MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
Mijn stemmattie kan ik eigenlijk alleen maar gelijk geven. Dit is gewoon verschrikkelijk.

3

In de loop der jaren zijn mijn tolerantiegrenzen voor wat betreft muziek uit de oude doos behoorlijk opgerekt, maar een stem als deze blijft toch een no-go-area, en ik betwijfel of ik dit gebied ooit nog ga betreden, laat staan met interesse ontginnen. Een 3.

Wat een stem heeft die man! 7,1

Glenn Miller and His Orchestra: 7,5 (swingt lekker)
Neil Sedaka: 9,5 (alleen al voor de heerlijke melodie)
Mario Lanza: 5 (mooie stem maar opera is niet mijn ding)

51. Mario Lanza - Be My Love (1950) : 5

wavanbuuren
Dan was de stem van onze eigen Willy Alberti (om maar eens wat te noemen) toch vele malen indrukwekkender.

4,5

Ik heb helemaal niks met opera, maar dat Lanza een ongelooflijke stem heeft moge duidelijk zijn.
Zo'n los nummer met popinvloeden kan ik dan nog wel hebben, maar ik zou hier geen heel album van hoeven te horen.

6

Mario lanza 4

Ach ja, Mario Lanza. Inderdaad iemand die onze Willy niet onverdienstelijk heeft nagedaan.
Van deze krijg ik flashbacks naar kerstvakanties lekker knus in huis met warme chocomel na een middag in de sneeuw spelen.
Alleen heb ik in mijn jeugd nauwelijks chocomel gedronken en hadden we Mario helemaal niet in de platenkast staan.

Maar voor het fijne gevoel: 6,0

remcodulac schreef:
Mario Lanza [...] die onze Willy niet onverdienstelijk heeft nagedaan.
Héél even dacht ik: "hè, heeft Mario Lanza Willy Alberti nagedaan? Nou, dan had onze landgenoot óók wel naar Hollywood kunnen gaan." O nee...

Opera? Schmopera. Hier poepen wij op cultuur en Mario Lanza - Be My Love zal het met een 5,06 moeten doen. De allereerste song die een onvoldoende gemiddelde scoort. Zullen we het bij die ene song laten ouwe azijnpissers van me? Maar serieus: de eerste onvoldoende pas, de eerste 50 songs hebben een voldoende gemiddeld weten te scoren, dat is echt top. We zijn lekker bezig met z'n allen .

We gaan door met hopelijk de volgende voldoende.

52. The Cues - Burn That Candle (1955)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

In oktober van 1955 werd dit nummer een dikke hit voor Bill Haley & His Comets, maar het was geen original. Een maand of twee eerder kwam namelijk de eerste versie van dit nummer uit.

The Cues hebben onder heel veel namen gewerkt. Je kent ze misschien als The Ivorytones, The Blues Kings, The Rhythmmakers, The Playboys, The Four Students, The Boleros of The Gliders: allemaal namen die ze gebruikten wanneer ze bv als zangkoor voor een soloartiest werkten. Wanneer ze als eigen groep singles uitbrachten waren ze The Cues. Dit is hun bekendste song.

wavanbuuren schreef:
Dan was de stem van onze eigen Willy Alberti (om maar eens wat te noemen) toch vele malen indrukwekkender.
Ik moest bij dat nummer van Mario idd ook sterk aan Willy denken (maar niet genoemd): stilistisch zitten ze idd in hetzelfde (light) opera-idioom. Althans, als Willy de Jordaan even links liet liggen. Had ik trouwens ook helemaal niks mee.

Leuk nummer van The Cues. Ruime voldoende hoor!
7

De songwriter van Burn That Candle is een bekende in het Elviswereldje.
The Cues: 8

8

De ouderwetse doo wop ligt mij wel.

Lanza 5,7

Cues 6,4

1955, het jaar dat de verderfelijke Rock 'n Roll muziek doorbrak en de jeugd ging rebelleren tegen de oudere generatie.
Niet toevallig ook het jaar van films als Blackboard Jungle en Rebel without a Cause.
In de U.S hadden ze al Elvis, Little Richard, Bo Diddley en Bill Haley,
Terwijl wij het hier in Nederland nog moesten stellen met Annie de Reuver, Helma en Selma, de Spelbrekers en Max van Praag.

Kende deze ook alleen van Bill Haley , maar prima (originele) uitvoering van The Cues: 7,5

Nou, ik vind het een stom nummer en niet zo fijn gezongen ook.

4,5

Gast
geplaatst: vandaag om 02:03 uur

geplaatst: vandaag om 02:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.