De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
wijsneus
geplaatst: 2 november 2009, 14:37 uur
Nou, ik denk dat ie het wel meende 
Voor de "senior-gebruikers" op MuMe (waar ik mezelf toe reken
), zijn de meeste meesterwerken uit de vorige eeuw natuurlijk veel ouder; zal met de impact op moment van uitkomen te maken hebben.

Voor de "senior-gebruikers" op MuMe (waar ik mezelf toe reken
), zijn de meeste meesterwerken uit de vorige eeuw natuurlijk veel ouder; zal met de impact op moment van uitkomen te maken hebben.
0
geplaatst: 3 november 2009, 09:53 uur
Bij Elbow and the BBC Concert Orchestra - The Seldom Seen Kid Live at Abbey Road (2009):
Als de MM-toplijst op dezelfde manier werd samengesteld als die van games- of boekmeter, had dit album op één gestaan
.
Als de MM-toplijst op dezelfde manier werd samengesteld als die van games- of boekmeter, had dit album op één gestaan
.
0
geplaatst: 14 november 2009, 21:21 uur
Bij Radiohead - In Rainbows (2007):
Op nummer 22
Ongelooflijk dat er zoveel Radiohead albums in de Top 100 staan.
Op nummer 22
Ongelooflijk dat er zoveel Radiohead albums in de Top 100 staan.
0
geplaatst: 17 november 2009, 17:17 uur
Bij Elbow - The Seldom Seen Kid (2008):
Wanneer komt deze eigenlijk in de top 250?
Zou eigenlijk wel willen weten op welke plaats ie dan zou komen.
Wanneer komt deze eigenlijk in de top 250?
Zou eigenlijk wel willen weten op welke plaats ie dan zou komen.
0
geplaatst: 17 november 2009, 19:33 uur
Heb je dan de hoeveelheid mensen met een top 10 en rotatielijst opgeteld?
Ik heb trouwens nog een vraag. Eéntje waarvan je waarschijnlijk denk: Weet ie dat nog niet? Ik wil namelijk weten hoe je mijn albums moet toevoegen in het openbaar.
Ik heb trouwens nog een vraag. Eéntje waarvan je waarschijnlijk denk: Weet ie dat nog niet? Ik wil namelijk weten hoe je mijn albums moet toevoegen in het openbaar.

0
TvO
geplaatst: 17 november 2009, 19:57 uur
Hendrix4live schreef:
Mijn Albums - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
0
geplaatst: 17 november 2009, 23:33 uur
Jezus mag ik dit album mischien meer als 5 * geven? Dit is echt in 1 klap 1 van mijn favoriete platen of all time...
0
geplaatst: 18 november 2009, 09:09 uur
Hendrix4live schreef:

Op 1 in een top 10 is 10 punten, op 2 in een top 10 is 9 punten, op 3 in een top 10 is 8 punten enz. Tot en met op 10 in een top 10 is 1 punt. Al die punten bij elkaar optellen, en je hebt het aantal punten waarmee i in de top 250 komt. Rotatielijst heeft er verder totaal niks mee te maken.
0
Ravenous
geplaatst: 18 november 2009, 09:32 uur
Zou je het voor de zekerheid niet nog een keer natellen? 

0
geplaatst: 18 november 2009, 16:51 uur
De mensen die zekerheid willen, kunnen altijd zelf nog eens natellen. 

0
geplaatst: 6 december 2009, 12:08 uur
Bij Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf (2002):
is dit album niet erg gedaald in de top 250 of denk ik dit maar?
is dit album niet erg gedaald in de top 250 of denk ik dit maar?
0
geplaatst: 9 december 2009, 21:41 uur
In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:
Tom Waits - Glitter and Doom Live (2009) zou volgens mij op de 3e plaats van 2009 moeten staan, maar komt vreemd genoeg niet in de lijst voor: http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/2009
Tom Waits - Glitter and Doom Live (2009) zou volgens mij op de 3e plaats van 2009 moeten staan, maar komt vreemd genoeg niet in de lijst voor: http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/2009
0
geplaatst: 9 december 2009, 21:55 uur
Ik weet niet of live-albums in de toplijst mogen staan. Als dat een antwoord is op je vraag 

0
geplaatst: 9 december 2009, 21:59 uur
herman schreef:
Verzamel- en live-albums komen niet in de gewone toplijsten die op stemgemiddelden zijn gebaseerd, maar wel in de top 250 omdat die anders (op basis van de top 10's van de verschillende users) wordt samengesteld. De befaamde Bob Marley-verzamelaar staat er volgens mij ook nog steeds in, bv.
Verzamel- en live-albums komen niet in de gewone toplijsten die op stemgemiddelden zijn gebaseerd, maar wel in de top 250 omdat die anders (op basis van de top 10's van de verschillende users) wordt samengesteld. De befaamde Bob Marley-verzamelaar staat er volgens mij ook nog steeds in, bv.
0
geplaatst: 9 december 2009, 22:09 uur
O.k. helder nu.
Misschien een idee om dan
"Verzamel- en live-albums zijn uitgesloten "
toe te voegen achter
"Om in aanmerking te komen ...3 sterren hebben."
Misschien een idee om dan
"Verzamel- en live-albums zijn uitgesloten "
toe te voegen achter
"Om in aanmerking te komen ...3 sterren hebben."
0
geplaatst: 9 december 2009, 22:15 uur
Als ik me niet vergis staat Neil Young met zijn Archives al wel lang op 1 ?
0
geplaatst: 12 december 2009, 14:41 uur
Hoe kan het dat deze in de toplijsten van 2009 en op genre niet bovenaan komt? Qua score zou dat toch moeten.
0
Guardian of Isis
geplaatst: 12 december 2009, 16:50 uur
Dat komt doordat het geclassificeerd staat onder live-albums en die raken niet in de toplijsten. Dat is zo bij alle niet-reguliere albums.
0
geplaatst: 12 december 2009, 16:56 uur
Guardian of Isis schreef:
Dat komt doordat het geclassificeerd staat onder live-albums en die raken niet in de toplijsten. Dat is zo bij alle niet-reguliere albums.
Dat roept de vraag op waarom een live-album niet regulier is?
Er zijn ook live albums die volledig bestaan uit nieuw materiaal die nooit eerder of nooit ergens anders als studio tracks verkrijgbaar zijn. Hoe gaat het dan daarmee?
0
geplaatst: 12 december 2009, 17:20 uur
Als er 1 ding is op MuMe dat ik echt totaal bezopen vind is het wel het diskwalificeren van live albums.
Dat regulier niet regulier gezeur ; is het een 'opvuller/ zakkenvuller' dan is de kwaliteit er meestal naar.
Iedere andere live plaat die niet tot bovenstaande categorie behoort, is voor de liefhebber een welkome aanvulling, dan wel gelijkwaardig aan studiomateriaal.
Dit album is voor mij al helemaal niet als minderwaardig te bestempelen.
Ik vind 'um beter dan het origineel.
Dat regulier niet regulier gezeur ; is het een 'opvuller/ zakkenvuller' dan is de kwaliteit er meestal naar.
Iedere andere live plaat die niet tot bovenstaande categorie behoort, is voor de liefhebber een welkome aanvulling, dan wel gelijkwaardig aan studiomateriaal.
Dit album is voor mij al helemaal niet als minderwaardig te bestempelen.
Ik vind 'um beter dan het origineel.
0
Lukk0
geplaatst: 12 december 2009, 17:38 uur
Maar de stemmen die een live-album ontvangt zijn niet te vergelijken met de stemmen op een regulier (studio-) album. Je ziet dat er hier een waanzinnig hoog gemiddelde staat, net zoals bij enkele live-albums van bijvoorbeeld Neil Young en ik denk dat dat voornamelijk komt omdat vooral de fans van het origineel of van de gehele band als het niet integraal gespeeld is dit zullen luisteren. Ik denk dus dat live-albums terecht uitgesloten worden van de toplijsten.
Over het album: erg sterk gespeeld, met hetzelfde manco als het origineel, namelijk dat ik het bij momenten waanzinnig slaapverwekkend saai vind, alleen kan ik er maar niet de vinger op leggen waar dat nu precies door komt. Geen stem, want ik heb hem niet afgeluisterd.
Over het album: erg sterk gespeeld, met hetzelfde manco als het origineel, namelijk dat ik het bij momenten waanzinnig slaapverwekkend saai vind, alleen kan ik er maar niet de vinger op leggen waar dat nu precies door komt. Geen stem, want ik heb hem niet afgeluisterd.
0
geplaatst: 12 december 2009, 21:31 uur
Dit album is overigens eigenlijk ook een studio album, immers opgenomen in de Abbey Road Studios.
0
TvO
geplaatst: 13 december 2009, 13:25 uur
Lukk0 schreef:
Maar de stemmen die een live-album ontvangt zijn niet te vergelijken met de stemmen op een regulier (studio-) album.
Maar de stemmen die een live-album ontvangt zijn niet te vergelijken met de stemmen op een regulier (studio-) album.
Maar het stemgemiddelde telt niet. Dat een album goed scoort betekent niet dat mensen het ook in de top tien zetten. Ik heb hem stiekem wel in mijn eindejaarslijst gezet, en denk dat ik dat ook hier op MuMe ga doen. - Of hij er nou in komt of niet.
0
geplaatst: 13 december 2009, 13:29 uur
Lukk0 schreef:
........ en ik denk dat dat voornamelijk komt omdat vooral de fans van het origineel of van de gehele band als het niet integraal gespeeld is dit zullen luisteren. Ik denk dus dat live-albums terecht uitgesloten worden van de toplijsten.
........ en ik denk dat dat voornamelijk komt omdat vooral de fans van het origineel of van de gehele band als het niet integraal gespeeld is dit zullen luisteren. Ik denk dus dat live-albums terecht uitgesloten worden van de toplijsten.
Ik heb werkelijk geen idee wat je hier nu precies bedoelt?
* denotes required fields.