Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 22 februari 2024, 18:51 uur
11. The Troggs - Gonna Make You (1966) : 5,5
Hoort wat mij betreft onder Wil Tura te eindigen.
Hoort wat mij betreft onder Wil Tura te eindigen.
1
geplaatst: 22 februari 2024, 18:54 uur
Live had dit wel eens leuk geweest kunnen zijn, muzikaal in orde maar de vocalen blijven wat achter vind ik.
Wel een voldoende 6,2
Wel een voldoende 6,2
0
geplaatst: 22 februari 2024, 21:02 uur
Shaky schreef:
14 weken met als hoogste positie plek 2 noem ik toch een behoorlijke hit. Dubbele A-side met Winterroosje.
Arme Joe was de A-kant maar ze draaiden op de radio vrijwel alleen maar de B-kant Winterroosje in de Vlaamse Ultratop, geloof ik. 14 weken met als hoogste positie plek 2 noem ik toch een behoorlijke hit. Dubbele A-side met Winterroosje.
Maar wat weet ik er nou van, ik woon helemaal aan de Nederlandse Noordkaap. Dat moeten we aan een echte Will Tura kenner, dazzler vragen.
1
geplaatst: 22 februari 2024, 21:08 uur
in de jaren '60 wedijverden beide kanten van dezelfde single in de jukeboxen nog om de eer. Winterroosje won volgens mij het pleit hoewel sommige hitlijsten toch beide titels vermeldden. De cover van Noordkaap verhief Arme Joe tot Tura klassieker. Wat van Winterroosje niet kan gezegd worden.
2
geplaatst: 22 februari 2024, 21:15 uur
Shaky schreef:
The Troggs - Gonna Make You (1966)
Ik was er zeker van dat Shaky binnen 12 nummers met Presley aan zou komen. The Troggs - Gonna Make You (1966)
Maar ik had niet verwacht dat het Reg Presley zou zijn.

Lijkt ritmisch sterk op Bo Diddley van Bo Diddley.
Mijn oordeel lijkt op vigil en zijn motivatie had ik ook geschreven kunnen hebben.
6,2
1
geplaatst: 22 februari 2024, 21:18 uur
Marzipaintree schreef:
Ik was er zeker van dat Shaky binnen 12 nummers met Presley aan zou komen.
Ik was er zeker van dat Shaky binnen 12 nummers met Presley aan zou komen.
deze dagelijkse shithousery van MZPT aan mijn adres begint langzaam op pestgedrag te lijken. Ik ga een moderator roepen hoor 
0
geplaatst: 22 februari 2024, 21:56 uur
Apart arrangement, zeker voor die tijd, jammer dat de zang daar een beetje bij achterblijft. Een 6 voor de Troggs.
1
geplaatst: 22 februari 2024, 22:09 uur
Moet tot mijn schande bekennen dat ik het nummer niet kende terwijl ik de single hier nota bene nog ergens heb liggen.
Nooit de moeite genomen om de B-kant te draaien.
Prima nummer overigens.
7,2 voor deze van de Troggs.
En 5,5 voor de kromme rijmelarij van de heer Tura.
Weet niet hoe dat tegenwoordig zit, maar op de middelbare school was dat vroeger nog net een voldoende.
Nooit de moeite genomen om de B-kant te draaien.
Prima nummer overigens.
7,2 voor deze van de Troggs.
En 5,5 voor de kromme rijmelarij van de heer Tura.
Weet niet hoe dat tegenwoordig zit, maar op de middelbare school was dat vroeger nog net een voldoende.
2
geplaatst: 22 februari 2024, 22:26 uur
captain scarlet schreef:
5,5
5,5
Tegenwoordig is dat het doel

0
geplaatst: 23 februari 2024, 08:12 uur
Die stem van Reg moet je liggen. Sterke songwriter, maar als zanger schat ik hem ook niet heel hoog in. Hoe dan ook, lekker nummer.
7
7
0
geplaatst: 23 februari 2024, 09:59 uur
Geen grootse zanger maar het nummer zelf mag er zeker zijn al is het gebaseerd op Bo Diddley.
7
7
0
wavanbuuren
geplaatst: 23 februari 2024, 11:48 uur
Beatmuziek in optima forma, The Troggs.
Al vind ik dit niet hun beste.
6,8
Al vind ik dit niet hun beste.
6,8
2
geplaatst: 23 februari 2024, 12:09 uur
Nou, ik kan hier héél erg goed naar luisteren. Lekkere (up)beat/garagerock met een dreigende hoofdrol voor de basgitaar en groovy drumfill. Simpel, maar heel effectief en cool! Het lijkt idd erg op de Bo Diddley-beat, maar dan in een obscuur achtersteegjesstijl. Hoe de gitaarlicks invallen zijn enorm pakkend. De obstinaat klinkende, bijna praatzingende, ietwat nasale stem past prima bij de sound. En zijn spaarzame uithalen in het liedje zijn rauw as f*ck. Punk zoals punk in 1966 moet klinken. Stooges en Cramps zullen dit vast in hun begindagen hebben nagespeeld in de garage van hun ouders. Ik vind de cijfers hier maar erg zuinig. Beter ook dan de A-kant die wordt ontsierd door het wat zeikerige "ba-ba-ba-ba-ba-ba-ba-ba-ba".
8,2
8,2
0
geplaatst: 23 februari 2024, 14:49 uur
Klinkt een beetje als een upgrade op The Stones, maar ze zullen inderdaad allebei wel goed naar Bo geluisterd hebben
7,25
7,25
0
geplaatst: 23 februari 2024, 18:34 uur
The Troggs - Gonna Make You neemt de 10e plek over met een gemiddelde van 6,43.
12. The Marvelettes - You Don't Want Me No More (1961)
Afkomstig van het album: The Marvelettes - Please Mr. Postman (1961)
Deze dames hadden het niet bepaald getroffen. Motown stak meer geld en tijd in de marketing van andere artiesten uit hun stal, ze kampten met gezondheidsproblemen en dan was er ook nog het overmatige drank- en drugsgebruik van de meiden.
Alsof dat nog niet erg genoeg is: het album, waar Marvin Gaye overigens als drummer op te horen is, werd slecht ontvangen door de critici.
Gaan ze ook nog eens zingen over 'you don't want me no more'..... Enkel kommer en kwel voor The Marvelettes.
Om de pijn enigszins te verzachten komen ze nu ruim 60 jaar na dato mooi langs in dit topic waar wij gewoon van ze mogen genieten.
12. The Marvelettes - You Don't Want Me No More (1961)
Afkomstig van het album: The Marvelettes - Please Mr. Postman (1961)
Deze dames hadden het niet bepaald getroffen. Motown stak meer geld en tijd in de marketing van andere artiesten uit hun stal, ze kampten met gezondheidsproblemen en dan was er ook nog het overmatige drank- en drugsgebruik van de meiden.
Alsof dat nog niet erg genoeg is: het album, waar Marvin Gaye overigens als drummer op te horen is, werd slecht ontvangen door de critici.
Gaan ze ook nog eens zingen over 'you don't want me no more'..... Enkel kommer en kwel voor The Marvelettes.
Om de pijn enigszins te verzachten komen ze nu ruim 60 jaar na dato mooi langs in dit topic waar wij gewoon van ze mogen genieten.
* denotes required fields.