MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
Shaky schreef:
EvilDrSmith,, in de 70s kwamen haar Jannes-achtige songs als Gigi l'amoroso en met als dieptepunt een rampzalige cover van Besame Mucho
Ah, die nummers dateren al van de "verkeerde" kant van de 70s: ik vind de eerste helft van de 70s in veel gevallen interessanter. Al staat op die andere (studio)plaat die ik van haar heb wel dat 'Besame Mucho'. Mwoah, geniaal is idd anders, maar zo rampzalig vind ik 'em nu ook weer niet.
Shaky schreef:
Ik sta ook niet direct te springen om heel diep in haar discografie te duiken als ik eerlijk ben.
Ik heb nu een paar clipjes op YT geluisterd van die liveplaat die ik van haar heb, en ik sluit me bij jouw springweigering aan. Bij de eerstvolgende collectiesanering gaat Dalida zeer waarschijnlijk sneuvelen. Ben ik vandaag toch weer wat wijzer geworden: thnx.

En wat schreef ik hierboven? Dat ik haar stemgeluid wat hautain vind klinken? Ik besef nu waar ik haar muziek voor het eerst hoorde: bij 'De Avondetappe', van Mart Smeets. Aha, vandaar dat hij Dalida zo goed vindt.

Dalida: 5.5

Blue Cheer: 5
Dalida: 6

Blue Cheer - Out of Focus: 6,35 / plek 43
Dalida - Le Jour où la pluie viendra: 5,95 / plek 52

56. Gerard Cox - De Debutante (1971)

Afkomstig van het album: Gerard Cox - Wie Wijst Gerard Cox de Weg...? (1971)

Gerard covert dit originele Franse nummer dat gaat over een beginnende prostituee die de kneepjes van het vak geleerd krijgt van een klant. Dit album hoort bij de gelijknamige televisieshow uit 1970.

Vanaf morgen gaan we een themaweek houden. Het thema is: album-opening songs. Hebben we gokkers in ons midden die willen voorspellen welke artiesten of zelfs welke songs de komende week voorbij gaan komen? De songs staan al vast; dus goed geraden is goed geraden.

Mario Lanza: 5,5
The Cues: 6,0
Zez Confrey: 4,0
Blue Cheer: 7,5
Dalida: 6,0
Gerard Cox: 5,5

Shaky schreef:

Vanaf morgen gaan we een themaweek houden. Het thema is: album-opening songs. Hebben we gokkers in ons midden die willen voorspellen welke artiesten of zelfs welke songs de komende week voorbij gaan komen? De songs staan al vast; dus goed geraden is goed geraden.

Geen idee, maar weet wel wat ik zelf de meest memorable album-openings songs vind: "Immigrant Song" Van Led Zeppelin en "Gimme Shelter" van The Stones. Eervolle vermeldingen o.a voor Debaser van The Pixies en voor "This is it" van The Strokes.

6,2 voor Gerard Cox.

captain scarlet schreef:

maar weet wel wat ik zelf de beste album-openings songs vind: "Immigrant Song" Van Led Zeppelin en "Gimme Shelter" van The Stones. Eervolle vermeldingen o.a voor Debaser van The Pixies en voor "This is it" van The Strokes.

Dat is allemaal wel heel erg modern voor dit topic

Het is natuurlijk ook wel belachelijk moeilijk kiezen uit alle albumopeners van alle albums die zo tussen 1920 en 1969 zijn uitgebracht

Maar ach een gokje kan geen kwaad;
Iets van de 1ste albums van Johnny Hallyday?

G. Cox geef ik in ieder geval een 6,3

captain scarlet schreef:

"Immigrant Song" Van Led Zeppelin en "Gimme Shelter" van The Stones. Eervolle vermeldingen o.a voor Debaser van The Pixies en voor "This is it" van The Strokes.

Nice, coole songs, maar nee. Immigrant heb ik al laten langskomen in Ooit in de Top 40, die tweede en derde doen altijd mee in de Ladder en worden we al mee doodgegooid op MuMe dat wil ik juist vermijden en die laatste is wat te lastig te verkopen als oldie  ;). Leuk dat je gokt, maar je hebt helaas geen prijs. 

vigil schreef:

Het is natuurlijk ook wel belachelijk moeilijk kiezen uit alle albumopeners van alle albums die zo tussen 1920 en 1969 zijn uitgebracht

Maar ach een gokje kan geen kwaad;
Iets van de 1ste albums van Johnny Hallyday?

Uiteraard is dat moeilijk, gokken op iets voor de hand liggend stelt niks voor. Iemand die nu iets corrects weet te gokken is natuurlijk een absolute baas.

Kijk, dat is nog eens een reële gok van Johnny, maar nee zit er niet tussen.

Pain in My Heart zou een mooie zijn. Opener van Otis' debuutplaat.

Cox: 3,5

We verhogen de inzet. Ik vind dit gokken op de themasongs wel leuk eigenlijk. Voor degenen die denken 'dat wil ik wel proberen':

Je mag 3 songs noemen (uiteraard inclusief uitvoerende), als één van jouw gokjes volledig correct is (uitvoerende + song) krijg je 2 verzoekjes* die je mag indienen die hier in dit topic beoordeeld worden.**

Als meerdere gokjes volledig correct zijn dan uhm... geen idee, doe ik aangifte wegens hacken ofzo.

*regels voor een verzoekje ontvang je dan via PB
** mensen die meededen in 'mijn tijd' bij Ooit in de Top 40 weten dat we sowieso een keer een verzoekjesronde gaan doen, no worries. Alleen niet snel. Houd je gemak, doe eens rustig man!

56. Gerard Cox - De Debutante (1971) : 5,5

Geweldige song Edgar18, maar zit niet in de themaweek komende week.

Ik ga 1 gok wagen Elvis Presley - Blue Suede Shoes

Cox 5.7

That's the spirit thelion, er valt niets te verkiezen en t kost niks.
Dat is een lekkere album opener inderdaad, maar staat niet op de kaart.

Ik geef de voorkeur aan Brassens, zowel qua stem als qua flow. Valt ook niet mee om een dergelijk ritme van het Frans in het Nederlands om te zetten.

6,0

wavanbuuren
Blue Cheer - 6
Dalida - 5,5
Gerard 6,5

wavanbuuren
Vrije gokjes:

Stones - Route '66
Everly Brothers - This Little Thing Of Mine
Golden Ear-ring - Nobody But You

Frank Sinatra : In the wee small hours

Gokken:

Big Brother & The Holding Company - Combination of the Two
Jackson C. Frank - Blues Run the Game
Raymond van het Groenewoud - Mijnheer de Postbode

Gokken:

Ray Charles - Ain't that love
Bobby Bland - Two steps from the blues
Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Can't We Be Friends?

Gerard Cox : 4,1

Nu serieus voor het officiële gokrondje:

Sam Cooke - You send me
Patsy Cline - I fall to pieces,
Julie London- Cry me a river.

Ast
5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.