Genres / Overigen / Afrikaans Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 9 november 2016, 12:48 uur
0
geplaatst: 9 november 2016, 16:50 uur
Da's niet zo e-clect, Eddy! 
Ik zie dat ik in mijn vorige post vergeten ben niels94 te taggen. Bij dezen alsnog!

Ik zie dat ik in mijn vorige post vergeten ben niels94 te taggen. Bij dezen alsnog!
1
geplaatst: 14 november 2016, 14:07 uur
Wel weer een erg toffe verzamelaar dit, gaan we nog eens een paar keer op repeat zetten!
1
geplaatst: 16 november 2016, 00:37 uur
Inderdaad een fijne afrobeatverzamelaar! Antonio Dougbe bevalt hier ook het beste van het stel, de rest van de week ben ik van plan in een van zijn soloplaten te duiken. Orchestre Poly-Rythmo (Titmeisters nominatie) schijnt trouwens op sommige tracks mee te spelen, waaronder 'Ya Mi Ton Gdo', waarvan phil ook een embed in dit topic heeft gelinkt 

1
geplaatst: 18 november 2016, 15:13 uur
Voor El Rego (diens Feeling You Got alles heeft van een legitieme funk-stomper waar JB trots op zou zijn geweest) en Gnonnas Pedro dient ook een lans gebroken te worden. Naast afropopklassieker La Musica e n Verité staat er ook een Ghanees (wellicht mijn favoriete muziekland in Afrika) aandoend nr. (6)van Pedro op, de zware bassen en de speelse saxloopjes wijzen hierop.
Eigenlijk kunnen alleen Jamaicanen loodzware roots-reggae geloofwaardig aan de man brengen maar Antoine Dougbé doet een keurige poging en weet ook nog authentiek te klinken met Nou Akuenon Hwlin Me Sin Koussio.
Tot zover de absolute hoogtepunten. Voor de rest prima bezwerende vodounfunk die ik het liefst met mate consumeer om redenen van frisheid. 4*
Eigenlijk kunnen alleen Jamaicanen loodzware roots-reggae geloofwaardig aan de man brengen maar Antoine Dougbé doet een keurige poging en weet ook nog authentiek te klinken met Nou Akuenon Hwlin Me Sin Koussio.
Tot zover de absolute hoogtepunten. Voor de rest prima bezwerende vodounfunk die ik het liefst met mate consumeer om redenen van frisheid. 4*
1
geplaatst: 22 november 2016, 19:21 uur
https://www.musicmeter.nl/album/238548]Musi-O-Tunya - Wings Of Africa
[url=https://www.musicmeter.nl/album/238548[/url]
Gezien mijn eigen interesse in de psychedelische muziek ben ik eens gaan zoeken of er daar interessante voorbeelden van te vinden waren in de Afrikaanse muziek. Hierbij stuitte ik op een scene die in dit topic nog niet aan bod is gekomen is: de Zamrock uit, u raadt het al, Zambia. Gedurende de jaren 60 raakte de bevolking van het land er door de kolonisatie in de zogenoemde Copperbelt provincie in aanraking met de muziek en instrumenten uit het westen. Bands als Led Zeppelin, The Who en Blue Cheer werden erg populair in deze periode. Uiteindelijk ontstond uit een geheel eigen geluid, waar het fuzzy gitaargeluid van eerder genoemde bands werd vermengd met de Zambiaanse sound, afgerond met een fijne lading funk. Deze smeltkroes is misschien nog wel het best te horen in het gekozen album, Musi-O-Tunya’s Wings of Africa. Het album staat vol met swingende blaaspartijen, traditionele instrumenten en scheurende gitaarsolo’s. Typisch is het dan ook dat er twee drummers meespelen: 1 ‘standaard’ drummer en een percussionist. Dit album vormt wat mij betreft een mooi overzicht over wat het Zamrock genre te bieden heeft (en is tegelijkertijd ook een van de weinige albums welke online in goede kwaliteit te vinden is =p). Enfin, youtube en spotify links hieronder en veel plezier gewenst!
^- de gehele tracklist is er te vinden, al is de volgorde wat omgegooid.
[url=https://www.musicmeter.nl/album/238548[/url]
Gezien mijn eigen interesse in de psychedelische muziek ben ik eens gaan zoeken of er daar interessante voorbeelden van te vinden waren in de Afrikaanse muziek. Hierbij stuitte ik op een scene die in dit topic nog niet aan bod is gekomen is: de Zamrock uit, u raadt het al, Zambia. Gedurende de jaren 60 raakte de bevolking van het land er door de kolonisatie in de zogenoemde Copperbelt provincie in aanraking met de muziek en instrumenten uit het westen. Bands als Led Zeppelin, The Who en Blue Cheer werden erg populair in deze periode. Uiteindelijk ontstond uit een geheel eigen geluid, waar het fuzzy gitaargeluid van eerder genoemde bands werd vermengd met de Zambiaanse sound, afgerond met een fijne lading funk. Deze smeltkroes is misschien nog wel het best te horen in het gekozen album, Musi-O-Tunya’s Wings of Africa. Het album staat vol met swingende blaaspartijen, traditionele instrumenten en scheurende gitaarsolo’s. Typisch is het dan ook dat er twee drummers meespelen: 1 ‘standaard’ drummer en een percussionist. Dit album vormt wat mij betreft een mooi overzicht over wat het Zamrock genre te bieden heeft (en is tegelijkertijd ook een van de weinige albums welke online in goede kwaliteit te vinden is =p). Enfin, youtube en spotify links hieronder en veel plezier gewenst!
^- de gehele tracklist is er te vinden, al is de volgorde wat omgegooid.
1
geplaatst: 23 november 2016, 22:22 uur
Nice nice crosskip Afrikaanse psychedelica, dat klinkt als chocola met een extra laagje karamel! Gaan we zeker checken!
Onze preses Masimo heeft ruzie met het internet en heeft mij gevraagd even een berichtje te taggen, waarvan akte. Dus, hebben we er een beetje zin in raffael77, uilenei, E-Clect-Eddy, Cellulord, jelmer19, oruiz, dj maus, Bilnaad, Arrie, thelion, trebremmit, shaadiq haynes, kobe bryant fan, The Scientist, AOVV, Paap_Floyd, inquestos, -SprayIt-, Rogyros, Running On Empty, OldRottenhat, jeroentjuhh, Bardt1980, niels94, Djordison, Vento, Vivimus, panjoe, Stalin, Manfield, Sater, Titmeister, herman, itchy, Teunnis, Bardt1980, Ataloona, Toon1, Mjuman, Mach1, Venceremos, buizen?
Onze preses Masimo heeft ruzie met het internet en heeft mij gevraagd even een berichtje te taggen, waarvan akte. Dus, hebben we er een beetje zin in raffael77, uilenei, E-Clect-Eddy, Cellulord, jelmer19, oruiz, dj maus, Bilnaad, Arrie, thelion, trebremmit, shaadiq haynes, kobe bryant fan, The Scientist, AOVV, Paap_Floyd, inquestos, -SprayIt-, Rogyros, Running On Empty, OldRottenhat, jeroentjuhh, Bardt1980, niels94, Djordison, Vento, Vivimus, panjoe, Stalin, Manfield, Sater, Titmeister, herman, itchy, Teunnis, Bardt1980, Ataloona, Toon1, Mjuman, Mach1, Venceremos, buizen?
0
geplaatst: 23 november 2016, 23:28 uur
Oh, Afrikaanse psychedelica? Die ga ik eens beluisteren. Hoop dat het een funky tripje word. En daarna misschien wat karamel chocola om te chillen. 

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 november 2016, 08:09 uur
Zo, dat klinkt vet! De combinatie afrobeat - funk - psychedelica is er sowieso één om van te smullen.
0
geplaatst: 24 november 2016, 11:34 uur
Goeie toeters zeg! Kende van de Zamrock eigenlijk alleen the Witch (meer rechttoe-rechtaan) en het op uitnodiging van Rikki Ilionga tijdelijk vanuit Zambia opererende Tanzaniaanse Sunburst.
Vanavond trouwens naar afrobeat-legende Pat Thomas, héél veel zin in.
Vanavond trouwens naar afrobeat-legende Pat Thomas, héél veel zin in.
0
geplaatst: 24 november 2016, 19:44 uur
1. Mahmoud Ahmed - Ere Méla Mé... [Masimo]
2. Shangaan Electro (2010, Zui... [panjoe]
3. Orchestre Poly-Rythmo - Cot... [Titmeister]
4. Hamza El Din - Escalay: The... [herman]
5. Konono Nº1 - Assume Crash P... [itchy]
6. Mark Ernestus Presents Jeri... [Bardt1980]
7. Abdel Aziz El Mubarak - Str... [Ataloona]
8. Oumou Sangaré - Seya (2009,... [ohmusica]
9. Majid Bekkas - African Gnaoua Blues (2002, Marokko) [buizen]
10. Jali Musa Jawara - Yasimika... [niels94]
11. Legends of Benin (2009, Benin) [philtuper]
12. Musi-O-Tunya - Wings of Afr... [crosskip]
2. Shangaan Electro (2010, Zui... [panjoe]
3. Orchestre Poly-Rythmo - Cot... [Titmeister]
4. Hamza El Din - Escalay: The... [herman]
5. Konono Nº1 - Assume Crash P... [itchy]
6. Mark Ernestus Presents Jeri... [Bardt1980]
7. Abdel Aziz El Mubarak - Str... [Ataloona]
8. Oumou Sangaré - Seya (2009,... [ohmusica]
9. Majid Bekkas - African Gnaoua Blues (2002, Marokko) [buizen]
10. Jali Musa Jawara - Yasimika... [niels94]
11. Legends of Benin (2009, Benin) [philtuper]
12. Musi-O-Tunya - Wings of Afr... [crosskip]
0
geplaatst: 28 november 2016, 20:34 uur
Majid Bekkas - African Gnao... van buizen ook even op MuMe gezet, dan is ons lijstje ook helemaal up-to-date!
0
geplaatst: 29 november 2016, 10:33 uur
Top!
Hier helaas nog steeds problemen met laptopinternet, en dus ook geen Spotify/youtube. Misschien dat ik tegen het weekend het album wel kan beluisteren. Bevalt het album anderen?
Hier helaas nog steeds problemen met laptopinternet, en dus ook geen Spotify/youtube. Misschien dat ik tegen het weekend het album wel kan beluisteren. Bevalt het album anderen?

0
geplaatst: 6 december 2016, 00:34 uur
Mag ik deze plaat onder de aandacht brengen? Ik gok dat sommigen van jullie dit prima kunnen waarderen. Zie eventueel mijn bericht daar.
Africa Express Presents... the Orchestra of Syrian Musicians
Africa Express Presents... the Orchestra of Syrian Musicians
0
geplaatst: 6 december 2016, 16:43 uur
Leuke tip, ik ga hem later vanavond zeker even luisteren.
Ik ken Africa Express - Presents… Terry Riley’s in C Mali (2014) en die is toch wel erg fijn
Ook later vanavond: het volgende album, door mij gekozen. Moet nog even een begeleidend stukje tekst gaan typen.
Ik ken Africa Express - Presents… Terry Riley’s in C Mali (2014) en die is toch wel erg fijn
Ook later vanavond: het volgende album, door mij gekozen. Moet nog even een begeleidend stukje tekst gaan typen.
1
geplaatst: 6 december 2016, 18:26 uur
Deze week is het mijn beurt om een album naar voren te schuiven en vandaag had ik de hele dag vrij, dus ging ik er even goed voor zitten. Ik ben niet iemand met enorm veel kennis over Afrikaanse muziek. Ik ken slechts hier en daar een album van bekende en minder bekende namen, dus het was wel even lastig hoe ik dit ging aanpakken. Ik ging achterhalen wat ik allemaal al ken en wat interessant zou zijn voor dit topic. Ik had al direct een aantal paar namen in mijn hoofd en een paar die wat verder in mijn achterhoofd zaten. William Onyeabor, Tony Allen, Sir Victor Uwaifo, en zelfs Nneka heeft even de revue gepasseerd - allen uit Nigeria trouwens. En er was nog een band die ik recentelijk had ontdekt, maar waarvan ik de naam kwijt was. In mijn stemlijst vond ik The Congos, maar die komen gewoon uit Jamaica. Ik zou me wel vergist hebben, zo dacht ik. Ondertussen had ik al besloten om voor Sir Victor Uwaifo te gaan. Bij https://www.musicmeter.nl/album/376411]deze verzamelaar zat ook een bonusplaat van Sir Victor Uwaifo die me veel meer boeide dan de wat belegen verzamelaar.
Ik had al wat achtergrondartikelen verzameld en zat klaar om wat leuks neer te pennen. Maar in mijn hoofd bleef spoken dat ik redelijk recent iets had ontdekt. Toch nog maar even speuren en blijkbaar had ik er eerder vandaag overheen gekeken. Een album die ik veel eerder psychedelisch Afrika zou noemen dan de hierboven besproken verzamelaar. En toevallig, of niet, is dit ook een album uit Nigeria. Het Afrikaans album van deze week is...
Colomach - Colomach (1974)
Ten tijden van de aanschaf van [url=https://www.musicmeter.nl/album/376411]The Rough Guide to Psychedelic Africa (2012) - vier jaar geleden - had ik net de psychedelische muziek uit Zuid-Amerika ontdekt en zoiets wilde ik ook wel eens uit Afrika horen. Helaas viel de verzamelaar wat tegen en klonk het me te veel als uptempo Westerse soul. Pas een jaar later probeerde ik ook de bonusplaat, die je ergens online moest downloaden. Dat was in ieder geval een stuk interessanter. Mocht ik nog eens aan de beurt komen in dit topic zal ik vermoedelijk die bonusplaat van Sir Victor Uwaifo bespreken.
Dit jaar ontdekte ik toevalligerwijs Colomach en dat was precies waar ik vier jaar geleden op hoopte: Afrikaanse ritmes met psychedelische gitaarklanken. Er is zeer weinig bekend over deze groep. Hun self-titled album kwam in 1974 uit, midden in de hoogtijdagen van Fela Kuti. Alleen lijkt dat hun roem eerder tegen te hebben gehouden dan verder geholpen. Het album is op deze site pas toegevoegd na een heruitgave in 2013 en op het internet zie je eigenlijk overal hetzelfde; pas vanaf 2013 werd hier het een en ander over geschreven. Volgens het label van de heruitgave, Soundway Records, was het album destijds alleen in Nigeria te koop en was dit album zonder de heruitgave onopgemerkt ten onder gegaan. En dat terwijl het origineel werd uitgebracht door (de Nigeriaanse afdeling van) EMI, dat onder meer meesterwerken van Feli Kuti uitbracht (Zombie, Confusion, He Miss Road).
Voordat we nu gaan denken dat dit een soort van Fela Kuti kopie is, wil ik graag benadrukken dat dit album een totaal eigen smoel heeft. Op momenten - met name de openingstrack - klinkt dit inderdaad heerlijk funky, zoals Fela dat als de beste kon. Maar in Colomach hoor je veel meer de woestijn. Psychedelica en folklore drukken een veel grotere stempel op dit album dan de funk. En ergens hoor ik ook wel wat Caribische invloeden. Het is me sowieso nog niet helemaal duidelijk waar dit gezelschap vandaan komt, maar helemaal Nigeriaans is het niet. De producer komt uit Togo en de bandleden schijnen Malinese studenten te zijn. Dat eerste komt direct van Soundway Records, dat tweede wordt beweert op de albumpagina op deze site. En ook Pitchfork meldt dat de bandleden uit Mali komen.
Ik heb dit album vandaag weer twee keer beluisterd en ik denk wel dat ik dit, buiten Fela Kuti gerekend, het allerbeste Afrikaanse album vind. Hopelijk krijgt dit album er een paar stemmen bij deze week, want drie stemmen is toch wel schandalig weinig voor zo'n prachtig album.
EDIT: Ik had nog geen tijd om het vorige album van de week te bekijken, maar ik zie nu dat dat ook psychedelica was. Ik heb hem meteen even opgezet, begint goed!
Ik had al wat achtergrondartikelen verzameld en zat klaar om wat leuks neer te pennen. Maar in mijn hoofd bleef spoken dat ik redelijk recent iets had ontdekt. Toch nog maar even speuren en blijkbaar had ik er eerder vandaag overheen gekeken. Een album die ik veel eerder psychedelisch Afrika zou noemen dan de hierboven besproken verzamelaar. En toevallig, of niet, is dit ook een album uit Nigeria. Het Afrikaans album van deze week is...
Colomach - Colomach (1974)
Ten tijden van de aanschaf van [url=https://www.musicmeter.nl/album/376411]The Rough Guide to Psychedelic Africa (2012) - vier jaar geleden - had ik net de psychedelische muziek uit Zuid-Amerika ontdekt en zoiets wilde ik ook wel eens uit Afrika horen. Helaas viel de verzamelaar wat tegen en klonk het me te veel als uptempo Westerse soul. Pas een jaar later probeerde ik ook de bonusplaat, die je ergens online moest downloaden. Dat was in ieder geval een stuk interessanter. Mocht ik nog eens aan de beurt komen in dit topic zal ik vermoedelijk die bonusplaat van Sir Victor Uwaifo bespreken.
Dit jaar ontdekte ik toevalligerwijs Colomach en dat was precies waar ik vier jaar geleden op hoopte: Afrikaanse ritmes met psychedelische gitaarklanken. Er is zeer weinig bekend over deze groep. Hun self-titled album kwam in 1974 uit, midden in de hoogtijdagen van Fela Kuti. Alleen lijkt dat hun roem eerder tegen te hebben gehouden dan verder geholpen. Het album is op deze site pas toegevoegd na een heruitgave in 2013 en op het internet zie je eigenlijk overal hetzelfde; pas vanaf 2013 werd hier het een en ander over geschreven. Volgens het label van de heruitgave, Soundway Records, was het album destijds alleen in Nigeria te koop en was dit album zonder de heruitgave onopgemerkt ten onder gegaan. En dat terwijl het origineel werd uitgebracht door (de Nigeriaanse afdeling van) EMI, dat onder meer meesterwerken van Feli Kuti uitbracht (Zombie, Confusion, He Miss Road).
Voordat we nu gaan denken dat dit een soort van Fela Kuti kopie is, wil ik graag benadrukken dat dit album een totaal eigen smoel heeft. Op momenten - met name de openingstrack - klinkt dit inderdaad heerlijk funky, zoals Fela dat als de beste kon. Maar in Colomach hoor je veel meer de woestijn. Psychedelica en folklore drukken een veel grotere stempel op dit album dan de funk. En ergens hoor ik ook wel wat Caribische invloeden. Het is me sowieso nog niet helemaal duidelijk waar dit gezelschap vandaan komt, maar helemaal Nigeriaans is het niet. De producer komt uit Togo en de bandleden schijnen Malinese studenten te zijn. Dat eerste komt direct van Soundway Records, dat tweede wordt beweert op de albumpagina op deze site. En ook Pitchfork meldt dat de bandleden uit Mali komen.
Ik heb dit album vandaag weer twee keer beluisterd en ik denk wel dat ik dit, buiten Fela Kuti gerekend, het allerbeste Afrikaanse album vind. Hopelijk krijgt dit album er een paar stemmen bij deze week, want drie stemmen is toch wel schandalig weinig voor zo'n prachtig album.
EDIT: Ik had nog geen tijd om het vorige album van de week te bekijken, maar ik zie nu dat dat ook psychedelica was. Ik heb hem meteen even opgezet, begint goed!
0
geplaatst: 6 december 2016, 19:40 uur
Even de hele rits taggen:
philtuper, crosskip, Masimo, raffael77, uilenei, E-Clect-Eddy, Cellulord, jelmer19, oruiz, dj maus, Bilnaad, Arrie, thelion, trebremmit, shaadiq haynes, kobe bryant fan, The Scientist, AOVV, Paap_Floyd, inquestos, -SprayIt-, Rogyros, Running On Empty, OldRottenhat, jeroentjuhh, Bardt1980, niels94, Djordison, Vento, Vivimus, panjoe, Stalin, Manfield, Sater, Titmeister, herman, itchy, Teunnis, Bardt1980, Ataloona, Toon1, Mjuman, Mach1, Venceremos en buizen.
philtuper, crosskip, Masimo, raffael77, uilenei, E-Clect-Eddy, Cellulord, jelmer19, oruiz, dj maus, Bilnaad, Arrie, thelion, trebremmit, shaadiq haynes, kobe bryant fan, The Scientist, AOVV, Paap_Floyd, inquestos, -SprayIt-, Rogyros, Running On Empty, OldRottenhat, jeroentjuhh, Bardt1980, niels94, Djordison, Vento, Vivimus, panjoe, Stalin, Manfield, Sater, Titmeister, herman, itchy, Teunnis, Bardt1980, Ataloona, Toon1, Mjuman, Mach1, Venceremos en buizen.
0
geplaatst: 6 december 2016, 20:27 uur
Aha, nog meer Afrikaanse psychedelica.
Die vorige van Musi-O-Tunya vond ik wel lekker, alleen ietsjes te westers.
Ben benieuwd naar deze.
Ga hem van soulseek plukken kan ik hem straks (of morgen) rustig in mij karavanetje luisteren.
Nou rustig?
ik hoop dat het plaatje swingt.
Die vorige van Musi-O-Tunya vond ik wel lekker, alleen ietsjes te westers.
Ben benieuwd naar deze.
Ga hem van soulseek plukken kan ik hem straks (of morgen) rustig in mij karavanetje luisteren.
Nou rustig?
ik hoop dat het plaatje swingt.
0
geplaatst: 6 december 2016, 21:14 uur
Die heb ik toevallig nog vluchtig beluisterd voor 1974 van het top 10 per jaar spel. Zal het deze keer eens wat aandachtiger beluisteren. Het is niet helemaal blijven hangen eigenlijk. Durf alleen niet te zeggen of het op korte termijn gaat worden. 't is wat drukjes.
0
geplaatst: 7 december 2016, 07:11 uur
Ben benieuwd. Fijn om te merken dat er weer wat animo is op dit forum. Jammer dat ik daar niks van merkte toen ik Legends of Benin tot album vd week had uitgeroepen. Gaat dat luisteren mensen. Alsnog. En uiteraard deze psychedelica van Teunnis ook!
0
geplaatst: 7 december 2016, 08:32 uur
Deze staat al een poosje in mijn top-10 (die ik eens een keer op MuMe moet zetten).
1
geplaatst: 19 december 2016, 18:56 uur
De afro-beat/afro-funk komt er nog wat karig vanaf. Wanneer we de Malinezen van Colomach even buiten beschouwing laten, komt er zelf niets van de lijst uit oerlanden Ghana en Nigeria. Van zwaargewichten Marijata heb ik een geschikt album dat helaas niet volledig op Youtube is te vinden, te weten Pat Thomas (3) Introduces Marijata - Pat Thomas Introduces Marijata (Vinyl, LP, Album) at Discogs
Dan wordt het dus hoog tijd voor:
Een fijn alternatief overzicht (zonder ook maar te pretenderen compleet te zijn) van de Ghanese scene medio jaren '70 tot begin '80. Waar het Nigeriaanse geluid vaak wilder/ongeremder is, deden ze het in Ghana nét even wat smoother. De bas speelt ook een prominentere rol tov het minder aanwezige/schelle koper. Nigeriaanse muziek is overigens óók fantstisch hoor
.
Gierende orgeltjes, dreunende bassen en schroeiende blazers, op deze 13 nrs. komen ze allemaal voorbij in compacte doses (de lanste duurt 'slechts' 7 minuten). Nadruk ligt op obscuranten zoals de Islamitische funkateers van Uppers International en import-Ghanezen De Frank en Pierre Antoine. Bekendere namen zoals Ebo Taylor (ter ondersteuning van zijn zoon), Gyedu-Blay Ambolley (met Complex Soundz) , enigma ROB, K. Frimpong en de geweldige Vis-a-Vis band zijn echter ook van de partij. Nummers 2, 5, 8 en vooral 12 mogen op geen Afrofunk-playlist ontbreken.
Voor een uitputtender overzicht kan ik eenieder Various - Ghana Special: Modern Highlife, Afro-Sounds & Ghanaian Blues 1968-81 at Discogs aanraden; 2 prachtig geannoteerde CD's ramvol Ghanese stampers waarop Fela trouwens ook acte de présence geeft.
Dan wordt het dus hoog tijd voor:
Een fijn alternatief overzicht (zonder ook maar te pretenderen compleet te zijn) van de Ghanese scene medio jaren '70 tot begin '80. Waar het Nigeriaanse geluid vaak wilder/ongeremder is, deden ze het in Ghana nét even wat smoother. De bas speelt ook een prominentere rol tov het minder aanwezige/schelle koper. Nigeriaanse muziek is overigens óók fantstisch hoor
.Gierende orgeltjes, dreunende bassen en schroeiende blazers, op deze 13 nrs. komen ze allemaal voorbij in compacte doses (de lanste duurt 'slechts' 7 minuten). Nadruk ligt op obscuranten zoals de Islamitische funkateers van Uppers International en import-Ghanezen De Frank en Pierre Antoine. Bekendere namen zoals Ebo Taylor (ter ondersteuning van zijn zoon), Gyedu-Blay Ambolley (met Complex Soundz) , enigma ROB, K. Frimpong en de geweldige Vis-a-Vis band zijn echter ook van de partij. Nummers 2, 5, 8 en vooral 12 mogen op geen Afrofunk-playlist ontbreken.
Voor een uitputtender overzicht kan ik eenieder Various - Ghana Special: Modern Highlife, Afro-Sounds & Ghanaian Blues 1968-81 at Discogs aanraden; 2 prachtig geannoteerde CD's ramvol Ghanese stampers waarop Fela trouwens ook acte de présence geeft.
0
geplaatst: 20 december 2016, 08:49 uur
Geweldig album! Was mij natuurlijk al lang bekend maar dat mag de pret niet drukken. Essentiële verzamelaar deze.
1
geplaatst: 20 december 2016, 10:14 uur
Erg gave plaat dat Colomach, tof inderdaad dat sound na het eerste nummer opeens een andere hoek in duikt! Zometeen de volgende maar eens opzetten.
0
geplaatst: 20 december 2016, 12:49 uur
crosskip schreef:
Erg gave plaat dat Colomach, tof inderdaad dat sound na het eerste nummer opeens een andere hoek in duikt! Zometeen de volgende maar eens opzetten.
En de vorige!

0
geplaatst: 21 december 2016, 00:26 uur
tag
Arrie, thelion, trebremmit, shaadiq haynes, kobe bryant fan, The Scientist, AOVV, Paap_Floyd, inquestos, philtuper, -SprayIt-, Rogyros, Running On Empty, OldRottenhat, jeroentjuhh, crosskip, Bardt1980, niels94, Djordison, Vento Vivimus, inquestos, philtuper, crosskip, panjoe, Stalin, Manfield, Sater, Titmeister, herman, itchy, Teunnis,Bardt1980, Ataloona, Toon1, Mjuman, Mach1, Venceremos, buizen
Arrie, thelion, trebremmit, shaadiq haynes, kobe bryant fan, The Scientist, AOVV, Paap_Floyd, inquestos, philtuper, -SprayIt-, Rogyros, Running On Empty, OldRottenhat, jeroentjuhh, crosskip, Bardt1980, niels94, Djordison, Vento Vivimus, inquestos, philtuper, crosskip, panjoe, Stalin, Manfield, Sater, Titmeister, herman, itchy, Teunnis,Bardt1980, Ataloona, Toon1, Mjuman, Mach1, Venceremos, buizen
* denotes required fields.