MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Depeche Mode - Delta Machine (2013)

mijn stem
3,67 (313)
313 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Pop / Electronic
Label: Columbia

  1. Welcome to My World (4:55)
  2. Angel (3:57)
  3. Heaven (4:05)
  4. Secret to the End (5:12)
  5. My Little Universe (4:24)
  6. Slow (3:45)
  7. Broken (3:58)
  8. The Child Inside (4:16)
  9. Soft Touch / Raw Nerve (3:27)
  10. Should Be Higher (5:04)
  11. Alone (4:29)
  12. Soothe My Soul (5:22)
  13. Goodbye (5:04)
  14. Long Time Lie * (4:22)
  15. Happens All the Time * (4:20)
  16. Always * (5:07)
  17. All That's Mine * (3:24)
  18. Heaven [Live] * (3:52)
toon 5 bonustracks
totale tijdsduur: 57:58 (1:19:03)
zoeken in:
avatar
4,0
Dit klinkt weer als Depeche Mode zoals we het kennen van vroeger met veel synthesizerbliepjes uit hun beginperiode. Maar ook vind ik er veel herkenbaars in klinken uit de periode eind jaren '80 en de jaren '90.
Verassend goed.
Metname omdat ik met dit nieuwste Depeche Mode-album niet precies wist wat te verwachten.
Het voorgaande album "Sounds of the Universe", maar ook het album "Exiter" hadden me enigzins teleurgesteld, terwijl ik "Playing the angel" weer erg sterk vind.
"Delta Machine" vind ik een zeer waardige DM plaat.
Alle oude DM ingredienten hoor ik op dit album terug.
Ook hoor ik veel variatie op dit album, met soms blues-invloeden die ook zo aanwezig zijn op het album "SOFAD".
ik vind dat "Delta Machine" veel diepgang heeft.
Ik vind dit net zo'n topper als "Playing the Angel" en dat had ik van Depeche Mode eigenlijk niet meer verwacht.
Grote uitschieter vind ik 'Soft touch/Raw nerve'
"Delta Machine" vind ik dus een aangename verassing.

avatar
Is er nog iemand die in de intro van "The Child Inside" de ritmetrack van "A different corner" van George Michael hoort? Check YouTube - George Michael - A Different Corner.

avatar van murena68
4,0
Een zeer sterke plaat, je moet het maar doen na al die jaren.

avatar van aERodynamIC
4,0
Opvallend: continue berichtjes met enorm hoge scores en toch zie je het gemiddelde zakken. Zijn het de zwijgzamen onder ons die het album minder vinden wellicht?

avatar
4,0
aERodynamIC schreef:
Opvallend: continue berichtjes met enorm hoge scores en toch zie je het gemiddelde zakken. Zijn het de zwijgzamen onder ons die het album minder vinden wellicht?


Ik denk het wel.
Maar eigenlijk verbaasd het me ook niet zo veel.
Dit zie je gebeuren bij de meeste artiesten hier op MuMe. De echte fanatieke fans stemmen meestal als eerst en zijn laaiend enthausiast, die stemmen meestal wel de eerste paar weken na een release. Daarna volgen er meestal toch wat gematigder reakties en puntenscores, dus gaat helaas het gemiddelde dan zakken, wat natuurlijk jammer is voor "Delta Machine".
Maar ik denk dat iedere user het wel jammer vind dat zijn of haar favoriete artiest in verloop van tijd minder puntenscores krijgt.

avatar van spoiler
4,5
spoiler schreef:
Ligt hier nu ook op de platenspeler. Heerlijk genieten van het oude vinyl. Wat een lekkere plaat!!!
De punten volgen na meerder luisterbeurten.


Voorlopig een 4,5. Lekkere donkere plaat

avatar van aERodynamIC
4,0
SoundWave schreef:
Ik denk het wel.
Maar eigenlijk verbaasd het me ook niet zo veel.
Dit zie je gebeuren bij de meeste artiesten hier op MuMe. De echte fanatieke fans stemmen meestal als eerst en zijn laaiend enthausiast, die stemmen meestal wel de eerste paar weken na een release. Daarna volgen er meestal toch wat gematigder reakties en puntenscores, dus gaat helaas het gemiddelde dan zakken, wat natuurlijk jammer is voor "Delta Machine".
Maar ik denk dat iedere user het wel jammer vind dat zijn of haar favoriete artiest in verloop van tijd minder puntenscores krijgt.

Ik ken het gegeven maar doorgaans zie je dan ook wel negatieve reacties en nu nauwelijks. Dus degenen die het minder vinden laten verder geen bericht achter.

Ik heb sowieso de indruk dat dit album vooral op deze site erg hoog gewaardeerd wordt. Ik ben ook sites tegengekomen waar dat minder was.

avatar
2,5
Ik vind de oude Depeche Mode (veel) beter. Dit album kan mij totaal niet boeien

avatar van Reinvention
4,5
Als je naar de stemverdeling kijkt dan zie je dat de meeste mensen een 4,0 en 4,5 hebben gestemt!

avatar
Misterfool
Neal Peart schreef:
Ik vind de oude Depeche Mode (veel) beter. Dit album kan mij totaal niet boeien


Waarom kan dit album je niet bekoren? Naar mijn idee heeft dit album juist veel weg van de Depeche mode rond violator en songs of faith & devotion. Ben ook erg benieuwd naar de negatieve meningen.

avatar
2,5
Reinvention schreef:
Als je naar de stemverdeling kijkt dan zie je dat de meeste mensen een 4,0 en 4,5 hebben gestemt!


Mooi zo toch. Ik ben geen meeloper en beoordeel Depeche Mode op wat ik heb gehoord en ik kan mij niet vinden wat ze op de plaat hebben gezet. Kan toch?

avatar
Misterfool
Uiteraard kan dat, maar we zitten op een muziekdiscussie-site. Ik wil graag weten waarom je iets slecht vind. En dat is niet uit een verantwoordings-gedachte; een 4.5* zonder enige uitleg zegt mij ook totaal niets. Ik ben slechts geïnteresseerd in jouw mening.

avatar van pureshores
3,5
moet hem nog steeds halen maar heb wel de 12" van Heaven, waar ik de steps to voxdub al platgedraaid heb-aangezien het origineel van Heaven nogal tam is

avatar van sjoerd148
4,0
aERodynamIC schreef:
Opvallend: continue berichtjes met enorm hoge scores en toch zie je het gemiddelde zakken. Zijn het de zwijgzamen onder ons die het album minder vinden wellicht?

Er bevinden zich onder de meest recente stemmers ook mensen die alleen dit album van DM 'kennen' en verder totaal geen feeling hebben met de band en het eerdere werk.
Vraag me dan af of je wel moet stemmen, terwijl je op voorhand eigenlijk al weet dat je het niks gaat vinden.
Persoonlijk laat ik bijvoorbeeld de metal ook links liggen

Overigens wordt dit album op Allmusic.com ook goed gewaardeerd door de users.

avatar van iHateDolphins
Ik ga ook niet stemmen, heb het album geprobeerd eerste nummer vond ik wel vet, maar al die nummers daarna leken op elkaar. Tekstueel kwam er een nummer voorbij wat wel heel erg simpel in elkaar zit. Het is niet slecht, maar ik vind het gewoon niet leuk denk ik. ik heb hem na het 5e nummer afgezet. als iemand me kan overtuigen de rest nog te proberen dan doe ik dat graag, maar voor alsnog lijkt het me een hele zit om bijna een uur hier naar te moeten luisteren.

anyway dat is dus de reden dat ik niet stem. heb het album ook niet afgeluisterd.als ik het zou doen dan zou ik denk ik op een 3 uitkomen ofzo. ik denk dat op MuMe vooral mensen op albums stemmen die ze prachtig vinden en anders niet stemmen omdat ze geen goed beeld ervan hebben. daarom zijn de stemmen vaak hoog denk ik.

avatar van Korreltje Zout
3,5
Helemaal mee eens. Ik vind het een saai, leeg album. Weinig massa. Veel groenten, weinig vlees. Sommige nummers zijn, zoals je terecht opmerkt, nauwelijks van elkaar te onderscheiden en wat mij betreft overbodig. Ik geef het plaatje wel gewoon een cijfer, want cijfers geven is geen voorrecht van jubelende fanboys.

Alone steekt overigens kwalitatief met kop en schotel boven de overige nummers uit.

avatar van lennon
4,0
iHateDolphins schreef:
. ik denk dat op MuMe vooral mensen op albums stemmen die ze prachtig vinden en anders niet stemmen omdat ze geen goed beeld ervan hebben. daarom zijn de stemmen vaak hoog denk ik.


Deze stelling klopt niet, in ieder geval niet met mijn stemgedrag.

Als ik een album niet leuk vind, dan geef ik een lage stem. Moet het uiteraard wel iets zijn waar ik normaal gesproken ook naar luister, want anders heeft het erg weinig zin om ineens een oordeel te gaan geven.

avatar van Reinvention
4,5
Neal Peart schreef:
(quote)


Mooi zo toch. Ik ben geen meeloper en beoordeel Depeche Mode op wat ik heb gehoord en ik kan mij niet vinden wat ze op de plaat hebben gezet. Kan toch?

Dat kan. zeg ook niet dat iedereen het album geweldig/goed moet vinden
maar het is inderdaad opvallend dat mensen die lager cijfer geven niet echt een bericht achter laten hier. (je ziet nu meer mensen hun mening geven die hoog cijfer geven) maar nu zie ik al paar mensen dat toch wel doen.

avatar van freddze
3,5
Korreltje Zout schreef:
Weinig massa.

Ik vrees dat ik het hier helemaal mee eens ben.

1. De beste nummers (volgens mij: Heaven, Secret to the End(!) en My Little Universe) zijn niet echt topnummers. Op 'Sounds of the Universe' was ik nog heel aangenaam verrast door Fragile Tension, maar hier heb ik dat gevoel niet in die mate bij de 3 genoemde tracks.
2. Er staan enkele serieuze missers op, met op kop: The Child Inside. Ik ben nooit echt fan geweest van de zang van Gore, maar dit nummer is écht tenenkrommend slecht. Het begint als een mislukte musikale ode aan 'A Different Corner' van 'Wham!' en dan volgt een hoop gezaag van Gore.

Een krappe 3,5* voorlopig. Het is nu uitkijken naar 2017 en hopelijk komen ze nog eens met iets dat in het verlengde ligt van 'Playing the Angel'.

avatar van iHateDolphins
lennon schreef:
(quote)


Deze stelling klopt niet, in ieder geval niet met mijn stemgedrag.

Als ik een album niet leuk vind, dan geef ik een lage stem. Moet het uiteraard wel iets zijn waar ik normaal gesproken ook naar luister, want anders heeft het erg weinig zin om ineens een oordeel te gaan geven.


Ik snap je punt, je kan gelijk hebben ik gokte ook maar wat. Zo actief ben ik hier (nog) niet. In mijn geval is het zo dat ik muziek snel aan de kant leg als ik er geen klik mee heb. Dat is bij dit album duidelijk het geval. Maar daarom vind ik ook dat ik geen goed onderbouwde stem kan uitbrengen. Ik vind dat er momenteel leukere alternatieve zijn die een beetje in dit straatje passen, ik noem een atoms for peace bv.

avatar van lennon
4,0
iHateDolphins schreef:
Maar daarom vind ik ook dat ik geen goed onderbouwde stem kan uitbrengen. Ik vind dat er momenteel leukere alternatieve zijn die een beetje in dit straatje passen, ik noem een atoms for peace bv.


En da's je goed recht uiteraard

avatar van Korreltje Zout
3,5
Het electrische stuiterbalgeluid van Soothe my soul doet mij denken aan Monster truck driver van T.Raumschmiere

avatar van lennon
4,0
57Channels schreef:
Is er nog iemand die in de intro van "The Child Inside" de ritmetrack van "A different corner" van George Michael hoort? Check YouTube - George Michael - A Different Corner.


Ik vind m wat vergezocht als ik heel eerlijk ben. Enige overeenkomst is dat het allereerste bastoontje misschien dezelfde toon is, de 2e is al hoger dan die van GM.

avatar van FunkStarr
3,0
freddze schreef:

2. Er staan enkele serieuze missers op, met op kop: The Child Inside. Ik ben nooit echt fan geweest van de zang van Gore, maar dit nummer is écht tenenkrommend slecht. Het begint als een mislukte musikale ode aan 'A Different Corner' van 'Wham!' en dan volgt een hoop gezaag van Gore


Dat vond ik eerst ook veruit de minste, maar na een aantal herluister beurten ben ik hem beter gaan vinden.

avatar van brajoapau
3,5
freddze schreef:

Een krappe 3,5* voorlopig. Het is nu uitkijken naar 2017 en hopelijk komen ze nog eens met iets dat in het verlengde ligt van 'Playing the Angel'.


Gek toch hoe smaken verschillen, ik vind Playing the Angel nu net een vrij matig album, en voor mij persoonlijk ligt Delta Machine in dat verlengde, alleen stukken beter.

avatar van blur8
4,0
Zo kunnen we natuurlijk nog wel even doorgaan , met het vergelijken van muzieknoten.
Bedenk dat in 50 jaar popmuziek inmiddels alles al een keer eerder bedacht is.
Anno 2013 is popmuziek bijna per definitie herorganiseren van bestaande ideeen.
De aanzet tot Heaven is bijvoorbeeld gelijk aan Triggerfinger's I Follow Rivers. lijkt me geen enkel bezwaar.

avatar
5,0
Zo eindelijk heb ik de cd nu volledig kunnen beluisteren en kan ik mijn mening geven.
Ik vind dat DM zich met deze cd weer heeft heruitgevonden.
Waar ik de laatste jaren steevast weer terugviel op hun oudere werk en hun nieuwe cd's toch minder waardeerde (zeker niet slecht, maar ook geen klassiekers) is deze nieuwe cd constant van een zeer hoge kwaliteit.
Ik vind het een beetje een moderne versie van de eind jaren 80/begin jaren 90 sound en dat bevalt me zeer goed.
Uitschieter (op dit moment, want na meerdere luisterbeurten veranderd dat nog wel eens) vind ik Sooth my soul.
Geweldig nummer, wat helaas (weer) niet gedraaid wordt op de nederlandse radio.
Ik zet deze cd op 4,5 sterren, mooie comeback van deze gasten,

Na de uitstekende laatste cd van Duran Duran hebben mijn andere jaen 80 helden nu ook weer een pracht cd afgeleverd.

avatar van wibro
2,5
aERodynamIC schreef:
Opvallend: continue berichtjes met enorm hoge scores en toch zie je het gemiddelde zakken. Zijn het de zwijgzamen onder ons die het album minder vinden wellicht?

Over het algemeen hoor ik ook tot de zwijgzamen behalve als het gaat over een album van een van mijn favoriete bands wiens albums bij mij konden rekenen op waarderingen van 4,0* t/m 5,0*.

De jaren 1985 t/m 1993 zijn voor mij nog steeds de hoogtijdagen van Depeche Mode. Het album Ultra (3,0*) luidde echter het verval in en dat wordt niet teniet gedaan door het nieuwste album van Depeche Mode dat ik zelfs nog minder vind. Zo prachtig Black Celebration en Music for the Masses voor mij nog steeds klinken, zo onberoerd laat mij DM's nieuwste album. In het kort gezegd; ik vind er gewoon geen bal aan. Helaas, het zij zo.

2,5*

avatar van west
4,0
En waarom vind je er geen bal aan is dan de logische vraag?

De reden dat je bijvoorbeeld Music for the Masses prachtig vind klinken, snijdt niet echt hout. Dat vind ik ook. En dan ook gelijk een onvoldoende geven, ik volg het maar moeilijk.

avatar van wibro
2,5
west schreef:
En waarom vind je er geen bal aan is dan de logische vraag?


Sinds wannneer heeft muziek met logica te maken Ik dacht dat dat altijd nog een zaak van het gevoel was.
Maar goed, ik zal het je proberen uit te leggen; Als ik "Never Let Me Down Again" hoor uit Music for the Masses, dan raak ik in een soort extase. Zo mooi vind ik dat nummer. Maar bij Delta Machine voel ik helemaal niks. De nummers gaan voor mij als het ware onopgemerkt voorbij. That's all.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 02:20 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 02:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.