MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana

zoeken in:
Momenteel zitten we aan 18 stemmen. Dat zijn al 180 verschillende albums.
De top 2 steekt er duidelijk bovenuit daarna volgen een groepje van 5 en een groepje van 6. Maar dat kan uiteraard nog snel veranderen. Er zijn nog 2 albums met slechts 2 stemmen in de top 20.

marsupilami schreef:
(quote)

Geduld, geduld, we gaan heel de wereld rond. Alle landen komen aan de beurt (66 etappes in totaal). We gaan de wereldreis zoveel mogelijk maken in één beweging. Dus zoveel mogelijk van land naar buurland (hoewel dat soms nogal ruim is) om zo de cirkel rond te maken.

In dat geval had ik binnenkort IJsland ook wel verwacht eigenlijk

marsupilami schreef:
Alle landen komen aan de beurt (66 etappes in totaal)
Ik ben wel benieuwd hoe je Afrika, Midden-Amerika, het Midden-Oosten, Zuidoost-Azië en vooral al die Polynesische ieniemieniefluteilandjes* hebt ingedeeld . Wellicht worden dat gigantische clusters, maar verklap het nog maar niet. Ik/we merk(en) het tegen die tijd wel.

* = daar ken ik dus écht geen muziek van. Wellicht is er zo'n Rough Guide-verzamelaar met veelal naamloze field-recordings, áls die al bestaat over die contreien?

Ik heb de hele landenlijst van muziekmeter eens onder de loep genomen en gekeken hoeveel albums er in de toplijst staan (of zouden kunnen staan, want voor sommige landen is de lijst met albums waarop niet gestemd is groter dan de lijst met albums waarop wel gestemd is).
Ik heb op basis daarvan mijn lijstje een beetje aangepast en nog wat groepen die ik eerder had voorzien geschrapt. We gaan dus uitkomen op 54 rondes. Ook de burenconnectie nog wat verder bekeken en eventueel aangepast. Sommige clusters zijn dan politiek gezien niet helemaal ok, maar dat moet dan maar.

zaaf
marsupilami schreef:
Ik heb de hele landenlijst van muziekmeter eens onder de loep genomen en gekeken hoeveel albums er in de toplijst staan (of zouden kunnen staan, want voor sommige landen is de lijst met albums waarop niet gestemd is groter dan de lijst met albums waarop wel gestemd is).
Ik heb op basis daarvan mijn lijstje een beetje aangepast en nog wat groepen die ik eerder had voorzien geschrapt. We gaan dus uitkomen op 54 rondes. Ook de burenconnectie nog wat verder bekeken en eventueel aangepast. Sommige clusters zijn dan politiek gezien niet helemaal ok, maar dat moet dan maar.
toch twee jaar lekker bezig. en we doen hier niet aan politiek

Ik heb nu ook geprobeerd om de 'bekendere' landen wat meer te spreiden, zodat we die niet allemaal in het begin hebben. Natuurlijk blijf je sowieso met clusters als de 'Polynesische ieniemieniefluteilandjes' zitten, maar daar is helaas weinig aan te doen. Je kan die ook moeilijk met Australië mengen, want dan hebben die totaal geen inbreng.

zaaf
ik denk dat je het zeer verstandig doet!

Casartelli (moderator)
Dat denk ik ook.

Ik zal eerdaags mijn vakantieplanning even doorgeven, dan kun je de Polynesische ieniemieniefluteilandjes dan plannen.

Lijkt me wel de bakermat van polyfonische muziek.

Denemarken verstuurd. De volle twintig na serieus geschraap.

marsupilami schreef:
Sommige clusters zijn dan politiek gezien niet helemaal ok, maar dat moet dan maar.

Ik voorspel een schitterende Oekraïne-Belarus-combinatie.

EDIT: Kosovo en Servië is ook altijd gezellig.

In verband met de landenlijst van muziekmeter nog een paar aanpassingen voor de volgende edities:
Nu Denemarken (+Faeröer en Groenland)
4. Noorwegen / Svalbard en Jan Mayen (deadline: 1 maart 2023)
5. Zweden (deadline: 15 maart 2023)
6. Finland (deadline: 29 maart 2023)
7. Baltische staten: Estland / Letland / Litouwen (deadline: 12 april 2023)
8. Polen / Vrije stad Danzig (deadline: 26 april 2023)
9. Slowakije / Tsjechië / Tsjechoslowakije (deadline: 10 mei 2023)
10. Oostenrijk / Zwitserland / Oostenrijk-Hongarije (deadline: 24 mei 2023)
11. Frankrijk (deadline: 7 juni 2023)
12. België (deadline: 21 juni 2023)
13. Verenigd Koninkrijk / Man (deadline: 5 juli 2023)

Met dit lijstje komen we toch al 5 maanden toe. Zij die (lange tijd) op vakantie willen gaan mogen natuurlijk ook al vroeger een lijstje doorsturen.

Haha, ik dacht even dat het over de metalband Svalbard ging. Nog nooit van de eilandengroep gehoord. Het kan dus nog noordelijker. We leren hier bij! Thanks, meester marsupilami.

Johnny Marr schreef:
We leren hier bij! Thanks, meester marsupilami.

Mission accomplished

Johnny Marr schreef:
Haha, ik dacht even dat het over de metalband Svalbard ging. Nog nooit van de eilandengroep gehoord. Het kan dus nog noordelijker. We leren hier bij! Thanks, meester marsupilami.

In de Nederlandse taal beter bekend als Spitsbergen. Wellicht gaat er dan wel een belletje branden.

marsupilami schreef:
8. Polen / Vrije stad Danzig (deadline: 26 april 2023)

Ha, ik heb gewoon een album uit Vrije Stad Danzig bestemd. Al is dat van iemand die er enkel geboren is, toen het betreffende album uit kwam bestond die staat al lang niet meer.

GrafGantz schreef:
(quote)

Wellicht gaat er dan wel een belletje branden.

Neen. Absoluut niet. Nada, noppes, nougatbollen. Ben ik nu officieel achterlijk?

GrafGantz schreef:
(quote)

Ha, ik heb gewoon een album uit Vrije Stad Danzig bestemd. Al is dat van iemand die er enkel geboren is, toen het betreffende album uit kwam bestond die staat al lang niet meer.

Ik ken wel ome Glenn Danzig, maar wat is een 'Vrije Stad Danzig'? Een stad waar je kunt vrijen?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Neen. Absoluut niet. Nada, noppes, nougatbollen. Ben ik nu officieel achterlijk?

Ik vrees van wel ja.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik vrees van wel ja.

Ok, fijn, dan kan ik dit album met een gerust hart opzetten.

Mijn verbazing was groot dat vrijstaat Danzig werd genoemd.
Mijn verbazing was groter dat het inderdaad op MuMe staat
Mijn verbazing was nog groter dat ik zelfs een cd van die man in huis had (weliswaar met David Sylvian)

Johnny Marr schreef:
Ok, fijn, dan kan ik dit album met een gerust hart opzetten.
Nee, dat is de verkeerde plaat. Je kan beter dit album opzetten, want ten eerste gaat dat over Willem Barentsz (de ontdekker van...) en ten tweede kan je dan over een paar weken mooi inhaken met een GH van deze band.
Ten derde is het vast veel leukere muziek.

Een De Kift GH, daar heb ik me een potje zin in!

Alweer 25 stemmen. Goed voor 218 verschillende albums, waarvan 146 met één stem. Samen kennen we in elk geval veel muziek in zowat alle genres. De nummer 20 zit momenteel aan 42 punten (bij Nederland en Duitsland had de nummer 20 telkens 55 punten). Het podium lijkt me wel zo goed als vast te staan, maar daaronder kan alles nog veranderen.

EttaJamesBrown schreef:
Mijn verbazing was groot dat vrijstaat Danzig werd genoemd.
Mijn verbazing was groter dat het inderdaad op MuMe staat
Mijn verbazing was nog groter dat ik zelfs een cd van die man in huis had (weliswaar met David Sylvian)

Maar dat album staat dan weer als UK/Polen op MuMe, lekker consequent

Ik vraag me toch af waarom dat ooit is toegevoegd. Van Oost- en West-Duitsland snap ik het nog wel enigszins. Maar de vrijstaat Danzig?

dix
marsupilami schreef:
Ik vraag me toch af waarom dat ooit is toegevoegd. Van Oost- en West-Duitsland snap ik het nog wel enigszins. Maar de vrijstaat Danzig?

Dan ook de vrijstaat waarvandaan Laibach opereert:
www.nskstate.com

marsupilami schreef:
Ik vraag me toch af waarom dat ooit is toegevoegd. Van Oost- en West-Duitsland snap ik het nog wel enigszins...

Nou ja, enigszins. Met school ben ik ooit op reis naar de DDR geweest en ik kan je vertellen dat het echt een apart land was, waarbij 'apart' op verschillende wijzen gebruikt kan worden.

marsupilami schreef:

Volgens mij is gewoon de lijst van Moviemeter hergebruikt.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:51 uur

geplaatst: vandaag om 10:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.