De Site / Algemeen / Uitschrijven
zoeken in:
2
geplaatst: 18 december 2020, 13:03 uur
5
Ponty Mython
geplaatst: 18 december 2020, 13:07 uur
Dat sommige mensen zich zo druk kunnen maken om een paar virtuele stemmen, die er helemaal niks toe doen in de echte wereld. Dan ben je wel erg lichtgeraakt. Misschien kun je dan i.d.d. beter plaatjes gaan draaien met een goed boek erbij, dan je op internet en discussiefora begeven.
Waar heeft 'ie het trouwens over, met zijn lage stemmen? Alles onder een 4,5 is voor hem kennelijk te laag. Dat album heeft een hele respectabele score van 3,69.
Waar heeft 'ie het trouwens over, met zijn lage stemmen? Alles onder een 4,5 is voor hem kennelijk te laag. Dat album heeft een hele respectabele score van 3,69.
2
geplaatst: 18 december 2020, 13:08 uur
Jammer, jammer - is ook een kwestie van alles persoonlijk opvatten en zien als een aanval. Mij doet het bitter weinig als ik de enige ben die een album van - bijv - François X (dubtechno) met 4,5 waardeer en de rest sabelt het neer. Tant pis denk ik dan.
Opnieuw jammer, op sommige punten - cross-over muziek bijv - liepen we wel eens parallel, ook vwb bepaalde jazz. Leren incasseren blijft een essentieel iets
En misschien moet je gewoon een digitaal mondkapje voordoen als je 't web opgaat
Opnieuw jammer, op sommige punten - cross-over muziek bijv - liepen we wel eens parallel, ook vwb bepaalde jazz. Leren incasseren blijft een essentieel iets

En misschien moet je gewoon een digitaal mondkapje voordoen als je 't web opgaat

3
geplaatst: 18 december 2020, 13:09 uur
Zonde... zoveel cijfers lager dan een 3 werden er daar ook niet uitgedeeld. Hopelijk bedenkt hij zich nog, want hij had best interessante dingen in zijn lijst staan. Zal zich wel weer bedenken.
Om jullie geen valse hoop te geven: een 1 bij Eefje de Visser of Neil Young, of het uitdelen van een onvoldoende bij mijn favoriete Neil Young nummer in de meter aldaar kunnen mij niet overuigen me uit te schrijven. Daar is wel wat meer voor nodig.
Leuke anekdote uit mijn jonge onbezonnen jaren: als Moderator (bij een andere forum) ben ik ooit eens geband toen ik in een hoogoplopende discussie niet van mijn standpunt wilde afwijken dat The Beatles een betere band is dan Bon Jovi. Dat was voor mij de druppel om nooit meer terug te keren aldaar.
Om jullie geen valse hoop te geven: een 1 bij Eefje de Visser of Neil Young, of het uitdelen van een onvoldoende bij mijn favoriete Neil Young nummer in de meter aldaar kunnen mij niet overuigen me uit te schrijven. Daar is wel wat meer voor nodig.
Leuke anekdote uit mijn jonge onbezonnen jaren: als Moderator (bij een andere forum) ben ik ooit eens geband toen ik in een hoogoplopende discussie niet van mijn standpunt wilde afwijken dat The Beatles een betere band is dan Bon Jovi. Dat was voor mij de druppel om nooit meer terug te keren aldaar.
2
geplaatst: 18 december 2020, 13:09 uur
Jammer, in korte tijd heel wat moois leren kennen door Mssr Renards. Juist de emotionele verbintenis met zijn favoriete muziek gaf hem een aanstekelijke passie. Het nadeel is wellicht dat kritiek harder aankomt.
2
Ponty Mython
geplaatst: 18 december 2020, 13:15 uur
harm1985 schreef:
Het is allebei niks, dus zonde van de energie.
3
geplaatst: 18 december 2020, 13:15 uur
Zeker zonde, al was het niet mijn smaak muziek, hij is er wel heel gepassioneerd over en dat is nu juist wat deze site veel meer nodig heeft. Wordt vervolgd hopelijk.
0
geplaatst: 18 december 2020, 13:17 uur
Ja ja, daar trap ik niet in. Zonder The Beatles geen Orbital, vriend.
0
Ponty Mython
geplaatst: 18 december 2020, 13:19 uur
Zou juist Bon Jovi denken, aangezien ze altijd een sample van hem gebruiken in de live versie van Halcyon+On+On.

4
geplaatst: 18 december 2020, 13:24 uur
Ja ik houd ook wel van de passie die Renard had voor zijn favorieten, met het temparement van een Italiaanse hengst. Maar het maakte zijn uitschrijving ook onvermijdelijk.
Ga je goed Renard, rustig aan en geniet gewoon met volle teugen van de muziek die je koestert.
Ga je goed Renard, rustig aan en geniet gewoon met volle teugen van de muziek die je koestert.
2
Ponty Mython
geplaatst: 18 december 2020, 13:33 uur
Hij komt ongetwijfeld wel wéér terug als ie is afgekoeld. Dit soort users blijven nooit lang weg, vooral wanneer het weer begint te kriebelen.
1
geplaatst: 18 december 2020, 13:48 uur
Kun je na uitschrijven eigenlijk je oude account weer terug krijgen? Ik vraag dit voor een vriend.
1
geplaatst: 18 december 2020, 14:29 uur
harm1985 schreef:
Zonde... zoveel cijfers lager dan een 3 werden er daar ook niet uitgedeeld.
Zonde... zoveel cijfers lager dan een 3 werden er daar ook niet uitgedeeld.
Laatste stem dateerde van 7 december. Gisteren en vandaag kwamen daar plots een 2,5* bij en twee keer 3,0*.
Natuurlijk is het allemaal logisch te verklaren, zoals Don bij het album schrijft. Wel wordt er mooi duidelijk mee hoe snel een stem geplaatst wordt. Een album komt ergens ter sprake, even beluisteren, oordelen en hopla.
Het is logisch te verklaren, het mag en is begrijpelijk. Zeker. Mij raakt het niet. Maar het is ook wel logisch en begrijpelijk dat het voor sommige mensen die meer waarde hechten aan een stem op deze manier al te banaal en oppervlakkig wordt.
5
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 december 2020, 14:44 uur
Kronos schreef:
Maar het is ook wel logisch en begrijpelijk dat het voor sommige mensen die meer waarde hechten aan een stem op deze manier al te banaal en oppervlakkig wordt.
Banaal en oppervlakkig? Twee van de drie hebben er nota bene nog een goed onderbouwde mening bij geschreven ook.Maar het is ook wel logisch en begrijpelijk dat het voor sommige mensen die meer waarde hechten aan een stem op deze manier al te banaal en oppervlakkig wordt.
Als je echter meent een ander te moeten voorschrijven hoe hij moet stemmen (en of hij dat überhaupt mag) en het je persoonlijk aantrekt als een ander daar een andere mening over heeft, tja dan wordt het leven op een site als MusicMeter wel ingewikkeld.
1
geplaatst: 18 december 2020, 15:06 uur
Ik vrees dat Mssr Renard het sowieso vooral zichzelf erg lastig maakt en het sneue is dat hij dat zelf ook wel door heeft.
Maar even afstand nemen en hopelijk komt hij daarna weer terug, want hij heeft wel altijd veel interessants te melden en ook goede tips.
Maar even afstand nemen en hopelijk komt hij daarna weer terug, want hij heeft wel altijd veel interessants te melden en ook goede tips.
0
geplaatst: 18 december 2020, 15:09 uur
Ik meende al wat andere irritatie bij hem te signaleren de laatste weken.
Het is wel de bedoeling dat dit voornamelijk een forum is voor liefhebberij en ontspanning - dat is tenminste hoe ik het zie.
Als er dan ergenissen de overhand krijgen is het wellicht beter om er mee te stoppen.
Het is wel de bedoeling dat dit voornamelijk een forum is voor liefhebberij en ontspanning - dat is tenminste hoe ik het zie.
Als er dan ergenissen de overhand krijgen is het wellicht beter om er mee te stoppen.
0
geplaatst: 18 december 2020, 15:22 uur
Mjuman schreef:
Jammer, jammer - is ook een kwestie van alles persoonlijk opvatten en zien als een aanval. Mij doet het bitter weinig als ik de enige ben die een album van - bijv - François X (dubtechno) met 4,5 waardeer en de rest sabelt het neer. Tant pis denk ik dan.
Ergo, "Slechte kritieken geven mij een duivels plezier", om Jan Wolkers maar eens te citeren.Jammer, jammer - is ook een kwestie van alles persoonlijk opvatten en zien als een aanval. Mij doet het bitter weinig als ik de enige ben die een album van - bijv - François X (dubtechno) met 4,5 waardeer en de rest sabelt het neer. Tant pis denk ik dan.
1
geplaatst: 18 december 2020, 15:24 uur
Ik zou zelf eerder zeggen dat als ergernissen de overhand krijgen, dat je dan eens goed gaat nadenken waar dat door komt. Daar heb je op de lange termijn waarschijnlijk meer aan.
Als je dan concludeert dat het aan de anderen ligt, dan kun je je het beste uitschrijven. Als het toch vooral aan jezelf ligt, dan heb je meer aan technieken om de ergernissen voor te zijn.
Als je dan concludeert dat het aan de anderen ligt, dan kun je je het beste uitschrijven. Als het toch vooral aan jezelf ligt, dan heb je meer aan technieken om de ergernissen voor te zijn.
1
geplaatst: 18 december 2020, 15:44 uur
0
ohmusica
geplaatst: 18 december 2020, 15:46 uur
Jammer w.b Mssr Renard. Had wel een visie en kijk op muziek. En aardige reacties. Neem het hier niet te serieus, ieder geeft er zo zijn eigen invulling aan, opvattingen en eigenaardigheden horen erbij. Social media.....
0
geplaatst: 18 december 2020, 15:59 uur
Ja, erg jammer. Ik pakte ook hier een daar tips op via hem, zijn enthousiasme bij de platen waar hij om gaf was leuk.
12
geplaatst: 18 december 2020, 16:33 uur
Jammer, vond hem echt een leuke user. Lastig voor zichzelf ook, volgens mij. Maar op een muziekforum kom je mensen met een uitgesproken mening over muziek tegen, dat is juist het leuke.
Maar ik heb makkelijk praten, ik post op MuMe alleen maar wat ik elke dag gegeten heb...
Maar ik heb makkelijk praten, ik post op MuMe alleen maar wat ik elke dag gegeten heb...
1
geplaatst: 18 december 2020, 16:41 uur
Gelukkig wandelt ie graag
Tja, jammer maar helaas. Op naar het volgende album.
Tja, jammer maar helaas. Op naar het volgende album.
1
geplaatst: 18 december 2020, 16:45 uur
Casartelli schreef:
Banaal en oppervlakkig? Twee van de drie hebben er nota bene nog een goed onderbouwde mening bij geschreven ook.
Banaal en oppervlakkig? Twee van de drie hebben er nota bene nog een goed onderbouwde mening bij geschreven ook.
Inderdaad. Banaal en oppervlakkig. Een stelling onderbouw je met argumenten. Een mening kan je hooguit toelichten. Hoeveel woorden je er ook aan geeft, het komt altijd ongeveer neer op: Ik vind het niet goed want het is mijn smaak niet. Of, het is mijn smaak want ik vind het goed.
Casartelli schreef:
Als je echter meent een ander te moeten voorschrijven hoe hij moet stemmen (en of hij dat überhaupt mag) en het je persoonlijk aantrekt als een ander daar een andere mening over heeft, tja dan wordt het leven op een site als MusicMeter wel ingewikkeld.
Inderdaad. Zoals je ook kan vaststellen wanneer je bij een algemeen hoog gewaardeerd album op MusicMeter een 0,5 geeft en daar de goed onderbouwde mening 'wat een kutplaat' bij plaatst.
0
geplaatst: 18 december 2020, 16:48 uur
Wandelen is natuurlijk wel de optimale vorm van analoge verplaatsing

1
geplaatst: 18 december 2020, 17:05 uur
Ik vind het erg jammer dat Mssr Renard MusicMeter weer achter zich gelaten heeft. Ik vind het een erg prettige user, met een interessante muzieksmaak en met boeiende invalshoeken en gedachten. Ik mag hem graag (voor zover je dat enkel digitaal kan stellen).
Jammer. Ik hoop dat hij uiteindelijk weer terugkomt.
Jammer. Ik hoop dat hij uiteindelijk weer terugkomt.
0
geplaatst: 18 december 2020, 17:08 uur
Rogyros schreef:
Ik hoop dat hij uiteindelijk weer terugkomt.
Ik hoop dat hij uiteindelijk weer terugkomt.
De vraag is niet of hij terug komt maar wanneer hij terug komt ( en onder welke naam).
1
geplaatst: 18 december 2020, 17:33 uur
Rudi S schreef:
De vraag is niet of hij terug komt maar wanneer hij terug komt ( en onder welke naam).
(quote)
Waarschijnlijk heb je gelijk.

(Mijn kerst is er niet door verstoord hoor...
)* denotes required fields.