MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962

zoeken in:
Ja, die stem is fenomenaal.
Mooi nummer ook.

8.3

Had ik deze overgeslagen? Niet helemaal terecht natuurlijk.

7,8

Toch wel weer even wennen deze beginjaren 60 muziek als je nu bezig bent met het (post)punk - New Wave Meter topic. Een grotere tegenstelling tussen die muziekgenres is eigenlijk niet denkbaar.

Timi Yuro - Hurt: 8

wibro schreef:
Had ik deze overgeslagen? Niet helemaal terecht natuurlijk.

7,8

Toch wel weer even wennen deze beginjaren 60 muziek als je nu bezig bent met het (post)punk - New Wave Meter topic. Een grotere tegenstelling tussen die muziekgenres is eigenlijk niet denkbaar.

Veel (ex)punkers en new-wave liefhebbers hadden juist een voorliefde voor de beginperiode van popmuziek vanwege het spontane karakter, de ongekunsteldheid en de kernachtigheid, juist hierdoor leerde ik begin jaren '80 vele nummers in dit topic kennen (al kende ik sommige nummers eerder). Ook ska en reggae werden door hen omarmd.

Heel mooi
8.5

johannesA
6,6

Met 17 stemmen en een 7,447 haalt Timi een 61e plek binnen.

Soms worden de keuzes beinvloedt door jullie commentaar.
wibro schreef:
LucM schreef:
Veel (ex)punkers en new-wave liefhebbers hadden juist een voorliefde voor de beginperiode van popmuziek vanwege het spontane karakter, de ongekunsteldheid en de kernachtigheid, juist hierdoor leerde ik begin jaren '80 vele nummers in dit topic kennen (al kende ik sommige nummers eerder).
wibro schreef:
Het is eigenlijk pure rock 'n roll. Marzipaintree zou dit toch eigenlijk moeten kunnen waarderen.

Ik kan the Cramps inderdaad wel waarderen.

Zoek de verschillen maar beoordeel deze:

Opgenomen in 1958 maar pas in 1960 uitgebracht.

The Phantom - Love me (1960)

The Cramps (3)
The Phantom (4.5)

Beide songs waar ik alles behalve wild van ben.

The Phantom: 5,5

De energie én de galm is goed gevangen. Het nummer zelf is aardig.

7.2

Slechts 7 stemmers, een 117e plek en een 6,557 voor The Phantom. De link met de 50smeter is dit keer de eerste single van Buddy Holly.

Er is dit keer weer een klik met de 50s-meter. En ook met de jaren 80 want het nu volgende nummer is gecoverd in 1983 door Klique, die daarmee een hit scoorden in Nederland. De nu volgende zanger werd ooit vergeleken met een bepaalde zanger van Italiaans voorgeslacht.

In Muziekkrant Oor’s eerste popencyclopedie (1977) staat geschreven: een voorbeeld van smakeloosheid is de milionseller Night waarop Wilson zich ontpopt als een tweede Mario Lanza. De achterkant is daarentegen een mooi bluesy nummer.

We gaan voor de achterkant.

Jackie Wilson - Doggin’ around (1960)

The Phantom - 4,2

Jackie Wilson - 7,3

The Phantom - Love me: 7,5 (ik vind de versie van the Cramps iets beter)

Jackie Wilson - Doggin’ around: 7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 13:31 uur

geplaatst: vandaag om 13:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.