MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Voetbaltopic

zoeken in:
Jornaquin schreef:
Als del Piero mee mag staat hij denk ik geen basis, vind hem een beetje over zijn top. Natuurlijk nogsteeds goed maar ik zie Donadoni hem niet bij de eerste 11 zetten.

En @ Joy4ever, aangezien jij een Juventus-volger bent (volgens mij) heb ik een vraag voor je. Waarom wil Juve Palladino voor Amauri ruilen, Palladino is toch een getalenteerde speler waar Juve nog lang plezier aan kan beleven, of ben ik gek?

Een basisplaats zal het niet worden maar ik zou hem zeker meenemen. Hij heeft het twee jaar geleden op het WK prima gedaan (prachtige goal tegen Duitsland) en hij draait nu zijn productiefste seizoen bij Juventus. Wat betreft je tweede vraag: Juventus heeft na de degradatie naar de Serie B een aantal topspelers zien vertrekken. Ze hebben er toen voor gekozen om een aantal minder bekende krachten aan te trekken en wat jeugdspelers door te laten stromen. Aan de hand(en) van Buffon, Nedved, Camoranesi, Del Piero en Trezeguet bleek Juventus al snel sterk genoeg voor directe promotie. Zonder zich verder noemenswaardig te versterken vond Juventus daarna snel de aansluiting met de top van de Serie A. Het moet nu gek lopen willen ze volgend seizoen geen CL spelen. Daarnaast hebben ze "aangetoond" dat Juventus dit seizoen de meeste punten is onthouden. Nu blijven dit soort onderzoeken natuurlijk suggestief maar het gat met Inter is niet zo groot als het lijkt. Juventus wil volgend seizoen serieus de jacht openen op Inter en zij kiezen ervoor om dat te doen door het aantrekken van spelers die hen direct beter maken. Zo zag ik Juventus in de loop der tijd al gelinkt met diverse topspelers maar daar bleef het helaas ook bij. Amauri is natuurlijk welkom omdat Del Piero niet hele wedstrijden meer kan spelen. Maar goed, eerst maar eens afwachten welke speler(s) definitief naar Juventus komen en wie er blijven natuurlijk. Want als iedereen was gekomen die ze op het oog hadden dan hadden ze het aankomende seizoen ook schriftelijk af kunnen doen.

raffael77
Zo nu maar ff hier want WK 2006 is op slot.

Maar je klaar Holland en natuurlijk de rest.

FORZA ITALIA

Vincenzo Iaquinta moet het EK in Oostenrijk en Zwitserland aan zich voorbij laten gaan. De Italiaanse aanvaller van Juventus kampt met een spierblessure en uit onderzoek is donderdag gebleken dat hij pas in juli weer kan voetballen.

Jammer. Ik vond het een goede voetballer op het afgelopen WK. Aparte manier van lopen, beetje slungelachtig. Ik blijf het ook raar vinden dat een speler als Arsjavin de eerste twee wedstrijden aan zich voorbij moet laten gaan vanwege een schorsing. Laat die schorsing lekker ingaan als ze WK kwalificatiewedstrijden moeten spelen. Op een EK moeten vanaf de aftrap gewoon alle spelers inzetbaar zijn. Volgens mij gold die regel wel op het afgelopen WK, maar dat weet ik niet zeker.

Françcois Sterchele, vaste spits bij Club Brugge is deze ochtend overleden bij een auto-ongeval... Voetbalminnend Belgie is in diepe rouw...
Ik als Bruggesupporter zit al de hele dag in zak en as, de man was amper 26, international, beste spits bij brugge en bovendien een PRACHT van een kerel. Altijd goedlachs, als eerste om handtekeningen uit te geven, en ja... gewoon een geweldige mens...

Ik vergeet hem alvast nooit, moest dit gewoon ergens kwijt, thx...

(afbeelding)

Gecondoleerd.

Jornaquin
Zeer triest nieuws, gecondoleerd.

Triest ja

artemio
Joy4ever schreef:
(quote)
En Alessandro del Piero niet te vergeten!! Als hij mee mag tenminste.. Ik hoop van wel, het is mijn favoriete speler. Volgens Panini is hij er iig bij van de zomer.

Betwijfel of Donadoni "Ale" selecteerd. Wie is trouwens Panini??

artemio schreef:
(quote)

Betwijfel of Donadoni "Ale" selecteerd. Wie is trouwens Panini??
Die van die stickeralbums

artemio
Joy4ever schreef:
(quote)
Die van die stickeralbums

ai, logisch, vroeger ook die verdomde panini plaatjes gespaard.
Hebben ze ook aan Montolivo gedacht...

herman schreef:
Ik zou thuis laten: Boschker, Jaliens, Engelaar, Maduro, De Jong, Kuijt en Koevermans.

Ben het eens met bijna alle namen behalve Engelaar.. die is toch wel in wereldvorm en kan mooi ergens in de achterhoede oprukkend functioneren. Kuijt vind ik een twijfelgeval, de vraag is wat hij nu eigenlijk toevoegd.. beetje hersenloze loper, maar hij gaat in elk geval tenminste wel! Qua verfijning past zijn spel echter helemaal niet bij dat van een Persie of Sneijder. In Engeland hebben ze daar wat minder last van. Ik zou hem toch meenemen, zeker als je Marco's criteria meeneemt (presteert goed bij zijn club).

orbit schreef:
[! Qua verfijning past zijn spel echter helemaal niet bij dat van een Persie of Sneijder. In Engeland hebben ze daar wat minder last van.

Misschien dat dat dan juist goed samengaat, een werkpaard en een sierlijk hertje

Het zou het proberen waard zijn.. Torres en Gerrard bewijzen dat ze als verfijndere spelers ook kunnen profiteren van de werklust van Kuyt. Toch geen Persie, Vaart of Sneijders natuurlijk. Lastig systeem kiezen lijkt me, arme Bassie

Sven Bersee schreef:
Het was geen rode. Jullie zien toch wel dat hij richting bal probeert te schoppen. Klungelig, maar als hij die spits had willen raken had hij toch niet zo debiel hoeven bewegen?

Arbiter: "Karatetrap was rode kaart"
Werder Bremen-doelman Tim Wiese liet woensdagavond de Duitse voetbalwereld schrikken door HSV-spits Ivica Olic te vloeren met een ongecontroleerde karatetrap. Arbiter Schiri Wagner gaf geen rood en sliep slecht.

"Ik heb inderdaad heel slecht geslapen", zegt Wagner tegen Bild. "Na het bestuderen van de televisiebeelden moet ik dan ook zeggen dat rood de enige juiste straf was geweest."

Werder-directeur Klaus Allofs was donderdag een andere mening toegedaan. "Wie het voetbal kent, zal erkennen dat er geen opzet in het spel was." Franz Beckenbauer deelde zijn mening uit: "Dat was bijna moord", stelde Der Kaiser.

El Ninjo schreef:
Komend EK organiseer ik voor de 6e keer tijdens een groot kampioenschap een grote voetbal pool (voorspellen wedstrijden, poule rankings, kwartfinalisten t/m finale en winnaar voorspellen, scorende spelers opgeven, keepers, topscorers, aantal doelpunten Nederlands elftal etc etc).

Hij is qua deelnemersveld meestal behoorlijk internationaal, laatste keer tijdens het WK deden er 178 mensen mee uit 9 verschillende landen en zat er 880 Euro in de pot.
Inleg is 5 euro.

Bij aanvang van het EK krijg je een overzicht van alle voorspellingen van alle deelnemers toegestuurd en ik probeer na elke wedstrijdspeeldag een tussenstand door te sturen.
Op musicmeter zal ik regelmatig een tussenstand van de musicmeter deelnemers plaatsen.

Vanavond of morgenavond gaan de initiele mailings de deur uit.

Als het je wat lijkt om mee te doen, kun je mij een pm sturen (met vermelding van je emailadres), dan neem ik stuur ik je alle benodigde info door.

Alle musicmeter deelnemers die de vorige keer meededen hoeven mij niet te pm-en, die zitten automatisch in de initiele maillijst evenals de mensen die mij al een pm gestuurd hebben nav een opmerking in het WK 2006 topic.

Voor degenen die meedoen, de mail is net verstuurd.
Stuur mij even een pm als je niets ontvangen hebt.

kArIzMa_TuRk
En de uitslagen van de Super Lig is bekend!

Trabzonspor - Fenerbahce 2-0
Galatasaray - Oftaspor 2-0

Dit maakt Galatasaray dus kampioen!

Top 3:
1. Gatasaray 79
2. Fenerbahce 73
3. Sivasspor 73

Manchester United Engels kampioen

Manchester United heeft voor de 17de keer in zijn bestaan de Engelse titel in de wacht gesleept. Een 2-0 zege bij Wigan was voldoende om Chelsea van zich af te houden.

Alleen puntenverlies van de Mancunians had Chelsea het kampioenschap kunnen opleveren, maar dat zat er geen moment in. Al voor de rust benutte Ronaldo een strafschop (31ste goal van het seizoen) en in de tweede helft maakte Giggs aan alle onzekerheid een eind. Dat Chelsea in de slotfase tegen Bolton Wanderers de zege weggaf (1-1) was daardoor niet belangrijk meer.

*bron NOS.nl*

Amicus schreef:
Manchester United Engels kampioen

Kos
.

Sven Bersee
Maar of ze iets te zoeken hebben in Europa? Ik denk van niet. Maar met NAC heb ik hetzelfde. NEC speelt momenteel trouwens wel erg goed/leuk voetbal, daarom gun ik hen het UEFA toernooi.

Jornaquin
Tja, met deze vorm verdient NEC het natuurlijk wel. Volgend seizoen zullen we zien of ze het verdienen.

NEC heeft sinds de winterstop alleen nog maar van Excelsior verloren. Feyenoord, Ajax en PSV konden niet van ze winnen...

Ik hoop dat Been blijft en dat ze het goed gaan doen in Europa!

Kos
Sven Bersee schreef:
Maar of ze iets te zoeken hebben in Europa? Ik denk van niet.

Aangezien ze gewoon een Europese plek behalen denk ik van wel...

Dat gezever altijd van 'topclub' supporters. Net alsof het iemand in Nijmegen kan verrekken of ze 'europees' waardig zijn. Dan hadden de clubs die het zogenaamd verdienen maar beter moeten voetballen. .

Ze zijn absoluut Europees waardig. Zolang Been maar blijft hè

Sjongejonge, wat waren die Groningers (in Dagblad van het Noorden) allemaal optimistisch trouwens. Een-nul nederlaag, 'moet kunnen'... MAN, je complete centrum is geschorst!
Gelukkig was ik gisteren bij Roger Waters en heb ik dus de wedstrijd niet hoeven
zien

Kos schreef:
Dan hadden de clubs die het zogenaamd verdienen maar beter moeten voetballen. .

Inderdaad, met zo'n mentaliteit kun je net zo goed de competitie afschaffen en meteen Ajax, PSV en Feyenoord naar de CL sturen

Kos
freitzen schreef:
Ze zijn absoluut Europees waardig. Zolang Been maar blijft hè

Mwa, het is echt niet alleen aan Been te danken.

Ik heb maar 1 wedstrijd live van hun gezien en dat was tegen PSV, en het was vooral de mentaliteit die het hem deed
Ze bleven maar steken en steken als wespen altijd op de bal af, goed gedisciplineerd, hopelijk word dit niet hetzelfde verhaal volgend seizoen als AZ dit seizoen.

Kos
Dat kun je toch niet vergelijken.. AZ was vorig jaar een topploeg met een enorm sterke en brede selectie met Nederlandse topspelers en talenten.
Ik denk niet dat ze bij NEC de illusie hebben op AZ te lijken....

Beter dan als dat niet zo is...
Ik gun het deze NEC namelijk van harte

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:48 uur

geplaatst: vandaag om 16:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.