De Site / Algemeen / Uitschrijven
zoeken in:
1
Mssr Renard
geplaatst: 6 december 2020, 13:28 uur
Rudi S schreef:
Oh, als dat een symptoom is moeten er hier en daar wel meer naar de teststraat
(quote)
Heeft u een kort lontje? Laat u dan direct testen!
2
geplaatst: 6 december 2020, 13:43 uur
geplaatst: 3 november 2019, 20:57 uur
Lachende derde geband wegens herhaaldelijk overtreden van de gedragsregels en negeren van waarschuwingen
Lachende derde geband wegens herhaaldelijk overtreden van de gedragsregels en negeren van waarschuwingen
Blijkbaar was dat virus al in het land op 3 november vorig jaar.
13
geplaatst: 6 december 2020, 13:44 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Verlies van smaak is wel een symptoom, dus ik heb slecht nieuws voor sommige users hier...
0
geplaatst: 6 december 2020, 13:56 uur
aerobag schreef:
Verlies van smaak is wel een symptoom, dus ik heb slechts nieuws voor sommige users hier...
(quote)
Verlies van smaak is wel een symptoom, dus ik heb slechts nieuws voor sommige users hier...
En als die smaak er nooit geweest is?

0
Mssr Renard
geplaatst: 6 december 2020, 14:09 uur
Verlies van slechte smaak kan een goed iets zijn.
3
ohmusica
geplaatst: 6 december 2020, 15:56 uur
Mssr Renard schreef:
@lachende derde heeft zich gisteren uitgeschreven.
Ik vind altijd dat de users met de meest eclectische en grensverleggende smaken het meest grillig zijn en komen en gaan weer komen. Dat is jammer, maar we zien hem/haar snel weer terug, dat weet ik zeker.
En dan gaat hij/zij weer obscure platen reviewen en onder de aandacht brengen. Tot dan!
@lachende derde heeft zich gisteren uitgeschreven.
Ik vind altijd dat de users met de meest eclectische en grensverleggende smaken het meest grillig zijn en komen en gaan weer komen. Dat is jammer, maar we zien hem/haar snel weer terug, dat weet ik zeker.
En dan gaat hij/zij weer obscure platen reviewen en onder de aandacht brengen. Tot dan!
Er is hier nooit ‘onderzoek’ naar gedaan, mume is een een open platform waar iedereen zich kan aanmelden en zich kan manifesteren. De beweegredenen de motivatie kunnen heel verschillend zijn, zoals dat ook bij Twitter of Instagram het geval is. De redenen waarom mensen zich willen uitschrijven, daar wordt ook niet naar gevraagd (vermoed ik zo). Het reviewen van platen zonder respons van anderen, lijkt me ook wel wat mager. Ik denk ook dat niet iedereen zó in de muziek zit, al kan je MuMe gebruiken voor je eigen muzikale boekhouding, zoals ik min of meer ook bij Moviemeter erin zit

1
geplaatst: 6 december 2020, 16:32 uur
Mssr Renard schreef:
Ik vind altijd dat de users met de meest eclectische en grensverleggende smaken het meest grillig zijn en komen en gaan weer komen.
Ik vind altijd dat de users met de meest eclectische en grensverleggende smaken het meest grillig zijn en komen en gaan weer komen.
Klopt, ik heb als Taylor Swift fan nog geen ban gehad en heb mij nog nooit uitgeschreven.
Meteen maar een boks voor iedereen.
0
Mssr Renard
geplaatst: 6 december 2020, 16:36 uur
Rudi S schreef:
Klopt, ik heb als Taylor Swift fan nog geen ban gehad en heb mij nog nooit uitgeschreven.
(quote)
In je 5sterren lijstj staat ook Vektor - Terminal Redux (2016) , dus kijk maar uit
4
geplaatst: 6 december 2020, 16:52 uur
In het bantopic stond eerder:
waarna Lachende derde zich heeft uitgeschreven.
Wie zoekt naar "persoonlijke aanvallen", moet weten dat het hier slecht kersten eten is.
Het gaat over muziek, smaken verschillen en daarom zouden in de basis persoonlijke aanvallen helemaal geen ruimte moeten hebben.
Dan moet je nog wel kunnen zeggen dat je een bepaald album een kut-album vind. Maar dat hoeft niet te leiden tot "persoonlijke aanvallen" richting iemand die hetzelfde album een mijlpaal noemt.
Als het daar over zou zijn gegaan, ik heb de discussie tussen beide kemphanen niet gevolgd.
In de regel zijn we hier met z'n allen vrij stoffige muziekverzamelaars met één gezamenlijk doel: het nuttigen van zoveel mogelijk muziek inclusief alle bijbehorende facetten rond muziekliefhebberij.
RichardKoning en Lachende derde geband vanwege vervelende persoonlijke aanvallen over en weer.
Wie zoekt naar "persoonlijke aanvallen", moet weten dat het hier slecht kersten eten is.
Het gaat over muziek, smaken verschillen en daarom zouden in de basis persoonlijke aanvallen helemaal geen ruimte moeten hebben.
Dan moet je nog wel kunnen zeggen dat je een bepaald album een kut-album vind. Maar dat hoeft niet te leiden tot "persoonlijke aanvallen" richting iemand die hetzelfde album een mijlpaal noemt.
Als het daar over zou zijn gegaan, ik heb de discussie tussen beide kemphanen niet gevolgd.
In de regel zijn we hier met z'n allen vrij stoffige muziekverzamelaars met één gezamenlijk doel: het nuttigen van zoveel mogelijk muziek inclusief alle bijbehorende facetten rond muziekliefhebberij.
0
Mssr Renard
geplaatst: 6 december 2020, 16:57 uur
musician schreef:
(quote)
Je bent zelf een stoffige muziekverzamelaar.
0
Mssr Renard
geplaatst: 6 december 2020, 18:08 uur
Ik kan trouwens slecht tegen stofmijt, dus zie mij graag als een niet-stoffige muziekverzamelaar.
3
geplaatst: 6 december 2020, 18:30 uur
aerobag schreef:
Verlies van smaak is wel een symptoom, dus ik heb slecht nieuws voor sommige users hier...
(quote)
Wat was jouw resultaat?
3
geplaatst: 6 december 2020, 22:48 uur
MODS, dit is een persoonlijke aanval
als je al geen smaak had, kun je het ook niet verliezen, dus ik zit veilig
6
geplaatst: 6 december 2020, 22:54 uur
musician schreef:
Daar hou ik van, als mensen hun spreekwoorden aan het seizoen aanpassen

0
geplaatst: 16 december 2020, 16:51 uur
1
geplaatst: 16 december 2020, 17:18 uur
Ja, dat is inderdaad jammer, had met beide contact.
Wat betekent 'weet er iets van', had het iets te maken met de site zelf of waren er andere redenen voor het vertrek?
Wat betekent 'weet er iets van', had het iets te maken met de site zelf of waren er andere redenen voor het vertrek?
4
geplaatst: 16 december 2020, 17:36 uur
ZAP! schreef:
Recentelijk zijn Hendrik68 en Wandelaar gaan wandelen... ik weet er alles (of tenminste iets) van, maar toch jammer.
Recentelijk zijn Hendrik68 en Wandelaar gaan wandelen... ik weet er alles (of tenminste iets) van, maar toch jammer.
Wandelaar heeft misschien wel abonnement of een meerrittenkaart - hij heeft het al eerder gedaan. Misschien probeert ie Mssr Renard - no offence, man
- voorbij te steken die heeft 't al 3* gedaan.
0
geplaatst: 16 december 2020, 17:41 uur
musician schreef:
Nee, van hun vertrek weet ik niets. Ik doelde op mijn eigen ervaring met uitschrijven (en wederkeren). Wat betekent 'weet er iets van', had het iets te maken met de site zelf of waren er andere redenen voor het vertrek?

0
geplaatst: 16 december 2020, 17:45 uur
Wandelaar is idd al eerder gaan wandelen. Was hij voorheen niet fedde ?
Hendrik68 verrast me. Ik denk niet dat de site de reden is. Die maakte zich denk ik niet druk om bugs of andere zaken die niet lekker liepen
Hendrik68 verrast me. Ik denk niet dat de site de reden is. Die maakte zich denk ik niet druk om bugs of andere zaken die niet lekker liepen
0
geplaatst: 16 december 2020, 17:47 uur
Ai, jammer.
Ik vind het gelijk zo drastisch. Je hebt allemaal wel eens dat je denkt van effe niet of ik vind het wat minder leuk.
Take a break.
Ik kan uiteraard niet in de hoofden kijken van de users. Respecteren maar.
Misschien op een dag......
Ik vind het gelijk zo drastisch. Je hebt allemaal wel eens dat je denkt van effe niet of ik vind het wat minder leuk.
Take a break.
Ik kan uiteraard niet in de hoofden kijken van de users. Respecteren maar.
Misschien op een dag......
6
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 16 december 2020, 18:13 uur
Ah, in een ver verleden heb ik het ook nog gedaan, maar na een periode van bezinning was ik terug welkom. Het helpt als je je het niet te veel aantrekt en gewoon lekker je ding doet. Ook als crewlid gedurende vier jaar heb ik een paar malloten op mijn dak gehad, maar in die periode heb ik mijn assertiviteit iets kunnen aanscherpen maar allerbelangrijkst bleef een open en serene communicatie. Op ieder forum zou als ondertitel moeten staan: "Het absolute gelijk bestaat niet."
De overgrote meerderheid positieve ervaringen overstemt nog altijd dat aantal minder positieve ervaringen, in een hobby heb je altijd tegenkanting van één of andere persoon, dat is het leven eenmaal anno 2020. Hier is er wisselwerking mogelijk tussen gelijkgestemden en andersdenkenden, zolang men zich een beetje aan de gedragsregels houdt, wat niet zo moeilijk is: behandel gewoon de mensen zoals je zelf wilt behandeld worden.
Na een tijd leer je een aantal collega's hierop kennen en gaat je interesse hierdoor veranderen en het liefst van al met een bredere kijk als gevolg. Dat was hét fantastisch gevolg van mijn tour of duty als crewlid: heel veel nieuwe muziek ontdekt en contacten kunnen leggen met heel aardige mensen. "You know who you are!"
De overgrote meerderheid positieve ervaringen overstemt nog altijd dat aantal minder positieve ervaringen, in een hobby heb je altijd tegenkanting van één of andere persoon, dat is het leven eenmaal anno 2020. Hier is er wisselwerking mogelijk tussen gelijkgestemden en andersdenkenden, zolang men zich een beetje aan de gedragsregels houdt, wat niet zo moeilijk is: behandel gewoon de mensen zoals je zelf wilt behandeld worden.
Na een tijd leer je een aantal collega's hierop kennen en gaat je interesse hierdoor veranderen en het liefst van al met een bredere kijk als gevolg. Dat was hét fantastisch gevolg van mijn tour of duty als crewlid: heel veel nieuwe muziek ontdekt en contacten kunnen leggen met heel aardige mensen. "You know who you are!"
3
geplaatst: 16 december 2020, 19:03 uur
Sir Spamalot schreef:
Het helpt als je je het niet te veel aantrekt en gewoon lekker je ding doet.
Het helpt als je je het niet te veel aantrekt en gewoon lekker je ding doet.
Dat werkt voor mij. In een paar topics ben ik erg actief en de rest geloof ik wel. Dat veel mensen met Eefje de Visser weglopen, maar ik er niet of nauwelijks iets mee kan... daar kan ik me echt niet druk om maken.
Gewoon focussen op de topics waar je wel wat uithaalt voor jezelf en die topics waar je je aan kunt ergeren links laten liggen.
De bijdragen in het wandeltopic van Wandelaar zal ik in ieder geval missen.
0
geplaatst: 16 december 2020, 19:07 uur
Mjuman schreef:
Wandelaar heeft misschien wel abonnement of een meerrittenkaart - hij heeft het al eerder gedaan. Misschien probeert ie Mssr Renard - no offence, man
- voorbij te steken die heeft 't al 3* gedaan.
(quote)
- voorbij te steken die heeft 't al 3* gedaan. Of Cured, die is in al +10 reïncarnaties teruggekeerd in de muziekhemel op Aarde

1
geplaatst: 16 december 2020, 19:12 uur
Sommige platen/artiesten zijn echt een beetje kindjes van je. En het gemak waarmee platen en songs worden afgebrand zint me niet. Terwijl elke nieuwe mainstream-popplaat bejubeld wordt.
Dit is soms geen muzieksite, maar een site voor mainstreampop. Als ik ook zie met welk gemak sommigen door hele discografieen heen racen of de gehele top250 eventjes doornemen. Lees de reacties maar.
Mijn reactie (om te voorkomen dat we hier offtopic raken)
0
geplaatst: 16 december 2020, 19:52 uur
Gretz schreef:
Of Cured, die is in al +10 reïncarnaties teruggekeerd in de muziekhemel op Aarde
(quote)
Of Cured, die is in al +10 reïncarnaties teruggekeerd in de muziekhemel op Aarde
10? Daar kan wel een 0 achter denk ik.
* denotes required fields.