MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Mssr Renard schreef:
(quote)

Nee, want Wikipedia gebruikt cc. De afbeeldingen die je plukt van wikipedia en eventueel Flickr (goed filteren op cc), dan is het toegestaan op wikipedia.

Al sinds 2008 stort ik mij op het compleet maken van de artiestenpagina's en is er is in de jaren weleens een bug geweest (zo vielen een tijdlang de jaartallen weg, dat zie je nog steeds bij sommige artiestpagina's) en werden in het verleden ook niet altijd de foto's goed weergegeven.

dion.ollie / meter_fan hebben jullie al kunnen kijken naar de bug die ervoor zorgt dat een afbeelding op de artiestenpagina niet te vervangen is?

Gretz schreef:
(quote)

dion.ollie / meter_fan hebben jullie al kunnen kijken naar de bug die ervoor zorgt dat een afbeelding op de artiestenpagina niet te vervangen is?

Haha, ik meld allang geen bugs meer man. Ik vind dat idee van crowdfunden wel wat, Teunnis, hup, doe eens een bod. Wellicht kunnen we fuseren met BeatSense

jordidj1 schreef:
(quote)

Haha, ik meld allang geen bugs meer man. Ik vind dat idee van crowdfunden wel wat, Teunnis, hup, doe eens een bod. Wellicht kunnen we fuseren met BeatSense

Ik bied 20 euro! @meter_fan

The Smiths - Barbarism Begins at Home (1985) - MusicMeter.nl

Topnummers, maar hoezo mag dit op de site dan? Hier staan toch geen minstens vier nummers op, al deze nummers waren al eerder uitgebracht... wordt wel heel random zo allemaal... op zich geen probleem mee als er ook singles op Musicmeter komen, maar op deze manier vind ik het echt vreemd, zo tussen legit EP's door. Wat is nu precies de filosofie van de crew aangaande dit soort releases?

Die lijkt mij er ook niet op te mogen, geen drie non-album tracks, en nergens wordt het een ep genoemd.

WhoAmI (crew)
Deze single is in januari 1985 uitgekomen: Barbarism Begins at Home / Shakespeare's Sister by The Smiths (Single, Jangle Pop): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com.
Meat Is Murder, waar de titeltrack op staat, kwam in februari uit, en Shakespeare's Sister kwam in maart op single, met op de B-kant Stretch Out and Wait.
Op het moment van verschijnen zijn het dan 3 non-albumtracks.

Dat is de versie met twee nummers? Als je dan die versie van april toevoegd dan zijn het toch geen drie non-album tracks?

WhoAmI (crew)
Ah, het lijkt erop dat die releasemaanden te ver uit elkaar liggen!
Barbarism Begins at Home by The Smiths (Single; Virgin; VIN45148): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com is ook in januari uitgekomen, maar daar staan geen tracks bij. Ik dacht dat deze dezelfde versie was als de regulier genoemde op Discogs:
Barbarism Begins At Home / Shakespeare's Sister | Discogs
Dat is dus misschien niet zo.
Sowieso zie ik nu op "Barbarism Begins At Home" discography - passionsjustlikemine.com dat in januari alleen promo-versies van deze single uitkwamen. Ze zijn niet zo bestempeld geweest op RYM en Discogs, maar sowieso gaat het bij de januari-releases alleen maar om de 2 tracks tellende versies.

We kunnen dan sowieso concluderen dat deze er inderdaad verkeerd op staat. Mijn excuses voor het misverstand, en bedankt voor het meekijken! Ik heb al als correctie een verzoek tot verwijdering ingediend.

Als er singles toegevoegd mogen worden, wat volgens mij wel het idee is aangezien ik de laatste tijd veel van dit soort toevoegingen voorbij zie komen. Kunnen we die dan niet gewoon in een eigen categorie zetten? in plaats dat ze tussen de ep's komen te staan.

Die meldingen zijn trouwens sowieso irritant vind ik. Kom je online zijn er vijf 'nieuwe' singles van Radiohead (onder andere) ofzo toegevoegd. EN dan natuurlijk geen nieuwe singles, nee allemaal ouwe meuk. Geef me een melding als er een nieuw album uitkomt, niet als er een single van de jaren 90 toegevoegd wordt. En ook niet als er een single van 3 nummers van Riverside uit 2005 wordt toegevoegd, hoe tof ik de band ook vind. Of die song machine dingen van Gorillaz waar 1 nummer opstaat en drie fragmenten.

Ik weet niet wie hardnekkig die dingen toevoegt, maar je wordt bedankt .

Mssr Renard
legian schreef:
Als er singles toegevoegd mogen worden, wat volgens mij wel het idee is aangezien ik de laatste tijd veel van dit soort toevoegingen voorbij zie komen. Kunnen we die dan niet gewoon in een eigen categorie zetten? in plaats dat ze tussen de ep's komen te staan.

Die meldingen zijn trouwens sowieso irritant vind ik. Kom je online zijn er vijf 'nieuwe' singles van Radiohead (onder andere) ofzo toegevoegd. EN dan natuurlijk geen nieuwe singles, nee allemaal ouwe meuk. Geef me een melding als er een nieuw album uitkomt, niet als er een single van de jaren 90 toegevoegd wordt. En ook niet als er een single van 3 nummers van Riverside uit 2005 wordt toegevoegd, hoe tof ik de band ook vind. Of die song machine dingen van Gorillaz waar 1 nummer opstaat en drie fragmenten.

Ik weet niet wie hardnekkig die dingen toevoegt, maar je wordt bedankt .

Je mag/kunt ook zelf de updates uitzetten. Bij de artiestenpagina is een knop [Updates].

Mssr Renard die knop ken ik, maar die maakt geen onderscheid tussen de verschillende albums. Wil best op de hoogte blijven van nieuwe releases, maar die ep's, singles en verzamelaar nummertje zoveel vind ik niet bijster interessant. Als daar nou onderscheid tussen te maken is.

*ik moet soweiso nog eens mijn update lijst opschonen, maar dat is iets anders.

Mssr Renard
Je hebt wel een punt hoor legian, ik was allang blij dat ik de geijkte bands met al die singles (Radiohead, RHCP, etc.) niet in mijn updates heb staan.

Het zou een optie kunnen zijn dat je aangeeft dat je alleen een update van nieuw studiowerk of livewerk kunt ontvangen. Maar zoals het er nu naar uitziet worden bestaande opties niet eens verbeterd, dus nieuwe opties zullen er wel niet komen.

En tja al die singles en demo's waar nooit iemand een bericht bij gaat zetten of op gaat stemmen? Het is wat het is. We hebben natuurlijk ook al jaren artiesten als Goh Lee Kwang etc. die miljarden platen op de site hebben, waar ook geen hond op stemt.

Anderszijds krijg je als toevoeger punten en wil je natuurlijk punten verdienen. Toen ik jonger was, vond ik het ook erg leuk om continu platen toe te voegen. Nu doe ik het nog steeds wel, maar wel met het oogmerk om er een bericht bij te schrijven en een stem te geven.

Ik ben wel blij dat mijn favoriet Allman Brothers geen singles/ep's en demo-meuk heeft, dus daar blijft de discografie wel schoontjes.

Ga naar de artiestenpagina van Radiohead, zet het vinkje bij "mijn updates" uit en voila, opgelost. Je zal nooit meer gestalkt worden met Radiohead (niet op deze site, tenminste).
Dat vinkje is daar ooit verschenen omdat je hebt gestemd op tenminste 1 Radiohead-release.

en/of

Ga naar instellingen, gebruikersupdates, vinkje weg bij "toevoegingen". Maar dan krijg je ze van geen enkele artiest meer.

itchy dat het vinkje daar staat vind ik niet zo'n ramp. Een melding bij een nieuw regulier album (of in sommige gevallen een live/verzamelaar) vind ik wel handig. Maar er is geen onderscheid te maken tussen de reguliere albums en de berg aan singles, ep's, etc, die tegenwoordig toegevoegd mogen worden. Dat vervuild de updates in mijn optiek.

Mssr Renard schreef:
Het zou een optie kunnen zijn dat je aangeeft dat je alleen een update van nieuw studiowerk of livewerk kunt ontvangen. Maar zoals het er nu naar uitziet worden bestaande opties niet eens verbeterd, dus nieuwe opties zullen er wel niet komen.

En tja al die singles en demo's waar nooit iemand een bericht bij gaat zetten of op gaat stemmen? Het is wat het is. We hebben natuurlijk ook al jaren artiesten als Goh Lee Kwang etc. die miljarden platen op de site hebben, waar ook geen hond op stemt.

Ik verwacht ook geen verbetering, maar wilde mijn klaagzang toch even kwijt. Wie weet worden we toch verrast met wat updates bijvoorbeeld, dan is dit in ieder geval kenbaar gemaakt. En tja wat de toegevoegde waarde ervan is vraag ik me ook af, of draait het inderdaad om zoveel mogelijk toevoegingen achter je naam hebben staan.

Qua toevoegingen doe ik het voornamelijk bij albums die me interessant lijken, hoewel andere mij daarbij in de meeste gevallen voor zijn. Anderzijds ben ik ook gewoon lui, ik was voornemens om de nieuwe soloplaat van Ross Jennings toe te voegen, maar daar heb ik nog geen zin in gehad (mocht iemand zich geroepen voelen ).

Casartelli (moderator)
itchy schreef:
Dat vinkje is daar ooit verschenen omdat je hebt gestemd op tenminste 1 Radiohead-release.
Volgens mij is er wel iets meer voor nodig: (1) actief aan je updates toevoegen van de artiest in kwestie, danwel (2) deelnemen aan het artiestentopic van de artiest in kwestie (en in je instellingen "Discussies waar ik een bericht plaats automatisch toevoegen aan Mijn Updates" aangevinkt hebben staan).

Ik ben zelf overigens content met de notificaties. Als ik ineens gespamd zou worden met notificaties omdat iemand ineens een hele sloot singles gevonden heeft van een van mijn update-artiesten die niet binnen de geest van de MuMe-regels passen, maar met wat passen en meten wel net binnen de letter ervan... tja, jammer dan.
legian schreef:
Maar er is geen onderscheid te maken tussen de reguliere albums en de berg aan singles, ep's, etc, die tegenwoordig toegevoegd mogen worden. Dat vervuild de updates in mijn optiek.
Zolang we niet overgaan tot het systematisch beheren van complete singlesdiscografieën is het mijns inziens genoemde berg die de site vervuilt en niet de daaraan gewijde updates.

Mssr Renard
Casartelli schreef:
(quote)
Volgens mij is er wel iets meer voor nodig: (1) actief aan je updates toevoegen van de artiest in kwestie, danwel (2) deelnemen aan het artiestentopic van de artiest in kwestie (en in je instellingen "Discussies waar ik een bericht plaats automatisch toevoegen aan Mijn Updates" aangevinkt hebben staan).

Ik ben zelf overigens content met de notificaties. Als ik ineens gespamd zou worden met notificaties omdat iemand ineens een hele sloot singles gevonden heeft van een van mijn update-artiesten die niet binnen de geest van de MuMe-regels passen, maar met wat passen en meten wel net binnen de letter ervan... tja, jammer dan.
(quote)
Zolang we niet overgaan tot het systematisch beheren van complete singlesdiscografieën is het mijns inziens genoemde berg die de site vervuilt en niet de daaraan gewijde updates.

Kijk maar uit, straks is Marillion aan de beurt. Er zijn vast een heleboel 'singles' die kunnen worden toegevoegd omdat ze een week of een dag vóór de release van een plaat zijn verschenen. Ik noem voor het gemak Hooks in You en Sympathy maar ook latere (maxi-)singles.

En tja, daar kunnen we dan met zn allen op gaan stemmen en een Fish/Hogarth discussie voeren en dat telt dan ook weer op bij onze totaal aantal stemmen, wat ook een leuke wedstrijd is.

Mssr Renard
Ik vraag me af of Blue Monday van New Order nu eindelijk eens op de site mag, na de enorme stroom (maxi-)singles.

Dat is toch een 12" waar veel users met veel smacht op zitten te wachten (al decennia).

Casartelli schreef:

Daar sla je de spijker wel op zijn kop. Maar aangezien het hier toegestaan is (of gedoogt wordt) om die berg toe te mogen voegen ga ik ervanuit dat het probleem daar niet opgelost wordt. Waardoor ik dus al snel bij de updates uitkom waar het opgelost kan worden.

Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat het een onoverkomelijk probleem is wat direct actie verschaft. Er valt immers prima mee te leven (dat doe ik al een tijdje namelijk). Maar dat leven kan wel wat makkelijker

legian schreef:
Qua toevoegingen doe ik het voornamelijk bij albums die me interessant lijken, hoewel andere mij daarbij in de meeste gevallen voor zijn. Anderzijds ben ik ook gewoon lui, ik was voornemens om de nieuwe soloplaat van Ross Jennings toe te voegen, maar daar heb ik nog geen zin in gehad (mocht iemand zich geroepen voelen ).

Ross Jennings - A Shadow of My Future Self (2021)

Ja dat kan, al is de kans normaliter groter dat iemand een toevoegverzoekje oppikt in het topic: Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp. Denk dat genre rock de lading van indie/alternative wel dekt als ik het vrijgegeven materiaal zo hoor.

En dan nog iets: betekent het weglaten van het woord 'the' op de hoes van een album dat The Rolling Stones, The Smiths of whatever ook dat ze meteen een tijdelijke naamsverandering hebben ondergaan naar 'Rolling Stones' of 'Smiths'? Snap ik ook absoluut niet en vindt het stiekem zelfs een beetje ergerlijk Wat is daar precies de gedachtegang achter?

CHIEP (crew)
Dit is nu toch al een hele tijd de afspraak. Uit de wiki:
De artiest is de uitvoerende van een album en wordt op MusicMeter over het algemeen zo opgenomen als op het artwork van een album vermeld staat (bij afwijkingen – bijvoorbeeld omwille van lay-outredenen – is de schrijfwijze op de rugzijde van het artwork leidend).

Achzo! Jammer wel, ik vind het meestal best lelijk staan in de layout op het artiestenoverzicht en de logica erachter ontgaat me ook. Maar goed, nu ik niet meer kan dreigen met het bannen van de hele crew, waar is mijn poot om op te staan dan?

B.Robertson schreef:
(quote)

Ross Jennings - A Shadow of My Future Self (2021)

Ja dat kan, al is de kans normaliter groter dat iemand een toevoegverzoekje oppikt in het topic: Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp. Denk dat genre rock de lading van indie/alternative wel dekt als ik het vrijgegeven materiaal zo hoor.

Topper, thanks . Zal in het vervolg in het juiste topic het melden, maar kwam hier zo in me op vandaar.

Mssr Renard
ArthurDZ schreef:
Achzo! Jammer wel, ik vind het meestal best lelijk staan in de layout op het artiestenoverzicht en de logica erachter ontgaat me ook. Maar goed, nu ik niet meer kan dreigen met het bannen van de hele crew, waar is mijn poot om op te staan dan?

Ik ben soms dagen achtereen bezig de juiste naam van de artiest (zie hoes) aan te passen. Ik vind het juist ergerlijk dat bijv. bij jazzartiesten alleen de leider wordt aangegeven en niet quartet of quintet etc.

Ik gebruik dan ook vaak Discogs als leidraad.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Ik ben soms dagen achtereen bezig de juiste naam van de artiest (zie hoes) aan te passen. Ik vind het juist ergerlijk dat bijv. bij jazzartiesten alleen de leider wordt aangegeven en niet quartet of quintet etc.

Ik gebruik dan ook vaak Discogs als leidraad.

Heel verstandig - MuMe en discografische correctheid is als St Juttemis - Discogs lost ook het versioning-probleem veel slimmer op. Uitgangspunt is natuurlijk een ander: hier kom je om te beppen, daar om te staven/researchen

ArthurDZ schreef:
Ik vind het ook niet logisch, want dan krijg je fratsen als dit: Bowie - Diamond Dogs (1974) - MusicMeter.nl en Bowie - Pinups (1973) - MusicMeter.nl die dus onder "Bowie" staan. Ik had het hier ook al eens eerder aangegeven omdat ik mijn Diamond Dogs review niet zag staan bij de rest van mijn David Bowie reviews. Zo'n 98% van zijn oeuvre wordt dus onder de D van David gezet en dan 2% onder de B van Bowie..

Mssr Renard
metalfist schreef:
(quote)
Ik vind het ook niet logisch, want dan krijg je fratsen als dit: Bowie - Diamond Dogs (1974) - MusicMeter.nl en Bowie - Pinups (1973) - MusicMeter.nl die dus onder "Bowie" staan. Ik had het hier ook al eens eerder aangegeven omdat ik mijn Diamond Dogs review niet zag staan bij de rest van mijn David Bowie reviews. Zo'n 98% van zijn oeuvre wordt dus onder de D van David gezet en dan 2% onder de B van Bowie..

Dat lijkt mij eerder een probleem van de manier waarop de sortering wordt weergegeven. Kijk maar eens bij de letter T. Daar staan alle bands die beginnen met 'the' lijkt mij ook weer niet wenselijk.

De sortering zou dan de hoofd-alias moet gebruiken om te sorteren. Maar goed, er is wel meer mis met musicmeter. Want ik zie ineens dat ik andermans berichten kan wijzigen.

Mssr Renard schreef:
Maar goed, er is wel meer mis met musicmeter. Want ik zie ineens dat ik andermans berichten kan wijzigen.

Dat is wel foute boel dan. Wijzig dit bericht eens?

Mssr Renard
Jazper schreef:
(quote)

Dat is wel foute boel dan. Wijzig dit bericht eens?

Schijnbaar was die optie maar heel even beschikbaar. Ik zag het vierkant icoontje met potlood bij alle berichten staan. Nu gelukkig alleen bij die van mij. Maar van de week zag ik het ook ergens.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Schijnbaar was die optie maar heel even beschikbaar. Ik zag het vierkant icoontje met potlood bij alle berichten staan. Nu gelukkig alleen bij die van mij. Maar van de week zag ik het ook ergens.

Dat je een icoontje ziet om iets te wijzigen hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat je het ook daadwerkelijk aan kunt passen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:56 uur

geplaatst: vandaag om 22:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.