Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
2
geplaatst: 4 april 2020, 15:47 uur
8
Iemand bezwaar dat ik deze na dit Belgische rondje nog een serie Neue Deutsche Welle doe? Als iemand anders wil, geen probleem. Ik hoor het wel.
Iemand bezwaar dat ik deze na dit Belgische rondje nog een serie Neue Deutsche Welle doe? Als iemand anders wil, geen probleem. Ik hoor het wel.
0
geplaatst: 5 april 2020, 11:48 uur
zaaf heeft in Singles Top 20 Per Jaar #2 de MuMegemeenschap vaak laten horen wat wij goede muziek vinden, maar waar houdt hij zelf van? Nou, b.v. van The Glory of Man van Minutemen, de band van de op 27-jarige leeftijd overleden D. Boon. Maar wat vinden wij ervan?
170. Minutemen - The Glory of Man (1984)
170. Minutemen - The Glory of Man (1984)
0
geplaatst: 5 april 2020, 13:08 uur
Jullie hebben van mij nog de eindscores te goed.
165. Allez Allez - Allez Allez 7,953 uit 15 stemmen
166. Nacht und Nebel - Beats of Love 6,792 uit 12 stemmen
167. Plastic Bertrand - Ça Plane pour Moi 6,781 uit 16 stemmen
168. TC Matic - O La La La 8,484 uit 19 stemmen
169. 2 Belgen - Lena 7,597 uit 16 stemmen
165. Allez Allez - Allez Allez 7,953 uit 15 stemmen
166. Nacht und Nebel - Beats of Love 6,792 uit 12 stemmen
167. Plastic Bertrand - Ça Plane pour Moi 6,781 uit 16 stemmen
168. TC Matic - O La La La 8,484 uit 19 stemmen
169. 2 Belgen - Lena 7,597 uit 16 stemmen
1
geplaatst: 5 april 2020, 13:19 uur
8
Ontdekking! Nu weten we ook waar James Murphy de mosterd vandaan heeft gehaald.
Ontdekking! Nu weten we ook waar James Murphy de mosterd vandaan heeft gehaald.
0
geplaatst: 6 april 2020, 12:38 uur
Minutemen doet het goed voorlopig, bijna een 8 gemiddeld.
Voor het volgende nummer gaan we naar luigifort. Die verveelde zich een tijdje geleden en bedacht toen een leuke tijdsbesteding: een lijstje maken van matige nummers van bands die ik goed vind. Hij schreef vervolgens wat lappen tekst over zijn vriendin erbij en noemde het zijn top 100. Om de lijst niet te eenzijdig te maken deed hij ook wat tegenovergestelds erin: de band zegt me verder niets, maar het nummer vind ik mooi.
Wat een schitterende song ook weer en met zijn lengte van 7+ minuten echt weer een epic! Er zit een prachtige, geheimzinnige en mistige sfeer in de song. Melancholie, verdriet, compassie, maar ook lichtheid, van alles dus. Ten eerste neemt de song heerlijk de tijd om op gang te komen door een instrumentaal intro van meer dan 2 minuten, echt zalig is dat! Qua klank en sfeer doet de muziek nog het meest aan Joy Division denken, niet per se qua zwaarte, dat niet. Het voelt veel lichter aan, maar ze waren wel labelgenoten bij Factory Je wordt al melancholisch door die kenmerkende melancholische en mistige The Wake synths en dan die hemelse gitaar die maar door janglet de hele song door, die is zo hemels mooi (etcetera etcetera, zie voor de rest hier)
171 - The Wake - Melancholy Man (1985)
Voor het volgende nummer gaan we naar luigifort. Die verveelde zich een tijdje geleden en bedacht toen een leuke tijdsbesteding: een lijstje maken van matige nummers van bands die ik goed vind. Hij schreef vervolgens wat lappen tekst over zijn vriendin erbij en noemde het zijn top 100. Om de lijst niet te eenzijdig te maken deed hij ook wat tegenovergestelds erin: de band zegt me verder niets, maar het nummer vind ik mooi.
Wat een schitterende song ook weer en met zijn lengte van 7+ minuten echt weer een epic! Er zit een prachtige, geheimzinnige en mistige sfeer in de song. Melancholie, verdriet, compassie, maar ook lichtheid, van alles dus. Ten eerste neemt de song heerlijk de tijd om op gang te komen door een instrumentaal intro van meer dan 2 minuten, echt zalig is dat! Qua klank en sfeer doet de muziek nog het meest aan Joy Division denken, niet per se qua zwaarte, dat niet. Het voelt veel lichter aan, maar ze waren wel labelgenoten bij Factory Je wordt al melancholisch door die kenmerkende melancholische en mistige The Wake synths en dan die hemelse gitaar die maar door janglet de hele song door, die is zo hemels mooi (etcetera etcetera, zie voor de rest hier)
171 - The Wake - Melancholy Man (1985)
* denotes required fields.