Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
1
geplaatst: 27 februari 2017, 22:06 uur
Daar moet ik ook nog eens achterheen Kronos. Echter met deze ben ik "opgegroeid"zeg maar, vandaar de keuze. Vlotte openers, powerballad, instrumentaaltje, bizar (kort) covertje , tempowisselingen en episch einde aangevuld met veel sologitaar, en dat alles in een down to earth productie, tja dan heb je me wel om, haha
.
.
0
geplaatst: 27 februari 2017, 22:15 uur
Niet te verwarren met sacred reich, die wat bekender is (surfing nicaragua)
. 'Knorrend bassspel"..?
Ja, vind je niet? Bij oa I've seen the wizard is het niet de riff maar het basspel wat de show steelt. Nergens agressief, gewoon gezellig knorrend op de achtergrond, althans op mijn headphones.
0
buizen
geplaatst: 27 februari 2017, 22:18 uur
Nee, verwar het absoluut niet met Sacred Reich, gigage, die band ken ik wel degelijk beter.
Album nog niet geluisterd, dus weet niet wat te vinden, maar je aankondiging was zo mooi; knorrend bassje. (Rickenbacker?).
Album nog niet geluisterd, dus weet niet wat te vinden, maar je aankondiging was zo mooi; knorrend bassje. (Rickenbacker?).
0
geplaatst: 28 februari 2017, 17:21 uur
US Power metal vind ik over het algemeen heerlijk. Dus de plaat staat nu op. 
05.02 Lau1986 - Pagan Altar - The Lords of Hypocrisy (2004)
12.02 wizard - Ritual - Widow (1983)
19.02 buizen - Nervosa - Agony (2016)
26.02 gigage - Sacred Rite - Is Nothing Sacred (1986)
Was er eigenlijk nog iemand voor de volgende ronde?

Was er eigenlijk nog iemand voor de volgende ronde?

0
buizen
geplaatst: 2 maart 2017, 18:06 uur
Hoop dat iemand zich meldt. Liefst meerdere iemanden.
Tis wel een fijn topic.
Ook al (zelfs als) worden elpees ingebracht die je dan niet super vindt (smaak), toch is het leuk elke week eens te luisteren naar een album dat je niet kent maar waar mede-metalheads enthousiast over zijn. Zo hoor je nog 'ns wat 'nieuws'.
1
geplaatst: 2 maart 2017, 18:08 uur
Inderdaad. IK ben ook wel voor om gewoon door te gaan. Alleen zit ik dit weekend op Netherlands Deathfest, dus kan ik zondag geen inbreng doen 

1
geplaatst: 2 maart 2017, 20:07 uur
Is Nothing Sacred was een leuk wederhoren. Maar om fulltime dit topic bij te houden ontbreekt het me momenteel aan tijd en het zat eigenlijk ook niet meer in mijn updates. Toch dacht ik onlangs bij het luisteren naar een heerlijk maar onbekend metal album aan 'Het Metal Album van de Week'.
Wie de tussentijdse stilte niet kan verdragen en van old school heavy metal houdt in de NWoBHM-stijl van Iron Maiden kan zich intussen misschien vermaken met dit plaatje uit 2006:
Thunderbolt - Love & Destruction. Zelfs de productie doet denken aan de jaren 80.
Thunderbolt kopieert Iron Maiden niet zomaar, al zou je met zanger Tony Johannessen misschien denken dat Bruce Dickinson een broer in Noorwegen heeft wonen. Ook de dubbele lead-gitaren doen meteen aan de Britten denken. Dat zal allemaal niet toevallig zijn. Maar gelukkig heeft men wel zelf aanstekelijke melodieën en knap opgebouwde nummers bedacht.
Love & Destruction is een album waarvan volop te genieten valt. Alles klopt. Tegelijk is het ook een prachtig eerbetoon aan de klassieke dagen van de heavy metal en Iron Maiden in het bijzonder.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/53000/53628.300.jpg?cb=1488050460
Heavy Metal Thunder (YouTube)
Bad Boys (YouTube)
Wie de tussentijdse stilte niet kan verdragen en van old school heavy metal houdt in de NWoBHM-stijl van Iron Maiden kan zich intussen misschien vermaken met dit plaatje uit 2006:
Thunderbolt - Love & Destruction. Zelfs de productie doet denken aan de jaren 80.
Thunderbolt kopieert Iron Maiden niet zomaar, al zou je met zanger Tony Johannessen misschien denken dat Bruce Dickinson een broer in Noorwegen heeft wonen. Ook de dubbele lead-gitaren doen meteen aan de Britten denken. Dat zal allemaal niet toevallig zijn. Maar gelukkig heeft men wel zelf aanstekelijke melodieën en knap opgebouwde nummers bedacht.
Love & Destruction is een album waarvan volop te genieten valt. Alles klopt. Tegelijk is het ook een prachtig eerbetoon aan de klassieke dagen van de heavy metal en Iron Maiden in het bijzonder.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/53000/53628.300.jpg?cb=1488050460
Heavy Metal Thunder (YouTube)
Bad Boys (YouTube)
0
geplaatst: 3 maart 2017, 11:09 uur
Bedankt voor de encore Kronos! Ik ben benieuwd. Het is zo wel een mooi jaren '80 rondje geworden (plus 1 nieuw thrashalbum uiteraard).
0
geplaatst: 3 maart 2017, 12:58 uur
Als er behoefte is aan nog een album, wil ik best nog een nominatie doen komende week. Het lijkt er weer op dat mensen ook echt albums luisteren, wat best cruciaal is bij een spelletje als deze. De vorige ronde heeft daar flink aan geleden.
0
geplaatst: 3 maart 2017, 23:22 uur
Dan wordt dit de lijst, kan Lau1986 ondertussen zijn nekspieren even losgooien.
05-03 Kronos - Thunderbolt - Love & Destruction (2006)
12-03 The_Cry -
12-03 The_Cry -
0
buizen
geplaatst: 4 maart 2017, 13:32 uur
Top! Dat de vaart er in wordt gehouden dankzij Cronos en The_Cry die zich meldden.
Had al op achtergrond om morgen nog een album in te brengen maar nu hebben we even adempauze voor een meer gemêleerde deelname aan het topic.
Andere MuMe-metalheads kunnen zich nog steeds voor een datum/album opgeven!
https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s320x320/e35/16123059_1633209300309323_8025474072810881024_n.jpg?ig_cache_key=MTQzNzEzMzU1NjUxNzM0MDQwNA%3D%3D.2
Had al op achtergrond om morgen nog een album in te brengen maar nu hebben we even adempauze voor een meer gemêleerde deelname aan het topic.
Andere MuMe-metalheads kunnen zich nog steeds voor een datum/album opgeven!
https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s320x320/e35/16123059_1633209300309323_8025474072810881024_n.jpg?ig_cache_key=MTQzNzEzMzU1NjUxNzM0MDQwNA%3D%3D.2
0
geplaatst: 7 maart 2017, 00:04 uur
a. Zit geen snoer aan? b. foto voor MP? c. wat ist vurn ding? Ik ben nog niet aan hett nieuwe mavdw toegekomen. Maar ben wel benieuwd of t death fest is overleefd (als dat uberhaupt kan...)
0
buizen
geplaatst: 7 maart 2017, 12:28 uur
Snoer waarschijnlijk weg gewerkt.
Het is een platenspeler. Merk weet ik niet.
Wat is 'MP'?
Hoop op een mooie "Gisteren gezien.."-recensie van Deathfest, door Lau1986.
En zo staat er weer een berichtje in Metalalbum van de week.
Het is een platenspeler. Merk weet ik niet.
Wat is 'MP'?
Hoop op een mooie "Gisteren gezien.."-recensie van Deathfest, door Lau1986.
En zo staat er weer een berichtje in Metalalbum van de week.
0
geplaatst: 10 maart 2017, 11:52 uur
Ik heb het gedeeltelijk overleefd, want nu griep
maar Netherlands Deathfest was gaaf! Heerlijke gevarieerde line up:
Vrijdag gezien:
SIck of Stupidity: Leuke brute opener.
Collision: vermakelijk, waren wel onwennig op het grote podium
Ingrowing: was leuk
Brodequin: Eindelijk gezien, en wat was dat gaaf! Heerlijke brute death metal.
Discharge: Ook erg leuk om te zien en goed voor de afwisseling.
Gorgasm: Erg goed, heerlijk bruut!
Repulsion: Was ook weer erg goed.
Shrine of Insanabilis: Erg goede black metal! Ik kon ze niet, maar dat staat nu zeker op mijn lijstje.
Terrorizer: Was helaas erg saai.
Wormrot: Band vanhet weekend, wat een energie, wat een snelheid, heerlijke grind van deze mannen uit Singapore.
Bloodbath: Was weer leuk.
Martyrdod: Was leuk, maar de nummers mochten van mij iets korter.
Svartidaudi: Afsluiten met black metal deed het goed. Goede band!
Zaterdag
Disavowed: Wat een helden, top band!
Carnivore Diprosopus: Heerlijk bruut en erg leuk
Dead Congretation: Uitstekende band, wat een sfeer zetten die neer, zelfs op dat grote podium
Malignancy: Prima technische death metal. Altijd een goede show.
Goat Torment: Was aardig, ik had het iets sfeervoller verwacht, maar het was rauwe beukende black metal.
Tsjuder: Viel mij tegen, weinig sfeer op het grote podium
Kerasphorus: Wow wat was dit heftig, rauwe agressieve black metal.
Death Toll 80K: Gaaf! Een leuk potje grind.
Nifelheim: Vermakelijk, maar lijkt een beetje op een Venom gimmick.
Birdflesh: Viel tegen, misschien ook wel omdat het iets teveel fun was tussen alle serieuze bands door.
Candlemass: Magistraal! Wat een zanger, wat een set, geweldig!
Cianide: Leuk om gezien te hebben, ik kwam er wel wat moeilijk in, was ook moeilijk na Candlemass
Gorgoroth: wat was dat saai.
Horna: Leuke goede band, veel sfeer.
Zondag:
Corpsessed: Zware band om de dag mee te beginnen, maar klonk goed.
Deathrow: Vermakelijke black metal
Pseudogod: Was aardig
Regarde Les Hommes Tomber: Leuke sfeervolle band!
Craft: Godsamme wat viel dat tegen, totaal geen uitstraling en muzikaal was het ook nog is slecht. Jammer
Vastum: Heerlijk black death metal
Convulse: Ik kon deze band niet, maar dat was erg goed!
UADA: Leuke black metal in de stijl van MGLA
Demolition Hammer: Was energiek en erg goed
Dead Infection: Dat viel tegen! Saai, muzikaal slecht, nee ik keek hier naar uit, maar na 3 nummers voor gezien gehouden.
True Black Dawn: Leuke black metal band
Triptykon: Heerlijk zwaar! Leuk weer wat Celtic Frost nummers te horen. Prima optreden weer
Baptism: Was vermakelijk
Abbath: Wat een lachwekkende band is dat toch. Saai.
Sargeist: Wat een geweldige afsluiter, heerlijke sfeervolle band.
Zoiets buizen?
maar Netherlands Deathfest was gaaf! Heerlijke gevarieerde line up:
Vrijdag gezien:
SIck of Stupidity: Leuke brute opener.
Collision: vermakelijk, waren wel onwennig op het grote podium
Ingrowing: was leuk
Brodequin: Eindelijk gezien, en wat was dat gaaf! Heerlijke brute death metal.
Discharge: Ook erg leuk om te zien en goed voor de afwisseling.
Gorgasm: Erg goed, heerlijk bruut!
Repulsion: Was ook weer erg goed.
Shrine of Insanabilis: Erg goede black metal! Ik kon ze niet, maar dat staat nu zeker op mijn lijstje.
Terrorizer: Was helaas erg saai.
Wormrot: Band vanhet weekend, wat een energie, wat een snelheid, heerlijke grind van deze mannen uit Singapore.
Bloodbath: Was weer leuk.
Martyrdod: Was leuk, maar de nummers mochten van mij iets korter.
Svartidaudi: Afsluiten met black metal deed het goed. Goede band!
Zaterdag
Disavowed: Wat een helden, top band!
Carnivore Diprosopus: Heerlijk bruut en erg leuk
Dead Congretation: Uitstekende band, wat een sfeer zetten die neer, zelfs op dat grote podium
Malignancy: Prima technische death metal. Altijd een goede show.
Goat Torment: Was aardig, ik had het iets sfeervoller verwacht, maar het was rauwe beukende black metal.
Tsjuder: Viel mij tegen, weinig sfeer op het grote podium
Kerasphorus: Wow wat was dit heftig, rauwe agressieve black metal.
Death Toll 80K: Gaaf! Een leuk potje grind.
Nifelheim: Vermakelijk, maar lijkt een beetje op een Venom gimmick.
Birdflesh: Viel tegen, misschien ook wel omdat het iets teveel fun was tussen alle serieuze bands door.
Candlemass: Magistraal! Wat een zanger, wat een set, geweldig!
Cianide: Leuk om gezien te hebben, ik kwam er wel wat moeilijk in, was ook moeilijk na Candlemass
Gorgoroth: wat was dat saai.
Horna: Leuke goede band, veel sfeer.
Zondag:
Corpsessed: Zware band om de dag mee te beginnen, maar klonk goed.
Deathrow: Vermakelijke black metal
Pseudogod: Was aardig
Regarde Les Hommes Tomber: Leuke sfeervolle band!
Craft: Godsamme wat viel dat tegen, totaal geen uitstraling en muzikaal was het ook nog is slecht. Jammer
Vastum: Heerlijk black death metal
Convulse: Ik kon deze band niet, maar dat was erg goed!
UADA: Leuke black metal in de stijl van MGLA
Demolition Hammer: Was energiek en erg goed
Dead Infection: Dat viel tegen! Saai, muzikaal slecht, nee ik keek hier naar uit, maar na 3 nummers voor gezien gehouden.
True Black Dawn: Leuke black metal band
Triptykon: Heerlijk zwaar! Leuk weer wat Celtic Frost nummers te horen. Prima optreden weer
Baptism: Was vermakelijk
Abbath: Wat een lachwekkende band is dat toch. Saai.
Sargeist: Wat een geweldige afsluiter, heerlijke sfeervolle band.
Zoiets buizen?

0
geplaatst: 12 maart 2017, 09:21 uur
Zo, Widow heb ik nu op cd (heruitgave). De originele LP lag wat buiten het prijsbereik 

0
geplaatst: 12 maart 2017, 12:50 uur
En dan is het tijd voor weer een nominatie. Om maar even in de trend te blijven van vrij serieuze en zware metal breng ik jullie oldschool death metal van eigen bodem: Mangled. De band Mangled is inmiddels al weer een tijdje uit elkaar, maar ze begonnen reeds in 1989. Ze zijn niet meteen getekend en hadden wellicht ook niet het geluk dat Pestilence wel had, maar na een paar demo's en EPtjes kwam in 1999 toch eindelijk dat debuutalbum, Ancient Times. Twee jaar geleden is deze opnieuw uitgegeven samen met al het voorgaande en nakomende EP-, live-, en demomateriaal onder de naam Through Ancient Times, en deze is dan ook volledig op Spotify te beluisteren. Er volgden nog twee albums hierna, maar die ken ik niet.
Het album zelf heb ik ooit omschreven als een ode aan het klassieke geluid van Obituary, Carcass, en Morbid Angel, maar met mijn beperkte kennis van het genre zou het zomaar eens een lachwekkend stel referenties kunnen zijn. Hou je van puik drumwerk, harde, nare riffs, een blaffende grunt, en af en toe lage dreigende toetsen, dan zou ik hier toch eens aankloppen.
Triviaal: heb dit album ooit moeten recenseren.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/42000/42973.300.jpg
Mangled - Ancient Times
Hele album op YouTube
Het album zelf heb ik ooit omschreven als een ode aan het klassieke geluid van Obituary, Carcass, en Morbid Angel, maar met mijn beperkte kennis van het genre zou het zomaar eens een lachwekkend stel referenties kunnen zijn. Hou je van puik drumwerk, harde, nare riffs, een blaffende grunt, en af en toe lage dreigende toetsen, dan zou ik hier toch eens aankloppen.

Triviaal: heb dit album ooit moeten recenseren.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/42000/42973.300.jpg
Mangled - Ancient Times
Hele album op YouTube
0
geplaatst: 16 maart 2017, 20:06 uur
12-03 The_Cry - Mangled - Ancient Times (1999)
Zal ik dan aankomende zondag weer wat inbrengen?
of zijn er nog mensen die willen aansluiten?
12-03 The_Cry - Mangled - Ancient Times (1999)
Zal ik dan aankomende zondag weer wat inbrengen?
of zijn er nog mensen die willen aansluiten?
0
geplaatst: 19 maart 2017, 09:40 uur
Goed, hierbij het nieuwe metal album van de week!
https://www.musicmeter.nl/images/cover/113000/113416.300.jpg
Evildead - Annihilation of Civilization (1989), is het deze week geworden. Een heerlijk thrash album met de gitarist van Agent Steel (Juan Garcia). Verwacht heerlijke riffs en spetterende solo's. Een heerlijke plaat die wel wat meer aandacht mag krijgen. Veel luisterplezier gewenst!
https://www.musicmeter.nl/images/cover/113000/113416.300.jpg
Evildead - Annihilation of Civilization (1989), is het deze week geworden. Een heerlijk thrash album met de gitarist van Agent Steel (Juan Garcia). Verwacht heerlijke riffs en spetterende solo's. Een heerlijke plaat die wel wat meer aandacht mag krijgen. Veel luisterplezier gewenst!
0
geplaatst: 20 maart 2017, 14:30 uur
Ik wil Ancient Times nog een paar keer horen voor ik aan Evildead begin. De hoes ziet er in ieder geval al erg jaren '80-thrash uit. Dacht eerst dat we Toxik voor de kiezen zouden krijgen, maar toen ik beter keek, was het toch een ander album. De twee minuten die ik ervan heb gehoord, klonken goed.
0
geplaatst: 20 maart 2017, 14:35 uur
Neem je tijd
Ik heb Ancient ook pas net af kunnen luisteren. Dat is toch wel een leuk death metal plaat zeg!
Ik heb Ancient ook pas net af kunnen luisteren. Dat is toch wel een leuk death metal plaat zeg!
0
geplaatst: 24 maart 2017, 07:47 uur
Toch wel jammer dat hier en bij de inzendingen weer wat stil is geworden.
0
geplaatst: 27 maart 2017, 08:32 uur
O dat is geen probleem hoor
Ging mij er meer om dat er bij de albums zo weinig reacties zijn. Dat is jammer.
Ik ben benieuwd naar je inzending!
Ging mij er meer om dat er bij de albums zo weinig reacties zijn. Dat is jammer. Ik ben benieuwd naar je inzending!
* denotes required fields.