MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Ik mag bij dit album met 11 tracks maar 2 favoriete nummers aanvinken, in plaats van de gebruikelijke 3 bij albums met 11 tracks.

Casartelli schreef:
Ik mag bij dit album met 11 tracks maar 2 favoriete nummers aanvinken, in plaats van de gebruikelijke 3 bij albums met 11 tracks.

Er zullen niet meer dan 2 goede nummers op staan wellicht.

legian schreef:
Waarom mijn naam verschijnt bij het bericht dat je qoute ontgaat mij ook volledig (iets dat me vaker is opgevallen dat niet altijd goed gaat bij qoutes).

Gebeurt volgens mij meestal als een bericht van MovieMeter wordt gequoot op MusicMeter of vice versa.

Het gequote bericht heeft id 6621264 op MovieMeter, het bericht op MuMe dat dit id heeft zal er eentje van jou zijn (met weliswaar een andere tekst).

dion.ollie, kunnen jullie een update van de huidige status geven en ook een aantal hardnekkige bugs (lege pagina's als je op notificaties klikt, kapotte donatiefunctie) fixen?

herman schreef:
(quote)

Gebeurt volgens mij meestal als een bericht van MovieMeter wordt gequoot op MusicMeter of vice versa.

Het gequote bericht heeft id 6621264 op MovieMeter, het bericht op MuMe dat dit id heeft zal er eentje van jou zijn (met weliswaar een andere tekst).

dion.ollie, kunnen jullie een update van de huidige status geven en ook een aantal hardnekkige bugs (lege pagina's als je op notificaties klikt, kapotte donatiefunctie) fixen?

Wat herman zegt, klopt. Dat komt omdat users per meter-website een andere code hebben. Wat betreft de ander bugs, kan ik alleen maar zeggen dat ik ze nogmaals heb aangekaart. De lege topic-bug wordt nog steeds aan gewerkt. Dat is vrij omvangrijk probleem waarvan de oorzaak diep in de 'bedrading' zit. Ik hoop dat daar deze week een oplossing voor is.

Razoreater schreef:
Ik heb nu al een tijdje regelmatig deze schermvullende reclames waarbij ik niet kan stemmen of zoeken, nogal storend.
https://i.ibb.co/YP76gdb/Screenshot-2020-08-11-at-10-10-30.png
https://i.ibb.co/5vGhS2c/Screenshot-2020-08-11-at-10-10-43.png

@dion.ollie is hier iets aan te doen? Ik heb nu ook regelmatig mobile ads van o.a. Delta die over onderdelen of zelfs de gehele site vallen waardoor ik weinig meer kan doen.

Razoreater schreef:
(quote)

@dion.ollie is hier iets aan te doen? Ik heb nu ook regelmatig mobile ads van o.a. Delta die over onderdelen of zelfs de gehele site vallen waardoor ik weinig meer kan doen.

Yes, die oplossing is voorlopig nog even donatie, maar aangezien dat stuk is, moet ik je nog even teleurstellen. Van die bug, evenals het lege topic-probleem EIS IK dat daar komende week aandacht aan besteed wordt en wil ook een datum stellen. Daar lopen we nu al veel te lang tegenaan te hikken.

Mssr Renard
Wat is er mis met doneren?
Niet doneren maar wel aandacht vragen voor issues, daar vind ik wel wat van.

Waar verdient de site meer aan, vraag ik mij af: donaties of reclame-inkomsten?

Want in dat laatste geval moet ik inbinden.

Mssr Renard schreef:
Niet doneren maar wel aandacht vragen voor issues, daar vind ik wel wat van.
Wat een onzin. Er is niets mis met ads, maar de site moet ook zonder donatie gewoon goed blijven functioneren. Nu slopen bepaalde ads de website.

dion.ollie schreef:
(quote)

Yes, die oplossing is voorlopig nog even donatie, maar aangezien dat stuk is, moet ik je nog even teleurstellen. Van die bug, evenals het lege topic-probleem EIS IK dat daar komende week aandacht aan besteed wordt en wil ook een datum stellen. Daar lopen we nu al veel te lang tegenaan te hikken.

Is het een idee om net zoals op TVmeter gedaan is, de reclames uit te zetten voor bepaalde gebruikers aan de hand van verschillende criteria? Niet dat het probleem zo opgelost wordt, maar het haalt misschien wel wat van het gezeur hier weg. Of is dat te kostbaar om hier toe te passen?

CHIEP (crew)
Dat gaat het probleem inderdaad niet oplossen. Heel dat advertentiegedoe moet na al die maanden gewoon eindelijk eens worden aangepakt. Punt.

Het moet ook zeker opgelost worden. Maar dat lijkt in de praktijk een haast onmogelijke opdracht. Hoe lang wordt er namelijk al niet geroepen dat het opgelost word, maar zonder succes. En dan is het nog maar de vraag of ze er überhaupt mee bezig zijn. Want de woorden van dion.ollie zijn vrijwel niets waard. Elke paar dagen is er weer hetzelfde bericht, het moet opgelost worden, excuses, is het ermee eens, wordt aan gewerkt.... Maar waar zijn die resultaten dan?

Ze mogen dan ook wel een keer ons als gebruikers tegemoet komen vind ik. Helemaal gezien ze het op Tvmeter ook gedaan hebben. Of gaat dion.ollie nu ineens met zijn vuist op de tafel slaan daar?

hoi123 schreef:
(quote)
Dit geldt nog steeds voor albums met songtitels met niet-Europese tekens. Kan hier wat aan gedaan worden?

legian schreef:
(quote)

Is het een idee om net zoals op TVmeter gedaan is, de reclames uit te zetten voor bepaalde gebruikers aan de hand van verschillende criteria? Niet dat het probleem zo opgelost wordt, maar het haalt misschien wel wat van het gezeur hier weg. Of is dat te kostbaar om hier toe te passen?

Dit hebben we in het verleden al eens aangeboden en uitgebreid besproken met cosmic kid - er zijn zelfs al drempelwaarden gesteld voor een dergelijk systeem - maar daar werd heel sceptisch en afkeurend op gereageerd, waardoor dit weer op de plank is beland. Uiteraard is het mogelijk om dit ook hier toe te passen. Dan ga ik daar werk van maken, zodra Roy terug is.

Wat CHIEP zegt is ook zeker waar. Ik wil heel graag dat er wat aan die reclames gedaan wordt, maar ook mijn macht heeft zijn grenzen. Ik wil best met mijn vuist op tafel slaan, maar dan moet ik wel een vuist hebben om mee te slaan. Ik zal mijn woorden voortaan zorgvuldiger kiezen: 'Ik heb het doorgegeven en zal het blijven doorgeven.' Daar is in ieder geval nooit wat aan gelogen.

dix
Ik wordt helemaal tureluurs, zeg maar schijtziek, van die Loveisland banners. Ze blijven komen, verschrikkelijk irritant. Gelukkig is er een topic waar je dat ook hardop kunt zeggen. Rot op met je Loveisland!

Ponty Mython
dix schreef:
Ik wordt helemaal tureluurs, zeg maar schijtziek, van die Loveisland banners. Ze blijven komen, verschrikkelijk irritant. Gelukkig is er een topic waar je dat ook hardop kunt zeggen. Rot op met je Loveisland!

In het uiterste geval kun je er natuurlijk voor kiezen om een [modknip] te gebruiken.

Haha, ja onderaan de pagina

Er is vandaag gewerkt aan een manier om de iDeal-donatiefunctie op de site weer werkend te krijgen. Het is nog niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen. Morgen wordt hier verder aan gebouwd. Ik houd jullie op de hoogte!

dion.ollie schreef:
Er is vandaag gewerkt aan een manier om de iDeal-donatiefunctie op de site weer werkend te krijgen. Het is nog niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen. Morgen wordt hier verder aan gebouwd. Ik houd jullie op de hoogte!

Als het goed is, is het vanaf nu weer mogelijk om te doneren.

Casartelli (moderator)
De lege topics vanuit de updates blijven wel een hardnekkige bug.
Brunniepoo schreef:
Ik vind het overigens wel storend dat de link naar het laatste bericht bij een forumtopic nog steeds regelmatig naar een lege pagina verwijst. Dat duurt inmiddels al maanden, en zo moeilijk is het niet te verhelpen.
Rudi S schreef:
Heb ik ook al diverse keren gemeld.
Het is toch een automatisme om die optie te kiezen en in sommige forumtopics werkt het wel en in andere niet
Brunniepoo schreef:
Tja, het blijft een vermoeden mijnerzijds, maar ik gok dat dit te maken heeft met verwijderde berichten en die zijn er wellicht niet in elk topic. Dat het probleem overigens ineens in meerdere topics optrad doet vermoeden dat er meerdere berichten verloren zijn gegaan en dat de indexen daar niet op zijn aangepast.

Maar opnieuw alle topics indexeren zou het probleem al op kunnen lossen.
Een maand geleden kwam er een in mijn oren tamelijk plausibele reden/oplossing langs. Is hier al concreet naar gekeken, dion.ollie?

dion.ollie schreef:
Als het goed is, is het vanaf nu weer mogelijk om te doneren.
Gelukkig maar!

CHIEP (crew)
Nu de reclames zelf nog aanpakken.

Vandaag idd weer regelmatig een paginavullende advertentie. Ik kan op de mobiele site niets eens een album opzoeken, want telkens ligt er een enorme advertentie overheen. Zodra ik op 'zoeken' klik, is die advertentie spelbreker en kan ik alleen maar teruggaan naar de vorige pagina.

Ik begrijp niet dat ondanks al die eerder gedane meldingen van verschillende users dit nog steeds voorkomt. Dit schiet zijn doel zo toch aardig voorbij.

dion.ollie, kun je dit nogmaals melden bij de (hardleerse?) eigenaar?

Ponty Mython schreef:
(quote)

In het uiterste geval kun je er natuurlijk voor kiezen om een [modknip] te gebruiken.

Daar zit ik inmiddels wel aan te denken. Ik heb helemaal geen probleem met reclames en snap heel goed dat dit de belangrijkste inkomstenbron is en dus noodzakelijk. Maar als de site daardoor een stuk slechter werkt, dan vraagt men er zelf wel een beetje ook.

Mssr Renard
Waarom niet gewoon een kleine bijdrage leveren? Dan ben je een jaar van alle reclames af.

Ik begrijp echt het probleem van doneren niet. Maar ik zal wel weer menig weerwoord hierop krijgen.

Ik snap het als mensen geen reclame willen hebben en dus een donatie gaan doen.

Maat ik heb geen moeite met reclames, dus heb ik persoonlijk geen behoefte om een donatie te doen. En het gaan 'afdwingen' dat ik een donatie ga doen door de site af en toe onmogelijk te maken met reclames, daar heb ik bezwaren tegen.

Natuurlijk weet ik ook wel dat die reclames die de site niet goed functioneerbaar maken niet zo zijn ingericht om bij de gebruikers daadwerkelijk af te dwingen dat ze dan een donatie gaan doen. Maar ik vind het wel de omgekeerde wereld om een donatie te doen omdat die reclames de site bij tijd en wijle onwerkbaar maken.
Ik verwacht van de eigenaar een goedwerkende site, waarbij reclames een zichtbaar onderdeel zijn van MusicMeter, maar geen belemmering om van de functionaliteiten gebruik te maken. Mocht ik - als dat eenmaal zo ver is - de gangbare reclameruimte nog steeds onprettig vinden, dan is er de oplossing van een donatie. Nu niet. De site moet gewoon functioneren.

Mssr Renard
Rogyros schreef:
. En het gaan 'afdwingen' dat ik een donatie ga doen door de site af en toe onmogelijk te maken met reclames, daar heb ik bezwaren tegen.

Dit punt snap ik volkomen. Dat zou nooit de bedoeling mogen zijn. Dat is bijna chantage.

Ik heb sinds kort een sponsor weten te strikken.

Ik gebruik eerlijk gezegd sinds ik weer terug ben een "[mod-knip]". Heb jarenlang gedoneerd, kom ik na een jaartje afwezigheid terug en is het een grote bende qua reclames. Dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Zodra het weer wat op orde is hier zet ik hem uit en/of doe ik weer eens een donatie.

Onweerwolf
Mssr Renard schreef:
(quote)

Dit punt snap ik volkomen.

Als je het wel snapt waarom loop je dan de hele tijd te zeuren over doneren?

Kan je ook doneren voor gezellige reclames?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.