Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 4 april 2024, 18:16 uur
6,79 voor The Cues - Burn That Candle, de mannen staan op plek 31.
53. Zez Confrey - Kitten on the Keys (1921)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Zez schreef dit nummer zelf, nam het op in 1921 en bracht het uit op het randje van 1921/1922. Hij vond de inspiratie voor dit nummer toen hij de kat van zijn oma over de toetsen van de piano hoorde lopen. Deze song werd een grote hit.
Er bestaan meerdere versies van deze song, zoals gebruikelijk bij het écht oude werk, maar wij gaan naar deze uit '21 luisteren. Dat wil zeggen: 1921.
Wat vinden wij van de tot nu toe oudste entry in ons topic? Al 103 jaar oud deze song.
53. Zez Confrey - Kitten on the Keys (1921)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Zez schreef dit nummer zelf, nam het op in 1921 en bracht het uit op het randje van 1921/1922. Hij vond de inspiratie voor dit nummer toen hij de kat van zijn oma over de toetsen van de piano hoorde lopen. Deze song werd een grote hit.
Er bestaan meerdere versies van deze song, zoals gebruikelijk bij het écht oude werk, maar wij gaan naar deze uit '21 luisteren. Dat wil zeggen: 1921.
Wat vinden wij van de tot nu toe oudste entry in ons topic? Al 103 jaar oud deze song.
1
geplaatst: 4 april 2024, 19:28 uur
Als ik m'n ogen dicht doe zie ik mezelf paradoxaal genoeg zitten kijken naar een zwijgende film van Buster Keaton met later toegevoegde muziek op de geluidsband van de DVD, of beter nog naar de KEYStone Kops. Leuk, maar met meer dan 3 minuten "it outstays its welcome". Een 6.
1
geplaatst: 5 april 2024, 02:01 uur
Er had met deze lengte inderdaad iets meer ontwikkeling in mogen zitten maar al met al toch erg leuk:
7,25
7,25
2
geplaatst: 5 april 2024, 04:04 uur
Och, ik kan op zijn tijd wel naar zo'n ragtimedeuntje luisteren.
Maar je moet 'em niet op repeat zetten, want dan word je er op een gegeven moment helemaal kriegel van.
Je krijgt idd wel associaties met slapstickacteurs uit de jaren tien en twintig.
Ik kreeg hierdoor wel even inspiratie om uit te zoeken wat mijn oudste schellakplaat is. Die blijkt zelfs nog een stukkie ouder, uit 1913. En volgens YouTube zelfs uit 1911.
6,3
Maar je moet 'em niet op repeat zetten, want dan word je er op een gegeven moment helemaal kriegel van.
Je krijgt idd wel associaties met slapstickacteurs uit de jaren tien en twintig.
Ik kreeg hierdoor wel even inspiratie om uit te zoeken wat mijn oudste schellakplaat is. Die blijkt zelfs nog een stukkie ouder, uit 1913. En volgens YouTube zelfs uit 1911.
6,3
0
wavanbuuren
geplaatst: 5 april 2024, 09:15 uur
Ik realiseer me dat ik het volledig uit de context beoordeel en me dus eigenlijk zou moeten onthouden.
5
5
0
geplaatst: 5 april 2024, 11:15 uur
Kneuterig, maar voor eventjes nog wel geinig om naar te luisteren. Na 1,5 minuut ben ik er eigenlijk wel klaar mee, maar dat het 2x zo lang duurt werkt ook niet direct op mijn zenuwen. Minimale voldoende:
5,5
5,5
2
geplaatst: 5 april 2024, 12:43 uur
In die tijd zag je in bars soms nog zo'n bordje hangen met "Don't shoot the pianoplayer."
Daar moest ik aan denken toen ik dit hoorde.
Kan me nu voorstellen dat er klanten waren die soms die neiging kregen als ze dit lang moesten aanhoren.
4,5
Daar moest ik aan denken toen ik dit hoorde.
Kan me nu voorstellen dat er klanten waren die soms die neiging kregen als ze dit lang moesten aanhoren.
4,5
0
geplaatst: 5 april 2024, 18:13 uur
Zez Confrey - Kitten on the Keys nestelt zich in de onderste regionen: 5,93 = plek 51.
54. Blue Cheer - Out of Focus (1968)
Afkomstig van het album: Blue Cheer - Vincebus Eruptum (1968)
Vooruit, we gaan weer eens een beetje richting de wat minder ver-van-mijn-bed-show voor de meesten. 47 jaar jonger dan de song van gisteren, maar nog steeds 56 jaar oud.
Op kantje A van dit album staan enkel covers, op kantje B staan 2 eigen songs van Blue Cheer. Wij gaan luisteren naar een van die twee nummers geschreven door Dickie Peterson zelf.
Dit nummer was tevens het B-kantje voor hun grootste single hit: Summertime Blues. Dat was dan weer een cover.
54. Blue Cheer - Out of Focus (1968)
Afkomstig van het album: Blue Cheer - Vincebus Eruptum (1968)
Vooruit, we gaan weer eens een beetje richting de wat minder ver-van-mijn-bed-show voor de meesten. 47 jaar jonger dan de song van gisteren, maar nog steeds 56 jaar oud.
Op kantje A van dit album staan enkel covers, op kantje B staan 2 eigen songs van Blue Cheer. Wij gaan luisteren naar een van die twee nummers geschreven door Dickie Peterson zelf.
Dit nummer was tevens het B-kantje voor hun grootste single hit: Summertime Blues. Dat was dan weer een cover.
0
geplaatst: 5 april 2024, 20:10 uur
Mooi tussen Hendrix en hardrock in en als zodanig een voorloper, maar met te weinig subtiliteit om mij dieper in hun oeuvre te laten duiken, net zoals hun flauwe cover van Summertime blues mij daar nooir toe heeft aangezet. Een 6.
* denotes required fields.