Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2024, 18:04 uur
Dit nummer trek ik veel beter dan ik van te voren dacht toen ik het uitkoos.
5,75
5,75
1
geplaatst: 8 april 2024, 18:08 uur
Er is helemaal niks mis met jullie gokjes (een aantal heel slimme gokjes ook, nice), maar niemand heeft een voltreffer. Was natuurlijk ook schier onmogelijk, maar ik applaudisseer jullie pogingen.
0
geplaatst: 8 april 2024, 18:12 uur
Gerard Cox - De Debutante staat voorlopig voorlaatste met een gemiddelde van 5,14.
We gaan beginnen met 7 dagen lang de eerste track van verschillende albums. Het gaat alle kanten op qua genres, stijlen en artiesten. Dit lijkt mij toch wel een bijzonder mooie om mee af te trappen:
57. Nina Simone - Do I Move You? (1967)
Afkomstig van het album: Nina Simone - Sings the Blues (1967)
Deze albumopener werd als B-kantje voor Day and NIght uitgebracht. Niks tegen Day and Night natuurlijk, maar kom op... dit B-kantje is zooo sterk. Nina is overtuigend, verleidelijk en zet de toon voor een heerlijk album.
Eens zien of ze ons weet te 'moven'.
THEMAWEEK: ALBUM-OPENING TRACKS
We gaan beginnen met 7 dagen lang de eerste track van verschillende albums. Het gaat alle kanten op qua genres, stijlen en artiesten. Dit lijkt mij toch wel een bijzonder mooie om mee af te trappen:
Afkomstig van het album: Nina Simone - Sings the Blues (1967)
Deze albumopener werd als B-kantje voor Day and NIght uitgebracht. Niks tegen Day and Night natuurlijk, maar kom op... dit B-kantje is zooo sterk. Nina is overtuigend, verleidelijk en zet de toon voor een heerlijk album.
Eens zien of ze ons weet te 'moven'.
0
geplaatst: 8 april 2024, 19:09 uur
56. Gerard Cox - De Debutante (1971)
Hier scheiden de wegen tussen die van mijn cijfersoulmate en mezelf.
Ik kan Gerard op sommige momenten en met sommige nummers best hebben. Soms ook totaal niet, maar deze vind ik best okay. Met een bonuspunt voor de leuke songtekst en onnavolgbare frasering, waardoor het mij niet zou verbazen als het er eentje van Hein Polzer was. Of Jan Boerstoel. Of Herman Pieter de Boer.
[zoekt op discogs naar de credits en...]
Oh, nu dringt de reactie van remcodulac bij mij pas door: aha, vandáár dat de tekst mij wel bevalt. Ik heb het origineel ('Le mauvais sujet repenti') nota bene hier meermaals liggen en ook wel eens geluisterd, maar had de link niet gelegd.
De vertaling is trouwens van Gerard zelf (maar dat zie ik nu ook bij die YT-link staan).
7 (bonuspunt voor tekst en frasering)
Benieuwd wie hier de euvele moed heeft om er een onvoldoende tegenaan te gooien.
8,2
Hier scheiden de wegen tussen die van mijn cijfersoulmate en mezelf.
Ik kan Gerard op sommige momenten en met sommige nummers best hebben. Soms ook totaal niet, maar deze vind ik best okay. Met een bonuspunt voor de leuke songtekst en onnavolgbare frasering, waardoor het mij niet zou verbazen als het er eentje van Hein Polzer was. Of Jan Boerstoel. Of Herman Pieter de Boer.
[zoekt op discogs naar de credits en...]
Oh, nu dringt de reactie van remcodulac bij mij pas door: aha, vandáár dat de tekst mij wel bevalt. Ik heb het origineel ('Le mauvais sujet repenti') nota bene hier meermaals liggen en ook wel eens geluisterd, maar had de link niet gelegd.
De vertaling is trouwens van Gerard zelf (maar dat zie ik nu ook bij die YT-link staan).
7 (bonuspunt voor tekst en frasering)
Benieuwd wie hier de euvele moed heeft om er een onvoldoende tegenaan te gooien.
8,2
0
geplaatst: 8 april 2024, 19:28 uur
Geen onvoldoende maar het moved me nou ook niet echt. Beetje saaie blues door goede zangeres.
6,8
6,8
0
geplaatst: 8 april 2024, 20:45 uur
wendyvortex schreef:
Geen onvoldoende maar het moved me nou ook niet echt. Beetje saaie blues door goede zangeres.
Zo is het precies. Een 6 vanwege die bezwerende stem.Geen onvoldoende maar het moved me nou ook niet echt. Beetje saaie blues door goede zangeres.
0
geplaatst: 8 april 2024, 20:58 uur
Nina heeft wel betere nummers, maar het blijft wel Nina natuurlijk:
8,5
8,5
0
geplaatst: 8 april 2024, 21:19 uur
Blues Run the Game vind ik een uitstekende gok, maar die is dus niet goed. Laat ik er ook drie droppen, gewoon omdat het kan.
Little Richard - Tutti Frutti
Miles Davis - So What
Howlin' Wolf - Moanin' at Midnight
En Nina krijgt een 8,5
Little Richard - Tutti Frutti
Miles Davis - So What
Howlin' Wolf - Moanin' at Midnight
En Nina krijgt een 8,5
0
geplaatst: 8 april 2024, 21:39 uur
Mijn gokjes:
Jacques Brel - La Valse À Mille Temps
Leadbelly - Frankie and Albert (First Half)
The Shirelles - Mama Said
Jacques Brel - La Valse À Mille Temps
Leadbelly - Frankie and Albert (First Half)
The Shirelles - Mama Said
0
geplaatst: 8 april 2024, 22:30 uur
Verreweg m'n favoriete Nina Simone album.
Niet het beste nummer van het album maar wel prima: Do I Move you ? : 8
Niet het beste nummer van het album maar wel prima: Do I Move you ? : 8
0
geplaatst: 9 april 2024, 00:11 uur
Soms kan blues een beetje gezapig zijn, maar dit is hier zeker niet het geval. En dan inderdaad ook nog die bezwerende stem erbij.
Staat niet in mijn persoonlijke Nina top 10, maar altijd nog wel een 8,5
Staat niet in mijn persoonlijke Nina top 10, maar altijd nog wel een 8,5
0
geplaatst: 9 april 2024, 09:22 uur
De nieuwste gokken die zijn gedaan voor deze themaweek staan allemaal niet op de kaart.
Van de ene kant ook wel fijn, want dan ben ik blijkbaar niet te voorspelbaar
Edit: teus, ook geen geluk gehad met gokken.
Van de ene kant ook wel fijn, want dan ben ik blijkbaar niet te voorspelbaar

Edit: teus, ook geen geluk gehad met gokken.
0
geplaatst: 9 april 2024, 11:42 uur
Yardbirds-Mr.You're a better man than i (1965)
Bobbie Gentry-Mississippi Delta (1967)
Chuck Berry-School Days (Ring Ring Goes The Bell) (1957)
Bobbie Gentry-Mississippi Delta (1967)
Chuck Berry-School Days (Ring Ring Goes The Bell) (1957)
0
geplaatst: 9 april 2024, 18:25 uur
Nét geen 7,5 en nét geen top 10 voor Nina Simone - Do I Move You? 7,49 en plek 11.
58. Tommy Roe - Heather Honey (1969)
Afkomstig van het album: Tommy Roe - Dizzy (1969)
Na 1963 scoorde Tommy Roe geen hits meer in de UK..... totdat 1969 aanbrak. De single Dizzy werd een enorme hit, en ook de tweede single van het album Dizzy deed het goed. Naar die song gaan we luisteren.
THEMAWEEK: ALBUM-OPENING TRACKS -- Dag #2
58. Tommy Roe - Heather Honey (1969)
Afkomstig van het album: Tommy Roe - Dizzy (1969)
Na 1963 scoorde Tommy Roe geen hits meer in de UK..... totdat 1969 aanbrak. De single Dizzy werd een enorme hit, en ook de tweede single van het album Dizzy deed het goed. Naar die song gaan we luisteren.
* denotes required fields.