MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
62. Mahalia Jackson - I'm Going to Live the Life I Sing About in My Song (1955) : 7

Ast
7,5

Fabeltastisch. In mijn Top 100 heb ik al verteld over Mahalia en hoe goed ik haar vind, dit kan niks anders worden dan een:

10

Mahalia Jackson - I'm Going to Live the Life I Sing About in My Song scoort het prachtige gemiddelde van 8,03 en daarmee staat de song 2e.

THEMAWEEK: ALBUM-OPENING TRACKS -- Dag #7

63. John Lee Hooker - No Shoes (1960)

Afkomstig van het album: John Lee Hooker - Travelin' (1960)

Blues royalty vandaag op onze laatste dag in het thema van albumopeners. De blues heb ik zelf ook in lichte variant; gisterenavond mijn laptop naar de kloete gegaan. Alles kwijt; al mijn documenten, al mijn foto's, alles. Kakzooi. Had ik maar naar die ene gouden MusicMeter-tip geluisterd: ligt aan de instellingen.

Met dit nummer scoorde John Lee zijn een-na-laatste hit op de US R&B Charts. 
Dit hele album werd trouwens in 1 opnamesessie opgenomen. 

Oei, I feel your blues, Rob. Sterkte met die frustrerende kolerezooi.
Er zijn bedrijfjes die beweren dat ze de harde schijf nog kunnen fiksen.
Het zijn prijzige bedragen, maar misschien is dat het proberen waard?

John Lee stelt zelden teleur, of het zou de veel te snelle, onverwachte en eigenlijk hartstikke stomme fade-out moeten zijn. Dat kost punten.
7,4

Malaria 6,7
Hooker 7,25

EvilDrSmith schreef:
Oei, I feel your blues, Rob. Sterkte met die frustrerende kolerezooi.
Er zijn bedrijfjes die beweren dat ze de harde schijf nog kunnen fiksen.
Het zijn prijzige bedragen, maar misschien is dat het proberen waard?

Neh, ik neem mijn verlies op de kin. Balen als een stekker, maar ik begin gewoon helemaal vanaf 0 opnieuw.
Gelukkig dat op zondag tegenwoordig bijna alles open is dus ik heb een nieuwe gekocht. Kon ik lekker het klassement van dit spelletje ook opnieuw maken

No shoes voor John Lee, no files voor Shaky.

Ik heb ruim 30 jaar zonder PC gekund. Nu raak ik in paniek bij meer dan een minuut outage.
Build back better Shaky!

De Bloehoehoes trek ik in alleen bij de hele grote. John Lee Hooker is er zo één. Maar zonder schoenen zitten daar heb ik dan nooit last van gehad. Als je die opener van z'n andere 1960 album had genomen: I Need Some Money. Kijk dan hadden we een dikke vette score gehad. Voor geen schoenen toch nog een nette: 7,6

Wacht maar tot je een keer zonder schoenen komt te zitten wendyvortex en je over een kiezelstrand moet lopen, of over een Lego-hindernisbaan ofzo. Moet jij eens kijken hoe goed jij je dan kan inleven in dit nummer

De nummers van JLH willen nog wel eens op elkaar lijken, vooral als hij in de fluister+sologitaar+voetpercussie-modus zit, maar daar heb ik bij dit nummer geen last van, met z'n heerlijke rollende drums en ruimtelijke produktie. Die fade-out is inderdaad raar, maar toch kom ik nog gemakkelijk tot een 8.

Shaky, sterkte!

63. John Lee Hooker - No Shoes (1960) : 7,5

6,5

wavanbuuren
Sara - 5
mahelia - 7,8
John Lee - 6.7

7.75

Gast
geplaatst: vandaag om 23:33 uur

geplaatst: vandaag om 23:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.