MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Uitschrijven

zoeken in:
panjoe schreef:
Goeie discussies mensen, maar laten we dit topic vanaf nu weer gebruiken waar het voor bedoeld is: over uitschrijven en uitschrijvingen.

Ja, de bedoeling is zó heel duidelijk omschreven. …??? Beperk het voor degenen die vragen hebben over het uitschrijven of degenen die zich willen uitschrijven, die daar nog vragen over hebben, en/of die daar zelf een mededeling over willen doen. Dit lijkt me veel zuiverder.
Discussie over uitschrijvingen gaat vaak buiten degene om die zich heeft uitgeschreven, leidt ook tot gejammer en speculaties etc.
Dan heb je nog de herintreders, verzin hier een andere rubriek voor.

Zoals ik al aangaf in het mailtje om me weer in te schrijven, tijdelijk deactiveren zou misschien een oplossing zijn. De verleiding om anders te posten blijft anders wellicht te groot, en de stap naar uitschrijven is toch net dat beetje verder. Ik weet niet of het zou werken, voor mij persoonlijk in ieder geval zou het de perfecte tussenstap zijn die ook een stuk minder dramatiek met zich meebrengt!

ForWhomThePeteTolls schreef:
(...) tijdelijk deactiveren zou misschien een oplossing zijn (...)

Je zit zelf achter de knoppen.
Je bepaalt zelf of je zin of geen zin hebt om te reageren, waar dan ook op. Of je stelt jezelf grenzen.
Zoals niet meer dan 30 platen kopen op een platenbeurs.
Dat is beter dan elke platenbeurs te gaan mijden. Daar word je natuurlijk ook niet vrolijk van.
En 30 platen is altijd nog weer beter dan niks.
Dus wat is een redelijk aantal reacties voor deze site? Maximaal 10 per dag? Dan tel je daarna tot honderd en zet je de computer uit.

Maar sommige mensen zijn bijvoorbeeld verslavingsgevoelig. Tegen een alcoholist heeft het ook weinig zin om te zeggen: joh, dan stop je toch gewoon na twee biertjes. Dan werkt geheelonthouding beter dan matiging.

En verslaving/alcoholisme is een extreem geval maar over het algemeen werkt voor de een matiging prima en voor de ander niet. Is ook een gevalletje zelfkennis.

Uitschrijven en deactiveren komt trouwens op hetzelde neer. In feite word bij uitschrijving je account gedeactiveerd. Vandaar dat ie ook weer geactiveerd kan worden.

musician schreef:
(quote)

Je zit zelf achter de knoppen.
Je bepaalt zelf of je zin of geen zin hebt om te reageren, waar dan ook op. Of je stelt jezelf grenzen.
Zoals niet meer dan 30 platen kopen op een platenbeurs.
Dat is beter dan elke platenbeurs te gaan mijden. Daar word je natuurlijk ook niet vrolijk van.
En 30 platen is altijd nog weer beter dan niks.
Dus wat is een redelijk aantal reacties voor deze site? Maximaal 10 per dag? Dan tel je daarna tot honderd en zet je de computer uit.

Ik vrees ook dat dit niet zo werkt. Je zit dan wel achter de knoppen, maar het brein werkt anders. De vrees om iets te missen, die ene like, of reactie of discussie. Zit je psychisch niet lekker in je vel, dan is het nog moeilijker om afstand te nemen. Daarom is dat uitschrijven nog niet eens zo gek, het geeft even wat lucht en afstand. Alleen moet er niet zo'n heisa (in deze rubriek) omheen worden gemaakt.

Arrie schreef:
Uitschrijven en deactiveren komt trouwens op hetzelde neer. In feite word bij uitschrijving je account gedeactiveerd. Vandaar dat ie ook weer geactiveerd kan worden.

Ik weet het, daar al mijn posts nog actief zijn. Mij idee zou zijn om een deactivatie ook echt tijdelijk te laten zijn zonder een limiet van tijd, zoals nu het uitschrijven is (mogelijk met behoud van stemmen, dat zou wel heel fijn zijn). En uitschrijven zou dan ook echt uitschrijven zijn. Als ik even voor mezelf mag spreken... Ik heb soms even die adempauze nodig... Deze keer heb ik hem niet lang genoeg genomen, maar dat had ik al uitgelegd! Het was ook zomaar een hersenspinsel...

Arrie schreef:
Je bent wel al je stemmen kwijt, toch?

En als je uitgeschreven bent tellen je (voormalige) stemmen in ieder geval niet mee voor de ratings bij de albums, uiteindelijk toch de kern van deze site.

Begrijp me niet verkeerd, het was geweldig dat de gemiddelden van de Dire Straits-albums omhoog schoten toen jij je uitschreef, maar in sommige gevallen vind ik het wel zonde.

Alsof ik ooit die albums heb uitgeluisterd.

Maar klopt inderdaad.

Arrie schreef:

chevy93 schreef:
Je bent wel al je stemmen kwijt, toch?

En als je uitgeschreven bent tellen je (voormalige) stemmen in ieder geval niet mee voor de ratings bij de albums, uiteindelijk toch de kern van deze site.

Begrijp me niet verkeerd, het was geweldig dat de gemiddelden van de Dire Straits-albums omhoog schoten toen jij je uitschreef, maar in sommige gevallen vind ik het wel zonde.

Ook na een ban worden je stemmen gewist - zou in het onderhavige geval een verklaring kunnen zijn.

Volgens mij vervallen de stemmen een week nadat het account gedeactiveerd is, het zij door een ban of uitschrijving. Idealiter zou die termijn wat langer zijn, want de meeste bans duren wat langer.
De moderator kan ze ook zelf in 1 keer verwijderen, maar dat gebeurt waarschijnlijk alleen als er sprake is van stemfraude.

Mssr Renard
Hartjes blijven staan. Die verdwijnen nooit. Want dat heb ik gezien.

Mssr Renard
Het getreiter van sommige users vind ik niet okay. Ik voel me niet op mijn gemak op deze site en zal me dan ook een tijd uitloggen. Als ik me uitschrijf is dat ook weer voer voor getreiter, dus dan maar even zo.

Minder treiteren kan ook, maar dat zit er niet in bij sommigen.

Dat is radicaal, Mssr Renard. Ik zal je missen.

Mssr Renard schreef:
Het getreiter van sommige users vind ik niet okay. Ik voel me niet op mijn gemak op deze site en zal me dan ook een tijd uitloggen. Als ik me uitschrijf is dat ook weer voer voor getreiter, dus dan maar even zo.

Jammer om dit te horen, treiteren (pestgedrag) zou je kunnen benoemen, misschien wie de schoen past…. vaak worden juist mensen gepest wie hier gevoelig voor zijn of zich niet weten te verweren en dan afhaken. Treiteraars zien vaak niet de gevolgen in van hun gedrag of hebben zelf een probleem.

Jammer Mssr Renard ik vind je enthousiasme aantstekelijk en zal je stukken missen.
Kun je het getreiter niet aangeven bij de mods waarbij je aangeeft wie het doet en wat?
Anyway, heel vervelend.

Mssr Renard schreef:

Jammer, je bijdragen zijn altijd leuk om te lezen. Je hebt ook een interessante muzieksmaak, meestal heb ik van de albums en artiesten waar je berichten van plaatst nog nooit gehoord en ga ik die op Spotify even proberen. Wat dan ook weer leuke suggesties van Spotify zelf oplevert in mijn playlist:)

Klote om te horen dat je je niet op je gemak voelt op deze site, mssr Renard. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Goh, ik wilde net Aimee Mann opzetten, geïnspireerd op jouw berichten in 'Wat draai je nu'. Vervelend dat het zo loopt, Michiel!

Rond de zevende keer dat hij zich uitschrijft, en volgend jaar dus weer voor rond de zevende keer terug. Gaan we de tiende terugkomst vieren?

Mssr Renard schreef:

Wel jammer, ik lees de wandelgebeurtenissen graag.
En idd misschien aan de mods aangeven

Jammer, maar hopelijk tot snel Michiel!

@ Juul1998B: Ik denk dat de meeste onder ons de betreffende individuen er wel kunnen uithalen.

Jammer, ik wou echt eens goed de tijd nemen om zijn favo albums te checken, maar waarschijnlijk en hopelijk tot weerziens Mssr Renard.

Jammer om te horen, en hopelijk tot weerziens.

Vraag me wel af of dat treiteren dan enkel via PM gebeurt, want ik kom het zelf eigenlijk niet tegen op het forum. Maar wellicht hebben we allebei een andere definitie van treiteren, dat zou me ook niets verbazen.

Ik zag wel een bericht dat een toevoeging van hem opeens verdwenen zou zijn. Dat ging om iets van Jethro Tull die er overigens inmiddels wel (weer?) op staat.

Of dat t is weet ik niet en of er iets "achter de schermen" is voorgevallen weet ik ook niet, the truth is out there...

Jammer, Mssr Renard.
Hopenlijk tot binnenkort.

Mssr Renard schreef:

Ik weet niet wat er is gebeurd, maar heel vervelend inderdaad.
Feitelijk lenen album en forum 'gesprekken' inzake muziek zich niet voor treiteren. Degenen die je hebben weggepest mogen zich dat aantrekken.
Er zijn overigens voldoende forums op deze site waar wel normaal wordt geconverseerd (en gewerkt). Dus ik was wel een beetje benieuwd naar de achtergrond.

Ik sluit aan bij bovenstaande berichten, vervelend dat het zo loopt Mssr Renard. Ik lees je bijdragen altijd graag, dus hopelijk zien we je weer een keer verschijnen. Succes in ieder geval, en laat je niet gek maken door die enkele vervelende personen. Die zijn de aandacht niet waard.

Treiteren lijkt me inderdaad niet in de openbaarheid gebeuren, daar is immers de 'meld misbruik' knop voor. Vraag me wel af wat volwassen mensen bezielt om op een muziekforum andere gebruikers te gaan treiteren, al dan niet over muziek.

Maar goed, als ik het gemiddelde commentaar onder een YouTube video lees, dan verbaast me niet meer.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.