MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Oeps, verbeterd! Nou, kom maar op met die 10+.

Arbeidsdeskundige
7,5

Minutemen : 9
The Wake: 8

catchup
niet elk nummer van langer dan 3 minuten is epic... neuzelt wel lekker door, een soort Jesus and Mary Chain op het verkeerde pilletje.

7

luigifort schreef:
Melancholy Man heet ie Dank voor je vleiende stukje tekst

Als je door dat album van The Wake in de hemel geraakt, dan wil ik je van harte het gehele oeuvre van Sad Lovers & Giants aanraden. Zeer vergelijkbaar en.....beter!

The Wake scoort voorlopig maar iets boven de 7, maar wellicht wordt het gemiddelde nog omhoog getrokken door late stemmen. Bijvoorbeeld van, ik noem maar twee willekeurige personen, johan de witt en luigifort.

Dan gaan we naar iets stevigers, een favoriet van dix, Kerosene van Big Black, de band met onder andere de bekende producer Steve Albini. motel matches geeft het volgende citaat erover:

Now, Atomizer sounds like a great accessible record. But back then, you had to listen to it ten times just to get through, to penetrate the fact that there was actually music going on underneath this assault. It was that radical a statement.” “Kerosene” is probably Big Black’s peak. As Riley explained it, life in small-town America is boring: “There’s only two things to do. Go blow up a whole load of stuff for fun. Or have a lot of sex with the one girl in town who’ll have sex with anyone. “Kerosene” is about a guy who tries to combine the two pleasures.

172. Big Black - Kerosene (1986)

dix
Laat ik dan een 9,8 geven.

Ik ga mee... 9.8

Arbeidsdeskundige
8

The Wake: 9,5

Big Black 9,5

6,5

olie op het vuurwerk van Big Black

10 !

Big Black doet het goed, niet zo heel veel stemmers, maar voorlopig een acht en een half gemiddeld.

Dan nu een relatief onbekende artiest, ik kende haar tenminste niet totdat E-Clect-Eddy het volgende schreef in het RIP-draadje.

Vooral Cristina "Things Fall Apart" draai ik nog regelmatig rond de kerst (over een relatie die rond de kerst op de klippen loopt). Nummers met intelligente teksten, cynisme en bijtende humor. Een echt mooie zangstem had ze niet maar ze was meteen herkenbaar en dat is nog meer belangrijk. Plus ze was een mooi vrouw in die New Wave 80s tijden.

173. Cristina - Things Fall Apart (1981)

Gast
geplaatst: vandaag om 05:45 uur

geplaatst: vandaag om 05:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.