MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Plek 27 voor Glenn Miller and His Orchestra - Pennsylvania Six-Five Thousand met een gemiddelde van 6,89.

50. Neil Sedaka - Oh! Carol (1959)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

Deze grote hit kwam overigens wel op een officiële verzamelaar uit: Neil Sedaka - Sings Little Devil and His Other Hits (1961) waar meerdere 50's hits van Sedaka op te vinden zijn.

I Go Ape, The Diary, Stairway to Heaven, Calendar Girl, Happy Birthday Sweet Sixteen, Solitaire, het aantal klassiekers dat Sedaka op zijn naam heeft staan is niet aan te slepen.

Als 50e song gaan we luisteren naar de plaat/artiest die dit topic inspireerde.

Om Neil zelf te quoten uit een live versie van dit nummer: They call these songs the oldies but the goodies. Weet even niet meer of Shaky dit in heb begin van dit topic ook al eens genoemd had. 8

Zou deze clip tevens de inspiratiebron zijn voor de term 'klapvee'? Zeker als op 0'58" een grietje quasi-ongeïnteresseerd haar kauwgum zit te herkauwen.
Strak synchroon gedaan hoor, meisjes!
Mooi tijdsbeeld.
6,3

6,2

Nee, dan Corrie!

Oud maar onweerstaanbaar, en dan heeft Shaky het geweldige Breaking up is hard to do nog niet eens genoemd. Net 85 geworden en still going strong, en volgens Wikipedia is Sedaka al sinds 1962 met dezelfde vrouw getrouwd, maar die huwelijkse trouw heeft hij niet nodig om bij mij een 9 te scoren.

BoyOnHeavenHill schreef:
Oud maar onweerstaanbaar, en dan heeft Shaky het geweldige Breaking up is hard to do nog niet eens genoemd.

...of Little Devil, Laughter in the Rain, Standing on the Inside, Love Will Keep Us Together en Bad Blood.... ja de man heeft nogal wat op zijn naam staan

7.8

Neil Sedaka, Oh! Carol : Niet z'n beste, dat is voor mij Breaking Up, maar wel 'n lekker nummer. 7,7
7,3 voor Glen Miller.

50. Neil Sedaka - Oh! Carol (1959) : 7,5

wavanbuuren
7,8

Al Hopkins: 5,0
Mary Wells: 7,0
George Hamilton IV: 6,5
Glenn Miller: 4,0
Neil Sedaka: 7,5

Wat is het toch een blij ei.

7,0

Ast
8,5

Niet bepaald hogere wiskunde welk cijfer dit gaat worden:

10

Neil Sedaka - Oh! Carol scoort 7,34 en belandt op plek 14.

51. Mario Lanza - Be My Love (1950)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

Be My Love is toch wel signature song nummer 1 voor Lanza. Het was zijn eerste single voor RCA, het werd een nummer 1-hit, het werd zijn eerste million seller, hij zong het in de film The Toast of New Orleans (1950) en hij gebruikte het ook nog als theme-tune voor zijn radioshow. 

Deze tenor en acteur was 'a force to be reckoned with' in de 40s en 50s. In 1959 stierf hij echter al op 38 jarige leeftijd aan de gevolgen van een longembolie. 

Glenn Miller and His Orchestra : 8
Neil Sedaka: 8.5
Mario Lanza:8

BoyOnHeavenHill schreef:
Net 85 geworden en still going strong, en volgens Wikipedia is Sedaka al sinds 1962 met dezelfde vrouw getrouwd...
Dat viel me ook al op en wilde er tevens een opmerking over maken (maar dus naliet). Grappig dat jij dat een goed uur later alsnog deed.

Mario Lanza: nee, dit soort antiquarische classical crossover met een dikke laag Disneydrab vind ik helemaal niks. Gezien zijn status (ik lees dat zelfs Maria Callas hem bewonderde) komt het opmerkelijk slecht mijn oren binnen, al is het misschien ook niet vreemd aangezien ik volgens Discogs he-le-maal geen enkele opname van Lanza in mijn collectie heb, terwijl ik hier karrenvrachten aan o.a. opera's heb liggen. Vooral van die kleffe kerstkoortjes springt het glazuur van mijn tanden. Brrrr!
3

Mario Lanza, de operazanger waar mijn ouders zo van hielden.
Kreeg reeds op jonge leeftijd al spontaan jeuk van die stem en dat is niet echt veel veranderd.
Maar heb dan ook weinig tot niets met Mario Lanza.
Als het koortje invalt pept dat het nummer nog 'n beetje op, maar verder kan mij dit maar heel matig bekoren, ondanks zijn ongetwijfeld fabelachtige stembereik.

Score: 5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 03:46 uur

geplaatst: vandaag om 03:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.