MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
meter_fan (admin)
Ha Sir Spamalot,

Het probleem hiervan ligt bij het feit dat er om 06:00 wat hele zware processen worden gedraaid. Je zou zeggen dat we die dan wat vroeger in de ochtend moeten draaien, bijv. 04:00. Maar daarin liepen we tegen het feit aan dat bepaalde processen op dat tijdstip gewoon noodzakelijk waren. Streamingsdiensten die op die tijdstippen nieuwe films toevoegen, etc.

We zijn er mee in gesprek met de serverproviders.

Hoelang duurt zo'n storting gemiddeld?

Thudd
Om 04:00 kon ik site niet bereiken; om 04:15 ook niet. Moviemeter wel. What's going on...

Sir Spamalot (crew)
meter_fan schreef:
Ha Sir Spamalot,

Het probleem hiervan ligt bij het feit dat er om 06:00 wat hele zware processen worden gedraaid. Je zou zeggen dat we die dan wat vroeger in de ochtend moeten draaien, bijv. 04:00. Maar daarin liepen we tegen het feit aan dat bepaalde processen op dat tijdstip gewoon noodzakelijk waren. Streamingsdiensten die op die tijdstippen nieuwe films toevoegen, etc.

We zijn er mee in gesprek met de serverproviders.

Hoelang duurt zo'n storting gemiddeld?

Gemiddeld een half uur tot drie kwartier.

Verhip. Een nieuwe gadget op mijn smartphone, exclusief op MusicMeter. Na een paar seconden krijg ik onderaan een gratis reclamebanner in beeld en daar nog gratisser bovenop in de rechter onderhoek een filmpje dat vrolijk begint te spelen. Toch blijf ik nog steeds zinsdelen van comments of reviews over platen zien. Jammer. Nu weet ik weer waarom ik hier liever niet meer kom. Tot een volgende keer maar weer.

Sir Spamalot, met die username zou je eigenlijk zo aan de slag kunnen in het nieuwe MusicMeter team. Als strategische man ofzo.

Om de haverklap krijg ik server errors en anderzinse foutmeldingen om de oren.
Is er al een heus professioneel team onderweg van de maan, of gaat dit nog jaren zo door?

Ik laat me hier niet vaak horen, maar nu begin ik dat reclame-gedoe echt goed zat te worden. Eerst die beeldvullende reclames waardoor je gewoon opnieuw de site moest opstarten, toen die reclames over albumhoezen en nu is het zo dat wanneer je naar laatste bericht gaat je gelijk al terug kan scrollen want de reclames duwen de boel naar beneden, of je bent een stuk aan het lezen en je kan weer terug scrollen omdat de reclames hun werk aan het doen zijn. Ik heb het dan maar niet over al dat nerveuze geknipper rondom (je moet immers aandacht blijven trekken voor je product).

De lol is er voor mij echt behoorlijk vanaf zo. Jammer, toch mijn favoriete site, maar op deze manier is dat moeilijk vol te houden

Bij het inloggen de linkerbalk nemen, eerst alles op UIT zetten en daarna opslaan en sluiten, dat helpt goed. Anders is het idd niet te doen. MM is daar overigens niet uniek in, je wordt soms gek van al die commerciele sites met dat nerveuze gedoe. Het werkt gewoon niet en zorgt er voor dat gebruikers gaan afhaken.

Casartelli (moderator)
Ik noem toch de donatiefunctie nog maar eens. En ja, ik herken het argument "belonen van slecht gedrag", maar als je voor 12,50 per jaar daarmee een hoop irritatie over je kennelijk favoriete site afkoopt, is dat met een "tijd is nu eenmaal ook geld" voor jezelf wellicht toch nog goed te praten. Ik doe het in elk geval al jaren en het enige wat ik het afgelopen jaar meegekregen heb over veranderde advertenties is de berichtgeving hier.

Verder valt sinds de overname van de site aan de responstijd van het beheer en het bugfixen nog wel het nodige te verbeteren, maar dat staat mijn gebruikservaring hier nou ook weer niet op dagelijkse basis in de weg.

Casartelli schreef:
Ik noem toch de donatiefunctie nog maar eens. En ja, ik herken het argument "belonen van slecht gedrag"

Bovendien verdienen de eigenaren meer aan iemand die niet doneert en geen [mod-knip] heeft, dan aan iemand die jaarlijks doneert.

Althans, dat was in het tijdperk Jordy zo.

Ponty Mython
Casartelli schreef:
Ik noem toch de donatiefunctie nog maar eens. En ja, ik herken het argument "belonen van slecht gedrag", maar als je voor 12,50 per jaar daarmee een hoop irritatie over je kennelijk favoriete site afkoopt, is dat met een "tijd is nu eenmaal ook geld" voor jezelf wellicht toch nog goed te praten. Ik doe het in elk geval al jaren en het enige wat ik het afgelopen jaar meegekregen heb over veranderde advertenties is de berichtgeving hier.

Verder valt sinds de overname van de site aan de responstijd van het beheer en het bugfixen nog wel het nodige te verbeteren, maar dat staat mijn gebruikservaring hier nou ook weer niet op dagelijkse basis in de weg.

Dat is heel leuk allemaal en wellicht een optie voor de oude garde, maar een site die vol staat met irritante reclame schrikt ook nieuwe gebruikers af. Al die reclame-onzin vertraagt de boel ook enorm, merk ik.

Als website wil je toch zo veel mogelijk gebruikers aantrekken, maar alle focus wat betreft ontwikkeling lijkt gelegd te worden bij TV- en MovieMeter. MusicMeter lijkt vooral een soort van reclame dumpplek.

Yield schreef:
Bij het inloggen de linkerbalk nemen, eerst alles op UIT zetten en daarna opslaan en sluiten, dat helpt goed.
Ja,wat ook goed zou helpen is dat die instellingen onthouden worden. Bij elk bezoek aan de site moet ik die hele riedel weer opnieuw uitschakelen.

Casartelli schreef:
Ik noem toch de donatiefunctie nog maar eens. En ja, ik herken het argument "belonen van slecht gedrag", maar als je voor 12,50 per jaar daarmee een hoop irritatie over je kennelijk favoriete site afkoopt, is dat met een "tijd is nu eenmaal ook geld" voor jezelf wellicht toch nog goed te praten

Ik heb dat in het verleden gedaan, maar helaas geldt je laatste opmerking te sterk voor mij momenteel en heb ik daar even geen trek in. Ik zie niet dat er met liefde omgegaan wordt met deze door ons wel geliefde site waar we allemaal toch veel aan bijdragen op diverse manieren.

Casartelli (moderator)
aERodynamIC schreef:
Ik heb dat in het verleden gedaan, maar helaas geldt je laatste opmerking te sterk voor mij momenteel en heb ik daar even geen trek in. Ik zie niet dat er met liefde omgegaan wordt met deze door ons wel geliefde site waar we allemaal toch veel aan bijdragen op diverse manieren.
Snap ik wel.

Misschien ligt daar voor ons als community ook nog wel wat ruimte ter verbetering. Dit topic loopt zo vol met gevat geformuleerde klachten over advertenties (die dan af en toe gelezen worden, waarna beterschap beloofd wordt, die kennelijk toch weer uitblijft), dat andere issues telkens kopje onder gaan.

Maar zit er bijvoorbeeld al wat schot in de zaak w.b. de lege topic-bug, dion.ollie?

CHIEP (crew)
Dat laatste gaat pas veranderen als de fusie tussen Movie- en TvMeter rond is (heeft hij aldaar laten weten).

Echt, rot op met die FIFA 21 reclame waardoor ik niet meer op de plaatsen knop kan drukken op de mobiele website. Ik kijk nooit voetbal een speel al helemaal geen FIFA!

harm1985 schreef:
en speel al helemaal geen FIFA!

Tja, daar zijn die reclames dan ook voor

harm1985 schreef:
Als ik bij een album van Dave Rawlings Machine op de artiest klik kom ik uit bij David Rawlings' artiesten pagina. Niks mis mee, maar de DRM albums staan niet in de discografie en het DRM alter ego ontbreekt.

Nog steeds niet opgelost. Dave Rawlings Machine is een alternatieve artiesten naam van David Rawlings, maar ik kan dat niet wijzigen bij zijn artiesten pagina waardoor de albums van dat alter ego ook niet bij zijn pagina staan...

Pfffff komt uit het niets (ik had er een tijdje geen last van) die Primera-advertentie mijn hele iPhone-scherm in beslag nemen, bizar irritant. Ik weet dat het trekken is aan een dood paard maar toch: dion.ollie haal het weg please nu

jordidj1 schreef:
haal het weg please nu

Ja, dion.ollie, haal dat dood paard es weg van jordi, die jongen is bang. Niet grappig man. Niet cool bro, wat een maffiastreek.

jordidj1 schreef:

die Primera-advertentie mijn hele iPhone-scherm in beslag nemen, bizar irritant.

Kan jij dat Primera gedoe niet gewoon bannen

Deranged
Durf te wedden dat deze jongens samen biertjes kopen en lopen te lachen.

jordidj1 schreef:
Pfffff komt uit het niets (ik had er een tijdje geen last van) die Primera-advertentie mijn hele iPhone-scherm in beslag nemen, bizar irritant. Ik weet dat het trekken is aan een dood paard maar toch: dion.ollie haal het weg please nu

Is het nu weer een Primera-advertentie, die voor problemen zorgt? Ik kan niet anders zeggen Jordi, zelfs ik begin het gevoel te krijgen dat ik aan een dood paard aan het trekken ben.

Er werd mij afgelopen week nog verteld dat deze advertenties geblokkeerd zouden zijn. Toen ging het nog om de Allianz-reclame met Usain Bolt. Maar wéér achteraan dan.

Usain " not bad for a insurance company " Bolt had ik hier vanochtend nog op bezoek.

Rudi S schreef:
Usain " not bad for a insurance company " Bolt had ik hier vanochtend nog op bezoek.

Ik had 'em teruggeswipe't, niet eraan gedacht dat ie dan bij jou op zou floepen. Mocht ie weer verschijnen, plak ik 'em vast met duct tape

Mjuman schreef:
Mocht ie weer verschijnen, plak ik 'em vast met duct tape

Hij was mij weer te snel af.

Thudd
Zou het mogelijk zijn om users die bijvoorbeeld 2 jaar of langer niet meer actief zijn op MuMe hun stemmen te verwijderen, alsook hun persoonlijke Toplijsten Albums en Artiesten;
op deze manier krijg je imo een veel meer hedendaags beeld van Toplijsten en waarderingen.... anno 2020....
Maar ik schat in dat dit bijna onbegonnen beulswerk is...

Dat gebeurt al voor de top 250, van gebruikers die langer dan 1 of 2 jaar niet zijn ingelogd wordt de top 10 niet meegeteld.

Stemmen helemaal weghalen zou erg zonde zijn, daar zijn juist ook veel tips uit te halen.

BrotherJohn
Thudd schreef:
onbegonnen beulswerk

Dat zal wel meevallen, het zou met een enkele query moeten kunnen, zoiets als "delete from votes where userid in (select id from users where year(lastlogin) < 2019)". Maar zoals herman al zegt is het beter om alle toplijsten / stemmen te bewaren en in de toplijsten alleen de toplijsten / stemmen van recent actieve users mee te nemen. Voor de lijsten gebaseerd op geplaatste stemmen gebeurt dat volgens mij nog niet, daar zou dan evt. een filter tussen kunnen net als bij de Top250.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:26 uur

geplaatst: vandaag om 06:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.