MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Rufus schreef:
Ik hoop toch dat zoeken op gebruikersnaam snel word opgelost.
Gebruik ik vaak.

Het probleem met zoeken op gebruikersnaam is een hardnekkig probleem op vrijwel alle metersites, eerder werkte het hier en was het stuk op MovieMeter. We proberen er vat op te krijgen en het zo snel mogelijk in orde te maken.

neo schreef:
Vooruit lopend op de mogelijke toevoeging van nieuws op deze site, op de voorpagina en bij elk album, vind ik het op Musicmeter mogelijk nog erger als op Moviemeter. Waar ik persoonlijk op Moviemeter nog binnen alle genres en soorten film rondkijk, is een muziekliefhebber vaak veel meer geconcentreerd op bepaalde soorten muziek. Voor zover het al mogelijk te overtreffen is, is het een ware hel mocht ik bij genres die ik liefheb ook maar iets van een nieuws zien uit genres en soorten muziek waar ik niks mee heb.

Je hoeft vooralsnog niet te 'vrezen' voor nieuws op MusicMeter. Er zal op korte termijn zeer weinig worden gewijzigd aan de huidige opmaak van de website.

musicfriek schreef:
Krijg het idee dat er vrij weinig met onze meldingen gedaan wordt. Heb tijd geleden 2x aangegeven dat de statistieken bij Katie Crutchfield niet klopt en dat klopt nog steeds niet....
(quote)

Ik vind de site alleen maar achteruit gegaan sinds de overname en vooral de communicatie naar ons users toe, erg jammer. Motiveert niet echt om nog iets te melden hier.

Wat mankeert er volgens jou aan de statistieken bij deze artiest? Ik heb even zitten kijken, maar kan het zelf niet vinden.

aerobag schreef:
Ik zou graag nog even onder de aandacht willen brengen dat het release-overzicht nog niet optimaal werkt. Als ik naar het release-overzicht van Maart 2020 ga, dan kom ik terecht op de releases van januari 1970.

Ik weet dat het al een paar keer aangekaart is en Je kan denken wat boeit het nou, maar voor de automatische nummer nominaties in het Song van het Jaar 2020-topic haal ik elke maand een zestal nummers uit de meest populaire albums op MusicMeter op basis van dit overzicht.

En je moet goed begrijpen dat deze nominaties voor de stemmers een nauwer proces volgt dan de nationale verkiezingen, bij de minste of geringste foutieve nominatie scheuren ze mij he-le-maal uit elkaar. Ik zeg dit dan ook vooral om mijn eigen hagje te beschermen (en zodat we onze forum-spelletjes kunnen blijven spelen)

Ook deze bug zojuist doorgezet naar de developers.

Casartelli (moderator)
dion.ollie schreef:
Ook deze bug zojuist doorgezet naar de developers.
Ik meen me te herinneren dat hier ook al een root cause gevonden was, in de taal waarin de maanden aangeroepen werden. Daarom leverde het een bug op voor maart, mei en oktober, waar de drie-letterafkorting in het Engels anders is dan in het Nederlands.

Casartelli schreef:
(quote)
Ik meen me te herinneren dat hier ook al een root cause gevonden was, in de taal waarin de maanden aangeroepen werden. Daarom leverde het een bug op voor maart, mei en oktober, waar de drie-letterafkorting in het Engels anders is dan in het Nederlands.

Maar het probleem blijft bestaan? Voor developers moet dit dus een kleine aanpassing zijn?

Casartelli (moderator)
dion.ollie schreef:
Maar het probleem blijft bestaan? Voor developers moet dit dus een kleine aanpassing zijn?
Ik herinner me alleen dat ik deze verklaring langs zag komen, dus ik dacht dat even te melden voordat er wielen opnieuw uitgevonden worden. Verder gaat het over een functionaliteit die ik nooit gebruik, dus het antwoord daarop moet ik je schuldig blijven.

Het zoeken op albumnaam werkt ineens niet meer.

Waar kunnen we nog wel op zoeken?
- op artiest
- op forumtopic

itchy schreef:
Het zoeken op albumnaam werkt ineens niet meer.

Waar kunnen we nog wel op zoeken?
- op artiest
- op forumtopic

We zijn momenteel aan het kijken waar het misgaat met zoeken op gebruikersnaam. Om dat te kunnen bewerkstelligen zal de gehele database gereset moeten worden. Verwachting is dus dat dit even gaat duren. Weet in ieder geval dat dit probleem dus bekend en oplosbaar is.

dion.ollie schreef:
(quote)

Het probleem met zoeken op gebruikersnaam is een hardnekkig probleem op vrijwel alle metersites, eerder werkte het hier en was het stuk op MovieMeter. We proberen er vat op te krijgen en het zo snel mogelijk in orde te maken.

Wat is precies de reden dat de zoekfunctie al een aantal maanden af en aan met hardnekkige problemen kampt, die maar niet kunnen worden opgelost? In de 13 eerdere jaren dat ik hier actief was waren er zelden bugs van deze grootte.

Gretz schreef:

Wat is precies de reden dat de zoekfunctie al een aantal maanden af en aan met hardnekkige problemen kampt, die maar niet kunnen worden opgelost? In de 13 eerdere jaren dat ik hier actief was waren er zelden bugs van deze grootte.

Dat heeft ironisch genoeg te maken met grote wijzigingen op de website van MovieMeter. Daar hebben alle andere Meter-sites soms last van. Het enige wat we kunnen doen is deze bugs opsporen en ze verhelpen, maar ik verwacht dat er zich daarvan de komende tijd nog wel meer voor gaan doen. We hopen hierbij op begrip, waar we die nog kunnen verwachten.

OK. Intenties begrepen en technische problemen (bugs) zijn onder de aandacht. Daarvoor dank.
Nu nog het vertrouwen. Iets met te voet en te paard was het spreekwoord. De tijd zal het leren.

Ik snap het probleem niet: bij mijn gebruikersnaam krijg ik honderden mooie hits. Zelfs als ik slechts tweederde deel van mijn naam gebruik.

aan de andere kant...heb ik zomaar een gat in mijn geheugen van twee dagen. In alle openheid verloren gegaan. On topic, dat wel.

dion.ollie schreef:
(quote)

Weet niet precies wat het is, maar Mjuman lijkt er meer over te weten. Is, als ik me niet vergis, de typische default UNIX-date die gebruikt wordt. 1-1-1970.

dion.ollie schreef:
(quote)

Wat mankeert er volgens jou aan de statistieken bij deze artiest? Ik heb even zitten kijken, maar kan het zelf niet vinden.

Er staat dat ze 3 albums heeft maar ze heeft er meer.

Bij het releaseoverzicht komt bij Maart 2020 en Mei 2020 het jaartal 1970 lijst tevoorschijn. Ik weet niet of dit al gemeld is. Bij deze anders nog, Je kan er alsnog wel komen maar dan met een omweg. Ff weg klikken en alsnog op de desbetreffende maand klikken.

Simon Smith (crew)

Daarom zou het heel handig zijn als iemand de bekende bugs in een lijstje zet, daar is een topic voor!

coldwarkids schreef:
Bij het releaseoverzicht komt bij Maart 2020 en Mei 2020 het jaartal 1970 lijst tevoorschijn. Ik weet niet of dit al gemeld is. Bij deze anders nog, Je kan er alsnog wel komen maar dan met een omweg. Ff weg klikken en alsnog op de desbetreffende maand klikken.

Dit probleem is bekend en er wordt aan gewerkt.

Ik kom net op een pagina en ik word doorgestuurd na een fake - reclame site die me een aanbiedingen wou aansmeren op mijn huidige XS4all abonnement. Dit is niet helemaal wenselijk.

Simon Smith (crew)
Ik heb zaterdag enkele correcties ingestuurd, maar nog geen reactie gehad. Is er een achterstand oid of zijn ze niet doorgekomen? Anders duurt dat nooit zo lang.

Heeft misschien met het huidige aantal mods en crewleden te maken?

Als ze er niet doorgekomen zijn, zouden ze niet in je overzicht staan bij Album Toevoegen. Twee dagen is ook nog vrij kort om je zorgen te maken.

Simon Smith schreef:
Ik heb zaterdag enkele correcties ingestuurd, maar nog geen reactie gehad. Is er een achterstand oid of zijn ze niet doorgekomen? Anders duurt dat nooit zo lang.

Dat zal hier wel wat mee te maken hebben denk ik.

Crew-mededelingen

Simon Smith schreef:

Waar heb je deze achter gelaten?

trebremmit schreef:
(quote)

Dat zal hier wel wat mee te maken hebben denk ik.

Crew-mededelingen

Dit soort links werken ook niet altijd meer. Waarschijnlijk afhankelijk van de manier waarop berichtvolgorde staat ingesteld (van oud naar nieuw of van nieuw naar oud).

Ik word in ieder geval doorgestuurd naar berichten uit 2008.

Dat werkt dan inderdaad ook niet goed.

Ik bedoelde dit bericht van Soledad.

Soledad schreef:
Ik zal mijn crew functie nog niet neerleggen (ik kom pas net kijken) maar uit solidariteit zal ik geen werkzaamheden meer verrichten tot er een gedegen en inhoudelijke reactie is van dion.ollie of meter_fan. Ik sta volledig achter de moderatoren en hun besluit, al is het wel ontzettend jammer dat het op deze manier moet.

Ook namens mij: hartelijk dank voor jullie vrijwillige inzet!

Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat er een paar crewleden ziek zijn of andere werkzaamheden hebben, en het daarom iets langer dan normaal duurt.

trebremmit schreef:
Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat er een paar crewleden ziek zijn of andere werkzaamheden hebben, en het daarom iets langer dan normaal duurt.
Denk ik ook. Ik heb een aantal toevoegingen sinds woensdag in de wacht staan, maar ik wacht gewoon af. Een correctie is wel behandeld, maar ook pas na een paar dagen. Maar dat is nu even zo...

Ter bemoediging meld ik dan maar dat mijn afgelopen vrijdag ingediende correctie zaterdag meteen werd opgepikt en goedgekeurd (door titan). Het kan dus wel...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:11 uur

geplaatst: vandaag om 22:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.