MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

In de jaren 70 stond de hele Top 40 opeens vol met dit soort niemendalletjes. Sky Radio eind jaren zestig begin jaren zeventig vulling.

4

Dit is wel heel erg nietszeggend

4,8

Het klinkt alsof het in tien minuten werd geschreven en in twintig minuten opgenomen, maar ik kan er toch geen hekel aan hebben. Een soort Middle of the Road (de band) avant la lettre. De dunste 6 ooit.

Helemaal niks mis mee dit 7

Hier is het woord niemendalletje voor bedacht.

4,0

Van Tommy Roe heb ik zelf 'n Duitse persing van Beginnings uit 1971 in de platenkast staan. Redelijk album, mix van rock & roll en country.
Verder uiteraard de single Dizzy voor in de Jukebox.

Dit album ken ik niet, het nummer kende ik ook niet, maar ondanks dat het 'n niemendalletje is bevalt de bubblegum van Heather Honey me eigenlijk wel: 6,7
Meteen maar even het hele album beluisterd, en hoewel hele andere koek dan Beginnings, toch wel 'n leuk luchtig en vrolijk plaatje.

58. Tommy Roe - Heather Honey (1969) : 6,5

De roe voor het stoutste jongetje van de klas zal hij nooit hebben gekregen.
(Alhoewel, msschien een jaar of zeven eerder wel voor 'Sheila', die is echt heel erg veel leuker dan deze smakeloze imitatiehoning uit de supermarkt)
4,5

wavanbuuren
"Dizzy" vind ik best leuk, maar dit is niks.

5

https://y.yarn.co/8f0c3644-fca3-4bdc-b157-170c579df745_text.gif

Ah ja, niemanddalletje....Dit mist inderdaad het intellectuele vernuft of de sociaalkritische inslag van, ik noem maar even random wat, een Boys of Touch Me

7,5

Gerard Cox - De Debutante: 6,5 (aardig maar geen topper in zijn genre).
Nina Simone - Do I Move You?: 8,5 (Nina Simone heeft een prachtige stem)
Tommy Roe - Heather Honey: 6,5 (veel stelt dat inderdaad niet voor maar best aan te horen, prima productie)

wavanbuuren
Shaky schreef:
(afbeelding)

Ah ja, niemanddalletje....Dit mist inderdaad het intellectuele vernuft of de sociaalkritische inslag van, ik noem maar even random wat, een Boys of Touch Me

7,5

Als spelleider van een top-40 spelletje ontkom je er niet aan om af en toe de stem van het volk te volgen. Bij "Oldies but goodies" heb je gelukkig een stuk meer intellectuele vrijheid.
Had je ooit in mijn schoenen gestaan dan zou je dat begrijpen (oh, wacht.....).

En als ik dan toch naar een niemendalletje luister, dan toch liever naar een mooie vrouw dan een lelijke kerel

We moeten onze krachten gaan bundelen wavanbuuren en een topic starten waarin we enkel Wavanbuuren en Shaky originals posten. Prachtige collabs live vanuit onze zolderkamertjes

wavanbuuren
Shaky schreef:
We moeten onze krachten gaan bundelen wavanbuuren en een topic starten waarin we enkel Wavanbuuren en Shaky originals posten. Prachtige collabs live vanuit onze zolderkamertjes

Ik heb daar nu al zin in Shaky.
zodra ik bij nummertje 2000 ben in mijn (ons) topic meld ik me, want dan hou ik ermee op zoals ik er nu tegenaan kijk.

Ast
7,3

Ik zat me de hele tijd af te vragen waar al die lage scores voor Dizzy vandaan kwamen. Totdat ik voor de vorm dan toch maar nog eens ging luisteren. Goed lezen is ook een kunst

Goed luisteren misschien ook, want ook ik ontkom niet aan een kleine onvoldoende: 5,0

5,84 voor Tommy Roe - Heather Honey waarmee een van de pioniers van de Bubblegum Pop op plek 54 belandt.

THEMAWEEK: ALBUM-OPENING TRACKS -- Dag #3

59. Archie Shepp - Damn If I Know (The Stroller) (1968)

Afkomstig van het album: Archie Shepp - The Way Ahead (1968)

Archie heeft heel veel albums op zijn naam staan en heeft daarnaast meegewerkt aan een heleboel albums van andere artiesten. Keuze zat dus. Wij gaan luisteren naar de opener van dit album dat van The Penguin Guide to Jazz Recordings de volle mep krijgt: 5*.

Slaat dit bij ons ook aan?

Ondanks diverse pogingen is jazz voor mij nog altijd een blinde vlek, en Archie Shepp is niet de wonderdokter die mij het licht gaat doen zien. Hier een onderbouwde mening over fomuleren is voor mij net zoiets als tekstanalyse geven van een gedicht in het Sanskriet, dus ik weet niet of het zin heeft als ik hier een cijfer aan plak. Maar vooruit: een 4.

59. Archie Shepp - Damn If I Know (The Stroller) (1968) : 3

Tja, Jazz......
En dat terwijl het nummer best aardig begint, maar dan gaan al die instrumenten door elkaar lopen pielen en houdt het voor mij meteen op.

Oh een beetje jazz op z'n tijd, niks mis mee. Zolang ze maar niet de hele tijd keihard op die toeters blazen. Einde gaat net een beetje die kant op, maar dan krijgen we een fade-out.
Vind dit ook nog wel vrij aardig moet ik zeggen. Lekker relaxte drums ook wel.

8

Ben best een jazz liefhebber, maar dit vind ik gewoon geen bijster interessante track.

6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 14:08 uur

geplaatst: vandaag om 14:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.