die eigen keuzes maakt of ben je iemand die zich graag laat verleiden op aanbevelingen. Nu zie ik het zo dat veel mensen zich maar al te graag laten beïnvloeden door iets wat populair is. De hele muziekindustrie is daar op gebouwd sinds de massamedia hun intrede deden. Al wordt het wel steeds ingenieuzer en geraffineerder met de komst van internet, social media en streaming. Het is knap als je je hieraan enigszins weet te onttrekken, ergens ver weg van alle verleidingen.
2
geplaatst: 31 augustus 2022, 11:44 uur
Muziek is een verslaving. Spotify is de dealer. Jij bent de gebruiker en je dealer wil natuurlijk zoveel mogelijk aan je verdienen.
Tja, er zijn ergere zaken om aan verslaafd te zijn. Anderzijds moet je wel oppassen dat dit systeem je liefde voor muziek niet onderuit haalt. Dat gevoel van 'teveel goeie muziek die ik nog moet ontdekken' herken ik bij mijzelf wel. Al gebruik ik wel coping mechanismes zodat ik het plezier aan muziek beluisteren zoveel mogelijk tracht te behouden.
Tja, er zijn ergere zaken om aan verslaafd te zijn. Anderzijds moet je wel oppassen dat dit systeem je liefde voor muziek niet onderuit haalt. Dat gevoel van 'teveel goeie muziek die ik nog moet ontdekken' herken ik bij mijzelf wel. Al gebruik ik wel coping mechanismes zodat ik het plezier aan muziek beluisteren zoveel mogelijk tracht te behouden.
0
geplaatst: 6 september 2022, 17:51 uur
Outlaw104 schreef:
Nou ja zeg, wat is dit dan?
Nog meer mensen zo'n mailtje gehad? Dacht eerst dat het een spam mail was, maar m'n account is daadwerkelijk geblokkeerd.
Nou ja zeg, wat is dit dan?
Nog meer mensen zo'n mailtje gehad? Dacht eerst dat het een spam mail was, maar m'n account is daadwerkelijk geblokkeerd.
(quote)
Had je hier later nog wat van gehoord? Mijn account is zojuist geblokkeerd; heb dezelfde melding gekregen als jij destijds.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 september 2022, 18:34 uur
Dim schreef:
Had je hier later nog wat van gehoord? Mijn account is zojuist geblokkeerd; heb dezelfde melding gekregen als jij destijds.
(quote)
Sidify of iets vergelijkbaars gebruikt of anderszins geprobeerd om muziek van Spotify te rippen?
0
geplaatst: 6 september 2022, 18:49 uur
Onweerwolf schreef:
Sidify of iets vergelijkbaars gebruikt of anderszins geprobeerd om muziek van Spotify te rippen?
(quote)
Ik heb geregeld Tuneskit gebruikt, geen meldingen gekregen, maar die "heet" nu Viwizard en nu is het blijkbaar een probleem.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 september 2022, 18:51 uur
Dim schreef:
Ik heb geregeld Tuneskit gebruikt, geen meldingen gekregen, maar die "heet" nu Viwizard en nu is het blijkbaar een probleem.
(quote)
Yep. Als ik jou was zou ik een "I'm sorry I didn't know this was a problem"-mail naar Spotify sturen.
2
geplaatst: 6 september 2022, 18:57 uur
Onweerwolf Heb al contact gehad met de klantenservice en heb mijn account weer terug. Maar ik vond het een verrekte handige tool, vooral voor uitzendingen.
0
geplaatst: 6 september 2022, 20:03 uur
Dim schreef:
Excuses gemaakt, daardoor account weer gedeblokkeerd en vervolgens betaalde versie van Sidify (spotify ripper) opgezegd.(quote)
0
geplaatst: 7 september 2022, 16:57 uur
remcodurez schreef:
Muziek is een verslaving. Spotify is de dealer. Jij bent de gebruiker en je dealer wil natuurlijk zoveel mogelijk aan je verdienen.
De op algoritmes gebaseerde functies negeren helpt al.
Ik draai op Spotify regelmatig lijsten, maar slechts weinig varianten die door Spotify zelf gecreëerd zijn. En met de varianten van door Spotify ingehuurde mensen, een soort van muzikale 'poortwachters', heb ik ook weinig.
0
geplaatst: 8 september 2022, 09:21 uur
tnf schreef:
Ik draai op Spotify regelmatig lijsten, maar slechts weinig varianten die door Spotify zelf gecreëerd zijn. En met de varianten van door Spotify ingehuurde mensen, een soort van muzikale 'poortwachters', heb ik ook weinig.
Die algoritme gebaseerde lijsten lijken me handig voor mensen die minder bezig zijn met muziek of zich echt in één genre bevinden, maar voelen geforceerd aan.
De Discover Weeklyheb ik een tijd samen gebruikt met collega's met een gelijkaardige muzieksmaak. Dit leverde wel wat leuks op, maar was te intensief om te volgen.
De Release Radar gebruik ik wel. Omdat deze lijst enkel nieuwe releases van artiesten welke ik regelmatig luister, aanbeveelt. Toch worden er sinds kort ook geen directe, maar gelinkte artiesten aanbevolen, ik vermoed wel meestal via dezelfde labels, maar dit hoeft voor mij niet. Dit voelt terug meer opgedrongen.
Leuk zou zijn een lijst waar je zelf de parameters van kan instellen. vb artiesten, labels toevoegen die je wil volgen eventueel genres combineren etc. die op wekelijkse of maandelijkse basis door het algoritme samengesteld wordt.
1
ohmusica
geplaatst: 8 september 2022, 10:56 uur
De algoritmen moet je af en toe een flinke opdonder geven, door heel andere muziek te luisteren. Dan jas ik er een portie Afrikaans doorheen of blues, of klassiek bij wijze van shock-therapie, zo blijf ik ze de baas, anders wordt het aanbod heel gezapig.
Bekijk ook nog eens het favoriet lijstje wat daar tussen zit, en wat er eventueel uit kan, daar zijn ze ook heel gevoelig voor.
Maar het blijft gissen.
Bekijk ook nog eens het favoriet lijstje wat daar tussen zit, en wat er eventueel uit kan, daar zijn ze ook heel gevoelig voor.
Maar het blijft gissen.
0
geplaatst: 8 september 2022, 12:03 uur
Die 'favorieten' lijst gebruik ikzelf niet. en inderdaad voldoende gevarieerd luisteren helpt, maar ik kan me voorstellen dan voor velen een one way trip to eenheidsworst kan worden.
* denotes required fields.