menu

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
avatar van madmadder
1. Kindje van mijn beste vrienden is in goede gezondheid geboren. Hij heet Midas.
2. Vanochtend oudjaarsdag nog even ingeluid met een rondje hardlopen.
3. Rest van de dag lekker top2000, boek lezen, vanavond lekkere hapjes, facetimen met die vrienden (opnieuw grote coronauitbraak op werk (een derde van de bewoners binnen 24 uur) en ik ben in nauw contact geweest met enkele bewoners die later besmet bleken dus even verstandig om oudjaarsavond alleen te chillen) en non-alcoholische bubbels.

avatar van ZAP!
1. Mijn vader scoort zomaar even een dikke negen met de eerste cakes (2 stuks) die hij ooit zijn leven heeft gebakken, het lijkt wel appelgebak. Nu ben ik verder geen die hard cake- of gebakfan, maar geslaagd zijn ze zeker.
2. Fernandes cherry bouquet en pistachenootjes voor vanavond ingeslagen.
3. Het jaar uitluiden door een lading teringherrie door mijn oordopjes te jagen, zoals Messiahs 'Hymn to Abramelin', zo simpel kan en moet dat maar zijn dit jaar. Beste wensen allemaal.

avatar van Brunniepoo
Tja, oudejaarsdag is net zo saai als een groot deel van 2020

1. Nescio lezen. Zijn dagboek over zijn wandelingen in 1946 is ongekend saai, hopelijk wordt het nog beter in volgende jaren.
2. Gisteren de drie Vault cd's uit de SotT-box geluisterd en vandaag het concert in Utrecht. Zonder enige twijfel de beste heruitgave van 2020.
3. De rust is vooralsnog oorverdovend, en dat voor een randstad. Normaliter bestaat de tweede helft van de dag uit het kalmeren van de katten. Onze kittens hebben nog geen oudjaar meegemaakt en zijn sowieso nogal stresserig, maar als het zo blijft, dan knijp ik in mijn handen...

Alvast de beste wensen allemaal!

avatar van madmadder
1. Vanochtend vroeg een lekkere nieuwjaarswandeling gemaakt van ruim een uur met ondertussen Stephen Fry die Harry Potter voorleest op. Het was heerlijk weer, lekker koud, zonnig en mistig tegelijkertijd.
2. Plannen voor 2021 maken voor mijn boekenblog. Ondertussen lekkere jazzplaatjes op.
3. Zometeen lekker op de bank hangen met lasagne en de nieuwe Pixar film.

avatar van dix
dix
1. Uitgebreid ontbeten.
2. Holterberg beklommen.
3. Ticket to Ride gespeeld en gewonnen.

avatar van Johnny Marr
1. Chillen in de jacuzzi
2. Chillen in de jacuzzi
3. Nog meer chillen in de jacuzzi

Thudd
1. Op oudejaarsavond heerlijk gaan om 2200 uur.
2. Op nieuwjaarsdag naar GP Sven Nys gekeken... ‍♂️
3. Luister nu, met het letselbeen omhoog, naar New Order...❤

avatar van herman
1. Gisteren een nieuwjaarsspeurtocht door R'dam west gedaan met de mensen waarmee ik meestal oud- en nieuw vier. We liepen in duo's en moesten aan het eind van de rit de oplossing als filmpje opsturen. Eenmaal thuis waren alle filmpjes aan elkaar geknoopt en bleek het geheel een nieuwjaarswens te zijn. Erg mooi om iedereen zo even te zien en zo toch soort van samen te zijn.
2. Blij om 3 dagen overdag te kunnen wandelen (langer dan de lunchpauze toelaat), was er wel aan toe.
3. Aan het genieten van Roxy Music's eerste plaat.

avatar van dix
dix
herman schreef:
1. Gisteren een nieuwjaarsspeurtocht door R'dam west gedaan.

Ah, alsnog welkom binnen mijn territorium

avatar van perrospicados
1. vanavond vinyl draaien met oude schoolmaat waarmee ik samen eind jaren 70/begin jaren 80 veel new wave bandjes ontdekte.
2. gerookte zalm gemaakt met saffraan saus
3. nu alvast mijn top 10 voor vanavond klaar leggen

avatar van ZAP!
1. Tranen van het onbedaarlijk lachen bij het lezen van een passage uit 'Sjidda en Kuziba' (hoe een demonenmoeder de mens beschrijft), een kortverhaal van I.B. Singer.
2. Momentje uit 'The Birds' vanmiddag, schuin tegenover mijn ouderlijk huis: minstens dertig (maar kunnen er ook wel vijftig geweest zijn) meeuwen en een stel kraaien verzamelden zich op de punt van een dak, zweefden en vlogen er wat rond en vertrokken na een paar minuten weer (...dat vind ik dan leuk).
3. M.b.t. 1.: lekker aan het lezen geslagen in dit nieuwe jaar.

avatar van staralfur
1. Online privé concert van Enno Bunger (met 2 vriendinnen), hij speelde veel van mijn favorieten en we hebben veel gelachen met elkaar. Nu al het hoogtepunt van 2021.
2. Op mijn laatste vakantiedag nog even een wandeling gemaakt, waarmee de teller op meer dan 100km kwam te staan. Sinds begin van de vakantie elke dag gewandeld, hopelijk kan ik dit volhouden.
3. Boek 2 van het jaar uitgelezen!

avatar van Poek
1. MuMeladder alfabetisch aan het beluisteren (exclusief de overbekende nummers). Ik ben al bij de M!
2. Lekker veel gewonnen met cubedraften op Magic Online.
3. Vader weer thuis na vanwege een herseninfarct opgenomen te zijn in een verpleegtehuis.

avatar van Fathead
1. Kerstboom het huis uit. Je huis lijkt ineens een stuk groter en opgeruimder.
2. Weer begonnen met thuisonderwijs. Het gaat al wat soepeler dan in maart en het is ook wel gezellig.
3. Begonnen met afvallen. Alle kerstvet moet er weer af, maar ik ben gemotiveerd!

avatar van Poek
1. Bij de N.
2. The Hoff weer in het nieuws!
3. De groep Hooked on a Feeling-David Hasselhoff doet het weer (daarvoor moest ik wel beheerder worden). Jullie zijn vast ook fan toch? Word lid!

avatar van madmadder
1. Na alle ongezonde feestdagen nu weer gezond aan het eten (vooral niet meer snoepen) en dat bevalt me goed. Zelfs tweemaal de chocoladecake op werk weerstaan.
2. Gisteren mijn website helemaal aangepast en alles wat overzichtelijker gemaakt (en de komende tijd zullen er nog wel meer veranderingen komen).
3. Werk is ellendig op het moment, maar de vaccinaties komen in zicht. En met lezen, muziek, wandelen, hardlopen en mijn website kom ik de resterende tijd van de lockdown ook wel weer door.

avatar van GrafGantz
madmadder schreef:
1. Na alle ongezonde feestdagen nu weer gezond aan het eten (vooral niet meer snoepen) en dat bevalt me goed.


Zelfde hier, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat het goed bevalt

avatar van Venceremos
1. Podcasts van oud-studiegenoten / mede-Amerikanisten luisteren.
2. Mijn reading-challenge voor het 4e jaar op rij realistisch haalbaar opgehoogd, naar 28 dit keer.
3. Levensstand 'normaal' doet weer zijn intrede. Kan geen al-dan-niet melancholische terugblik of nostalgische top-zoveel meer verdragen. Hup 2021!

avatar van Poek
Poek schreef:
1. MuMeladder alfabetisch aan het beluisteren (exclusief de overbekende nummers). Ik ben al bij de M!


Klaar! Lijst teruggebracht tot 425 nummers. Nu begonnen de Witte Trui alfabetisch te beluisteren om uiteindelij die samen te voegen met de laddernummers.
2. Schaakrubriek voor komend weekend ingeleverd.
3. Boodschappen gedaan.

Thudd
1. Loopgips aangemeten gekregen.
2. Lekker op de bank hangen.
3. Muziek luisteren.

avatar van luigifort
1. Weer meer klassieke muziek aan het luisteren, was een tijd geleden. Vooral Bach is favoriet.
2. Mijn waardering voor This Is Not America van David Bowie is recentelijk alleen maar gestegen
3. Heerlijk frisse maaltijd gegeten met avocado's

avatar van GrafGantz
1. We luisteren hier momenteel veel muziek uit de jaren 20 en 30. Veel vroege jazz, bigband en andersoortige typische muziek uit die tijd. Leuk om weer eens iets heel anders te ontdekken.
2. Ondertussen 1,3 kilo afgevallen sinds afgelopen zaterdag. Geen streng dieet, maar alleen ontbijt, lunch en avondeten, verder helemaal niets tussendoor en ook geen dessert. En deze wijnliefhebber drinkt voorlopig ook even geen alcohol
3. Op m'n reis door de filmgeschiedenis eindelijk aanbeland bij m'n geboortejaar. Heb nog ongeveer 1160 films in de digitale bibliotheek staan, dus het eind is al bijna in zicht

avatar van Brunniepoo
1. Zojuist een flinke wandeling gemaakt door de stad. Heerlijk wandelweer.
2. Sowieso prima weer vandaag, de zonnepaneeltjes lachten me blij toe...
3. Begin vorige maand had ik nog een luisterachterstand van ruim honderd albums, inmiddels zijn dat er nog maar een stuk of dertig. Waar zo'n lockdown wel niet 'goed' voor is.

avatar van Dance Lover
Ondanks alle misère van de lockdown/winter toch even 3 dingen waar ik echt vrolijk van werd de afgelopen week:

1. Gegourmet met mijn broertje, zijn vriendin en 3 andere vrienden. Daarna samen Mario Party gespeeld en bordspelletjes gedaan.
2. Toch alvast vakantieplannen maken voor de zomer van 2021 met een vriendin, waarschijnlijk Frankrijk.
3. Mijn eerste artikel voor Festileaks ''waar ik sinds kort voor schrijf'' is nu gepubliceerd:https://festileaks.com/2021/01/5-elektronische-artiesten-die-ook-voor-corona-niet-meer-optraden/

Erg blij dat dit artikel o.a. helden van mij als Burial & Boards of Canada bevat, mits de invalshoek interessant is mag ik schrijven waarover ik wil, tof!

avatar van -SprayIt-
Leuk artikel DL! Lekker bezig.

avatar van madmadder
1. Op kraamvisite geweest bij mijn vrienden. Het ventje is superschattig!
2. Aantal dagen ziek geweest (wel negatief op corona gelukkig), maar vandaag voelde ik me weer een stuk beter en heb meteen maar even meer dan 20.000 stapjes gemaakt (meer dan 15 km).
3. Alweer 5 boeken gelezen en bijna allemaal erg goed ook nog eens. Verder ook weer met hernieuwde energie videorecensies aan het maken en stukken aan het schrijven. Literatuur, echt een goeie hobby (en ondertussen natuurlijk veel geschikte muziek luisteren!).

avatar van Poles Apart
Min of meer een herhaling van precies 3 weken geleden:

1) M'n tweede dosis van het Pfizer-covid vaccin ontvangen.
2) De hele dag meegewerkt aan het gladjes laten verlopen van de vaccinatiekliniek voor onze 80+ patiënten (en frontlinie-ziekenhuispersoneel).
3) De dankbaarheid van de patiënten ontvangen (en vele dozen bonbons). Nu lekker thuis met de familie er nog een fijne zondagavond van maken.

avatar van ZAP!
1. Werd een paar dagen en nachten geterroriseerd door een bejaarde buurvrouw (nee, geen Monty Python sketch) die kennelijk doof aan het worden is, maar we hebben er goed over gecommuniceerd en het lijkt nu echt opgelost.
2. Vandaag uit nood geboren: de 'boerenkapsalon' #Wat eten we vandaag? - MusicMeter.nl
3. Lekker in de oude, al dan niet obscure, metal aan het duiken de laatste dagen. https://media.tenor.com/images/2cd8dfa9a1c66db2f6096775650e68a7/tenor.gif

avatar van herman
1. Afgelopen weekend lekker veel gelopen, elke dag minimaal 10 km.
2. Gisteren Turks eten laten bezorgen van een van onze favoriete restaurants. Ik denk dat ik er al zeker 2 jaar niet was geweest, door corona maar ook omdat ze door een grote brand zeker een half jaar dicht waren. Het was zalig.
3. Weer eens wat boeken besteld bij Donner en ook lekker veel gelezen de afgelopen dagen.

avatar van aerobag
1. Nu de lockdown toch de verlenging in gaat, mijn vriendin toegestaan, na lang aandringen van haar kant, mijn haar te knippen. Van te voren zat ze nog youtube-tutorials te kijken, maar het is zowaar goed gelukt
2. De eerste bokszak-training, ook via youtube, voltooid in de geïmproviseerde home-gym
3. Biefstuk met chimichurri stond op het menu, heb hem weer precies zo gebakken zoals ik hem graag wil hebben. (Laatste keer was ik teveel tegelijk aan het doen en had ik hem te ver doorgebakken en toen was mijn hele dag naar de filistijnen)

Gast
geplaatst: vandaag om 10:05 uur

geplaatst: vandaag om 10:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.