MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)

zoeken in:

Zack
12/13 jaar later was ik als jochie ' verliefd' op haar door het nummer ' Il jouait du piano debout '....

France Gall viel er bij mij net af. Junior Wells moet ik leren kennen. Klinkt niet slecht.

Sterk begin.

France sowieso ❤️

Fijne bluesmuzikant, fraai album. En een mooie notering!

Yep, was een zeer fijne ontdekking bij de vorige editie. Welke helden hadden mij toen op het spoor gebracht?

Oei, vergeten mijn lijstje in te sturen. Fijn dat Junior Wells het alsnog gehaald heeft. En kijkend naar het gat in punten, had mijn lijstje hem ook niet hoger gebracht. Nu vooral hopen dat het Nara Leão niet een top-15 heeft gekost (lijkt me ook met mijn lijstje kansloos), dat Nina Simone alsnog het podium haalt en het Trane niet de eindwinst kost.

Nara heeft van mij wel veel punten gekregen, maar zou me verbazen als ze de lijst haalt eigenlijk.

Van de grote 60's band heb ik met The Who eigenlijk de kleinste klik, deze valt er samen met France bij mij net buiten (ergens tussen 16 en 30). Maar beide hebben sterkere ijzers in het vuur (France in 66 en Who in 71).

Junior Wells moet ik nog ontdekken, maar ik ben niet zo'n enorme bluesluisteraar, dus misschien gebeurt dat wel nooit.

Spiritual Unity waren prima arbeidsvitaminen deze week, maar toch ook niet helemaal mijn ding uiteindelijk.

herman schreef:
Junior Wells moet ik nog ontdekken, maar ik ben niet zo'n enorme bluesluisteraar, dus misschien gebeurt dat wel nooit.

Dit is wel de ultieme bluesplaat om ook niet-bluesliefhebbers over de streep te trekken.

The Byrds eigenlijk een beetje over het hoofd gezien, anders had 'ie het vermoedelijk wel gehaald. Volgende keer toch maar even mijn stemmen updaten waar nodig, want nu viel alles met 3,5* of lager buiten de shortlist.

Teunnis schreef:
Dit is wel de ultieme bluesplaat om ook niet-bluesliefhebbers over de streep te trekken.

Op zich ben ik ook niet vies van blues, volgens mij had ik een paar edities geleden Bobby Bland zelfs op 1 (of iig heel hoog) in mijn lijstje. Het is alleen meer dat er meestal iets is dat ik nog liever hoor.

Maar ik zet deze wel op mijn 'interessant'-lijst.

Byrds 2 keer in mijn lijst, deze op 2

The Sonics had ik op 11. Fijn plaatje.

Zack
Over 1965 het minimale aantal albums aangeleverd, waarvan ik denk 5 nog de Top 10 vullen.....

Deze had ik ook, op 11. Zo'n beetje het eerste goede garagerock-album zonder surf/beat-invloeden denk ik.

Die ken ik niet. Van voor mijn tijd.

2. The Byrds - Mr. Tambourine Man (1965)
10. The Beatles - Help! (1965)
11. The Sonics - Here Are the Sonics! (1965)

zaaf

6. The Sonics - Here Are the Sonics! (1965)
9. Albert Ayler Trio - Spiritual Unity (1965)
10. Junior Wells' Chicago Blues Band - Hoodoo Man Blues (1965)
20. The Who - My Generation (1965)
28. The Horace Silver Quintet - Song for My Father (1965)

zaaf

3. Otis Redding - Otis Blue / Otis Redding Sings Soul
4. The Beatles - Help!
14. Jackson C. Frank - Jackson C. Frank
15. France Gall - Poupée de Cire Poupée de Son

De beste Bob van dit jaar.

2. The Byrds - Mr. Tambourine Man (1965)
4. Bob Dylan - Bringing It All Back Home (1965)
8. Jackson C. Frank - Jackson C. Frank (1965)
10. The Beatles - Help! (1965)
11. The Sonics - Here Are the Sonics! (1965)

Gaat prima

2. Junior Wells' Chicago Blues Band - Hoodoo Man Blues
4. Bob Dylan - Bringing It All Back Home
5. Otis Redding - Otis Blue / Otis Redding Sings Soul
8. The Sonics - Here Are the Sonics!
9. The Beatles - Help!
10. The Who - My Generation
14. The Byrds - Mr. Tambourine Man

Gast
geplaatst: vandaag om 01:59 uur

geplaatst: vandaag om 01:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.